ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Re: ergens lagere prijs colruyt past zijn prijzen aan
Je plaatst al berichten over Danio in AH sinds 2015, zie ik. Heb je eigenlijk al ooit de reden gevraagd dat niet gereageerd wordt? Of erger je je gewoon telkenmale aan?patrick1 schreef: ↑4 augustus 2017, 15:12 Volgende week doet AH weer een superpromo, de beroemde Danio's van Danone, inhoud 450 gram, voor amper 1 € het stuk.
Bij Colruyt momenteel 1.10 € voor amper 180 gram.
Ben nieuwsgierig of Colruyt kan volgen, daar ze wettelijk niet met verlies mogen verkopen !!
Dus, deze keer, ga je:
a) je beklag doen op dit forum
b) de rode telefoon inschakelen om de reden te achterhalen
?
Laatst gewijzigd door xenoke op 4 augustus 2017, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ook. Mocht het toestel zelfs niet binnen brengen in een Colruyt vestiging. Zal me leren op promo's af te gaan.Dixit schreef: ↑4 augustus 2017, 14:15 Bedankt voor de waarschuwing. Aan dat soort ongein heb ik dus een grafhekel: de wet is de wet, maar niet voor ons bij de Colruyt. Dat belooft voor andere zaken !
(Net zoals die middenstanders die bij hun kassa een bordje hangen "De prijs aan de kassa is de juiste prijs !". Dan maak ik ook meteen weer een U-bocht)

Nu kan ik er weer zelf gaan achterlopen.
Eerste ingreep was al niet al te klantvriendelijk. Menubandje in schabouwelijk Nederlands en de online connectie opgegeven door de helpdesk van de Colruyt was ook al niet de juiste.
Dacht dat dit hier al rechtgezet was?daar ze wettelijk niet met verlies mogen verkopen !!
Ik ken hier te weinig over dus ben ik eerder voorzichtig met mijn reactie. U bent allesbehalve voorzichtig, dus ik ga ervan uit dat u op de hoogte bent en u mij dan kan uitleggen wat voor wet dat is en wat die wet precies zegt?Dixit schreef: ↑4 augustus 2017, 14:15Bedankt voor de waarschuwing. Aan dat soort ongein heb ik dus een grafhekel: de wet is de wet, maar niet voor ons bij de Colruyt. Dat belooft voor andere zaken !Cronos schreef: ↑4 augustus 2017, 12:56 Als aanvulling wil ik ook nog opmerken dat Colruyt, wat betreft de aankoop van elektrische huishoud apparaten, het zich nogal gemakkelijk maakt wat betreft de naverkoop service (uitoefenen garantie). Ze verwijzen u gewoon door naar de fabrikant.![]()
Ik heb dat wel bij Colruyt gekocht hè, niet in de fabriek van de fabrikant.
(Het is maar dat toekomstige kandidaat kopers hier rekening mee houden).
(Net zoals die middenstanders die bij hun kassa een bordje hangen "De prijs aan de kassa is de juiste prijs !". Dan maak ik ook meteen weer een U-bocht)
Maar toch: oké, ik weet dat er elektrozaken zijn die eigen techniekers in eerste instantie op pad sturen. Ik weet eigenlijk niet heel goed hoe het in mekaar zit bij Colruyt geef ik toe, maar heb je dan liever dat je kan bellen naar Colruyt, zodat zij kunnen bellen naar Miele (of whatever)? What difference does it make? Je wil toch gewoon je wasmachine hersteld zien? Garantie wordt toch niet geweigerd of zo?
De vraag is nog wie je beter zal bedienen: een eigen technieker of iemand die enkel Miele's herstelt, in mijn voorbeeld.
Volgens mij geldt dit trouwens enkel voor groot elektro. Ik heb al mixers, microgolfovens enzo teruggenomen in de winkel dus daar kan je zeker mee in de winkel terecht. Ik zie je je wasmachine al binnenbrengen in een Colruyt, trouwens...
Als eindgebruiker heb je wettelijk gezien alleen een link met de verkoper. Als jouw wasmachine stuk gaat en je hebt die gekocht bij Colruyt (ik wist niet dal Colruyt ooit wasmachines heeft verkocht, maar bon, dat doet er nu even niet toe), dan staat jou als klant maar één ding te doen: bellen naar Colruyt. Hoe zij het verder afhandelen en wie zij op pad sturen, is hun zaak, maar de klant mag nooit of te nimmer gedwongen worden om contact op te nemen met de fabrikant. Net zoals de fabrikant op geen enkele wijze gedwongen kan worden om te reageren op de vraag van een particulier. Dus als Colruyt bruingoed verkoopt, moet Colruyt ook maar zien dat de klant een beroep kan doen op een hersteldienst. Het verhaal eindigt trouwens niet bij het einde van de garantieperiode: ook daarna moet een klant gewoon een beroep kunnen doen op een hersteldienst, waarvoor dan wel kosten in rekening kunnen gebracht worden.xenoke schreef: ↑4 augustus 2017, 18:38 Maar toch: oké, ik weet dat er elektrozaken zijn die eigen techniekers in eerste instantie op pad sturen. Ik weet eigenlijk niet heel goed hoe het in mekaar zit bij Colruyt geef ik toe, maar heb je dan liever dat je kan bellen naar Colruyt, zodat zij kunnen bellen naar Miele (of whatever)? What difference does it make? Je wil toch gewoon je wasmachine hersteld zien? Garantie wordt toch niet geweigerd of zo?
Dat gezegd zijnde: mij zul je nog niet zo snel horen klagen over Colruyt. In tegenstelling tot met name Carrefour worden promo's in mijn beleving steeds correct verrekend. Wel zijn er grote verschillen in assortiment tussen de verschillende vestigingen en daar ben ik wat minder tevreden over. Het zal wel geen toeval zijn dat (wellicht) een van de allergoedkoopste Colruyt-winkels een eerder beperkt aanbod heeft? Gelukkig is er nog een andere 'in de buurt'. En een Okay 'om de hoek', die me ook wel eens weet te verrassen met promo's die soms beter zijn dat die van de 'grote' Colruyt.
Kortom, ik heb een zekere sympathie voor Colruyt, maar ik ga net zo goed naar Cora (flink duurder, maar het assortiment is voor sommige zaken toch wel iets verfijnder: kazen en wijnen bijvoorbeeld), Carrefour of Delhaize ('open op zondag'). Het is zoeken naar een goede prijs/kwaliteitsverhouding en elk van de genoemde grootwarenhuizen scoort daar soms eens goed, soms eens minder goed. Ik heb nu wel bijgeleerd dat de promo's altijd door de leveranciers worden betaald. Dat vermoedde ik wel, maar toch is het verhelderend om dat zwart op wit (nouja) bevestigd te krijgen.
bij Colruyt steken ze produkten in hun "giga"-ijskast die daar niet horen te zitten
oa tomaten en bananen moeten niet in de ijskast bewaard worden
en hun appelsienen zijn ook al niet veel soeps
hun gratis hapjes ( vlees ) waardeer ik echt wel, in passeer per winkelbeurt daar soms een keer of 10 in het geniep, en ook gratis wijn, en koffie
oa tomaten en bananen moeten niet in de ijskast bewaard worden
en hun appelsienen zijn ook al niet veel soeps
hun gratis hapjes ( vlees ) waardeer ik echt wel, in passeer per winkelbeurt daar soms een keer of 10 in het geniep, en ook gratis wijn, en koffie
Het gaat verdorie over een Dyson stofzuiger, dat is voor mij klein elektro.xenoke schreef: ↑4 augustus 2017, 18:38
Ik ken hier te weinig over dus ben ik eerder voorzichtig met mijn reactie. U bent allesbehalve voorzichtig, dus ik ga ervan uit dat u op de hoogte bent en u mij dan kan uitleggen wat voor wet dat is en wat die wet precies zegt?
Maar toch: oké, ik weet dat er elektrozaken zijn die eigen techniekers in eerste instantie op pad sturen. Ik weet eigenlijk niet heel goed hoe het in mekaar zit bij Colruyt geef ik toe, maar heb je dan liever dat je kan bellen naar Colruyt, zodat zij kunnen bellen naar Miele (of whatever)? What difference does it make? Je wil toch gewoon je wasmachine hersteld zien? Garantie wordt toch niet geweigerd of zo?
De vraag is nog wie je beter zal bedienen: een eigen technieker of iemand die enkel Miele's herstelt, in mijn voorbeeld.
Volgens mij geldt dit trouwens enkel voor groot elektro. Ik heb al mixers, microgolfovens enzo teruggenomen in de winkel dus daar kan je zeker mee in de winkel terecht. Ik zie je je wasmachine al binnenbrengen in een Colruyt, trouwens...
Op het garantiebewijs van Colruyt (en niet van iemand anders want daar heb ik geen zaken mee gedaan) staat dan zelf nog dat je naar hun 02 nummer in Halle moet bellen als je de garantie wil inroepen. Niet meer niet minder. En als je dan hun eigen instructies volgt verwijzen ze je gewoon door naar de leverancier want zij geven daar geen garantie op (letterlijk door helpdesk Colruyt). Dat noem ik idd geen service na verkoop.
En het is idd voor mij veel gemakkelijker dat ik dat toestel bij mijn bezoek aan de lokale Colruyt daar gewoon kan achterlaten en bij herstelling of vervanging (maakt mij niet uit door wie dat is de verkoper zijn probleem) bij mijn volgende bezoek daar terug afhaal dan eerst een kwartier aan het helpdesknummer van Dyson te moeten hangen zonder gehoor, vervolgens op het internet hun klantendienst te moeten opzoeken en een mail te versturen waar tot op heden nog niet eens een automatische ontvangstbevestiging op gekomen is. En als er dan nog een technieker aan huis komt moet ik daar dan nog speciaal voor thuisblijven want anders dien je 50 € boete te betalen. Ik heb wel wat anders te doen.
De garantie wordt wel degelijk geweigerd door de verkoper (voor alle duidelijkheid binnen de wettelijke termijn van 2 jaar en niet de verlengde garantie door de fabrikant van 5 jaar) en afgescheept naar de fabrikant en te regelen door de klant.
Ik zie ze dat bij o.a. Vandenborre nog niet doen.
Dat U dat normaal vindt or "whatever" zegt al genoeg.
En de klantendienst van Colruyt blijkbaar ook niet.Ik ken hier te weinig over
De wet van 01/09/2004 is nochtans zeer duidelijk hierin:
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... YUngYjyiM8
Volgens deze wet is de eindverkoper aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering...
U kunt de consument niet verplichten om zich tot de fabrikant te wenden om de wettelijke waarborg te regelen. Dit gezegd zijnde kunt u de fabrikant zelf raadplegen om inlichtingen in te winnen over de technische mogelijkheid tot herstelling of over de evenredigheid van een wijze van herstelling ten opzichte van de andere.
De bananen liggen er overigens niet in de koelruimte maar er buiten, tegenover het brood (als ze weer niet alles verplaatst hebben).
Nu je het toch hebt over een Dyson stofzuiger, een vraagje daarover. Zuigt die nu werkelijk beter dan pakweg een stofzuiger van 39€ uit de Lidl of zo?Cronos schreef: ↑5 augustus 2017, 03:59Het gaat verdorie over een Dyson stofzuiger, dat is voor mij klein elektro.xenoke schreef: ↑4 augustus 2017, 18:38
Ik ken hier te weinig over dus ben ik eerder voorzichtig met mijn reactie. U bent allesbehalve voorzichtig, dus ik ga ervan uit dat u op de hoogte bent en u mij dan kan uitleggen wat voor wet dat is en wat die wet precies zegt?
Op het garantiebewijs van Colruyt (en niet van iemand anders want daar heb ik geen zaken mee gedaan) staat dan zelf nog dat je naar hun 02 nummer in Halle moet bellen als je de garantie wil inroepen. Niet meer niet minder. En als je dan hun eigen instructies volgt verwijzen ze je gewoon door naar de leverancier want zij geven daar geen garantie op (letterlijk door helpdesk Colruyt). Dat noem ik idd geen service na verkoop.
En het is idd voor mij veel gemakkelijker dat ik dat toestel bij mijn bezoek aan de lokale Colruyt daar gewoon kan achterlaten en bij herstelling of vervanging (maakt mij niet uit door wie dat is de verkoper zijn probleem) bij mijn volgende bezoek daar terug afhaal dan eerst een kwartier aan het helpdesknummer van Dyson te moeten hangen zonder gehoor, vervolgens op het internet hun klantendienst te moeten opzoeken en een mail te versturen waar tot op heden nog niet eens een automatische ontvangstbevestiging op gekomen is. En als er dan nog een technieker aan huis komt moet ik daar dan nog speciaal voor thuisblijven want anders dien je 50 € boete te betalen. Ik heb wel wat anders te doen.
