Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Groentje van 2018 vragen topic: Crusty

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
176 berichten
  • Pagina 6 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 12
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Tiziano
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tiziano
Verstuur privébericht

Re: Groentje van 2018 vragen topic: Crusty

• Citeer

Bericht door Tiziano » 7 februari 2018, 20:03

Crusty reken je je cash bij je beleggingen? Want de klap van -8 tot -10% is misschien alleen op je aandelen maar niet op je totale portefeuille hè. Mijn aandelen zijn ook bijna -6% gegaan deze week maar mijn totale portefeuille is net niet -5% gegaan vind het wel vreemd dat jou portefeuille zo sterk gedaald is die is toch gelijkaardig aan de mijne..

herby
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer herby
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door herby » 7 februari 2018, 22:25

Als je kiest voor trackers weet je op voorhand dat de koersschommelingen groot kunnen zijn, het kan vrij snel naar beneden , maar het herstel gaat ook vrij vlot als het zich aandient. Bedenk ook dat dit tot op heden nog maar een dipje is..... wat als alles 50% zakt ? Hou in je achterhoofd dat die mogelijkheid er steeds inzit, en handel er naar.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 8 februari 2018, 07:44

Tiziano schreef: ↑7 februari 2018, 20:03 Crusty reken je je cash bij je beleggingen? Want de klap van -8 tot -10% is misschien alleen op je aandelen maar niet op je totale portefeuille hè. Mijn aandelen zijn ook bijna -6% gegaan deze week maar mijn totale portefeuille is net niet -5% gegaan vind het wel vreemd dat jou portefeuille zo sterk gedaald is die is toch gelijkaardig aan de mijne..
Wellicht omdat ik een groot stuk ervan 2 tal weekje geleden heb aangekocht... net voor die dip... :/
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 8 februari 2018, 07:45

herby schreef: ↑7 februari 2018, 22:25 Wat als alles 50% zakt ? Hou in je achterhoofd dat die mogelijkheid er steeds inzit, en handel er naar.
Hoe stel je voor daar dan met om te gaan... dacht dat bij een buy & hold je dat gewoon uit zou zitten.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 8 februari 2018, 09:31

Hallo Crusty,
Crusty schreef: ↑7 februari 2018, 08:29 Ik kan best zeggen dat de klap in de -8 tot -10% loopt.
De negatieve percentages die je aangeeft lijken hoog, zelfs al zou je alles op de top gekocht hebben, zou je met een gediversifieerde portefeuille niet zo'n verlies moeten geleden hebben.

Ik zie dat je portefeuille (48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash) overwogen is in Small Cap en ook een groot gedeelte Emerging Markets bevat. Dit zijn volatiele asset klassen; tov van de bredere wereld en Euro aandelen fondsen die je ook hebt.
Crusty schreef: ↑7 februari 2018, 08:29 Ik heb nog wat cash opzij staan maar ik denk dat ik beter nog wat afwacht.
Iemand die me op wat ideeën kan brengen wat mijn aanpak kan zijn de volgende 6 maanden - 1 jaar?
[]
Maandelijks is er ook zo'n 500-700 euro spaargeld. Dus zelf dacht ik bij een nog diepere dip een stevig stuk van het spaargeld te investeren om te herbalanceren in het verlies van de hogere koop en via de maandelijkse spaargeld de cashbuffer terug aan te vullen.
Persoonlijk vind ik het belangrijk dat een portefeuille (van aandelen en stabiele beleggingen) overeenkomt met het risicoprofiel. Aandelen kunnen/zullen 50% dalen. Het is belangrijk dat het risicoprofiel het % aandelen bepaald.
Het is belangrijk dat men steeds zijn volledige portefeuille in zijn geheel bekijkt. In een goede evenwichtige portefeuille zullen een reeks effecten "ziggen" als de andere "zaggen". Het geheel is dan gediversifieerd.

Het slechtste dat men kan doen is aandelen verkopen als er een crash is. Dit moet absoluut vermeden worden.

Als je bvb bepaald dat je met -35% kan leven dan is een gediversifieerde portefeuille van 70% aandelen(fondsen) en 30% stabiel beleggingen (cash, obligatie(fondsen)) een goed startpunt. Het komt er dan op aan om deze % te respecteren.
- nieuw geld toevoegen aan het gedeelte van de portefeuille dat lager staat
- indien de afwijkingen te groot worden (bvb >5%); verkopen wat hoog staat en kopen wat laag staat
Crusty schreef: ↑7 februari 2018, 08:29 Alleen weet ik niet hoe lang de dip gaat duren of hoe diep nog.
Niemand weet dat.

In het verleden was er gemiddeld om het jaar een correctie (-10%), om de paar jaar een bear market (-20%) en frequent een grotere crash. Geen reden om te denken dat het in de toekomst anders zou zijn.

Deze dip is een eerste graadmeter van je beleggingsstrategie. Hoe je deze dip ervaren hebt kan een indicatie zijn hoe je je zult voelen bij een crash.

Jij hebt 80% aandelen, kan je het echt verdragen dat je portefeuille een daling van 40% oploopt en na verschillende jaren nog niet op de oorspronkelijke waarde zou zijn?

- Als je nu al twijfels, dan is het waarschijnlijk dat je portefeuille te agressief is.
- Als je tijdens de vorige week meer aandelen bijgekocht hebt, dan was je waarschijnlijk te conservatief in het verleden, en heb je de voorbije maanden/jaren veel rendement gemist.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 8 februari 2018, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 8 februari 2018, 09:35

Hallo Caterpie,
caterpie schreef:Daling van 5%: investeer x
Daling van 7,5%: investeer x + y
Daling van 10%: investeer x + 2*y
Daling van 20%: investeer x + 3*y
Voor alles onder de 20% blijf ik x + 3*y investeren...
+ De voorbije week heb je dus eerst x en dan dan x+y toegevoegd aan je beleggingen?
+ Hoe groot is x en y tov van je volledige portefeuille.
+ Als ik goed tel, hou je in opgaande beurstijden 5x+6y buiten de markt de je dan inzet als de markt daalt?
Heb je met deze taktiek niet veel rendement gemist in de voorbije maanden/jaren?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 8 februari 2018, 09:41

herby schreef: ↑7 februari 2018, 22:25 Als je kiest voor trackers aandelen (via een eigen korf, een (aktief) gemeenschapplijk beleggingsfonds of een Exchange Traded Fund) weet je op voorhand dat de koersschommelingen groot kunnen zijn, het kan vrij snel naar beneden , maar het herstel gaat ook vrij vlot als het zich aandient. Bedenk ook dat dit tot op heden nog maar een dipje is..... wat als alles 50% zakt ? Hou in je achterhoofd dat die mogelijkheid er steeds inzit, en handel er naar.
Heb dit een verbeterd voor jou. De inhoud van een fonds bepaald de schommelingen, niet de manier dat het verpakt is.

bvb een Tracker van korte-termijn obligaties zal veel minder schommelingen ondervinden dan een Neutraal Mixfonds.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 8 februari 2018, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 8 februari 2018, 09:54

B7H4long schreef: ↑8 februari 2018, 09:31 Deze dip is een eerste graadmeter van je beleggingsstrategie. Hoe je deze dip ervaren hebt kan een indicatie zijn hoe je je zult voelen bij een crash.
- Als je nu al twijfels, dan is het waarschijnlijk dat je portefeuille te agressief is.
- Als je tijdens de vorige week meer aandelen bijgekocht hebt, dan was je waarschijnlijk te conservatief in het verleden, en heb je de voorbije maanden/jaren veel rendement gemist.
Ik had nu zoiets van... nauw flink kut zo -8% staan. Ik keek net en heb 9/1/2018 zo'n 50 % van mijn portfolio beginkapitaal bijgekocht. Vandaar zo'n hoge daling. Tjah... je kunt pech hebben. Had dus beter half december bijgekocht ipv gewacht om dan alsnog hoog bij te kopen. Een enorme blunder maar goed heb eruit geleerd.

