ME12 Rekening bij Medirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: ME12 Rekening bij Medirect
Kan je echt gedurende 12 maand niet aan je storting of ben je, bij opname binnen de 12 maand na storting, gewoon je intrest kwijt?
In het eerste geval is het gewoon een termijnrekening en moet je daarmee vergelijken. In het tweede een spaarrekening met voorwaarden.
In het eerste geval is het gewoon een termijnrekening en moet je daarmee vergelijken. In het tweede een spaarrekening met voorwaarden.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Je kunt er echt niet aan. Zodra je een overschrijving inboekt krijg je de datum van vandaag plus 12 maanden als valutadatum te zien.
-
anonymous
Die netto 1% krijg je voor elke nieuwe storting gedurende de ganse 12 maand (+ op de 3 maand wachttijd voor wie nu onmiddellijk stort).
Bij latere renteverlaging wordt je telkens 12 maand op voorhand verwittigd.
De netto rente van 1% blijft uiteraard lopen tijdens de opzeg.
Er is geen addertje (geen kleine lettertjes!) voor wie de voorwaarden van deze niet-gereglementeerde spaarrekening leest.
Het enige noodplan voor spaargeld is: dat men altijd een bepaald bedrag op een gewone rekening laat staan, waar men wél onmiddellijk aan kan.
Spaarrekeningen zoals de ME3 en de ME12 van MeDirect- dienen niet om geld op te plaatsen dat men "plots dringend" zou kunnen nodig hebben.
Zó dom zijn de meesten onder ons niet, toch
Dat kan niet, want: de "opzeg" van 12 maanden werkt in de 2 richtingen.
Ook MeDirect- geeft, bij wijze van spreken, een opzeg van 12 maanden als zij de rente laten zakken: zij verwittigen hun spaarders immers 12 maand op voorhand.
En tot zolang, kan men nog altijd vlug geld storten aan de hogere rente.
-
anonymous
Dus in feite als je de opzeg uitvoert moet Medirect garanderen dat de rente in die 12 maanden ongewijzigd zal zijn?
Nee want het kan zijn dat MeDirect in de maanden voor je opzeg al een rentewijziging aangekondigd heeft. In ieder geval kun je voor de volgende 12 maanden uitrekenen hoelang je hoeveel rente zult krijgen.
Laatst gewijzigd door Yaris op 13 december 2017, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.medirectbank.be/docs/default ... tfiche.pdf
Informatiefiche:
Informatiefiche:
Rente:
De rentevoet kan wijzigen afhankelijk van de marktomstandigheden en kan op elk moment door MeDirect- aangepast worden. Voor bestaande klanten zal hierbij een voorafgaande kennisgeving van minstens twaalf maanden worden gerespecteerd.
Het beste vergelijk je deze 'spaarrekeningen' van Me Direct nog met termijnrekeningen over dezelfde (korte) looptijd...
Ben zelf klant en gebruiker van een ME3 rekening, maar voor deze ME12 pas ik, gewoon omdat het mij te lang begint te worden. Geld dat je het komende lopende jaar niet nodig hebt, zal je waarschijnlijk ook voor langer dan 12 maand kunnen missen dus da's niet meer 'even wegzetten', da's echt al 'beleggen' eigenlijk en dan zijn er toch betere (langlopende) beleggingsproducten te vinden op de markt.
Persoonlijk zou ik meer geïnteresseerd zijn in een ME6 formule eigenlijk... misschien een hint?
Ben zelf klant en gebruiker van een ME3 rekening, maar voor deze ME12 pas ik, gewoon omdat het mij te lang begint te worden. Geld dat je het komende lopende jaar niet nodig hebt, zal je waarschijnlijk ook voor langer dan 12 maand kunnen missen dus da's niet meer 'even wegzetten', da's echt al 'beleggen' eigenlijk en dan zijn er toch betere (langlopende) beleggingsproducten te vinden op de markt.
Persoonlijk zou ik meer geïnteresseerd zijn in een ME6 formule eigenlijk... misschien een hint?
-
anonymous
Ik moet eerlijk zijn dat ik je hierin kan volgen.inquirer schreef: ↑13 december 2017, 13:24 Het beste vergelijk je deze 'spaarrekeningen' van Me Direct nog met termijnrekeningen over dezelfde (korte) looptijd...
Persoonlijk zou ik meer geïnteresseerd zijn in een ME6 formule eigenlijk... misschien een hint?![]()
Ik denk altijd van ik ga het uitgeven aan van alles en nog wat. dus wat doe ik ik zet het geld vast op een termijnrekening bij Medirect voor 3 jaar(als ik 25 jaar ben komt dat vrij).
Niet tegenstaande dat ik sinds die beslissing om het op medirect te zetten evenveel heb gespaard als er daar vast staat...
en dan spreek ik over 4 maanden geleden.
Op dit forum werd vroeger afgegeven op de getrouwheidspremie bij gereglementeerde spaarrekeningen omdat je geld dan een jaar op de rekening moest blijven staan. Nu een internetbank een nieuw soortgelijk systeem lanceert is iedereen enthousiast.
Dan is het, ook al noemen ze het anders, gewoon een termijnrekening op 1 jaar en moet je daarmee vergelijken. Niet met de opbrengst van een andere spaarrekening.
Voor mij is de vergoeding van 1% dan te weinig gezien er in 12 maanden (hopelijk) zich wel betere opportuniteiten zullen aanbieden. Zo niet is het "verlies" verwaarloosbaar klein.
Heel juist, volgens sommigen op deze site is het allemaal zo duidelijk. Je zal maar plotseling een grote kost willen doen of een investering. Dan moet je je centen halen uit iets dat je lopen hebt dat misschien lucratiever is dan die 1%. Ik vind het bedrieglijk om dit onder de noemer spaarrekening te plaatsen, het is geen termijnrekening gewoon omdat ze niet afgesloten wordt na 1 jaar.
En inderdaad, iedereen is hier zo dolenthousiast over. Ik denk dat we een beetje te lang op de bodem zitten. We krijgen last van decompressieverschijnselen.