Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

MeDirect ervaring

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
174 berichten
  • Pagina 2 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 12
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
killerfreak
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer killerfreak
Verstuur privébericht

Re: MeDirect ervaring

• Citeer

Bericht door killerfreak » 23 januari 2018, 07:19

Al een tijdje klant bij MeDirect; nog nooit grote problemen gehad en de kleinstjes die er waren werden snel opgelost.
Vb: na geld op ME3 te hebben gezet wou ik starten met fondsen en dacht ik het geld eventjes te kunnen overzetten naar m'n beleggingsrekening. Uiteraard niet de bedoeling van ME3 (geld moet 3 maanden vaststaan vooraleer het terug vrij komt), maar na een mailtje hebben ze het toch mogelijk gemaakt en kon ik dus sneller over het geld beschikken. Misschien omdat ik bij een van de eerste (duizenden) klanten was, maar toch... vind dat hun helpdesk via mail altijd snel en correct reageert. Dus niks dan positief bij mij!

janu
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer janu
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door janu » 17 juli 2018, 10:10

IK wil mijn rekening bij Medirect volledig stoppen ,ik had een M3 ,op 5 april heb ik mijn geld gevraagd, het geld kwam vrij op 5 juli. Vroeger was de afspraak dat de bank het geld zou storten op de gekoppelde rekening van de klant. Op 7 juli zag ik geen geld op de gekoppelde rekening , ben ik ingelogd en zag ik dat mijn geld vrij was. Via bellen en berichten sturen heeft de bank laten weten dat ze niet meer werken met gekoppelde rekeningen en dat de klant de overschrijving zelf kan doen naar een rekening van zijn keuze. Dit heb ik gedaan maar de rente 12,67 euro voor de laatste 3 maanden kan ik niet zelf overschrijven. Ik moest een bericht sturen met mijn rekeningnummer . Intussen wacht ik al 10 dagen op de storting van de 12,67 euro. Op mijn pagina online banking staat al een paar dagen op 00,00 euro maar ik heb het geld nog niet gekregen.

Wimble
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Wimble
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wimble » 17 juli 2018, 11:51

Ik heb ook een minder leuke ervaring met MeDirect.

Ik schrijf zowel op de rekening van mijn vrouw als van mezelf 2.500euro over om te beleggen en te genieten van de bonusactie van januari. Dit met het gedacht van 2 x 50euro (niet echt de moeite maar wel het principe) bonus te ontvangen.

Eind juni kreeg ik echter geen bonus omdat de beleggingen gezakt waren ... en blijkbaar wordt er naar een gemiddelde gekeken.

Ik vind dit toch maar vreemde voorwaarden. Wanneer je hierover een bericht stuurt naar MeDirect, krijg je een standaard reactie.

100euro is 100euro, voor mij een reden om daar alles weg te halen.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 17 juli 2018, 12:23

Bij de aktie's staat altijd duidelijk vermeld dat het bedrag op datum x bepalend is of u in aanmerking komt voor het bonusbedrag.
Als je altijd maar net het minimumbedrag belegd, dan zit het risico van een daling er in...

Wimble
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Wimble
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wimble » 17 juli 2018, 12:36

annetje schreef: ↑17 juli 2018, 12:23 Bij de aktie's staat altijd duidelijk vermeld dat het bedrag op datum x bepalend is of u in aanmerking komt voor het bonusbedrag.
Als je altijd maar net het minimumbedrag belegd, dan zit het risico van een daling er in...
Annetje,

Vreemde is wel dat mijn schoonvader, voor wie ik 50.000euro heb belegd in dezelfde belegging, wel 500euro heeft ontvangen i.p.v. 200euro.

Dus bij grotere beleggers wordt deze regel door de vingers gezien ...

evita
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer evita
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door evita » 17 juli 2018, 12:57

Wimble schreef: ↑17 juli 2018, 12:36
annetje schreef: ↑17 juli 2018, 12:23 Bij de aktie's staat altijd duidelijk vermeld dat het bedrag op datum x bepalend is of u in aanmerking komt voor het bonusbedrag.
Annetje,

Vreemde is wel dat mijn schoonvader, voor wie ik 50.000euro heb belegd in dezelfde belegging, wel 500euro heeft ontvangen i.p.v. 200euro.

Wimbie, uw schoonvader heeft de correcte bonus gekregen hoor.
Een belegging tussen 40 000€ en 100 000€ levert een bonus op van 500€.
50 000€ behoort toch tot die categorie hé.

