Snapchat
TIP
-
janthiel134
- Newbie

- Contacteer:
Re: Snapchat
TrueDonPastello schreef:Facebook is intussen het kaliber van Google: 'Here to stay'. Facebook is uniek in de zin dat ze hun adverteerders op zeer grote schaal potentiële klanten op maat kunnen aanbieden ipv random personen.Crassus schreef:Daar heb je een punt, hypes veranderen snel.
Vind Facebook op zich dan toch beter gepositioneerd. Hebben een dominante positie in sociale media, mensen van alle leeftijden en beschikken over meer relevante info niet enkel wat foto's. Vooral dat tweede punt vind ik toch ook relevant,
kan interessant zijn om jongeren aan te spreken maar als ze het ontgroeien... uit pubers ga je ook geen zakken geld halen denk ik dan.
De enige reden die ik zie om snapchat te kopen is speculeren op een overname door Facebook, Google, Microsoft, ... Maar daar ga ik dus niet op wachten.
Ik geloof ook niet in SNAP, maar wat je nu zegt kan je in feite zeggen over gelijk welk technologie bedrijf, en dat klopt niet. Software kan een waarde hebben, veel meer dan het hebben van vaste activa (gebouwen, supply chains, personeel, etc).TigerLB schreef:Categorie speculeren wat mij betreft, niet beleggen. Welke waarde heeft zo'n bedrijf op termijn. Als je letterlijk de stekker eruit trekt is het gewoon weg. 0 assets.
Software bedrijven ala Microsoft of zelfs Google zijn andere koek voor mij. Daar kan je inderdaad de software (en de kennis erachter) als asset beschouwen. Worden ook door andere bedrijven gebruikt en hebben een heel sterke moat in bv geval van Microsoft. Trek daar de stekker uit en de halve wereld heeft een probleem.
Tja, mss moet je het ook in appart kader plaatsen.
Private equity inveesteerders gaan bv uit van 1op10 succesvollle nieuwe bedrijven.
Dus aeker niet iets om all in op te gaan. Wat eender hoe natuurlijk nooit een veilig idee is.
Private equity inveesteerders gaan bv uit van 1op10 succesvollle nieuwe bedrijven.
Dus aeker niet iets om all in op te gaan. Wat eender hoe natuurlijk nooit een veilig idee is.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
pisa
Snapchat lijkt mij het ideale aandeel om nu te shorten.
Alleen 'the even bigger fool' wil dat aandeel aan deze prijs kopen.
Dit is geen aanbeveling om dit te doen, maar ik zie zelf niet in hoe dit verkeerd kan gaan. Als velen denken zoals ik volgt maandag wellicht al een duik naar beneden. Indien niet, dan ben ik hier nog meer zeker van.
Dit is geen aanbeveling om dit te doen, maar ik zie zelf niet in hoe dit verkeerd kan gaan. Als velen denken zoals ik volgt maandag wellicht al een duik naar beneden. Indien niet, dan ben ik hier nog meer zeker van.
Mss wat vroeg.pisa schreef:Snapchat lijkt mij het ideale aandeel om nu te shorten.
Las onlangs nog een studie over ipo's en gemifdelde evolutie. Weet niet meer details maar denk dat trend was dat velen het zeker eerste jaar goed deden. OM door hype bij start, overaanvraag,... Dan nadien vaak de terugslag kwam als de resultaten uitbleven.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Niet onderschatten tegen welke groep mensen je ingaat met te shorten. Als nieuws breekt over het weekend dat de vroege kopers zoveel winst hebben kan dat anderen aansporen om eveneens te willen meerijden. Dat zijn niet altijd de typische beleggers, je kan dus minder rekenen op "bij deze prijs is het niet meer logisch" van hun kant.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Idd en niemand heeft een glazen bol. Bovendien kan je ook niet uitgaan van veel voorgeschiedenis.
-
pisa
Dit klopt alvast niet. Studies over IPO's tonen juist aan dat die het eerste jaar underperformen t.o.v. de index. Maar idd mss wat te vroeg om alle kruit al dadelijk te verschieten. Ik wacht tot morgen en zie dan of ik een eerste positie inneem.Crassus schreef:Mss wat vroeg.pisa schreef: .....
Las onlangs nog een studie over ipo's en gemifdelde evolutie. Weet niet meer details maar denk dat trend was dat velen het zeker eerste jaar goed deden. OM door hype bij start, overaanvraag,... Dan nadien vaak de terugslag kwam als de resultaten uitbleven.
Kleine maar belangrijle bemerking. Nu ik het herlees zie ik dat ik vergat bij te vermelden dat het over een aantal belgische IPO's ging. Bovendien heel aantal in jaren 90 en op momenten waar heel veel kleine beleggers weg naar de beurs vonden.pisa schreef:Dit klopt alvast niet. Studies over IPO's tonen juist aan dat die het eerste jaar underperformen t.o.v. de index. Maar idd mss wat te vroeg om alle kruit al dadelijk te verschieten. Ik wacht tot morgen en zie dan of ik een eerste positie inneem.Crassus schreef:
Mss wat vroeg.
Maar zeker interessant, als je toch tot actie overgaat wil je dan wat info posten? Ik wil zeker je avontuur volgen, veel succes alvast!
-
pisa
Snapchat maakt serieuze bokkensprongen. Bij opening bijna 5% erbij, nog geen 90 minuten later een duik naar beneden van 10%. T.o.v. vrijdag staat het aandeel nu meer dan 5% lager.
-
pisa
Snapchat krijgt klappen.
Gisteren geopend boven de 28 USD - nu staan ze nog aan 21 USD.
Ik had niet naar jullie mogen luisteren. Ik ben niet short gegaan
Ik las daarnet dat je pas vanaf vandaag SNAP kan shorten, dus eerder ging het toch niet.pisa schreef:Snapchat krijgt klappen.
Tja, altijd bij je gedacht blijven zeker.pisa schreef:Snapchat krijgt klappen.
Als dit zo heen en weer blijft gaan krijg je nog wel kansen.
Een gezonde correctie na de explosieve koersstijging bij het beursdebuut imo.