crypto currencies
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Re: crypto currencies
Whendoyouretire: zclassic is goed bezig. Nog de moeite om te beginnen denk je?
-
Cowboy_Bebop
- Full Member

- Contacteer:
Voor wie zich in al die white papers van altcoins verdiept is het wel mogelijk om de kaf van het koren te scheiden. Of daarmee vergroot je alvast je kansen.
En daarna moet je natuurlijk opvolgen of de mijlpalen op de roadmap gehaald worden want veel van die coins zijn nog maar beloftes over toekomstige werkende protocols.
Ik blijf daarom vrij conservatief met mijn bitcoins, ethereums en steek maar een kleine fractie in nieuwe interessante projecten als Vechain.
Hier ook pas wat Vechain ingeslagen, ben nu nog aan het denken om stellar lumen ook nog te kopen. Cardano en Nebulas staan op de watchlist
Ripple ontbreekt nog in het conservatief lijstje.Cowboy_Bebop schreef: ↑29 januari 2018, 12:30 Ik blijf daarom vrij conservatief met mijn bitcoins, ethereums en steek maar een kleine fractie in nieuwe interessante projecten als Vechain.
Ripple (de token, niet de technologie) is m.i. rommel van de eerste graad. Buiten enkele kleine testcases zijn er geen banken die het systeem effectief gebruiken. De token op zich, heeft weinig tot geen waarde.
enkele bedenkingen:
-hoeveel banken gebruiken er dan bitcoin of ethereum?
-ripple bestaat al sinds 2012
-het ripple netwerk wordt wel degelijk gebruikt door een heel aantal banken, inderdaad de meeste gebruiken niet de token (ttz bij elk bericht dat op het ripple netwerk wordt verstuurd, wordt tevens wat xrp verbrand als anti-spam maatregel)
-je kan er inderdaad op speculeren of xrp ooit als liquide asset zal aangewend worden door banken, dit is alvast de intentie. De laatste weken worden hier wel partnerschips aangekondigd, maar het grootschalige gebruik blijft uit.
-hoeveel banken gebruiken er dan bitcoin of ethereum?
-ripple bestaat al sinds 2012
-het ripple netwerk wordt wel degelijk gebruikt door een heel aantal banken, inderdaad de meeste gebruiken niet de token (ttz bij elk bericht dat op het ripple netwerk wordt verstuurd, wordt tevens wat xrp verbrand als anti-spam maatregel)
-je kan er inderdaad op speculeren of xrp ooit als liquide asset zal aangewend worden door banken, dit is alvast de intentie. De laatste weken worden hier wel partnerschips aangekondigd, maar het grootschalige gebruik blijft uit.
Zie https://www.bloomberg.com/news/videos/2 ... oney-video
Ethereum heeft voldoende use cases, maar het platform is nog in ontwikkeling. Er draaien wel al een aantal toepassingen op. Tot op heden heeft men heeft echter keer op keer bewezen dat de ontwikkelingen de goeie richting uitgaan, dus ik geloof er wel in. Zou me niet verbazen moest het in 2018 Bitcoin voorbij steken op vlak van market cap.
Bitcoin is misschien speculatie, misschien digitaal goud. Dat moeten we nog afwachten. Jammer genoeg lijkt het moeilijk te zijn om tot een consensus te komen en upgrades te doen aan het netwerk, wat m.i. negatief is voor de toekomst van Bitcoin.
Dat Ripple reeds sinds 2012 bestaat lijkt me dan weer eerder negatief dan positief -- men is in die 5 jaar niet verder geraakt dan enkele testcases.. Mensen die XRP kopen, die investeren niet in Ripple het bedrijf.. die investeren in Ripple de token.
Ripple het bedrijf zou ik wel in investeren -- ze hebben letterlijk een manier gevonden om geld te printen / gratis geld op te halen, zonder het aandeelhouderschap te verwateren. Al is het maar om in de toekomst dividenden uit te keren.
"Ripple, the payments company that's developing a blockchain-based system for banks, sold $91.6 million worth of digital currency XRP in the fourth quarter, taking advantage of last year's 29,631 percent price surge."
"Ripple has tens of billions of dollars worth of XRP in an escrow account and is selling a little of it every month."
"The company raised over $180 million in 2017, without giving up any equity."
"XRP rose 29,631 percent in value last year."
Persoonlijk zou ik ze niet aankopen. Mijn favoriet is Ethereum als ik uit de top 5 moet kiezen.
Ethereum heeft voldoende use cases, maar het platform is nog in ontwikkeling. Er draaien wel al een aantal toepassingen op. Tot op heden heeft men heeft echter keer op keer bewezen dat de ontwikkelingen de goeie richting uitgaan, dus ik geloof er wel in. Zou me niet verbazen moest het in 2018 Bitcoin voorbij steken op vlak van market cap.
Bitcoin is misschien speculatie, misschien digitaal goud. Dat moeten we nog afwachten. Jammer genoeg lijkt het moeilijk te zijn om tot een consensus te komen en upgrades te doen aan het netwerk, wat m.i. negatief is voor de toekomst van Bitcoin.
Dat Ripple reeds sinds 2012 bestaat lijkt me dan weer eerder negatief dan positief -- men is in die 5 jaar niet verder geraakt dan enkele testcases.. Mensen die XRP kopen, die investeren niet in Ripple het bedrijf.. die investeren in Ripple de token.
Ripple het bedrijf zou ik wel in investeren -- ze hebben letterlijk een manier gevonden om geld te printen / gratis geld op te halen, zonder het aandeelhouderschap te verwateren. Al is het maar om in de toekomst dividenden uit te keren.
"Ripple, the payments company that's developing a blockchain-based system for banks, sold $91.6 million worth of digital currency XRP in the fourth quarter, taking advantage of last year's 29,631 percent price surge."
"Ripple has tens of billions of dollars worth of XRP in an escrow account and is selling a little of it every month."
"The company raised over $180 million in 2017, without giving up any equity."
"XRP rose 29,631 percent in value last year."
Persoonlijk zou ik ze niet aankopen. Mijn favoriet is Ethereum als ik uit de top 5 moet kiezen.
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Vandaag zijn ze weer wat gezakt door het algemene sentiment. De fork is gepland voor 28 feb. Nog een maandje dus. Als ik reken aan de huidige prijs wordt Bitcoin Private gewaardeerd op $2-2.5 miljard dollar. Ik denk dat er wel meer mensen zullen op springen eenmaal het op de markt is. Eénmaal de fork gebeurd is, mag je wel verwachten dat zclassic ineen stort. De meesten houden het nu aan voor die bitcoin privates.
Of bitcoin private een topinitiatief is, laat ik in het midden. Ik ga uit van de domheid van de markt om het minder diplomatisch te verwoorden. Aan de huidige prijs kost 1 bitcoin private $117 en ik vermoed dat er genoeg mensen deze willen kopen omdat er 1. bitcoin in de naam zit 2. private = buzzword in crypto world 3. veel goedkoper dan een normale bitcoin (en slechts 10% meer in omloop)
Ik heb er net geen 6 zitten, tis een gokje.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Ik ben ook geen voorstander van ripple. Die zijn zowat de tegenpool van heel het streven van de blockchain naar decentralisatie.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Wat een wereldje, bedankt voor de info. Ik las onlangs een vergelijking met alle kleine web bedrijfjes die ontstonden toen het web 'ontdekt' werd en eenzelfde hype veroorzaakten om uiteindelijk tot de dotcom crisis te komen.
Daarvoor moet de totale marktwaarde van crypto wel nog een beetje groeien.
- WhenDoYouRetire
- Full Member

- Contacteer:
Als ik mij niet vergis is de dotcom bubbel gebarsten toen ze ergens aan 5 trillion $ noteerde, bijna 20 jaar terug. Het kan nu vroeger of later zijn, maar aan de huidige 500 billion $ lijkt me de kans nog redelijk klein. Er moet eerst nog meer gekocht worden door de massa.
Hoogtepunt was $6.7tn, met een correctie naar $1.7tn. Mits rekening te houden met inflatie van 2000 -> 2018 zouden we op $9.65tn komen. Daar zitten we dus nog ruimschoots onder. En dat was voor de gratis geld politiek van de centrale banken.
Ik heb momenteel wat:
- Bitcoin (BTC)
- Bitcoin Cash (BCH)
- Ripple (XRP)
- Litecoin (LTC)
- Ethereum (ETH)
Maar wil graag ook binnen de crypto currency nog wat meer diversifiëren en - zoals iedereen uiteraard - zeker dé munt in portefeuille hebben die mogelijks als volgende exponentieel explodeert. Welke zijn nog aan te raden?
Zelf dacht ik er aan om Ark (ARK), Stellar (XLM) en VeChain (VEN) aan te kopen..
Houden jullie overigens telkens de munten aan of kopen én verkopen jullie ook frequent weer? Bizar moeilijk om te weten bij crypto currency wanneer hét moment om te verkoper er is uiteraard...
- Bitcoin (BTC)
- Bitcoin Cash (BCH)
- Ripple (XRP)
- Litecoin (LTC)
- Ethereum (ETH)
Maar wil graag ook binnen de crypto currency nog wat meer diversifiëren en - zoals iedereen uiteraard - zeker dé munt in portefeuille hebben die mogelijks als volgende exponentieel explodeert. Welke zijn nog aan te raden?
Zelf dacht ik er aan om Ark (ARK), Stellar (XLM) en VeChain (VEN) aan te kopen..
Houden jullie overigens telkens de munten aan of kopen én verkopen jullie ook frequent weer? Bizar moeilijk om te weten bij crypto currency wanneer hét moment om te verkoper er is uiteraard...