NASPERS
TIP
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Re: NASPERS
Is in die zin Tencent op NY (OTCMKTS:TCEHY) hetzelfde als Tencent op Hong Kong (HKG:0700). Vreemd is dan wel dat die laatste vandaag 1,5% omhoog ging terwijl TCEHY amper 0,26%. Wisselkoers HKD/USD deed niks bijzonders vandaag dus vanwaar het verschil tussen de notering op Hong Kong en VS?
Wat is trouwens die OTCMKTS wat vermoedelijk staat voor over-the-counter market. Wordt dat niet op de beurs verhandeld? OTC is normaal rechtstreeks tussen 2 banken en als die TCEHY ook een certificaat is vraag ik mij af of daar dan tegenpartij risico aan verbonden is wat bij OTC bovendien niet gereglementeerd is zoals op een exchange.
@JulusCesar over welke Z-Africa tracker ging het?
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
iShares MSCI South Africa ETF . met daarin 20% naspers zoals in de meeste zuidafrica fondsen/trackers.
Deed deze week plus 8% Zelf ook juist achter het net gevist en deze tracker niet op tijd binnen gehaald.
Deed deze week plus 8% Zelf ook juist achter het net gevist en deze tracker niet op tijd binnen gehaald.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
kleingeld, maar inclusief kosten sta ik nu op +12.60% op minder dan een maand (5 Dec).
(ZAE000015889)
(ZAE000015889)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Die return in EUR? Heb ook gekozen voor Naspers (NPSNY). Zie wel dat Tencent ook zoiets gestegen is dus het is niet dat Naspers zijn discount tov Tencent dichtrijdt wat beetje vreemd blijft.Henkie1984 schreef: ↑3 januari 2018, 15:54 kleingeld, maar inclusief kosten sta ik nu op +12.60% op minder dan een maand (5 Dec).
(ZAE000015889)
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
In EUR ja,
Heb ook gegokt op zijn discount maar net als u moest ik constateren dat hij nu gewoon meedrijft op de golf van Tencent. Op zich niks mis mee en wie weet lopen ze langzaam maar zeker in?
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Idem. Wel maar 2/3 van wat ik wou kunnen aankopen. Order op 205 nooit gevuld. Maar wel mooie winst.Henkie1984 schreef: ↑3 januari 2018, 16:26In EUR ja,
Heb ook gegokt op zijn discount maar net als u moest ik constateren dat hij nu gewoon meedrijft op de golf van Tencent. Op zich niks mis mee en wie weet lopen ze langzaam maar zeker in?
Tencent op NY knalt weer vooruit vandaag. Naspers op NY negatief vreemd genoeg. Ziet iemand reden waarom die niet volgt.
Omdat Naspers een holding is? Op JES heeft Naspers vandaag verlies gemaakt en dan is er nog de wisselkoers ZAR/USD.
"Own Tencent At A 50% Discount Via Naspers"
https://seekingalpha.com/article/414065 ... ia-naspers
https://seekingalpha.com/article/414065 ... ia-naspers
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
vandaag -7% nog niks kunnen vinden wat dit zou verklaren (ook nog niet echt diep gezocht).
Waar zie jij die -7%? Op NY zie ik Naspers "maar" -4,6% en Tencent -2,6%. Heb Naspers al hele poos niet meer maar dus duidelijk weinig correlatie tussen beide.Henkie1984 schreef: ↑30 januari 2018, 17:08 vandaag -7% nog niks kunnen vinden wat dit zou verklaren (ook nog niet echt diep gezocht).
Ik heb er niet direct een verklaring voor. Maar moet er een zijn? Normaal zou je verwachten dat als 10C 2% daalt, Naspers dan 3% zou dalen (verhouding van de marktwaardes = ~1.5). Nu was het meer. Misschien wel 'investeerders' die de weg naar de uitgang zochten van zodra ze in de mot hadden dat 10C aan het dalen was.
Tussen deze negatieve berichten zie ik evenwel dat de twee andere beursgenoteerde onderdelen het goed deden (>+2%):
mail.ru +2.27% (LSE) en MakeMyTrip +2.46% (Nasdaq).
Naspers is meer dan 10C.
Tussen deze negatieve berichten zie ik evenwel dat de twee andere beursgenoteerde onderdelen het goed deden (>+2%):
mail.ru +2.27% (LSE) en MakeMyTrip +2.46% (Nasdaq).
Naspers is meer dan 10C.
Vorige week nog te koop (wat ik dan ook gedaan heb) onder de 49 USD op Nasdaq vandaag bijna 55 USD waard.
En ondertussen stijgt het verder en verder op de beurs van Johannesburg.

En ondertussen stijgt het verder en verder op de beurs van Johannesburg.
-
pietpiraat
wauw weer er boenk op Laeka
keer op keer in de roos
il faut le faire
bedankt om het te delen met ons
keer op keer in de roos
il faut le faire
bedankt om het te delen met ons