Brokers met minste kosten?
TIP
Re: Brokers met minste kosten?
Klopt. Ofwel koop je onder 1000 ofwel erboven.Eloadaintavi schreef: ↑11 november 2017, 10:47 Je kan inderdaad binnen een kalendermaand dezelfde etf 2X kopen, zolang die tweede aankoop maar minstens 1000 euro bedraagt.
Maar dat heeft GEEN ENKEL VOORDEEL

Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
-
- Jr. Member
Als zo'n uitzonderlijke situatie zich zou voordoen, dat je beslist om DRINGEND dezelfde etf bij te kopen in dezelfde kalendermaand, dan zal die transactiekost van 2 euro ook niet veel uitmaken.
Bedankt, dan heb ik dat weer bijgeleerd 

-
- Jr. Member
Trouwens, mijn systeem van beleggen de laatste jaren is als volgt : ik heb 3 belgische brokers, waarvan 1 mijn eigen bank, en met in totaal zo'n honderd verschillende lijntjes, van vanalles en nog wat. Die portefeuilles verander ik bijna nooit, ik koop en verkoop daar niéts meer, maar bij Degiro heb ik een portefeuille van enkel trackers. ALLE dividenden van die drie brokers versas ik naar Degiro, en ik koop er direct trackers voor, al was het 15 euro. Ook alle dividenden van die trackers zet ik om in nieuwe trackers.
Plezant systeem, houdt me dagelijks bezig, en zeer winstgevend, ik vermijd namelijk transactiekosten op alle gebieden.
Plezant systeem, houdt me dagelijks bezig, en zeer winstgevend, ik vermijd namelijk transactiekosten op alle gebieden.
Mmm... hoezo moet je dan niet de taks op de dividenden gain? Zou wel mooi zijn als je ook op div. uitkerende bedrijven zelf wat wil inzetten.Eloadaintavi schreef: ↑11 november 2017, 11:13 Trouwens, mijn systeem van beleggen de laatste jaren is als volgt : ik heb 3 belgische brokers, waarvan 1 mijn eigen bank, en met in totaal zo'n honderd verschillende lijntjes, van vanalles en nog wat. Die portefeuilles verander ik bijna nooit, ik koop en verkoop daar niéts meer, maar bij Degiro heb ik een portefeuille van enkel trackers. ALLE dividenden van die drie brokers versas ik naar Degiro, en ik koop er direct trackers voor, al was het 15 euro. Ook alle dividenden van die trackers zet ik om in nieuwe trackers.
-
- Jr. Member
Wat ik me soms wel afvraag, wàt gebeurt er, of bij wié moet je zijn om een ernstig conflict met zo'n buitenlandse bank op te lossen? Zonder advokaten en buitenlandse reizen en telefoons te moeten plegen uiteraard.
Bij de media uiteraard.Eloadaintavi schreef: ↑11 november 2017, 12:40 Wat ik me soms wel afvraag, wàt gebeurt er, of bij wié moet je zijn om een ernstig conflict met zo'n buitenlandse bank op te lossen? Zonder advokaten en buitenlandse reizen en telefoons te moeten plegen uiteraard.

mogelijks bij het ECC?
http://www.eccbelgie.be/
http://www.eccbelgie.be/
-
- Jr. Member
Ik zou toch maar uit alle veiligheid, geen te grote kapitalen op een buitenlandse rekening plaatsen. Remember Kaupthing
Zulke evenementen zijn uitschieters...moet je daarom voor elke uitschieter in elke of eender wat voor sector angst krijgen? ik denk dat degiro niet echt onveilig te noemen valt.Eloadaintavi schreef: ↑11 november 2017, 13:39 Ik zou toch maar uit alle veiligheid, geen te grote kapitalen op een buitenlandse rekening plaatsen. Remember Kaupthing
Kaupthing ging toch om spaarrekeningen, niet beleggingen?
als een grote bank op de fles gaat, dan is er gewoon geen geld genoeg in het garantiefonds ( tenzijn heerschap vandelanotte het gaat betalen met het spookachtige zilverfonds )
100 000 euro garantie bij een spaarrekening, als je de correcte stappen volgt om het te recuperen. In het bu itenland zou dat wel eens " plezant" kunnen worden
tja, aandelen zouden wel buiten het faillissement vallen, maar wie zegt dat die niet kunnen verdwijnen met de noorderzon ?
100 000 euro garantie bij een spaarrekening, als je de correcte stappen volgt om het te recuperen. In het bu itenland zou dat wel eens " plezant" kunnen worden
tja, aandelen zouden wel buiten het faillissement vallen, maar wie zegt dat die niet kunnen verdwijnen met de noorderzon ?
Ok waar gaat dit eigenlijk naartoe? Er zijn altijd risico's maar deze zijn eigenlijk wel de minst mogelijke...paul schreef: ↑11 november 2017, 16:33 als een grote bank op de fles gaat, dan is er gewoon geen geld genoeg in het garantiefonds ( tenzijn heerschap vandelanotte het gaat betalen met het spookachtige zilverfonds )
goed gezien, Crusty
trouwens di giro is helemaal geen bank, en dus is al dat waarborg gedoe niet van toepassing op hen.
op hun site staat dat ze jij via hen veilig en succesvol kan beleggen
PS denk dat je uit het juiste hout gesneden ben, herken een beginnende omega in je
trouwens di giro is helemaal geen bank, en dus is al dat waarborg gedoe niet van toepassing op hen.
op hun site staat dat ze jij via hen veilig en succesvol kan beleggen
PS denk dat je uit het juiste hout gesneden ben, herken een beginnende omega in je
-
- Jr. Member
Toch blijf ik erbij dat degiro de goedkoopste beleger is!