Aandelen voor dividend
TIP
Aandelen voor dividend
Beste,
Ik wil met een bescheiden bedrag beginnen en voorlopig enkel puur bel20 beleggen.
Ik had bpost, elia en euronav in gedachten voor het dividend. Euronav is geen zekerheid voor elk jaar dividend maar ik verwacht dat die aandelen nog gaan stijgen dus ik kan die dan nog altijd verkopen.
Zijn er nog aandelen die jullie aanraden voor de lange termijn enkel om het dividend ? Liefst met een lage koers/boekwaarde. Ageas lijkt me ook goed maar daar twijfel ik nog over.
Groeten,
Yarisken
Ik wil met een bescheiden bedrag beginnen en voorlopig enkel puur bel20 beleggen.
Ik had bpost, elia en euronav in gedachten voor het dividend. Euronav is geen zekerheid voor elk jaar dividend maar ik verwacht dat die aandelen nog gaan stijgen dus ik kan die dan nog altijd verkopen.
Zijn er nog aandelen die jullie aanraden voor de lange termijn enkel om het dividend ? Liefst met een lage koers/boekwaarde. Ageas lijkt me ook goed maar daar twijfel ik nog over.
Groeten,
Yarisken
Re: Aandelen voor dividend
Ik zou zeggen ga eens kijken in de twee draadjes van Zeezout. Hij is voornamelijk bezig met dividenden. Niet omwille van de dividenden op zich, maar eerder over de signaalwaarde die stabiele dividenden hebben.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
AB Inbev. Laatste kans om in te stappen rond de 100 EUR.
Toevallig was ik aan het kijken voor mijn eerste aandeel te kopen. En viel ab inbev ook in mijn belangstelling. Mooi dividend de afgelopen jaren.
Wat is de reden van de grote koersdaling rond oktober?
Zie dat de winst minder was in 2016 dan de afgelopen jaren..mogelijk hier de oorzaak te zoeken?
Wat is de reden van de grote koersdaling rond oktober?
Zie dat de winst minder was in 2016 dan de afgelopen jaren..mogelijk hier de oorzaak te zoeken?
Dat is voornamelijk te wijten/danken aan de koersdaling van de Braziliaanse munt. Dat weegt wel omdat de Braziliaanse tak valutarisico's moet afdekken voor een periode van ongeveer 1 jaar. Zoals altijd reageert de markt daar overdreven op, en krijgen we de kans om dit topaandeel iets goedkoper op te pikken.Dylcat schreef: Wat is de reden van de grote koersdaling rond oktober?
Nu moet je ook geen grote stijgingen van het aandeel verwachten. Ik denk dat een koers van ongeveer 110 EUR realistisch is binnen 2017. Maar dit is een aandeel dat je koopt om zeer lang bij te houden, en dan is de koers eigenlijk niet zo belangrijk. Het dividend is veel belangrijker.
Wat te denken over Proximus? Een aantal beurshuizen hebben gisteren hun advies verlaagd maar voor het dividend bedrag heeft dit weinig of geen impact.
Proximus is een sterke dividend betaler (momenteel bruto ongeveer 4%).
Zelf wacht ik momenteel nog even af en hoop ik op ongeveer 25 EUR een aantal aandelen proximus in te slaan.
mvg
Zelf wacht ik momenteel nog even af en hoop ik op ongeveer 25 EUR een aantal aandelen proximus in te slaan.
mvg
U hebt een gekke rekenmachine als die bij 1.5/27 bruto 4% weergeeft.
Poldermol schreef:U hebt een gekke rekenmachine als die bij 1.5/27 bruto 4% weergeeft.

Ik heb ze even terug rond de 25 Euro ingeslaan, of ze snel terug zo laag gaan staan... geen idee.redtab schreef:Wat te denken over Proximus? Een aantal beurshuizen hebben gisteren hun advies verlaagd maar voor het dividend bedrag heeft dit weinig of geen impact.
mvg
Idd mijn schoonbroer heeft me dat ook al gezegd. Alleen is de koers / boekwaarde 2,86. Dan moet je bijna 3 keer zoveel betalen voor 1 aandeel. Als ik een aandeel koop met een vele lagere boekwaarde krijg ik ook meer dividend.sintorama schreef:AB Inbev. Laatste kans om in te stappen rond de 100 EUR.
'Yarisken'.
Onze vaste waarde Yaris is precies een kudde volgelingen aan het kweken
Onze vaste waarde Yaris is precies een kudde volgelingen aan het kweken

Yarisken schreef:Als ik een aandeel koop met een vele lagere boekwaarde krijg ik ook meer dividend.
Euh, wat?
Koesboekwaarde is slechts 1 criterium. Nu ga je misschien wel aandelen kunnen vinden met een gunstigere koers/boekwaarde, maar die hebben niet dezelfde toekomstverwachting, en niet hetzelfde concurrentievoordeel. Wat zou jij een goede koersboekwaarde vinden voor AB Inbev?Yarisken schreef:Idd mijn schoonbroer heeft me dat ook al gezegd. Alleen is de koers / boekwaarde 2,86. Dan moet je bijna 3 keer zoveel betalen voor 1 aandeel.sintorama schreef:AB Inbev. Laatste kans om in te stappen rond de 100 EUR.
Die redenering volg ik niet. De boekwaarde is als het ware de totaliteit van bezittingen van het bedrijf (dus machines, gebouwen, know-how etc). Hoe een lagere boekwaarde tot een hoger dividend moet leiden zie ik niet in.Yarisken schreef:Als ik een aandeel koop met een vele lagere boekwaarde krijg ik ook meer dividend.
De hoogte van het dividend wordt gewoon onderling bedisseld door de grote aandeelhouders. Het is geen vaste berekening op basis van boekwaarde, koers, winst of wat dan ook.
Zopas kooporder geplaatst voor AB Inbev, hiermee kan ik ook de premie bij Medirect meepikken, een veilige keuze vermoed ik.
edit: premie geldt blijkbaar niet voor aandelen
, soit.
edit: premie geldt blijkbaar niet voor aandelen

Misschien vind je hier nog een paar ideeen: Zoete Belgische dividend aristocraten