Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
NeenBelgiumman18380 schreef:Zijn er soms geen acties waar er bij Scarlet een gratis installatie kost wordt aangeboden of heb ik het verkeerd?
Ik heb maar 1 maal geweten dat je die 99 euro niet moest betalen.
1Malig voor klanten die Mobistar TV hadden. Of was het Snow? Maar enkel voor deze klanten toen.
Ik heb geprobeerd af te bieden, omdat ik reeds Belgacom had, maar mij is het niet gelukt
Krijg je via de Argenta Cooperatieve ArgenCo geen korting op de Scarlet installatie?
Meen mij te herinneren dat ik deze vergeten aan te vragen was en die dus jammer genoeg niet heb kunnen benutten.
Meen mij te herinneren dat ik deze vergeten aan te vragen was en die dus jammer genoeg niet heb kunnen benutten.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ik was de laatste tijd vaak in een nieuw gebouw waar Base zelfs op 2G niet binnen raakte.
Orange en Proximus hadden antennes in de buurt.
Het bleek al jaren een algemeen gegeven dat Base minder antenneposities heeft dan andere operatoren maar ik had er tot nu toe geen last van. En de laatste tijd wel dus.
Omdat Scarlet over het Proximus netwerk gaat heb ik een postpaid abonnement van Scarlet genomen en dat werkt veel beter dan Base. Waar ik vroeger nog niet eens 2G had komt nu zelfs 4G vlot binnen.
Voor iedere locatie waarvoor ik het al heb opgezocht heeft Base minst antenneposities al vertaalt zich dat niet in de statistieken.
Nog maar eens een bewijs dat je met cijfers kan bewijzen wat je graag wil bewijzen.
Ook de tarieven van Scarlet waren voor mijn gebruik prima.
De overstap en alles wat ermee te maken had verliep vlot.
Tot nu toe dus prima tevreden.
Wel valt me, als enige minpuntje, op dat Scarlet de Data ruimer telt dan Base.
De ene teller is de andere niet. God mag weten waarom... ik weet alleszins niet waarom maar het is wel zo.
Orange en Proximus hadden antennes in de buurt.
Het bleek al jaren een algemeen gegeven dat Base minder antenneposities heeft dan andere operatoren maar ik had er tot nu toe geen last van. En de laatste tijd wel dus.
Omdat Scarlet over het Proximus netwerk gaat heb ik een postpaid abonnement van Scarlet genomen en dat werkt veel beter dan Base. Waar ik vroeger nog niet eens 2G had komt nu zelfs 4G vlot binnen.
Voor iedere locatie waarvoor ik het al heb opgezocht heeft Base minst antenneposities al vertaalt zich dat niet in de statistieken.
Nog maar eens een bewijs dat je met cijfers kan bewijzen wat je graag wil bewijzen.
Ook de tarieven van Scarlet waren voor mijn gebruik prima.
De overstap en alles wat ermee te maken had verliep vlot.
Tot nu toe dus prima tevreden.
Wel valt me, als enige minpuntje, op dat Scarlet de Data ruimer telt dan Base.
De ene teller is de andere niet. God mag weten waarom... ik weet alleszins niet waarom maar het is wel zo.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij de reviews op earnieland lees ik toch het volgende : . Ze adverteren met ongelimiteerde download, helaas lijkt het dat dit vanaf eind 2016 wordt gereduceerd naar 300GB. Jammer, maar helaas ...fly4two schreef:Ik lees graag tussendoor over jullie schouders mee bij het lezen van jullie tips op dit forum en hier en daar pik ik een graantje mee. Ik zal bij gelegenheid wel eens mezelf voorstellen. Toch wil ik bij deze topic een aanvulling doen.reteiP schreef:Krijg je via de Argenta Cooperatieve ArgenCo geen korting op de Scarlet installatie?
Wanneer je registreert op https://www.earnieland.be/nl
kan je € 17 terug gestort krijgen bij het intekenen van het abonnement Scarlet Trio (nadat de herroepingstermijn is verstreken) door je bestelling te plaatsen via de volgende link https://www.earnieland.be/nl/shop/scarlet-be Voor de andere abonnementsformules gelden er andere kortingen.
Ik heb al van verschillende kortingen kunnen genieten via hen. Hoe langer je er gebruik van maakt, kunnen d
e kortingen wat vermeerderen.
300gb,.....ik denk met 2 pubers en Netflix in huis zit ik er zo over
Intussen klopt dat niet meer, en is het een limiet van 500 GB. Eens overschreden verlagen ze je snelheid. Laat ons dit ook niet dramatiseren: Telenet (Whoppa) adverteert ook met ongelimiteerd volume, maar eens je daar 750 GB hebt gebruikt val je ook terug op lagere snelheid.Belgiumman18380 schreef: Bij de reviews op earnieland lees ik toch het volgende : . Ze adverteren met ongelimiteerde download, helaas lijkt het dat dit vanaf eind 2016 wordt gereduceerd naar 300GB. Jammer, maar helaas ...
300gb,.....ik denk met 2 pubers en Netflix in huis zit ik er zo over
Of dat voldoende is of niet hangt van je gebruiksprofiel af. Ik raad je aan eens grondig naar je huidig verbruik te kijken, want voor de meeste mensen is dit echt wel méér dan genoeg. Ik heb zelf een Proximus Start abonnement met 150 GB, kijk dagelijks naar Netflix en doe ook regelmatig grote (game-)downloads: 150 GB volstaat quasi elke maand. Ik ga nu wel de switch naar Scarlet maken gezien de lagere prijs en hogere downloadlimiet (voor die ene maand per jaar dat ik met 150GB niet toekom

Ben ook een fervent Netflix en Spotify gebruiker.
Zit meestal rond de 50 à 100 GB per maand. Gisteren pas voor de eerste keer in maanden dat eens nagekeken.
500 GB is voor mij nog heel ver weg.
Zit meestal rond de 50 à 100 GB per maand. Gisteren pas voor de eerste keer in maanden dat eens nagekeken.
500 GB is voor mij nog heel ver weg.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Door de nieuwe prijsverhoging van Telenet overwegen wij opnieuw overstap naar Scarlet. Het wegvallen van Njam TV overleven we wel. Bovendien gaan we dan naar 500 GB data ipv nu 200 GB bij Telenet.
Vraagje voor de Scarlet-klanten waar ik op hun site noch via Google het antwoord op vind:
Heeft Scarlet ook een soort free-wifi voor op verplaatsing, vergelijkbaar met de Telenet-homespot?
Is dat dan de Proximus homespot? Want ik ben nog nooit ergens geweest waar ik op m'n gsm opeens een wifi verbinding van Scarlet zag staan. Is toch makkelijker (en goedkoper) dan steeds de 4G te laten aanstaan, zeker voor de kinderen...
Vraagje voor de Scarlet-klanten waar ik op hun site noch via Google het antwoord op vind:
Heeft Scarlet ook een soort free-wifi voor op verplaatsing, vergelijkbaar met de Telenet-homespot?
Is dat dan de Proximus homespot? Want ik ben nog nooit ergens geweest waar ik op m'n gsm opeens een wifi verbinding van Scarlet zag staan. Is toch makkelijker (en goedkoper) dan steeds de 4G te laten aanstaan, zeker voor de kinderen...
Ik ben ook aan het twijfelen om over te schakelen naar internet van Scarlet...
Maar als ik het basisinternet van Scarlet vergelijk met Proximus start (wat ik nu heb) gaat Scarlet toch verschrikkelijk traag zijn in download & upload... niet?
Maar als ik het basisinternet van Scarlet vergelijk met Proximus start (wat ik nu heb) gaat Scarlet toch verschrikkelijk traag zijn in download & upload... niet?
Fakkel : die wifi-optie voor op verplaatsing zit er niet in, FON ook dus niet, net zoals bv een paar tv kanalen ontbreken in het aanbod van Scarlet.
Of net zoals er geen gratis prepaid kaartje voor mobiel internet in hun aanbod inbegrepen is. Bij Proximus wel (vroeger dan - klanten die het hadden kunnen het behouden).
MeOnline : je kan even snel internet nemen, VDSL maar dan kost het 35 euro per maand ipv 25 euro. De VDSL voor 35 euro is naar mijn mening overprijsd en ik zou zelf de voorkeur geven aan een Start abonnement van proximus.
Ik vind hun basisformule (Scarlet) zelf verouderd qua snelheid en techniek en raad het iedereen af. Upload van 0.625 megabit per seconde betekent minder dan 80 kiloBYTE per seconde (8 megabit is ongeveer 1 Megabyte). Als je met meerdere gebruikers tegelijk (2 of 3) zit te surfen zou de download in principe nog altijd snel genoeg moeten zijn.
Nogmaals : de Start van Proximus is hier ook het betere product.
Of net zoals er geen gratis prepaid kaartje voor mobiel internet in hun aanbod inbegrepen is. Bij Proximus wel (vroeger dan - klanten die het hadden kunnen het behouden).
MeOnline : je kan even snel internet nemen, VDSL maar dan kost het 35 euro per maand ipv 25 euro. De VDSL voor 35 euro is naar mijn mening overprijsd en ik zou zelf de voorkeur geven aan een Start abonnement van proximus.
Ik vind hun basisformule (Scarlet) zelf verouderd qua snelheid en techniek en raad het iedereen af. Upload van 0.625 megabit per seconde betekent minder dan 80 kiloBYTE per seconde (8 megabit is ongeveer 1 Megabyte). Als je met meerdere gebruikers tegelijk (2 of 3) zit te surfen zou de download in principe nog altijd snel genoeg moeten zijn.
Allez, dan zit ik goed 
Bedankt!

