Mijn TOP 5 voor 2018
TIP
Re: Mijn TOP 5 voor 2018
Paul D'Hoore overliep op vtm de resultaten van zijn vijf aandelen van 2017, eindigde op 12,7%.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Volgens datzelfde nieuws kwamen de picks van Marc Coucke uit op 7% geloof ik.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Ik ga mijn top 5 nog wat veranderen:
- Publicis
- RTL
- Aecom
- Neopost
- SES
- Publicis
- RTL
- Aecom
- Neopost
- SES
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Zou kunnen, ik zet deze er gewoon ter info bij. Eerder werd al vaak gesproken over de lijst van de Paul, leek me interessant om zien waar die gestrand was.
Met het filmpje te bekijken bleek wel dat niet enkel om die 5ging maar soort oefening in verschillende bellegingdactiva. Op zich kan je er veel bedenkingen bij maken maar anderzijds al eens iets dat beleggen aandacht krijgt in het nieuws.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Mijn top 5:
SBI Holdings
Galapagos
Equinix
HAL trust
Tessenderlo Group
SBI Holdings
Galapagos
Equinix
HAL trust
Tessenderlo Group
Paul D'Hoore heeft waarschijnlijk meer gevangen voor zijn 10 minuten durende tussenkomst in het nieuws dan met zijn belegging op 1 jaar. Vroeg die geen 700 euro voor een 'analyse'?
-
anonymous9
Na wikken en wegen:
Poldermol’s normale top 5
• Accentis 0,0396 EUR
• Roularta Media Group 21,95 EUR
• Global Graphics 2,73 EUR
• Orange Belgium 17,50 EUR
• Hornbach Baumarkt 30,93 EUR
Poldermol’s riskantere top 5
• Katipult Technology (FUND.V) C$0.53
• Vendetta Mining (VTT.V) C$0.245
• CTT Correios de Portugal (CTT) 3.51 EUR
• Lundin Petroleum (LUPE) 187.80 SEK (noot: ik denk dat het nog lager gaat dan deze prijs. 175 lijkt alleszins aannemelijk, dus ik zou niet meteen 187,80 willen inklikken)
• Cardinal Resources (CDV) A$0,525
Poldermol’s normale top 5
• Accentis 0,0396 EUR
• Roularta Media Group 21,95 EUR
• Global Graphics 2,73 EUR
• Orange Belgium 17,50 EUR
• Hornbach Baumarkt 30,93 EUR
Poldermol’s riskantere top 5
• Katipult Technology (FUND.V) C$0.53
• Vendetta Mining (VTT.V) C$0.245
• CTT Correios de Portugal (CTT) 3.51 EUR
• Lundin Petroleum (LUPE) 187.80 SEK (noot: ik denk dat het nog lager gaat dan deze prijs. 175 lijkt alleszins aannemelijk, dus ik zou niet meteen 187,80 willen inklikken)
• Cardinal Resources (CDV) A$0,525
Die CTT Correis de Portugal was mij ook al opgevallen... Misschien toch eens nader bekijken...
Stond ook in mijn lijstje met te screenen aandelen. Zal vandaag eens kijken nu het ook hier genoemd wordt.
Edit: banking services
Dat gooit het kasstroomoverzicht altijd overhoop.
Edit: banking services
-
anonymous9
Inderdaad, de bank is zelfs FCF negatief. 600M aan deposits, maar slechts 40M ofzo reeds deployed.
De gewone postactiviteiten zijn so-so en sterk dalend. ik speculeer op de bank die een break-evenpositie haalt in 2019, en vanaf 2020 de tanende postactiviteiten compenseert. Wat ik positief zie is hun positiename om als 'veiligste bank van portugal' te fungeren, en slechts 60% van de deposits weer uit te lenen. Dit zal zorgen voor lagere marges dan sectorgenoten, maar het kan wel op termijn zorgen voor een goede deposit-inflow van klanten die op zoek zijn naar een 'veilige' bank.
Dus niet echt een 12-maandeninvestering, eerder iets op 3 jaar. Met onzekere afloop, vandaar dat ik ze in de 'riskante' top 5 plaats. Management moet echt wat hun 'game' step-uppen en sneller de bank)cash beginnen redeployen. Ik zou toch eind 2018 graag 1 miljard euro aan deposits zien, waarvan er toch al 250-300M deployed is. Voornamelijk aan hypotheken.
Dusja, zéker gene slam dunk, maar aan 3.51 een gokje waard, rekenend op een groeiende bankactiviteit. That's it.
Voor het dividend moet je het trouwens ook niet doen. 35% belasting in Portugal, dan nog eens 30% in België. Schandalig.
De gewone postactiviteiten zijn so-so en sterk dalend. ik speculeer op de bank die een break-evenpositie haalt in 2019, en vanaf 2020 de tanende postactiviteiten compenseert. Wat ik positief zie is hun positiename om als 'veiligste bank van portugal' te fungeren, en slechts 60% van de deposits weer uit te lenen. Dit zal zorgen voor lagere marges dan sectorgenoten, maar het kan wel op termijn zorgen voor een goede deposit-inflow van klanten die op zoek zijn naar een 'veilige' bank.
Dus niet echt een 12-maandeninvestering, eerder iets op 3 jaar. Met onzekere afloop, vandaar dat ik ze in de 'riskante' top 5 plaats. Management moet echt wat hun 'game' step-uppen en sneller de bank)cash beginnen redeployen. Ik zou toch eind 2018 graag 1 miljard euro aan deposits zien, waarvan er toch al 250-300M deployed is. Voornamelijk aan hypotheken.
Dusja, zéker gene slam dunk, maar aan 3.51 een gokje waard, rekenend op een groeiende bankactiviteit. That's it.
Voor het dividend moet je het trouwens ook niet doen. 35% belasting in Portugal, dan nog eens 30% in België. Schandalig.
-
anonymous9
De market cap is 50M EUR, er zijn gewoon veel aandelen in omloop. Als je kijkt naar de huurinkomsten van het vastgoed, en de waardering van het vastgoed op de balans, merk je een discrepantie op.
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Paul D'Hoore zijn lijstje:
1. AB Inbev
2. UCB
3. Telenet
4. KBC
5. Ontex
1. AB Inbev
2. UCB
3. Telenet
4. KBC
5. Ontex
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Bedoel je dat het bruto huurrendement verdacht hoog ligt t.o.v. andere vastgoedbedrijven? Dat impliceert dan dat hun portefeuille kunstmatig zou ondergewaardeerd zijn, vermoed ik?
Lijkt bijzonder aantrekkelijk, maar anderzijds vraag ik me af of een bedrijf dat dergelijke boekhoudkundige truken uithaalt wel een goede belegging is. There is never just one cockroach in the kitchen, zoals Warren Buffett het vaak formuleert.
-
anonymous9
Dat klopt en klopt. Als je 13M EUR huurinkomsten genereert, 100% bezettingsgraad hebt (wat aantoont dat er grote vraag is naar uw vastgoed) en uw vastgoed dan aan minder dan 130M EUR waardeert, klopt er iets niet.
De belegging bestaat erin dat er ooit wel eens 'iets' zal (moeten) gebeuren. Want ook de referentie-aandeelhouder Iep Invest schiet niets op met de huidige onderwaardering. Idealiter nemen ze het van de beurs aan een premie (premie tov beurskoers, discount tov faire waarde, een 'iedereen blij'-scenario). Dat is mijn investment thesis. Kan in 2018 zijn, kan in 2022 zijn. Ondertussen blijft Accentis de huurinkomsten binnentikken en de schulden afbouwen.
De belegging bestaat erin dat er ooit wel eens 'iets' zal (moeten) gebeuren. Want ook de referentie-aandeelhouder Iep Invest schiet niets op met de huidige onderwaardering. Idealiter nemen ze het van de beurs aan een premie (premie tov beurskoers, discount tov faire waarde, een 'iedereen blij'-scenario). Dat is mijn investment thesis. Kan in 2018 zijn, kan in 2022 zijn. Ondertussen blijft Accentis de huurinkomsten binnentikken en de schulden afbouwen.