Maximaal pensioenspaarbedrag in 2018
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Maximaal pensioenspaarbedrag in 2018
In 2007 was dit nog niet zo bekend.
Ge zou denken dat het in 2018 toch al is doorgedrongen.
Maar helaas ........
Estate Guru believer.
NET zoals in het jaar dat je 65 wordt , je enkele dagen voor je verjaardag nog wel kan storten
bv je verjaart op 04-01 dan kan je op 03-01 voor te laatste keer storten
bv je verjaart op 04-01 dan kan je op 03-01 voor te laatste keer storten
Omdat ge op uw verjaardag belast wordt. Je kan beter na je verjaardag storten, wordt er geen tax meer op dat bedrag geheven.
Maar het mag wel, maar het is niet aan te raden.
Overigens is het, mijn inziens, niet de taak van een overheid om uit te gaan leggen hoe je minder belastingen moet betalen. Het is de taak van de overheid om belastingen te innen en ze uiteraard goed te besteden.
Het minste dat een bank echter (al ze ietwat klantminded is) kan doen is haar klanten hieraan herinneren ipv domweg de computer iedere maand zijn overschrijving te laten sturen. Is gewoon een simpele implantatie in de database van haar klantenbestand die praktisch gratis extra goodwill kan losweken ipv de reactie "ah ik ben onbekend nummer x in jullie bestanden, jullie verhuizen dus naar de laatste plaats in mijn ranglijst" (ze stonden toch al op de voorlaatste plaats).

Overigens is het, mijn inziens, niet de taak van een overheid om uit te gaan leggen hoe je minder belastingen moet betalen. Het is de taak van de overheid om belastingen te innen en ze uiteraard goed te besteden.
Het minste dat een bank echter (al ze ietwat klantminded is) kan doen is haar klanten hieraan herinneren ipv domweg de computer iedere maand zijn overschrijving te laten sturen. Is gewoon een simpele implantatie in de database van haar klantenbestand die praktisch gratis extra goodwill kan losweken ipv de reactie "ah ik ben onbekend nummer x in jullie bestanden, jullie verhuizen dus naar de laatste plaats in mijn ranglijst" (ze stonden toch al op de voorlaatste plaats).
Dat is niet correct, je krijgt geen belastingvermindering meer
Je kan enkel nog storten tot in het jaar dat je 64 jaar bent geworden.
Zie : https://financien.belgium.be/nl/particu ... nsparen#q5
Klopt, het jaar waarin je 64 wordt, kan je nog storten met fiscale aftrek. Het jaar waarin je 65 wordt, niet meer.
mailtje van Argenta:platin schreef: ↑5 januari 2018, 11:46is dit al in staatsblad verschenen is de vraag die u zich moet stellen.Kurt schreef: ↑4 januari 2018, 22:34 Stort altijd het maximumbedrag de eerste dag van het jaar, maar van mijn 1230 euro werd maar 960 euro als pensioensparen aanvaard (bij Argenta). 270 euro kwam terug op m'n zichtrekening terecht. Iemand een idee of/wanneer er dit jaar nog de mogelijkheid zal zijn om bij te storten (tot 1230 euro)? Zeker met de stijgende beurskoersen van de pensioenfondsen kan het best zijn dat je over X aantal dagen/weken/maanden voor de resterende 270 euro minder aandelen, zelfs al is het dan maar om getallen na de komma, kan kopen dan op 2 januari 2018 had gekund.
Zelfde als indexering van 940 naar 960 €.
Zomerakkoord: wijzigingen pensioensparen
Beste klant
U hebt wellicht al vernomen dat in het Zomerakkoord van de regering wijzigingen voor het pensioensparen zijn opgenomen:
Volgens de bestaande wetgeving kunt u in 2018 een bedrag van maximaal 960 euro storten en hierop een belastingvermindering van 30 % genieten.
Volgens het Zomerakkoord zou het vanaf 2018 mogelijk zijn om meer dan 960 euro te storten. U zou dan kunnen kiezen tussen twee systemen van pensioensparen.
Die wijzigingen zijn echter nog niet definitief goedgekeurd. Daarom kunt u voorlopig nog geen omschakeling van uw formule voor pensioensparen naar de eventuele nieuwe formule aanvragen.
Zodra de wijzigingen in het Zomerakkoord zijn goedgekeurd, zullen wij u hier verder over informeren.
Mijn BNP Paribas Fortis bankier heeft per mail bevestigd dat we 12 x € 80,- kunnen storten en nog steeds onder het 30% regime zullen vallen.
wat is het voordeel van ineens bij het begin van het jaar , het volledige bedrag te storten ipv een 1/12 de iedere maand?
ik ben bij Argenta voor het pensioenspaarfonds
Op de app lees ik
Maximu 2018: 960,00
al gespaard: 78,33
nog te sparen 881,67
de stortingen gaan via een bestendige opdracht
Maar als het beter is van ineens alles te storten zet ik de doorlopende opdracht stop en stort meteen het nog resterende, zijnde 881,67
ik ben bij Argenta voor het pensioenspaarfonds
Op de app lees ik
Maximu 2018: 960,00
al gespaard: 78,33
nog te sparen 881,67
de stortingen gaan via een bestendige opdracht
Maar als het beter is van ineens alles te storten zet ik de doorlopende opdracht stop en stort meteen het nog resterende, zijnde 881,67
Omdat er meer jaren zijn waarin de beurs stijgt dan jaren waarin ze daalt en je dus beter in het begin van het jaar aankoopt wanneer de koersen nog laag zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tot nu toe...
Laat het ons hopen...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
beurscrash in oktober 1929 en 1987 ( - 30% ) Heb beide (!) crashes nog meegemaakt- geboren in 1818
in die jaren zal het in januari al zeker niet lager hebben gestaan
in die jaren zal het in januari al zeker niet lager hebben gestaan
Sinds 2008 kan alles alleen maar meer stijgen.
Dit volgens sommigen toch.
Zullen hier snel komen klagen de believers van de stijging als het nog maar - 5% gaat.
En de media en de nieuwsbrieven van spaargids doen daar lekker aan mee om de stijging te propageren.
Of zou het verdoken reclame inkomsten zijn.
Snap nog steeds niet dat een forum nieuwsbrief niet kritisch is tegen over huisfondsen.
Zullen hier snel komen klagen de believers van de stijging als het nog maar - 5% gaat.
En de media en de nieuwsbrieven van spaargids doen daar lekker aan mee om de stijging te propageren.
Snap nog steeds niet dat een forum nieuwsbrief niet kritisch is tegen over huisfondsen.
Estate Guru believer.
Wat bedoel je hiermee? Ik denk dat het bij het pensioensparen voornamelijk om het fiscale voordeel gaat.platin schreef: ↑31 januari 2018, 15:47 Sinds 2008 kan alles alleen maar meer stijgen.