Termijnrekening op Credit Europe
TIP
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Termijnrekening op Credit Europe
in antwoord 101 staan de netto-tarieven dwz na aftrok van de 15% RV. is dit een verklaring? De tarieven zijn in voege sinds 17 september.ecco schreef: Waarom zijn de tarieven in het overzicht van de termijnrekening verlaagd? Ik dacht mij er zo eentje te openen, maar volgens deze website gaan de rentes omlaag! Hier vind ik op de website van credit europe niets terug!
Als je het mij vraagt is dit op het moment nog een super belegging? Of ben ik verkeerd?
Neen, credit europe is in het overzicht op
DHB Bank 5,10 % 4,34 % 2 jaar €2500
Credit Europe 4,89 % 4,16 % 2 jaar €2500
deze website van de troon gestoten. Maar hier is niets van terug te vinden op hun website? Daar adverteren ze nog steeds met 5,75 bruto! Hebben ze bij spaargids al info die wij niet hebben?
DHB Bank 5,10 % 4,34 % 2 jaar €2500
Credit Europe 4,89 % 4,16 % 2 jaar €2500
deze website van de troon gestoten. Maar hier is niets van terug te vinden op hun website? Daar adverteren ze nog steeds met 5,75 bruto! Hebben ze bij spaargids al info die wij niet hebben?
Blijkbaar?
ik zou op korte termijn iets willen ondernemen!
ik zou op korte termijn iets willen ondernemen!
-
Torro
Dit zou ik ook graag weten!ecco schreef: Hebben ze bij spaargids al info die wij niet hebben?
Na het inloggen, krijg ik nog steeds het herfstaanbod van 6% voor 12 maand, en 5,75% voor 24 maand.
Ik denk dat er in het overzicht 2 X 15% rv is afgehouden.
Laatst gewijzigd door Torro op 2 januari 2009, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Is er hier niemand die zich afvraagt waarom CE geld ophaalt op de particuliere markt aan ongeveer 6% terwijl ze dit normaal gezien op de interbancaire markt kunnen aan ongeveer 3%?
Ik hoop voor jullie dat dit geen 2e geval Kaupthing wordt.
Ik hoop voor jullie dat dit geen 2e geval Kaupthing wordt.
welke rating heeft CE?
Wie doet de aanpassingen in het overzicht van termijnrekeningen:
"Termijnrekeningen* bij de belangrijkste Belgische banken
Laatste verificatie vrijdag 2 januari 2009 "
en op welke basis zijn hun interestvoeten aangepast? Het gaat hier niet om afhouding RV want het overzicht geeft zowel de bruto als de netto interest aan. Beide zijn dus aanzienlijk gezakt tov het herfstaanbod; maar hiervan is op de eigen site van credit europe nog geen melding gemaakt! Komt dit maandag 5 pas?
en op welke basis zijn hun interestvoeten aangepast? Het gaat hier niet om afhouding RV want het overzicht geeft zowel de bruto als de netto interest aan. Beide zijn dus aanzienlijk gezakt tov het herfstaanbod; maar hiervan is op de eigen site van credit europe nog geen melding gemaakt! Komt dit maandag 5 pas?
-
pol
Bankratings en beursanalysten.......ik heb er mijn buik vol vanmatroos schreef: welke rating heeft CE?
Waarschijnlijk is het zoals Torro al aangaf spaargids die nog eens 15% extra op de nettotarieven heeft afgehouden. Het zou wel heel toevallig zijn dat de nieuwe brutotarieven overeenkomen met de huidige nettotarieven.ecco schreef: Wie doet de aanpassingen in het overzicht van termijnrekeningen:
Net nog een simulatie gedaan en oude tarieven gelden nog steeds.
deze late namiddag is een vergissing gebeurd is op de redactie waardoor voor CE de netto rentevoeten verschenen in plaats van de bruto
dit is ondertussen gecorrigeerd, onze excuses voor de korte periode van verwarring
dit is ondertussen gecorrigeerd, onze excuses voor de korte periode van verwarring
-
christophe
- Full Member

- Contacteer:
Is het compleet veilig om 20 000 op termijn te plaatsten bij CE?
Indien ze failliet gaan ben je beschermd tot 100 000 dacht ik?
Indien ze failliet gaan ben je beschermd tot 100 000 dacht ik?
-
steven$
idd voor een jaar ben je tot 100000euro beschermd door het nederlands garantiefonds daarna ben je tot 20000euro zeker beschermd en mss zelfs tot 50000 dit is nog af te wachten.
Ik twijfel al een tijdje of ik een rekening bij CE zal opene: ik ben nl ook een + 20000 Kaupthing gedupeerde, maar denk nu toch een 15000 euro bij CE te plaatsen op een termijnrekening. De rentes dalen gestaag verder bij alle banken. Ik moet zeggen dat ik het ook wel verdacht vind dat ze zulke hoge percenten interest geven, maar de 20000 garantie lijkt me redelijk safe. Per slot van rekening betaalt luxemburg tot 20000 ook zonder te veel dralen terug in het Kaupthing geval. Bij speculeren op de beurs loop je ook risico om geld te verliezen ipv te winnen; dan lijkt een termijnrekening me toch nog min of meer een goeie garantie.
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
Hoe kom je aan € 20 000,-? Dit was de vroegere Belgische garantieregeling. CE valt onder NL garantie die vroeger tot max € 38 000,- gegarandeerd was. (€20 000,- + 90% op het gedeelte hierboven tot maximum weer € 20 000,-). Indien je op zeker wil spelen denk ik dat € 50 000,- de grens zou moeten zijn. Dit volgens de Europese overeenkomst tenzij natuurlijk die Hollanders de klok nog anders zouden terugdraaien.steven$ schreef: idd voor een jaar ben je tot 100000euro beschermd door het nederlands garantiefonds daarna ben je tot 20000euro zeker beschermd en mss zelfs tot 50000 dit is nog af te wachten.