Bedankt!
Bedankt voor de feedback. In mijn geval zijn we aangewezen op 'n pack met internet + vaste telefoon + tv, maar daar staat een uploadsnelheid 'tot' 4 Mbps. Als ik dan klik op "test je lijn" en m'n adresgegevens invul, kom ik in 'n pagina waar als snelheden staan: Download: 45.5-50.0 Mbps. Upload: 1.8-3.8 Mbps. Die uploadsnelheid waar jij over spreekt, is dat in jouw concrete situatie, of bij een bepaald pack?haelewyn schreef:Fakkel : die wifi-optie voor op verplaatsing zit er niet in, FON ook dus niet, net zoals bv een paar tv kanalen ontbreken in het aanbod van Scarlet.
Max 2 tv-toestellen aan te sluiten, da's geen probleem, we hebben er exact 2.
Ik sprak over de uploadsnelheid van het basic internet van Scarlet.. Dat van 25 euro per maand.
ADSL2+ is dat nog, als ik me niet vergis.
Die vond ik een afrader.
Andere packs kunnen betere snelheden hebben.
Onthoud dat 8 Mbps eigenlijk 1 MegaByte per seconde is.
Als je de pack neemt met telefoon en tv erbij zit je aan de gewone VDSL downloadsnelheid en is alles geen probleem.
Voor mijn part is de pack met telefoon en tv + vast internet een goed product. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
ADSL2+ is dat nog, als ik me niet vergis.
Die vond ik een afrader.
Andere packs kunnen betere snelheden hebben.
Onthoud dat 8 Mbps eigenlijk 1 MegaByte per seconde is.
Als je de pack neemt met telefoon en tv erbij zit je aan de gewone VDSL downloadsnelheid en is alles geen probleem.
Voor mijn part is de pack met telefoon en tv + vast internet een goed product. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
OK. Zat net ff te rekenen. Veel "uploaden" doe ik niet, tenzij online een foto-album aanmaken etc. Natuurlijk, dan spreek je snel over een GB aan data. Aan max. 0.5MB per seconde duurt dat dus 2000 seconden of meer dan 'n half uur. Aan de laagste geafficheerde snelheid ongeveer dubbel zo lang, dus 'n uur. Da's niet fijn, maar dat doe ik ook niet elke dag natuurlijk.
Wat wel vaker gebeurt is filmpjes of foto's op FB, music.ly etc zetten, zeker door de kids.
Wat wel vaker gebeurt is filmpjes of foto's op FB, music.ly etc zetten, zeker door de kids.
Aan 0.625 megBIT per seconde gerekend is het erg traag.
Je bestanden naar een Cloud sturen of een email met enkele pdf's, foto's of een filmpje naar een vriend(in) sturen of dergelijke dingen delen via sociale media zou ook erg traag gaan.
De +/- 3 Mbps die de pack-verbinding haalt vind ik in de praktijk voldoende.
Basic internet van Telenet zit aan dezelfde upload- en een lagere downloadsnelheid (30 Mbps).
Het is dus een normale snelheid.
Als je echt veel sneller wil moet je dieper in je beurs tasten. Voor thuisgebruik zou ik dat niet doen.
Je bestanden naar een Cloud sturen of een email met enkele pdf's, foto's of een filmpje naar een vriend(in) sturen of dergelijke dingen delen via sociale media zou ook erg traag gaan.
De +/- 3 Mbps die de pack-verbinding haalt vind ik in de praktijk voldoende.
Basic internet van Telenet zit aan dezelfde upload- en een lagere downloadsnelheid (30 Mbps).
Het is dus een normale snelheid.
Als je echt veel sneller wil moet je dieper in je beurs tasten. Voor thuisgebruik zou ik dat niet doen.
Ruim twee jaar geleden, na een zoveelste Telenet-prijsverhoging was ik het beu en heb ik na enige twijfel ook de stap gezet naar Scarlet. Voor 39 EUR per maand heb ik alles wat ik nodig heb (digitale tv, vaste lijn en internet). Ik merk geen verschil (enkel in mijn portemonnee). Heb net nog een speedtest gedraaid en mijn Scarlet internetverbinding geeft het volgende resultaat: download speed 47,17 Mbps en upload speed 3,53 Mbps. Ik heb nog nooit problemen gehad met Scarlet en alles werkt feilloos (ook als we hier thuis met 2 tegelijk surfen en tv-kijken. Enig minpuntje: het zenderaanbod van de digitale televisie is vrij beperkt (je kan wel enkele themaboeketten kopen aan een vrij schappelijke prijs), maar spijtig genoeg worden de Italiaanse RAI-zenders niet aangeboden (ook niet in extra boeket). Bij Proximus zou RAI wel standaard in het aanbod zitten. Dat is wel jammer, maar geen reden om over te schakelen, integendeel, voor 39 EUR/maand kan je niet beter zitten.