Twijfels heb ik nu niet maar ik hou het toch in de gaten om te weten waar het naartoe aan het gaan is. Verkopen zal ik niet doen, ik heb een hoog risico, dat weet ik. Maar dit geld zou toch nog +/-30 jaar moeten blijven staan en ook alles wat daarbij komt.

Daarnaast ga ik later ook een potje aanleggen met beleggingen voor 10 jaar. Maar dat is nu nog niet van de orde. Dat zal wellicht met veel minder risico zijn. En zal 30% van het totaal gespaarde geld bevatten. Dit is wellicht pas binnen 4-8 jaar van nu. Dus al het spaargeld dat ik nu ga sparen komt bij dit portfolio. Met dat 10jarige potje kan ik wat flexibeler mee zijn qua withdraws het zal dan ook een lager rendement hebben en een pak veiliger zijn dan dit port.
Laatst gewijzigd door Crusty op 8 februari 2018, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jhn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Jhn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jhn » 8 februari 2018, 10:01

Crusty schreef: ↑9 december 2017, 14:39
WhenDoYouRetire schreef: ↑8 december 2017, 22:31 Zeer degelijke basisportefeuille.

Aan jouw leeftijd is het logisch om 100% in aandelen te gaan. Geen nood aan obligaties.
Ja dat dacht ik dus ook. Heb nog een horizon van enkele liefste minstens 40 jaar of mss zelfs 50-60 jaren.
Hey, no panic
Lees nog eens uw nog niet zo oude post!
Dit is een rimpelke, ook al gaat het nog een pak naar beneden, de eindmeet voor u is er pas 2060!

Doet mij denken aan het verhaal van Oom Wanja!
Zegt u waarschijnlijk niks, lees hier verder:
https://www.mijnkapitaal.be/fondsen/erv ... oom-wanja/

Kort gezegd, Oom Wanja, was mega enthousiast want hij had eindelijk de stap gezet, dankzij het forum had hij genoeg gelezen en wist hij hoe hij de komende jaren ging beleggen. Het moest en zou een succes worden. Bijna al zijn geld ging ineens richting de fondsenmarkt!

Niet veel later, kwam er een rimpelke, Oom Wanja kreeg een kramp, angstzweet, schrik, ... besloot om er direct mee te stoppen.
Jaren later werd de rekening gemaakt en het moraal was, had Oom Wanja blijven zitten dan was hij al terug winst aan het maken.

https://www.mijnkapitaal.be/?s=Oom+Wanja

personx
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer personx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door personx » 8 februari 2018, 10:14

Trek het je niet aan Crusty,
Ik heb de dag voor de dip voor €5000 aangekocht, daar heb ik ook zwaar verlies op.
Ik ben beginnen met beleggen in september en sta ook in het rood op mijn totale investering in IWDA, CEMU, ZPRS en EMIM.
Zeker mijn investeringen in ZPRS doen pijn momenteel.
Het zal misschien even duren maar met jouw beleggingshorizon is het de juiste keuze om het niet op een spaarrekening te zetten. En ja het was beter geweest mochten we op een ander moment hebben ingestapt, maar tenzij wij informatie hebben die de anderen niet hebben, kan je daar toch niks aan veranderen en is het beter om er niet over te piekeren.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 8 februari 2018, 10:19

Ja ik dacht ook zoiets van had ik nu maar niet begonnen met beleggen. Aan de andere kant had ik zoiets van... ja en... je geld niets laten doen dan brengt het niets op en als de wereld en economie stopt draaien moet je al zeker niet met het geld inzitten dat je kwijt bent. Dus ik ben wel benieuwd wat dit binnen een aantal tientallen jaren gaat zijn.

Daarnaast ga ik me wel bezighouden met ook andere soorten beleggingen met dan een zeer klein risico. Want 1%tje bij de bank is ook niet echt de moeite. Dat is net genoeg voor mijn noodfonds (grote noodfonds), het kleine noodfonds staat op een aparte rekening.

Op deze wijze spreek ik ook mijn zakgeld aan.

