Holdings
TIP
Re: Holdings
Mijn oog laten vallen op Brederode toen ze een drietal maand rond de €50 noteerden.
Wou kopen, is sindsdien rustig al een dikke 12% naar omhoog.
Terug een beetje zakken Brederode!
Wou kopen, is sindsdien rustig al een dikke 12% naar omhoog.
Terug een beetje zakken Brederode!
- koendesmet
- Newbie

- Contacteer:
Bonheur
Iemand een gefundeerde mening over Bonheur? Koopwaardig? Volgens een artikel in de Belegger vorige week wel (50% onderwaardering) maar hoe zijn de meningen hier?
Bonheur
Het hangt er van af wat de olie in het algemeen, en Fred Olsen in het bijzonder gaan doen. Ze hebben er in ieder geval al een verschroeiende rit op zitten. Weet niet goed waar De Belegger de grote onderwaardering haalt. Ze noteren toch niet ver van het EV?
Ik sta alvast aan de verkoperskant rond de 125.
Ik sta alvast aan de verkoperskant rond de 125.
En iedereen de resultaten van Vivendi gezien? Heb dan ook een paar grote pakketten Bollore vandaag bijgekocht. 
-
Incremental
- Full Member

Aangezien Vivendi en Bollore 5% en 1% hoger staan respectievelijk... Ja ik denk dat iedereen de resultaten heeft gezien.laeka schreef:En iedereen de resultaten van Vivendi gezien? Heb dan ook een paar grote pakketten Bollore vandaag bijgekocht.
Beetje achter de feiten aanlopen als je nu koopt, niet?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Bollore zit zwaar in VIVENDI. Uit het hoofd heeft hij 24% van de aandelen dacht ik. Als dan Vivendi vertrekt naar veel hogere regionen moet je niet wachten he.Incremental schreef: ↑31 juli 2018, 11:08Aangezien Vivendi en Bollore 5% en 1% hoger staan respectievelijk... Ja ik denk dat iedereen de resultaten heeft gezien.laeka schreef:En iedereen de resultaten van Vivendi gezien? Heb dan ook een paar grote pakketten Bollore vandaag bijgekocht.
Beetje achter de feiten aanlopen als je nu koopt, niet?
-
Incremental
- Full Member

Ja ik zeg toch dat ze beiden al sinds open respectievelijk 5% en 1% hoger staan?
Of was jij dan sneller dan alle algoritmes en HFT's?
Of was jij dan sneller dan alle algoritmes en HFT's?
Koersreacties zijn niet altijd instant. Kan best zijn dat ze komende dagen nog veel meer dan 5 en 1% stijgen...
Korting GBL was opgelopen richting 25%. Bij Pargesa betaal je wisselkoerskosten en bij een dividend pluimen ze je langs alle kanten. Ook hoger makelaarsloon.
Dinsdag avond de resultaten van PARGESA bekeken. Ik wist niet dat de onderwaardering zo groot was. NAV van maar liefst 130.4 CHF op 27 juli! Een joekel van een onderwaardering dus van maar liefst meer dan 36%. U had volkomen gelijk dus om me daar op te wijzen. Heb zonet bij de appelflauwte een groot pakket gekocht. Dank voor de tip.
Weer eens een opsteker voor HAL Trust: goede resultaten bij Grand Vision, veruit het grootste belang van HAL.
-
kierkegaard
- Full Member

- Contacteer:
Ik begrijp de redenering niet zo goed. Pargesa heeft historisch gezien een grotere décôte dus dat scheelt toch niks in rendement? En tegelijk krijg je een dubbele RV tussen je boterham én wisselkosten.laeka schreef: ↑2 augustus 2018, 13:59
Dinsdag avond de resultaten van PARGESA bekeken. Ik wist niet dat de onderwaardering zo groot was. NAV van maar liefst 130.4 CHF op 27 juli! Een joekel van een onderwaardering dus van maar liefst meer dan 36%. U had volkomen gelijk dus om me daar op te wijzen. Heb zonet bij de appelflauwte een groot pakket gekocht. Dank voor de tip.![]()
GBL heb ik lang aangehouden, een mooi pakket met een gemiddelde onderin de 50. Aan de 75 vond ik het welletjes, jarenlang dividenden opgeraapt en 50% koerswinst. Een onnozele beslissing natuurlijk. Heb kort daarna weer wat opgepikt aan 70 maar zit maar op een vierde meer van originele pakket. Als het weer wat terugvalt en de korting loopt wat verder op, is het mogelijk dat ik weer wat opbouw, maar aan deze koers zijn er interessantere dividendrendementen te vinden.
GIMV bijna hetzelfde verhaal. Opgepikt rond de 30 en aangehouden tot 52. Daar ook, rekening houdende met 50% koerswinst en dividenden, verkocht. Begin dit jaar wel weer groter in aan 46, wat een stuk interessanter was dan GBL op dat moment.
Nu plakt er een sticker op mijn PC: NIET verkopen. Gewoon bijkopen op grote dips, that's it. Maar geen Pargesa.
Een verrassende (?) vergelijking: Prestatie van Belgische Holdings (e.a.)