Elektrische wagens - Pro en contra
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
of wiet weet, op een verkeerd voltage opladen bv 380 volt
dat de vonken uit hun auto komen
dat de vonken uit hun auto komen
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Dat lukt al niet met de leaf. Al geprobeerd om s morgens te vertrekken opgeladen maar stekker nog in.paul schreef: ↑2 september 2018, 14:55
dat karretje kan 250,00 km per uur, met wat geluk vertrekken ze terwijl de oplader nog inzit.
Ooit heeft iemand dat zo eens gedaan als die een mooie vrouw zag tanken, kluts kwijt en vergeten de darm uit te trekken
Hij trok heel de nafpaal scheef bij het vertrekken
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Bekijk ook even deze reactie op die tweet. Sorry om de pret te bederven.CarpeNoctem schreef: ↑2 september 2018, 11:45 Blijkbaar heeft de Zaventemse politie nood aan een Tesla. Die ze dan opladen met een dieselgenerator![]()
Bron

-
- Hero Member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 05 apr 2011
- Contacteer:
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Toch nog even verder off-topic lachen: de nummerplaat van de anonieme politie Tesla is 1-POL-enz. Kwestie van hem toch goed te herkennen.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Er is goed over nagedacht:
"De dieselpuffer gebruiken ze enkel als backup bij stroompanne"
En de laadpaal vlak bij de dieselgenerator gezet..., de Tesla kan desnoods de dieselgenerator vervangen indien genoeg opgeladen! Zo lijkt het toch...
"De dieselpuffer gebruiken ze enkel als backup bij stroompanne"
En de laadpaal vlak bij de dieselgenerator gezet..., de Tesla kan desnoods de dieselgenerator vervangen indien genoeg opgeladen! Zo lijkt het toch...
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
denk dat zo een wagentje wel in trek is bij dieven
Een koerske verf erover en je ziet niet dat het een flikkenauto was, en geen enkele flik die je nog kan inhalen
en je laat een nieuwe nummerplaat maken "P1" of zoiets, iets onopvallends
Een koerske verf erover en je ziet niet dat het een flikkenauto was, en geen enkele flik die je nog kan inhalen
en je laat een nieuwe nummerplaat maken "P1" of zoiets, iets onopvallends
- CarpeNoctem
- VIP member
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 05 jan 2014
- Contacteer:
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Ik denk dat dit een FAKE-nummerplaat is waarmee ze op die politiedienst hun voertuigen voorstellen.woodpeckerbird schreef: ↑2 september 2018, 17:44 Toch nog even verder off-topic lachen: de nummerplaat van de anonieme politie Tesla is 1-POL-enz. Kwestie van hem toch goed te herkennen.
Momenteel zitten ze bij 1-U..-... dacht ik. 'POL' lijkt me nogal voor de hand liggend te zijn om de echte nummerplaat te zijn.
@Paul: het probleem is dat er zowat overal doorboord is (dak, dashboard, middenstuk, ...) Mogelijk is het bij deze achteraf gedaan maar vroeger werden de auto's met gaten in het dak (voor lichtbalk) speciaal slechter in elkaar gestoken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Om de pret compleet te maken....molenveld schreef: ↑2 september 2018, 17:31Bekijk ook even deze reactie op die tweet. Sorry om de pret te bederven.CarpeNoctem schreef: ↑2 september 2018, 11:45 Blijkbaar heeft de Zaventemse politie nood aan een Tesla. Die ze dan opladen met een dieselgenerator![]()
Bron![]()
De laadpaal staat wel achter de generator, maar wil niet zeggen dat die laadpaal niet bevoorraad wordt door die generator.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
zouden de flikken met een dergelijke auto niet meer resultaten boeken ? in de strijd tegen de mensen die op een plaats parkeren waar ze niet mogen parkerenpaul schreef: ↑2 september 2018, 14:55en dat mag hier allemaal zomaar in belgieCarpeNoctem schreef: ↑2 september 2018, 11:45 Blijkbaar heeft de Zaventemse politie nood aan een Tesla. Die ze dan opladen met een dieselgenerator![]()
Bron
ze zouden de flikken een boete moeten kunnen geven voor milieuvervuiling
dat karretje kan 250,00 km per uur, met wat geluk vertrekken ze terwijl de oplader nog inzit.
Ooit heeft iemand dat zo eens gedaan als die een mooie vrouw zag tanken, kluts kwijt en vergeten de darm uit te trekken
Hij trok heel de nafpaal scheef bij het vertrekken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Twee bladzijden met fake news dus. Aandoenlijk om te zien hoe het volkje er in trapt en vrolijk commentaar geeft zonder te weten waarover het gaat. Nog nooit gehoord van Photoshop ?
Misschien eens zelf tot aan het politiekantoor rijden in Zaventem om met eigen ogen te zien hoe het voertuig wordt opgeladen.
En voor diegene die geen tijd hebben om naar Zaventem te rijden.
https://www.autogids.be/autonieuws/ecol ... 1536037478
Misschien eens zelf tot aan het politiekantoor rijden in Zaventem om met eigen ogen te zien hoe het voertuig wordt opgeladen.
En voor diegene die geen tijd hebben om naar Zaventem te rijden.
https://www.autogids.be/autonieuws/ecol ... 1536037478
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Nakal schreef: ↑2 september 2018, 14:40 Bij een werkgever zouden er dan ook geen laadpalen moeten komen, maar ja wat doe je als je een subsidie voor een laadpaal krijgt. Gewoon een stopcontact met zekering van 15a per parkeerplaats zou voldoende moeten zijn. De wagens onder een afdak van zonnepanelen (stop met dromen).
Een handelaar die ik ken heeft een paar gemeentes verder het dak van zijn zaak volgelegd met zonnepanelen en heeft er ook een laadpaal bij geinstalleerd.
Snelladen via die laadpalen zou sneller moeten gaan (jahhhh.. wat dacht je ?) dan gewoon via het stopcontact.
Laadt jouw auto van leeg naar vol op minder dan 8 uur op 15 amp, Nakal ?
Snelladen of snel ontladen van batterijen heeft algemeen meer slijtage tot gevolg. Geen idee hoe goed dat onder controle is bij de moderne autobatterijen.
Geen idee ook of bv een Tesla kan laden op een gewoon stopcontact en in hoeveel tijd die dan van leeg naar vol gaat.
Voor de Tesla van de Politie Zaventem (voor wie het nog niet wist) : de laadpaal voor elektrische auto's is geplaatst achter de dieselgenerator.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
https://newmotion.com/nl_BE/elektrisch- ... leaf-24kwh
24 kw laden 2.300 w
= 12 uur volgens die site is om laadpalen te verkopen.
199 km theorie
Mijn ervaring
Is nooit gans leeg, al 3 keer onder 30 km geschat bereik.
Laad maar op naar 80%
Geschat bereik winter 105 km zomer 130 km.
laden van 30 naar 130 km in 5.5 uur.
Zou voor velen voldoende zijn voor woon werkverkeer. Eventueel in de nacht thuis opladen, zeker in de winter omdat hij dan ook verwarmd kan worden.
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Oké, maar je koopt een auto niet (uitsluitend) voor woon-werk-verkeer.
Dagje naar zee en je moet al opletten of je er wel geraakt (voor mij: 110km enkele rit). En dan daar terug opladen, en hopelijk nog terug thuis geraken.
Een typische zaterdag met zoon die op verplaatsing voetbal (gemiddeld pakweg 20km enkel als het onder de kerktoren is, dus 40km), dan nog eens langs een supermarkt, ja, dan kan je maar hopen dat je 's avonds niet gepland had om nog met vrienden weg te gaan, of je moet tussentijds een paar uur opladen.
Ik ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat electrische wagens NIET de toekomst zijn. Er zit te weinig progressie in qua batterijen en levensduur. En veel te duur voor wat het is...
Dagje naar zee en je moet al opletten of je er wel geraakt (voor mij: 110km enkele rit). En dan daar terug opladen, en hopelijk nog terug thuis geraken.
Een typische zaterdag met zoon die op verplaatsing voetbal (gemiddeld pakweg 20km enkel als het onder de kerktoren is, dus 40km), dan nog eens langs een supermarkt, ja, dan kan je maar hopen dat je 's avonds niet gepland had om nog met vrienden weg te gaan, of je moet tussentijds een paar uur opladen.
Ik ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat electrische wagens NIET de toekomst zijn. Er zit te weinig progressie in qua batterijen en levensduur. En veel te duur voor wat het is...
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Of dat je dringend naar de spoed moet met één van de gezinsleden.Fakkel schreef: ↑4 september 2018, 16:36 Oké, maar je koopt een auto niet (uitsluitend) voor woon-werk-verkeer.
Dagje naar zee en je moet al opletten of je er wel geraakt (voor mij: 110km enkele rit). En dan daar terug opladen, en hopelijk nog terug thuis geraken.
Een typische zaterdag met zoon die op verplaatsing voetbal (gemiddeld pakweg 20km enkel als het onder de kerktoren is, dus 40km), dan nog eens langs een supermarkt, ja, dan kan je maar hopen dat je 's avonds niet gepland had om nog met vrienden weg te gaan, of je moet tussentijds een paar uur opladen.


Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!