Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
@vortex: bedankt voor de raad. Wanneer ze nog eens pieken zal ik ze rap van de hand doen.
-
- Full Member
Het feit dat je de 'manier waarop' i.p.v. de inhoud bekritiseert, bevestigd alleen maar verder mijn punt.
Het had geloofwaardiger geweest als je had blijven aanhouden dat goudmijnen niet verder kunnen crashen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Het had geloofwaardiger geweest als je had blijven aanhouden dat goudmijnen niet verder kunnen crashen.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Geen discussies meer met jou, Incremental.
Hallo forumgenoten,
De goudprijs in euro’s is nu ongeveer gelijk aan de prijs één jaar geleden.
Blackrock Gold noteert nu ongeveer €21 en een jaar geleden ongeveer €25.
Hoe kan dat nou? Ik krijg hier een hele nare smaak van in mijn mond!
Gaarne reacties en groetjes van René
Omdat dat fonds niet in goud belegt. Het belegt in goudmijnbedrijven.
Er is een zekere correlatie met de goudprijs (want natuurlijk hoe hoger de prijs, hoe meer winst).
Maar het is niet zo dat die de goudprijs volledig volgen.
Er is een zekere correlatie met de goudprijs (want natuurlijk hoe hoger de prijs, hoe meer winst).
Maar het is niet zo dat die de goudprijs volledig volgen.
Dat begrijp ik anonymous, maar het laatste jaar loopt het wel heel erg uit de pas (Plm 20%)?
Dat begrijp ik anonymous, maar het laatste jaar loopt het wel heel erg uit de pas (Plm 20%)?
Dat begrijp ik anonymous, maar het laatste jaar loopt het wel erg veel uit de pas (plm 20%)?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Stijgende brandstofprijzen die de operationele kost de pan doen uit swingen en lagere goudprijs.
Mijnaandelen volgen in 'héél grote lijnen' de goudprijs met een versterkende factor.
Hou er wel rekening mee dat mijnbedrijven vaak mijnen aan vooraf afgesproken prijzen waardoor een prijsstijging vaak geen invloed heeft op de rentabiliteit van het mijnbouwbedrijf. Héél dikwijls is het goud dat op dat moment nog in de grond zit op papier al verkocht.
Mijnaandelen volgen in 'héél grote lijnen' de goudprijs met een versterkende factor.
Hou er wel rekening mee dat mijnbedrijven vaak mijnen aan vooraf afgesproken prijzen waardoor een prijsstijging vaak geen invloed heeft op de rentabiliteit van het mijnbouwbedrijf. Héél dikwijls is het goud dat op dat moment nog in de grond zit op papier al verkocht.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Hoop doet leven

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie goud/zilver wel nog een pak hoger gaan. Zou de vorige pieken als referentie durven nemen (voor goud).
Dat is niets nieuws: over een lange termijn beschouwd, doen goudmijnen het steeds slechter dan de goudprijs. Op korte termijn zijn er periodes waar je de verwachte hefboomwerking krijgt en mijnen dus sneller stijgen dan de goudprijs. Enkele illustraties van zaken die hier al aan bod kwamen:nielm01 schreef: ↑26 oktober 2018, 14:20 Hallo forumgenoten,
Incremental schreef: ↑20 augustus 2018, 20:25 Mijnen doen het nog slechter dan goud zelf.
(En dat geld ook voor het Black Rock World gold fund).
En verder nog: Gold miners persistently lagging the metal van 12 feb 2019. Alvast geschikte lectuur als middel tegen de euforie die de gestegen goud- en zilverprijzen zullen veroorzaken.Zwygymor schreef: ↑20 augustus 2018, 14:51 Gold miners: three decades for naught (link) titelde een blogartikel begin 2015.
Eigenlijk is de situatie sindsdien nog slechter geworden. De Philadelphia gold and silver miners index (XAU) noteert nu aan 66 (tov 81), terwijl de beursindexen waarmee finaal vergeleken werd de records opgeengestapeld hebben. En ja vrijdag ging de XAU inderdaad hoger. Eigenlijk staat de beste aanbeveling achteraan het artikel:
Wie een tiental jaar terugkijkt, merkt slechts enkele maanden wanneer de XAU-index lager was dan nu en dus meer dan 9 jaar dat je met minder verlies had kunnen verkopen. Ongetwijfeld volgen nog betere dagen zodra de goudprijs opnieuw aantrekt. Het zou een natuurlijke reflex moeten zijn om op zulk moment te verkopen en het verlies te slikken.However oversold the gold mining sector still is and however appealing the short term gains may be, it should be borne in mind that buying into the gold mining sector is a tactical move with the perspective of gains on a short or medium term time frame. The past amply proves it to be the wrong strategic investment over the long haul.
Nieuwe mijnen die de uitgeputte ertslagen vervangen, hebben bijna altijd een lager goudgehalte. Daarnaast zullen de mijnbedrijven meer moeten investeren om hun productievolume niet te erg te laten dalen. Het resultaat daarvan zijn hogere kosten en dus een kleinere marge, te verdelen over veel meer aandelen (nodig om de investeringen te financieren).
Dit fonds staat sinds enkele dagen in het grijs in Morningstar portefeuille.
Iemand een idee waarom?
Ik neem aan weer een foutje van M*?
Iemand een idee waarom?
Ik neem aan weer een foutje van M*?
Alle fondsen van BlackRock staan in het grijs. Aan de ISIN ligt het niet want die is nog hetzelfde, ik heb gecheckt op de site van BlackRock zelf.