De garantie wordt wel degelijk geweigerd door de verkoper (voor alle duidelijkheid binnen de wettelijke termijn van 2 jaar en niet de verlengde garantie door de fabrikant van 5 jaar) en afgescheept naar de fabrikant en te regelen door de klant.
Ik zie ze dat bij o.a. Vandenborre nog niet doen.
Dat U dat normaal vindt or "whatever" zegt al genoeg.
En de klantendienst van Colruyt blijkbaar ook niet.Ik ken hier te weinig over
De wet van 01/09/2004 is nochtans zeer duidelijk hierin:
http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... YUngYjyiM8
Volgens deze wet is de eindverkoper aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar te rekenen vanaf voornoemde levering...
U kunt de consument niet verplichten om zich tot de fabrikant te wenden om de wettelijke waarborg te regelen. Dit gezegd zijnde kunt u de fabrikant zelf raadplegen om inlichtingen in te winnen over de technische mogelijkheid tot herstelling of over de evenredigheid van een wijze van herstelling ten opzichte van de andere.
De bananen liggen er overigens niet in de koelruimte maar er buiten, tegenover het brood (als ze weer niet alles verplaatst hebben).
ja die zuigt beter, maar of de veel duurdere prijs daarvoor verantwoord is dat is een andere vraag, en ik denk van niet
Een koelruimte en een ijskast zijn toch niet hetzelfde

De koelkasten met zuivelproducten staan binnen de koelruimte, maar fruit en groenten liggen wél in de koelruimte maar niet in koel- of ijskasten.
En bovendien liggen de bananen zelfs niet in de koelruimte, maar in de gewone rekken.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Ieder zijn gedacht over Test-Aankoop, ik geloof er geen zier van. Enkel geld via abonnees, dan zouden ze niet ver moeten lopen (en die krijgen dan nog een overvloed aan cadeautjes, die waarschijnlijk ook niet gesponsord zijn hé?)... Maar hé, je hebt gelijk, TA is perfect en zeker onpartijdig, tevreden 

Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Proximus kan dit nochtans goed.johann schreef: ↑4 augustus 2017, 20:37Als eindgebruiker heb je wettelijk gezien alleen een link met de verkoper. Als jouw wasmachine stuk gaat en je hebt die gekocht bij Colruyt (ik wist niet dal Colruyt ooit wasmachines heeft verkocht, maar bon, dat doet er nu even niet toe), dan staat jou als klant maar één ding te doen: bellen naar Colruyt. Hoe zij het verder afhandelen en wie zij op pad sturen, is hun zaak, maar de klant mag nooit of te nimmer gedwongen worden om contact op te nemen met de fabrikant. Net zoals de fabrikant op geen enkele wijze gedwongen kan worden om te reageren op de vraag van een particulier. Dus als Colruyt bruingoed verkoopt, moet Colruyt ook maar zien dat de klant een beroep kan doen op een hersteldienst. Het verhaal eindigt trouwens niet bij het einde van de garantieperiode: ook daarna moet een klant gewoon een beroep kunnen doen op een hersteldienst, waarvoor dan wel kosten in rekening kunnen gebracht worden.xenoke schreef: ↑4 augustus 2017, 18:38 Maar toch: oké, ik weet dat er elektrozaken zijn die eigen techniekers in eerste instantie op pad sturen. Ik weet eigenlijk niet heel goed hoe het in mekaar zit bij Colruyt geef ik toe, maar heb je dan liever dat je kan bellen naar Colruyt, zodat zij kunnen bellen naar Miele (of whatever)? What difference does it make? Je wil toch gewoon je wasmachine hersteld zien? Garantie wordt toch niet geweigerd of zo?
Dat gezegd zijnde: mij zul je nog niet zo snel horen klagen over Colruyt. In tegenstelling tot met name Carrefour worden promo's in mijn beleving steeds correct verrekend. Wel zijn er grote verschillen in assortiment tussen de verschillende vestigingen en daar ben ik wat minder tevreden over. Het zal wel geen toeval zijn dat (wellicht) een van de allergoedkoopste Colruyt-winkels een eerder beperkt aanbod heeft? Gelukkig is er nog een andere 'in de buurt'. En een Okay 'om de hoek', die me ook wel eens weet te verrassen met promo's die soms beter zijn dat die van de 'grote' Colruyt.
Kortom, ik heb een zekere sympathie voor Colruyt, maar ik ga net zo goed naar Cora (flink duurder, maar het assortiment is voor sommige zaken toch wel iets verfijnder: kazen en wijnen bijvoorbeeld), Carrefour of Delhaize ('open op zondag'). Het is zoeken naar een goede prijs/kwaliteitsverhouding en elk van de genoemde grootwarenhuizen scoort daar soms eens goed, soms eens minder goed. Ik heb nu wel bijgeleerd dat de promo's altijd door de leveranciers worden betaald. Dat vermoedde ik wel, maar toch is het verhelderend om dat zwart op wit (nouja) bevestigd te krijgen.
Actie met tablet. Ik bel naar Proximus zij kunnen me niet helpen met reparatie en zij geven me het nummer van het bedrijf in Nederland. Daar naar toe gebeld en zij zeiden daarna dat je het moet regelen met dynafix. Dan maar naar daar gebeld en mijn details opgegeven en ik heb het daarna afgegeven om te laten opsturen.
Daarna wel mijn belkosten teruggevraagd aan Proximus(Nederlands nummer en nog steeds roaming toen).
Ik ga nooit meer bij proximus omwille van die reden.
Het is wel off-topic, maar ik ga er toch nog maar even op reageren.centiempje schreef: ↑5 augustus 2017, 12:05 Ieder zijn gedacht over Test-Aankoop, ik geloof er geen zier van. Enkel geld via abonnees, dan zouden ze niet ver moeten lopen (en die krijgen dan nog een overvloed aan cadeautjes, die waarschijnlijk ook niet gesponsord zijn hé?)... Maar hé, je hebt gelijk, TA is perfect en zeker onpartijdig, tevreden![]()
Een hele tijd geleden zou ik het zelf ook niet geloofd hebben, maar een paar weken terug heb ik me dezelfde vraag gesteld : Is er alleen nog compensatie voor klanten van Test-Aankoop ?
In mijn geval gaat het over de NMBS. Als een trein afgeschaft is, en je hierdoor gedurende een uur niet kan reizen (we hebben maar 1 trein per uur), kan je compensatie krijgen. Deze heb ik altijd netjes gekregen, nooit problemen gehad.
Tot onlangs de NMBS en Test-Aankoop in de pers in het lang en breed communiceerden over de verbeterde en vernieuwde regeling om compensatie aan te vragen.
Naar mijn gevoel was er niets veranderd bij de effectieve aanvraag, maar 1 ding is me wel opgevallen : Sindsdien zijn al mijn compensatieaanvragen geweigerd. De enige reden die ik krijg is dat mijn aanvraag niet voldoet aan de vereisten voor een compensatie. Geen idee wat ik anders moet doen, en ook in het station kunnen ze me niet verder helpen, want volgens hen doe ik alles correct.
De vraag die ik me dus onlangs stelde, is of de vereiste "klant zijn van Test-Aankoop" misschien de reden is dat ik geen compensatie meer krijg ? Ik begin te vrezen dat het antwoord toch positief beantwoord moet worden...
je gelooft toch zelf niet dat je dat 'in het geniep' gedaan hebt en dat het niemand opgevallen is ?
Vrienden van ons hebben een winkel waar ze veel proevertjes leggen en die kunnen na al die jaren vaak al al aan iemands gezicht zien of die komt voor de proevertjes of niet. En ze hebben ook rap door wie veel en wie weinig ervan neemt. Soms wachten ze zelfs met bijvullen tot een bepaalde 'klant' de zaak verlaten heeft. Hun verhalen tijdens etentjes zijn soms wel grappig.
Als hij werkt toch.Nu je het toch hebt over een Dyson stofzuiger, een vraagje daarover. Zuigt die nu werkelijk beter dan pakweg een stofzuiger van 39€ uit de Lidl of zo?

Mijn vorig model was zo'n ding van 36€ van den Aldi. Ik werd gek van het slechte zuigresultaat (en ik heb dan nog nergens tapijt liggen maar overal vloersteen en parket).
De efficiëntie (zuigkracht en handelingsgemak) van Dyson is werkelijk superieur.
Had wel niet verwacht dat het ding (motor verbrand) geen twee jaar zou halen.

Hij is idd belachelijk veel duurder (dacht ik voor de aankoop) en dus pas tot de aankoop overgegaan tijdens een dubbele promotie. Zo lang hij werkte heb ik mij dat niet beklaagt, en tot op heden (cross fingers) nog niet want er zit 5 jaar garantie op. toch de minimumduur dat hij voor die prijs mag meegaan (als het Colruyt belieft).