Put opties om portefeuille af te dekken
TIP
Re: Put opties om portefeuille af te dekken
schrijven van opties is nog een niveau hoger
Vrees dat er ongelukken gaan gebeuren
Misschien best eens online de vragenlijst van binckbank invullen, zolang die niet is ingevuld mag men toch niet meespelen
- en men moet dan nog geslaagd zijn ook
Vrees dat er ongelukken gaan gebeuren
Misschien best eens online de vragenlijst van binckbank invullen, zolang die niet is ingevuld mag men toch niet meespelen
- en men moet dan nog geslaagd zijn ook
Beetje een flauwe afdekking maar schrijven van calls op aandelen die je in bezit hebt kan je een beetje verzachting geven wanneer de beurzen zinken.
De premie is je 'winst' op dat moment, wil je een deftige premie moet je echter ITM gaan schrijven en is er bij een zijwaartse of stijgende beurs een risico op verplichte verkoop, al weet je wel perfect wat je verkoop gaat opleveren.
Voordeel dat je onderpand je eigen aandelen in bezit kunnen zijn, dus geen margin calls voor cash.
De premie is je 'winst' op dat moment, wil je een deftige premie moet je echter ITM gaan schrijven en is er bij een zijwaartse of stijgende beurs een risico op verplichte verkoop, al weet je wel perfect wat je verkoop gaat opleveren.
Voordeel dat je onderpand je eigen aandelen in bezit kunnen zijn, dus geen margin calls voor cash.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Don't worry paul, ga alleen iets doen als ik het volledig onder de knie heb. Calls kopen lijkt me alleen interessant als de premie maar een 2-3% is tov de huidge koers. Keek naar calls op Amazon, Nvidia etc met exp juni of sept en dat blijkt al vlug 8% premie te zijn wat veel te duur is.
Je bedoelt dus covered calls. Als die premies effectief tot 8% kunnen zijn tov de huidige koers dan lijkt me calls schrijven van aandelen die je bezit best lucratief en veilig. Puts schrijven lijkt me weer eerder riskant.reteiP schreef: ↑3 april 2018, 13:20 Beetje een flauwe afdekking maar schrijven van calls op aandelen die je in bezit hebt kan je een beetje verzachting geven wanneer de beurzen zinken.
Hoeveel % winst kan je realistisch maken met zulke covered calls voor diegene die er ervaring mee hebben? Met 4% gegarandeerde winst ben ik momenteel al tevreden.