Beleg en/of transfereer Ontvang
€2.500 - €10.000 €50
€10.000,01 - €20.000 €100
€20.000,01 - €40.000 €200
€40.000,01 - €100.000 €500
> €100.000 €1.500

Wimble
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Wimble
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wimble » 17 juli 2018, 16:42

evita schreef: ↑17 juli 2018, 12:57
Wimble schreef: ↑17 juli 2018, 12:36

Annetje,

Wimbie, uw schoonvader heeft de correcte bonus gekregen hoor.
Een belegging tussen 40 000€ en 100 000€ levert een bonus op van 500€.
50 000€ behoort toch tot die categorie hé.

Beleg en/of transfereer Ontvang
€2.500 - €10.000 €50
€10.000,01 - €20.000 €100
€20.000,01 - €40.000 €200
€40.000,01 - €100.000 €500
> €100.000 €1.500
Juist!

Maar in het andere geval, om op een paar euro na (omdat de kleine lettertjes niet in detail gelezen werden) de bonus niet te geven vind ik spijtig ... het geeft nieuwe klanten een erg wrang gevoel. (mij toch)

MeDirect
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer MeDirect
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door MeDirect » 17 juli 2018, 17:14

janu schreef: ↑17 juli 2018, 10:10 IK wil mijn rekening bij Medirect volledig stoppen ,ik had een M3 ,op 5 april heb ik mijn geld gevraagd, het geld kwam vrij op 5 juli. Vroeger was de afspraak dat de bank het geld zou storten op de gekoppelde rekening van de klant. Op 7 juli zag ik geen geld op de gekoppelde rekening , ben ik ingelogd en zag ik dat mijn geld vrij was. Via bellen en berichten sturen heeft de bank laten weten dat ze niet meer werken met gekoppelde rekeningen en dat de klant de overschrijving zelf kan doen naar een rekening van zijn keuze. Dit heb ik gedaan maar de rente 12,67 euro voor de laatste 3 maanden kan ik niet zelf overschrijven. Ik moest een bericht sturen met mijn rekeningnummer . Intussen wacht ik al 10 dagen op de storting van de 12,67 euro. Op mijn pagina online banking staat al een paar dagen op 00,00 euro maar ik heb het geld nog niet gekregen.
Beste,
Dit is eigenlijk buiten onze rubriek op het forum en het is voor ons moeilijk om u via deze weg te identificeren als klant, maar als er geld wordt opgevraagd van de ME3 rekening wordt dit steeds drie maanden later uitbetaald op de MeDirect Geldrekening (was ook zo in de oude website). U blijft gedurende deze drie maanden wel rente opbouwen. Indien het echter de bedoeling was om de rekening af te sluiten met uitbetaling van het saldo, inclusief interesten, dan dient dit inderdaad via een beveiligd bericht te gebeuren. Drie maanden later wordt dan het bedrag uitbetaald op uw Geldrekening. Vandaar kunt u het dan overschrijven naar een andere rekening, alvorens de rekening wordt afgesloten. Aarzel niet even onze klantendienst te contacteren zodat ze dit voor u kunnen nakijken.

MeDirect
Woordvoerder
Woordvoerder
Contacteer:
Contacteer MeDirect
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door MeDirect » 17 juli 2018, 18:10

Wimble schreef: ↑17 juli 2018, 11:51 Ik heb ook een minder leuke ervaring met MeDirect.

Ik schrijf zowel op de rekening van mijn vrouw als van mezelf 2.500euro over om te beleggen en te genieten van de bonusactie van januari. Dit met het gedacht van 2 x 50euro (niet echt de moeite maar wel het principe) bonus te ontvangen.

Eind juni kreeg ik echter geen bonus omdat de beleggingen gezakt waren ... en blijkbaar wordt er naar een gemiddelde gekeken.

Ik vind dit toch maar vreemde voorwaarden. Wanneer je hierover een bericht stuurt naar MeDirect, krijg je een standaard reactie.

Beste Wimble,
De berekening van de premie is op de aangroei van uw beleggingen tijdens de campagneperiode. Zoals beschreven in onze actievoorwaarden nemen we hiervoor het verschil tussen de totale waarde van uw beleggingen op het einde van de actie en de totale waarde van uw beleggingen aan het begin van de actie (Totaal belegd bedrag).

Echter kunnen de markten natuurlijk wel dalen of stijgen tijdens deze periode, welke een impact heeft op de waarde van uw beleggingen bij MeDirect. Op de impact van marktschommelingen wijzen we ook in onze actievoorwaarden. Bij een eventuele marktdaling, proberen we in de prakijk echter altijd een kleine marge in te bouwen. Voor deze specifieke campagne van Jan/Feb, betrof dit 2%. In uw geval zal uw portefeuille dan toch meer dan 2% gezakt zijn. In de toekomst plannen we zeker nog acties. We raden dan wel aan om iets meer dan het minimum, wat nodig is voor een bepaalde premie te bekomen, te beleggen.

Wimble
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Wimble
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wimble » 17 juli 2018, 18:46

MeDirect schreef: ↑17 juli 2018, 18:10
Wimble schreef: ↑17 juli 2018, 11:51 Ik heb ook een minder leuke ervaring met MeDirect.

Beste Wimble,
De berekening van de premie is op de aangroei van uw beleggingen tijdens de campagneperiode. Zoals beschreven in onze actievoorwaarden nemen we hiervoor het verschil tussen de totale waarde van uw beleggingen op het einde van de actie en de totale waarde van uw beleggingen aan het begin van de actie (Totaal belegd bedrag).

Echter kunnen de markten natuurlijk wel dalen of stijgen tijdens deze periode, welke een impact heeft op de waarde van uw beleggingen bij MeDirect. Op de impact van marktschommelingen wijzen we ook in onze actievoorwaarden. Bij een eventuele marktdaling, proberen we in de prakijk echter altijd een kleine marge in te bouwen. Voor deze specifieke campagne van Jan/Feb, betrof dit 2%. In uw geval zal uw portefeuille dan toch meer dan 2% gezakt zijn. In de toekomst plannen we zeker nog acties. We raden dan wel aan om iets meer dan het minimum, wat nodig is voor een bepaalde premie te bekomen, te beleggen.
Ik kan dit niet meer nakijken want heb intussen alles verkocht en overgeschreven naar afi.

janu
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer janu
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door janu » 17 juli 2018, 18:50

Intussen heb ik mijn geld gekregen, maar het antwoord van Medirect trekt op niets..Medirect heeft niet met aandacht mijn bericht gelezen.
Ik ben blij dat ik mijn rekeningen bij Medirect gesloten heb.
Laatst gewijzigd door janu op 17 juli 2018, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

de stucker
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer de stucker
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door de stucker » 17 juli 2018, 19:09

janu schreef: ↑17 juli 2018, 18:50 Ik begrijp niet goed het antwoord van Medirect.Medirect heeft niet met aandacht mijn bericht gelezen.Ik schrijf toch dat mijn saldo bij Medirect 00,00 is en toch heb ik nog steeds de 12,67 euro niet gekregen.IK heb mijn geld 5 april gevraagd en 7 juli gestort naar een rekening bij een andere bank. Wat ik niet begrijp is waarom de rente van de laatste 3 maanden ,12,67 euro weer 3 maanden vast moet blijven. Het is toch geen M3. En dan de rente op de 12,67 euro moet ook 3 maanden vast blijven ?
Ik vind het te gek, ik ben teleurgesteld met Medirect en blij dat ik bijna weg van ben.
Beste Janu, blijf hier niet over leuteren en bel hun klantendienst zoals ze vragen.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 17 juli 2018, 19:30

Misschien moet MeDirect, om misverstanden en frustraties te vermijden, bij toekomstige acties duidelijker aangeven dat het niet het aankoopbedrag van de fondsen is waarop de bonus berekend wordt maar de inventariswaarde op het einde van de actie en dat die waarde tijdens de loop van de actie kan dalen.

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 17 juli 2018, 19:40

@yaris, dat doet MeDirect, maar velen vertikken het om de actievoorwaarden nauwkeurig te lezen. Jammer voor hen natuurlijk, maar ik vond de spelregels altijd al zeer duidelijk (ik heb eenmaal meegedaan aan zo'n actie en dan 3.000 EUR overgeschreven. Gewoon om 'zeker' te zijn).

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 17 juli 2018, 19:45

Het staat inderdaad in de actievoorwaarden maar veel mensen lezen die niet. De klacht hierboven is al de tweede soortgelijke klacht in een paar dagen tijd van beleggers die nipt voor het minimum aangekocht hadden om een bonus binnen te rijven.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

174 berichten
  • Pagina 2 van 12
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 12
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy