Hoe in goud beleggen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Hoe in goud beleggen ?
Argenta heeft absoluut geen kluisjes in de privé-filialen (wellicht wel in de hoofdzetel).Cydox schreef:Ik denk dat ze bij Argenta wel kluizen verhuren hoor (en anders bij een grootbank). Goud trackers denk ik dan eerder van niet.
(...)
Trackers verkoopt Argenta sowieso ook niet, of het zou moeten zijn dat zo'n tracker in hun systeem zit als een 'gewoon' aandeel.
Ik meende het in de tarieflijst gezien te hebben. Er is wel degelijk een sectie ivm verhuur van safes, maar er staat gewoon bij niet van toepassing.
Terug on topic:
Ik ben er zeker van dat hier zowel klanten van rabobank als van binck bank zitten. Misschien zelfs mensen die ooit de ene waren en verhuisd zijn of nog steeds bij beiden zitten.
Terug on topic:
Ik ben er zeker van dat hier zowel klanten van rabobank als van binck bank zitten. Misschien zelfs mensen die ooit de ene waren en verhuisd zijn of nog steeds bij beiden zitten.
-
- VIP member
- Contacteer:
Tja, wie een put graaft voor een ander ...Yaris schreef:Wat is er mis met een kluis in een bank? Ik zou goud sowieso nooit ergens "verstoppen" op een plek die voor iedereen toegankelijk is. Het is maar genoeg dat iemand je ziet terwijl je het aan het verstoppen bent en later terugkomt om het op te graven. Ik heb ooit eens in de krant gelezen over iemand die zijn vrouw vermoord had en het lijk 's nachts in een bos wilde begraven. Hij werd door de politie betrapt terwijl hij de put aan het graven was.
Maar ter zake, las een oorspronkelijke manier: verstop je goud op de akker van je buurman, in een bos, op een kerkhof (grafkelder van de familie ?) ...
Kwestie is: je moet je de plek nog herinneren en de plek moet toegankelijk zijn en blijven.
1kg goud is bijna 40000€ waard en heeft de grootte van een gsm, verstoppen lijkt me niet het grootste probleem, terugvinden zal al lastiger zijn.
Je kan ook in goud beleggen via gewone aandelen: central fund of canada, wel een combinatie van 60% goud en 40% zilver
Je kan ook in goud beleggen via gewone aandelen: central fund of canada, wel een combinatie van 60% goud en 40% zilver
Flossbach belegt in de Xetra Gold etf dus dat is ook een optie. Neem zowiezo een fysieke goudtracker en zonder leverage. Waarom wil je apart in goud beleggen? De goudprijs kan enorm fluctueren dus je moet echt wel weten waar je mee bezig bent.karine schreef:Ik wil een deel van mijn geld in goud beleggen.
Nu was mijn vraag wat is hiervoor de beste manier en hoe koop ik dit dan best aan ?
Blijkbaar bestaan er ook trackers zoals ETFS Physical Gold, iShares COMEX Gold Trust, ETFS Gold Bullion Securities. Dit leek mij wel interessant.
Omdat goud nog steeds laaggeprijsd staat en ik het geld niet nodig heb.
Mss een tip om eerder in een fonds als Nordea Stable Return of Flossbach te beleggen. Die laatste heeft ook zo'n 10% goud in port en dat zijn vrij zekere beleggingen.karine schreef:Omdat goud nog steeds laaggeprijsd staat en ik het geld niet nodig heb.
PS. niet specifiek naar jou gericht maar gelieve als kan ook bij te dragen aan threads van andere. Ik heb er eentje over hoofkussens in de kroeg.

Zit goud in in zo een plastiek zakje (vacuum) , waar zo een papieren cerficaat aan hangt.Coike schreef:Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartement . Enige probleem is waar fysiek goud verstoppen ? Ik pieker me rot ....een tuin heb ik dan niet meer![]()
In een bos verstoppen is tegenwoordig ook te riskant geworden . Gisteren nog eens een flinke wandeling gaan maken . Voor een kennis die al enkele jaren was overleden , hadden ze bij een prachtige eik in het bos een mooie gedenkplaats gemaakt . Daar hadden ze zijn assen uitgestrooid en een kruisje hoog in de eik gehangen.Ook een bloemenperkje aangelegd ....maar nu is plots de prachtige eik en een stuk van dat bos verdwenen . De grond ook helemaal omgewoeld door graafwerktuigen .Als je daar ook wat goud in de grond had steken ... regelmatig worden bossen uitgedund door kapping .
Goud is wel een edelmetaal, maar weet niet wat de inwerking gaat zijn als je het onder de grond stopt, misschien ergens een groene schijn, of je certificaten naar de bom.
Er zijn inbrekers die gericht te werk gaan - info van een goudhandelaar, of een waardetransporteur wordt mogelijk wel eens doorggeven. Ken zo iemand waar zo voor een kapitaal aan waardevol spul hebben komen afleveren,en op klaarlichte dag breken ze langs de voorzijde in ( dubbel glas kapot geslagen, met een enorme knal )
Wie weet heeft een inbreker wel een metaal detector bij, zij kennen alle knepen van het vak. Zeker kasten die op slot zijn worden eerst open gedaan.
Wat als het de hoeveelheid goud zo groot is dat je het niet op een deftige manier kan verstoppen, want de cerificaten die daaraanhangen zijn dikwijls veel groter dan het goud zelf ( bv bij 50 gram )
Sommige mensen vertrouwen de banken niet ( mogelijk inbeslagname van de kluis ), of bij een erfenis hang je je meestal ook als je een kluis hebt
Paul , ik denk dat goud niet verkeurd onder de grond . Koper krijgt een groene schijn , een soort roest .paul schreef:Coike schreef:
Goud is wel een edelmetaal, maar weet niet wat de inwerking gaat zijn als je het onder de grond stopt, misschien ergens een groene schijn, of je certificaten naar de bom.
Wie weet heeft een inbreker wel een metaal detector bij
Tja , je moet het , vooraleer je het in de grond steekt , in een plastiek buis steken of zoiets . Het gaat daar ook geen 50 jaar gaan liggen ...
Niet al het goud dat je aankoopt heeft die certificaten en ook niet al het goud is vacuum verpakt in plastic .Soms wel en soms niet. Heb dat meestal aangekocht bij dezelfde erkende handelaar en alles staat op factuur , dus dat is geen probleem . Die facturen liggen ergens anders in een stevige ijzeren kast opgeborgen + kopies liggen op een andere plaats ( wat een gedoe he :-) ) .De inbrekers gaan op dit moment bij mij thuis zeker niets vinden .
Ja , daar heb ik het meeste schrik voor , dat bepaalde inbrekers een metaaldetector bij hebben .Het eerste wat ik zeker ga doen , als ik naar mijn appartement verhuis , is een " goede " veiligheidsdeur laten zetten . Hopelijk helpt dat een beetje .
Waarom bewaar je goud in huis? Als je echt bang bent van doemscenario's waarbij geld geen waarde zou hebben, denk niet dat je in den delhaize met goud ga kunnen betalen.Coike schreef:Ja , daar heb ik het meeste schrik voor , dat bepaalde inbrekers een metaaldetector bij hebben .Het eerste wat ik zeker ga doen , als ik naar mijn appartement verhuis , is een " goede " veiligheidsdeur laten zetten . Hopelijk helpt dat een beetje .

Bedankt voor je tipomega6 schreef:Coike schreef: Spreid je geld over genoeg goede fondsen als Flossbach etc als je schrik hebt van een bankencrisis wat wel realistisch is.

heb een berichtje gevonden op een zeer verdachte site ( spaargids ) , waarin staat dat mogelijk goud een AGALEV ( groen ) kleurtje krijgt
Berichtdoor JulusCesar » 18 November 2015, 11:48
van de Vos of van lemmens

Goud oxideert inderdaad niet op voorwaarde dat jouw munt uit zuiver goud bestaat.(vb maple leaf CAD)
Bij vele munten zit er echter een beetje extra koper in het goud o.a; voor de stevigheid. Dit verklaart ook het kleurverschil van bv de krugerrand met 9% ZA rood koper tov een pure gouden munt die dan wel erg vlug beschadigt raakt. De munt bevat op zichzelf dan ook 1 ounce puur goud met daarboven dus een klein beetje koper. Je wordt dus niet bedrogen, je betaald enkel voor het gedeelte goud.
(Bij juwelen is dit dikwijls nikkel, sommige mensen regeren op dit metaal bv bij gouden oorringen.De hoeveelheid% echt goud drukt men daar uit in karaat))
En zo heb ik wel al munten gezien waarbij er schijnbaar kopergroen (koper oxideert tot het giftige kopergroen vandaar dat echte koks hun koperen poten gepolijst houden) zit tussen de plastieksachet en de munt. Bij het uithalen van de munt uit het zakje blijft er dan een soort groenige afdruk achter op de plastiek.
Ook al gezien bij Belgische zilveren munten.
Mijn vermoeden is dus dat het gaat om een zeer kleine hoeveelheid kopergroen.
Berichtdoor JulusCesar » 18 November 2015, 11:48
van de Vos of van lemmens

Goud oxideert inderdaad niet op voorwaarde dat jouw munt uit zuiver goud bestaat.(vb maple leaf CAD)
Bij vele munten zit er echter een beetje extra koper in het goud o.a; voor de stevigheid. Dit verklaart ook het kleurverschil van bv de krugerrand met 9% ZA rood koper tov een pure gouden munt die dan wel erg vlug beschadigt raakt. De munt bevat op zichzelf dan ook 1 ounce puur goud met daarboven dus een klein beetje koper. Je wordt dus niet bedrogen, je betaald enkel voor het gedeelte goud.

(Bij juwelen is dit dikwijls nikkel, sommige mensen regeren op dit metaal bv bij gouden oorringen.De hoeveelheid% echt goud drukt men daar uit in karaat))
En zo heb ik wel al munten gezien waarbij er schijnbaar kopergroen (koper oxideert tot het giftige kopergroen vandaar dat echte koks hun koperen poten gepolijst houden) zit tussen de plastieksachet en de munt. Bij het uithalen van de munt uit het zakje blijft er dan een soort groenige afdruk achter op de plastiek.
Ook al gezien bij Belgische zilveren munten.
Mijn vermoeden is dus dat het gaat om een zeer kleine hoeveelheid kopergroen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Tip ?omega6 schreef:Waarom bewaar je goud in huis? Als je echt bang bent van doemscenario's waarbij geld geen waarde zou hebben, denk niet dat je in den delhaize met goud ga kunnen betalen.
1 Oz Silver Buys 6 Months Of Food In Venezuela
http://www.zerohedge.com/news/2016-08-0 ... hs-food-ve
-
- VIP member
- Contacteer:
Mijn buurman heeft zaterdag er een gekocht in de Aldi. Zou ik daar bang moeten voor zijn ?Coike schreef: Ja , daar heb ik het meeste schrik voor , dat bepaalde inbrekers een metaaldetector bij hebben .
Sorry , ik zou het niet weten ...ik ken je buurman niet .Leemans-broertje schreef:Mijn buurman heeft zaterdag er een gekocht in de Aldi. Zou ik daar bang moeten voor zijn ?Coike schreef: Ja , daar heb ik het meeste schrik voor , dat bepaalde inbrekers een metaaldetector bij hebben .