Bekaert
TIP
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Bekaert
In principe zou Bekaert toch de weg omhoog moeten vinden nu duidelijk is dat Canada niet wordt onderworpen aan de importheffingen ?
Ik verwacht een stijging van minstens 20%.
(duidelijk sarcasme)
(duidelijk sarcasme)
ff serieus.
Over Bekaert maak ik mij geen zorgen. De overdreven koersreactie na de bekendmaking van de kwartaalcijfers is er weer af, dus we staan op een realistisch niveau. Laten we rustig afwachten tot de volgende kwartaalcijfers. Als deze bevestigen dan zien we wel een herstel.
Ik maak mij veel meer zorgen over bvb de automobielindustrie.
Over Bekaert maak ik mij geen zorgen. De overdreven koersreactie na de bekendmaking van de kwartaalcijfers is er weer af, dus we staan op een realistisch niveau. Laten we rustig afwachten tot de volgende kwartaalcijfers. Als deze bevestigen dan zien we wel een herstel.
Ik maak mij veel meer zorgen over bvb de automobielindustrie.
Canada???contextbinder schreef: ↑12 maart 2018, 08:38 In principe zou Bekaert toch de weg omhoog moeten vinden nu duidelijk is dat Canada niet wordt onderworpen aan de importheffingen ?
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Als ik me niet vergis komt het staal dat Bekaert gebruikt voor productie van draad (in de US) van Canada, de kwaliteit hiervoor nodig is beperkt of niet beschikbaar in de US - ze zijn dus verplicht te importeren. Het wegvallen van de heffingen voor staal uit Canada is dus een goede zaak voor Bekaert of beter gezegd - 1 probleem minder. Tevens hebben de concurrenten van Bekaert zelf staal - indien er heffingen met Canana zouden komen is dit met zekerheid een probleem voor Bekaert.
Klopt inderdaad dat de staaldraad gemaakt in de usa van minderwaardige kwaliteit is. Dat deze eveneens uit Canada komt, wist ik niet. Wel dat het grotendeels staaldraad invoert uit China en Brazilië.contextbinder schreef: ↑12 maart 2018, 12:43Als ik me niet vergis komt het staal dat Bekaert gebruikt voor productie van draad (in de US) van Canada, de kwaliteit hiervoor nodig is beperkt of niet beschikbaar in de US - ze zijn dus verplicht te importeren. Het wegvallen van de heffingen voor staal uit Canada is dus een goede zaak voor Bekaert of beter gezegd - 1 probleem minder. Tevens hebben de concurrenten van Bekaert zelf staal - indien er heffingen met Canana zouden komen is dit met zekerheid een probleem voor Bekaert.
Bekaert neemt dochter volledig over.
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... -over.aspx
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... -over.aspx
Ruim 5% lager door verlaging subsidies zonnepanelen in China. Deze zouden 30 tot 40% duurder worden.
ING geeft naast Chinese zonnepanelen ook nog onzekerheid over importtarieven in de VS en aanhoudende moeilijkheden bij Bridon-Bekaert als redenen om sceptischer te zijn over Bekaert.
Eigenaardig genoeg noteerde het aandeel echter al ver onder het nieuwe, lagere koersdoel van ING (43 ipv 47) euro, dus waar is die bijkomende koersval voor nodig? Bekaert heeft imo meer een sentiment/perceptieprobleem dan een echt probleem...
Eigenaardig genoeg noteerde het aandeel echter al ver onder het nieuwe, lagere koersdoel van ING (43 ipv 47) euro, dus waar is die bijkomende koersval voor nodig? Bekaert heeft imo meer een sentiment/perceptieprobleem dan een echt probleem...
Noteert bekeart niet pas sinds vandaag in BEL20 mid?
Vele fondsen zullen het aandeel moeten verkopen denk ik dan.
Ikzelf ben vandaag in elk geval ingestapt. Eentje voor enkele jaren te houden denk ik.
Vele fondsen zullen het aandeel moeten verkopen denk ik dan.
Ikzelf ben vandaag in elk geval ingestapt. Eentje voor enkele jaren te houden denk ik.
Ik kan me verigssen, maar ik dacht dat Bekaert al midden april door Ablynx was vervangen in de BEL20 (dat nu zelf door de collega-lamaboeren van Argenx wordt vervangen).
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Koopwaardig aan huidige koers?
Ja hoor
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer: