Investering
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Investering
Ik ben het eigenlijk wel eens met jens_dev, hoewel ik enkel AB Inbev ken. Ik vind het ook een geruststellende gedachte dat elk pintje dat je de komende 30 jaar zult drinken je rijker maakt.jens_dev schreef: ↑4 juni 2017, 15:20 Het gaat over een investering van 15K. Dat geld in meer dan 2 à 3 aandelen steken verwatert de posities te fel. Hoeveel kennis heb je nodig om te begrijpen wat die 2 bedrijven doen? Dan vind ik trackers onduidelijker. En ja, dezelfde defensieve sector. Mensen gaan niet plots ophouden met drinken. Misschien kan An hier eens posten waarnaar ze juist op zoek is.
Welke kennis ontbreekt er om het concept van AB Inbev te begrijpen? Brouwerij brouwt bier, mensen drinken dat op tegen betaling. Stukje van de winst van de brouwer wordt uitgekeerd aan aandeelhouders.
De positieve keerzijde van de lage rente's is dat een bedrijf als AB Inbev een dividend uitkeert dat ne belasting meer opbrengt dan een spaarboek. De koers mag bij wijze van spreken 30 jaar gelijk blijven om toch meer opbrengst te hebben dan een spaarboekje.
Ga eens op een warme zomerdag op de oude markt in Leuven staan en bedenk dan: "moest ik nu een percentje krijgen van..."
Je moet toch wat meer weten van AB inbev buiten dat ze bier maken?
Je wilt toch op z'n minst weten waar ze overal bier verkopen, hoeveel, hoeveel in vergelijking met andere lokale? Hoe evolueert dit? Hoe is AB inbev gekomen tot waar ze nu zijn, dan in het bijzonder ifv overnames. Wat is hun strategie naar de toekomst? Hoe zit het met hun omzet/winst/cashflow ....
Als je gewoon een aandeel koopt omdat je de naam kent ... Dan kan je evengoed microsoft of binckbank kopen.
Je wilt toch op z'n minst weten waar ze overal bier verkopen, hoeveel, hoeveel in vergelijking met andere lokale? Hoe evolueert dit? Hoe is AB inbev gekomen tot waar ze nu zijn, dan in het bijzonder ifv overnames. Wat is hun strategie naar de toekomst? Hoe zit het met hun omzet/winst/cashflow ....
Als je gewoon een aandeel koopt omdat je de naam kent ... Dan kan je evengoed microsoft of binckbank kopen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Dat is toch ook zo, en dat heet dan de 'efficiënte markttheorie"?
verloren met arco, teruggewonnen met barco.
Welk profiel heb je gekozen?spaarfrits schreef: ↑4 juni 2017, 18:04 Ben het een paar weken geleden tegengekomen. Zeer interessant als je het vergelijkt met een actief fonds met instapkosten en een veel hogere beheerkost. Het is juist jammer dat ze nog geen 10 jaar bezig zijn om toch een deftig trackrecord te hebben of ze goe bezig zijn.
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Ik ben geen klant aangezien ik overtuigd ben van de buy and hold strategie. Ik doe het liever zelf.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg