Bpost
TIP
Re: Bpost
Wel rekening houden dat de terugval van 25% in maart over hetzelfde nieuws ging hé. Dat het morgen rood wordt lijkt me logisch, maar een bloedbad? Op basis van welke nieuwe informatie?
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Er is geen nieuwe info maar de verwachtingen waren wel erg somber. Eer dit hersteld is, plus de daling vorige keer...
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Outlook is naar beneden bijgesteld
Toename van de kosten is gigantisch en buiten alle verwachtingen
Mijn laatste aankoop was op 17.70 en daar gaan we vandaag vlot onder vrees ik
How low will it go? Onder de IPO prijs?
Eigenlijk een mooi voorbeeld van waarom overnames nooit moeten. Na de mislukte overname van PostNL had men al meteen een nieuw target -- "dan kopen we wel iets anders!".
Eigenlijk een mooi voorbeeld van waarom overnames nooit moeten. Na de mislukte overname van PostNL had men al meteen een nieuw target -- "dan kopen we wel iets anders!".
Na enkele jaren toch eens een ferme daler in mijn portefeuille waarvan niet direct beterschap te verwachten is. Te apathisch/ koppig om m'n winst te pakken na overname radiale. Waar ik tegen gekant was. Leermomenten voor mezelf.
Hopelijk is het nu snel over en uit voor de CEO, en zetten ze een bekwamere op zijn plaats. Deze kan zo'n blunder toch niet overleven hoop ik.
Hopelijk is het nu snel over en uit voor de CEO, en zetten ze een bekwamere op zijn plaats. Deze kan zo'n blunder toch niet overleven hoop ik.
Ondertussen zitten we rond de -10%. En het dividend blijft gehandhaafd werd gisteren meegedeeld. Da's een brutorendement van bijna 8%. Sectorgenoten zitten rond de 1%.
Het dividend is nog de enige houvast-voor zover het houdbaar is-voor de rest is het huilen met de pet op.
Brievenpost is op middellange termijn sowieso gedaan.In het pakjesvervoer is de concurrentie moordend,en probeer maar eens voldoende(gemotiveerd) personeel te vinden die dat wil doen.Daar hebben ze nu al gigantische problemen mee zo blijkt.
Bovendien lijkt die CEO mij niet heel effecient,gezien het debacle rond de overname van radial.
Bpost is een aandeel waar je best in een wijde bocht omheen fietst.
Ik kijk nog even de kat uit de boom.
Ik heb vaste limieten staan tov aankoop en tov restvan de portefeuille. Als hij daaronder gaat zal ik zonder aarzelen verkopen. ABI dreigt ook hetzelfde lot.
Spijtig en zou ook mijn eerste gedwongen verkoop worden. Maar puur rationeel moet ik mijn winnaars verlossen van dood gewicht.
Ik heb vaste limieten staan tov aankoop en tov restvan de portefeuille. Als hij daaronder gaat zal ik zonder aarzelen verkopen. ABI dreigt ook hetzelfde lot.
Spijtig en zou ook mijn eerste gedwongen verkoop worden. Maar puur rationeel moet ik mijn winnaars verlossen van dood gewicht.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Het klopt, bpost is een bedrijf dat op de operatietafel moet. Maar het is daar dat de opportuniteiten ontstaan. Paniek is zelden een goede raadgever.
Waarom "moet" je je verliezers lossen?
Bpost is geen bedrijf dat een reeël risico op faillisement loopt. Ook het risico op extreme verdere koersdalingen lijkt me beperkt - vergeet niet dat bpost herhaalde het dividend minstens gelijk te kunnen houden en dus aan de huidige koers een brutorendement van ruim 8 % biedt.
Het feit dat je op verlies staat an sich is imo geen rationele reden om te verkopen. Wel een goede reden zou kunnen zijn dat je een fantastische andere beleggingsopportuniteit op het oog hebt en geld zoekt. Dan is je 'losers' elimineren misschien wel verstandiger dan winnaars te verkopen.
Indien niet, zou ik wachten op een gunstiger verkoopsmoment en in tussentijd nog een paar niet te versmaden dividenden meepikken.
Bpost is geen bedrijf dat een reeël risico op faillisement loopt. Ook het risico op extreme verdere koersdalingen lijkt me beperkt - vergeet niet dat bpost herhaalde het dividend minstens gelijk te kunnen houden en dus aan de huidige koers een brutorendement van ruim 8 % biedt.
Het feit dat je op verlies staat an sich is imo geen rationele reden om te verkopen. Wel een goede reden zou kunnen zijn dat je een fantastische andere beleggingsopportuniteit op het oog hebt en geld zoekt. Dan is je 'losers' elimineren misschien wel verstandiger dan winnaars te verkopen.
Indien niet, zou ik wachten op een gunstiger verkoopsmoment en in tussentijd nog een paar niet te versmaden dividenden meepikken.
Mijn onderlimiet is nog niet direct bereikt maar nadert wel.
Waarom? Wel geen enkel systeem is perfect, zeker. Maar vaak nemen mensen eerder te snel winst dan verlies. Dit systeem laat voor mij toe zonder emotie en systematisch te verkopen.
Het geld zou ook niet direct hergebruikt worden, eerder even in de frigo kwestie van overhaaste reacties uit te sluiten.
Waarom? Wel geen enkel systeem is perfect, zeker. Maar vaak nemen mensen eerder te snel winst dan verlies. Dit systeem laat voor mij toe zonder emotie en systematisch te verkopen.
Het geld zou ook niet direct hergebruikt worden, eerder even in de frigo kwestie van overhaaste reacties uit te sluiten.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Voor diegene die er nog niet in zaten, lijkt me dit wel een mooi koopmoment.
Ik heb het risico alvast genomen. Zoals boven aangegeven, is het dividend alvast een parameter die in het voordeel speelde.
Ik heb het risico alvast genomen. Zoals boven aangegeven, is het dividend alvast een parameter die in het voordeel speelde.
komt nooit aandelen in dalende trend loopt meestal slecht af