Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
TIP
Re: Publicis Groupe: reclame, marketing & pr
Wat bedoel je ? Overnameprijzen vallen buiten de FCF.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
uiteraard.
soit, tegen 16u zullen we meer horen over de 'financial outlook' (zie webcast).6. Last but not least, to increase the power of its new model, Publicis Groupe is investing in its strategic expertise. The Groupe’s talent will be the priority with hiring, training, development and re-skilling for an amount of 300 million euros over 2018-2020. Dedicated capex for Marcel, Publicis People Cloud and automation will represent 100 million euros over the next 3 years, and bolt-on acquisitions in the fields of data, dynamic creativity and digital business transformation should reach 300 to 500 million euros per year between 2018-2020.
Vergeet ook niet dat ze een kostenbesparingsplan van €450 mio beginnen, dus dat zal allemaal wel meevallen.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Volgens een artikel op ZoneBourse is er vrees dat Publicis te optimistisch is en de verwachtingen niet zal kunnen inlossen. Beurshuis Liberum verwacht niet dat analisten hun verwachtingen opwaarts zullen bijstellen; UBS denkt dat een verhoging van de consensus niet uitgesloten is. Barclays denkt dat als Publicis de verwachtingen kan inlossen de koers kan stijgen naar €67 à €82.
Wellicht, maar ik denk niet dat de kasstromen structureel lager zullen komen te liggen in de toekomst.
Structureel niet, maar voor 2018 verwacht ik wel een lichte terugval, vermits daar een (groot?) deel van dat plan al zal uitgevoerd worden + 100M extra capex aan 'vastgoed' (conference call).
Gezien de verwachte groei & stijgende marges zou de OCF sterk moeten stijgen, dus een hogere capex zal het probleem niet zijn.
Waar is die conference call te vinden ? Zit nu op de webcast maar die is nog niet gestart.
hier ook nog niet...
edit; 15min later wel
presentatie
http://documents.publicisgroupe.com/eve ... -intro.pdf
de webcast is geen goede reclame voor een mediabedrijf 
te laat, ruis, latency, lag...
te laat, ruis, latency, lag...
De markt gelooft hun verhaal niet
de 5a10% EPS growth per jaar is excl. M&A (en ik vermoed ook excl. mogelijke share buybacks)
de 5a10% EPS growth per jaar is excl. M&A (en ik vermoed ook excl. mogelijke share buybacks)
Wat ik onthoud:
- omzet ytd is wat onder de interne verwachtingen
- €900 mio extra omzet is excl. overnames
- niet duidelijk of wpa-groei incl. of excl. overnames is: persbericht zegt van wel, cfo zegt nu van niet
- cfo die om 17:04 naar zijn horloge kijkt
- mooie filmpje op einde
Markt heeft idd twijfels over de haalbaarheid volgens Barclays; analist zegt ook dat beleggers de prognoses van WPP niet geloven. Zal nu aan Publicis zijn om het verhaal waar te maken.
- €900 mio extra omzet is excl. overnames
- niet duidelijk of wpa-groei incl. of excl. overnames is: persbericht zegt van wel, cfo zegt nu van niet
- cfo die om 17:04 naar zijn horloge kijkt
- mooie filmpje op einde
Markt heeft idd twijfels over de haalbaarheid volgens Barclays; analist zegt ook dat beleggers de prognoses van WPP niet geloven. Zal nu aan Publicis zijn om het verhaal waar te maken.
idd, maar 'maart' is normaal gezien wel een sterke maand zei CEO daarop. Q1 kloppen zal wel geen probleem zijn vanwege het barslechte kwartaal vorig jaar.gpv1 schreef: ↑20 maart 2018, 17:27 Wat ik onthoud:
Die uitspraak deed de koers volgens mij ook geen goed & CEO had precies ook liever niet dat hij dat zei...
Die wpa is idd vreemd. Communicatie daarrond kan beter. Vergelijkingsjaar zou 2017 zijn volgens Q&A met dus wisselkoersen van dat jaar? Wat ook een makkelijke vergelijkingsbasis lijkt, analistenconsensus gingen uit van betere cijfers denk ik (vanwaar dan die lage koers zou je denken).
http://www.4-traders.com/PUBLICIS-GROUP ... inancials/
"Publicis Groupe aims to deliver an accelerated 5% to 10% Headline diluted EPS growth per annum over the next 3 years, at constant currencies, thanks to continuous organic growth improvement, margin expansion and contribution of acquisitions to earnings"
Over Sapient zei de CFO dat ze teveel betaalden (zie impairment), Sadoun leek het daar niet eens mee te zijn & zei dat ze wel de juiste assets kochten. Maar overnames in de toekomst gebeuren enkel aan 'normale' multiples.
Ergo, ze hebben te veel betaald. Krijg het soms op mijn heupen van die inspector Clouseau.