Zichtrekening -> klein noodfonds -> groot noodfonds (1.2%) -> 10j belegging (die pas binnen 8tal jaar aangemaakt wordt) -> 40J belegging (deze zou veilig moeten zijn tenzij ik dus ineens zoveel duizenden euro's moet ophoesten)

Ik had best paniekerig kunnen doen deze laatste 2 weken maar wat had ik daarmee opgeschoten? Deze dip is alvast een goede leerles en een niet te erge. (Hopelijk) 8)

personx
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer personx
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door personx » 8 februari 2018, 10:25

@Crusty:
Ik heb de dag voor de dip nog €5000 belegd, ben in september gestart en heb dezelfde ETF's als jou.
Ik sta ook in het rood nu.
Lekker pech ivm ons instapmoment maar er valt niks aan te doen. Op langere termijn (statistisch gezien) toch de juiste keuze.

Caterpie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Caterpie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Caterpie » 8 februari 2018, 10:55

@Crusty... Nog even ter verdere verduidelijking:
- x + 3y is het bedrag wat ik maandelijks opzij zet om te kunnen investeren (dit is ook mijn maandelijkse max te investeren bedrag en het bedrag dat ik volledig kan missen!!)
- y is momenteel 1/3 x
- x bedraagt momenteel zo ongeveer 1% van de totale waarde van mijn portefeuille
- Ik heb recent x + y geïnvesteerd in mijn portefeuille ja omdat er een daling was van meer dan 7.5% voor mij
- Ik ga nu pas volgende maand opnieuw investeren... Wanneer die daling tov mijn vorige maand meer dan 10% zal zijn investeer ik x + 2y, anders gewoon x + y of x (ngl wat de markten tegen dan zullen doen)
- En zo verder en zo verder... Totdat ik een nieuw maximum bereik voor mijn portefeuille.
- In tijde van "dalende" markten investeer ik dus maandelijks volgens de manier waarop ik hierboven heb beschreven
- Merk hier wel op dat ik het niet zo "nauw" neem met die eerste 5% daling... Soms is een lichte daling van bv. 2% ook al voldoende voor mij om terug een bedrag x te gaan investeren. (anders zou ik inderdaad redelijk wat rendement gaan missen)
- Echter die volgende -7.5, -10 en -20% liggen wel vast...

Het is gewoon voor mij een vorm van gespreid instappen waarbij ik in een daling die steeds sterker wordt, meer investeer (tot die x+3y bereikt is). Wanneer de daling terug afzwakt investeer ik opnieuw wat minder en minder... Dus ik investeer gedurende de hele periode van het dal (en op de dieptepunten het meest).

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 8 februari 2018, 12:01

Dus x is 50% en y ong 16.6% van je maandelijkse bedrag. Je methode lijkt me niet verkeerd. Maar dan spaar je toch heel wat cashbuffer op in een stierenmarkt?

Ik denk dat het bij mij wellicht 3 maandelijks worden zal omwille van de transactiekosten. Mijn spaarmogelijkheid ligt maandelijks tussen 500-750 euro vandaar.

Caterpie
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Caterpie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Caterpie » 8 februari 2018, 12:20

Inderdaad, in een stierenmarkt stijgt mijn cashbuffer aanzienlijk! Maar tijdens een berenmarkt hoef ik hier mij dan ook geen zorgen over te maken hé;-)!! In de tijd toen ik begon met beleggen heb ik ooit eens de fout gemaakt om in een opgaande markt ook meer en meer te gaan investeren omdat het toen lekker ging, maar toen merkte ik al gauw dat ik cash tekort kwam vanaf het moment dat het wat minder ging... En het is net dan dat je je fundamenten legt om max te profiteren van een nieuwe stierenmarkt... Zodus... Hiermee, ik hoop dat je er iets mee aankan.

Let ook wel dat ik enkel beleg in zuivere aandelenfondsen. En ja misschien met deze methode toegepast op individuele aandelen dien je de periode tussen je investeringen ruimer te maken om je transactiekosten te beperken.

Wat ik voor mezelf toenterijd gedaan heb is gewoon in een simpel excelletje alle mogelijkheden eens te simuleren... Dit geeft je al snel een heel goed inzicht!!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

176 berichten
  • Pagina 6 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 12
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy