Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Daar ontsnappen we gelukkig weer aan. 

Geen verhoging van het tarief voor basic internet..
Meanwhile, in France:
https://lexpansion.lexpress.fr/high-tec ... 35606.html
https://www.lesechos.fr/tech-medias/hig ... 208596.php
€5 voor 30 GB via 4G, €10 voor internet via kabel thuis,...
Arpu Telenet: €55
https://lexpansion.lexpress.fr/high-tec ... 35606.html
https://www.lesechos.fr/tech-medias/hig ... 208596.php
€5 voor 30 GB via 4G, €10 voor internet via kabel thuis,...
Arpu Telenet: €55
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Tja .... Eens iets anders :
Telenet en Proximus bieden nog altijd vaste lijnen aan maar het aanbod voor de huurkost van de lijn, weliswaar met een aantal gesprekken inbegrepen, is niet meer concurrentieel met wat er op de GSM markt gebeurt.
Bijvoorbeeld bij Proximus : kost van de huurprijs van de lijn per maand is 23,13 euro per maand, gratis bellen in daluren (weekend, feestdagen, 's avonds) inbegrepen, maar niet het bellen overdag.
Nummerherkenning voor de ontvangen gesprekken niet eens inbegrepen.
Mobiel :
Scarlet geeft onbeperkt bellen en SMS voor 18 euro.
Base en Orange voor 20 euro.
Data eveneens inbegrepen maar niet onbeperkt bij deze leveranciers.
EDPnet en andere operatoren hebben al een concurrerend aanbod voor vaste lijnen in combinatie met internet.
Wat gaan de traditionele operatoren met de vaste lijn doen ? Komt er beweging in de prijs, naar beneden dan en voor één keer niet naar boven ?
Telenet en Proximus bieden nog altijd vaste lijnen aan maar het aanbod voor de huurkost van de lijn, weliswaar met een aantal gesprekken inbegrepen, is niet meer concurrentieel met wat er op de GSM markt gebeurt.
Bijvoorbeeld bij Proximus : kost van de huurprijs van de lijn per maand is 23,13 euro per maand, gratis bellen in daluren (weekend, feestdagen, 's avonds) inbegrepen, maar niet het bellen overdag.
Nummerherkenning voor de ontvangen gesprekken niet eens inbegrepen.
Mobiel :
Scarlet geeft onbeperkt bellen en SMS voor 18 euro.
Base en Orange voor 20 euro.
Data eveneens inbegrepen maar niet onbeperkt bij deze leveranciers.
EDPnet en andere operatoren hebben al een concurrerend aanbod voor vaste lijnen in combinatie met internet.
Wat gaan de traditionele operatoren met de vaste lijn doen ? Komt er beweging in de prijs, naar beneden dan en voor één keer niet naar boven ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 september 2018, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij telenet krijg je je abonnement voor vaste lijn terug in de vorm van een korting.
Whop
Abonnement kabel-tv 13,15
Auteursrechten 4,75
Internet Fiber 100 51,50
Telenet FreePhone Europe 22,60
FreePhone Europe is het standaard telefoonabonnement van Telenet.
Combinatievoordeel -30,68
Totaal Whop € 61,32
Digicorder huur 9,20
Optie Anytime 7,49 ( 24- 7/7 ) gratis bellen
Whop
Abonnement kabel-tv 13,15
Auteursrechten 4,75
Internet Fiber 100 51,50
Telenet FreePhone Europe 22,60
FreePhone Europe is het standaard telefoonabonnement van Telenet.
Combinatievoordeel -30,68
Totaal Whop € 61,32
Digicorder huur 9,20
Optie Anytime 7,49 ( 24- 7/7 ) gratis bellen
Laatst gewijzigd door ludo op 27 september 2018, 16:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Ze geven vaste telefoon gratis bij in hun bundels, en ik las ergens dat het soms nog meer kost om het *niet* te nemen. Dat heeft 2 voordelen: het lijkt een leuk extraatje voor de consument, en als diezelfde consument er gebruik van maakt, riskeert hij geschoren te worden, kijk maar eens wat een oproep kost tijdens de daluren. Met VOIP bel je bijna gratis en zoals je zegt, zelfs met de GSM is het meestal veel goedkoper.
Vergeet ook niet dat er nog veel mensen zijn (ouderen vooral) die geen Internet in huis hebben, alleen die vaste telefoon. Ze kunnen met die mensen doen wat ze willen.
Vergeet ook niet dat er nog veel mensen zijn (ouderen vooral) die geen Internet in huis hebben, alleen die vaste telefoon. Ze kunnen met die mensen doen wat ze willen.
Ik blijf het vertellen aan iedereen die het hier horen wil en ik kan het ook voorrekenen.
Triple play , gratis tv, gratis vaste lijn, Quattro Play...
Het is alleen maar in het voordeel van de operatoren.
Als je een doorsnee verbruik hebt (tja .. wat is dat eigenlijk ?) waarin je niet enorm veel data nodig hebt of waar je niet elke dag uren aan een stuk belt , ben je goedkoper af als je al je producten stuk per stuk kiest op prijs / kwaliteit.
De bundels van TN en van Proximus zijn een dure zaak voor de consument.
TV : Tv Vlaanderen kost 14,90 euro voor sat ontvangst. Dan heb je ineens (als je ook Astra 2 ontvangt) een paar honderd zenders gratis en alle nationale stations. De installatie kan je gerust afschrijven op 10 jaar.
Als je dat doet, neem ineens kwalitatieve LNB's en geen brol. Overweeg een schotel voor 3 astra's en Hotbird.
Wil je weinig zenders ontvangen en niet investeren in een schotel : Antenne Tv van Tv Vlaanderen voor 9,95 euro.
Internet basis bij Proximus (basic : altijd snel genoeg en 100 GB per maand volume) : 27,50 euro
GSM bij Scarlet (Proximus netwerk) voor niet te hoog verbruik : 8 euro. Hogere formule naar believen.
Mijn totaal 50,4 euro. Geen enkele operator biedt een pakket aan in triple play voor die prijs, voor zover ik weet. Wat ze ook gratis geven, het blijft duurder
Bij TV Vlaanderen is er een pakket voor minder dan 50 euro voor tv, vaste lijn en internet, maar dan kost het bellen weer erg veel geld (iedere minuut bellen aan 9 cent).
Triple play , gratis tv, gratis vaste lijn, Quattro Play...
Het is alleen maar in het voordeel van de operatoren.
Als je een doorsnee verbruik hebt (tja .. wat is dat eigenlijk ?) waarin je niet enorm veel data nodig hebt of waar je niet elke dag uren aan een stuk belt , ben je goedkoper af als je al je producten stuk per stuk kiest op prijs / kwaliteit.
De bundels van TN en van Proximus zijn een dure zaak voor de consument.
TV : Tv Vlaanderen kost 14,90 euro voor sat ontvangst. Dan heb je ineens (als je ook Astra 2 ontvangt) een paar honderd zenders gratis en alle nationale stations. De installatie kan je gerust afschrijven op 10 jaar.
Als je dat doet, neem ineens kwalitatieve LNB's en geen brol. Overweeg een schotel voor 3 astra's en Hotbird.
Wil je weinig zenders ontvangen en niet investeren in een schotel : Antenne Tv van Tv Vlaanderen voor 9,95 euro.
Internet basis bij Proximus (basic : altijd snel genoeg en 100 GB per maand volume) : 27,50 euro
GSM bij Scarlet (Proximus netwerk) voor niet te hoog verbruik : 8 euro. Hogere formule naar believen.
Mijn totaal 50,4 euro. Geen enkele operator biedt een pakket aan in triple play voor die prijs, voor zover ik weet. Wat ze ook gratis geven, het blijft duurder

Bij TV Vlaanderen is er een pakket voor minder dan 50 euro voor tv, vaste lijn en internet, maar dan kost het bellen weer erg veel geld (iedere minuut bellen aan 9 cent).
Goed om weten: tarieven en prijzen zijn niet duur maar hoog
Producten kunnen wel duur zijn.
Producten kunnen wel duur zijn.
Het is waar dat Telenet prijzig is maar je hebt dan ook een mooi pakket.
Ik heb een veel lagere structurele kost maar ook lagere specs;
Internet: Easy INternet@home van Orange, via 4G, quota 150gb, 20 euro
TV: was 0 euro (DVB-T van de VRT)- nu AntenneTV van TV Vlaanderen - beperkt aantal zenders in SD, enkel de zender opnemen waar je naar kijkt - 9,95 euro
GSM; Dommel Freedom : abono van 0 euro: betaal wat je verbruikt
vaste telefoon; weepee - abono 0 euro, belkrediet onbeperkt geldig, betaal wat je verbruikt
Totaal structureel: 29,95 euro per maand
Ik heb een veel lagere structurele kost maar ook lagere specs;
Internet: Easy INternet@home van Orange, via 4G, quota 150gb, 20 euro
TV: was 0 euro (DVB-T van de VRT)- nu AntenneTV van TV Vlaanderen - beperkt aantal zenders in SD, enkel de zender opnemen waar je naar kijkt - 9,95 euro
GSM; Dommel Freedom : abono van 0 euro: betaal wat je verbruikt
vaste telefoon; weepee - abono 0 euro, belkrediet onbeperkt geldig, betaal wat je verbruikt
Totaal structureel: 29,95 euro per maand
Geen internet, tv & telefoon: 0 euro
Je moet ook een beetje serieus blijven. Telenet is geen prijsbreker en levert kwaliteit. Je moet de prijzen van een Audi ook niet gaan vergelijken met een Dacia om dan te zeggen dat die Audi toch wel veel te duur is.
Trouwens, ik ken een vriend die ook TV-Vlaanderen heeft en als het regent heeft hij meer geen TV dan wel. Dan betaal ik liever iets meer voor een betrouwbare service
.

Je moet ook een beetje serieus blijven. Telenet is geen prijsbreker en levert kwaliteit. Je moet de prijzen van een Audi ook niet gaan vergelijken met een Dacia om dan te zeggen dat die Audi toch wel veel te duur is.
Trouwens, ik ken een vriend die ook TV-Vlaanderen heeft en als het regent heeft hij meer geen TV dan wel. Dan betaal ik liever iets meer voor een betrouwbare service

Dat heeft niets met de service van TV Vlaanderen te maken , eerder met de grootte van de sat antenne, de uitrichting, de LNB's, etc.. Er is altijd een zekere regengevoeligheid. Afhankelijk van welke installatie je zelf kiest, is die groter of kleiner.
Het gebeurt maar slechts zelden zijn er problemen door het weer met de upload van het signaal in Luxemburg. En enkel dat probleem is te wijten aan TVV / M7.
Ik vind af en toe een beetje uitval vervelend maar het is het me niet waard om dan maar een pakket van +80 euro te gaan kopen. Het is maar hoe belangrijk je het allemaal vindt.
De eerste abonnees van TN waren op hun vaste lijn dagelijks vele momenten niet bereikbaar. Ze kregen toen de weerstand op de lijnen op veel plaatsen niet in orde. Kwaliteit ? ?
Proximus TV was in zijn eerste jaren een ramp op technisch vlak. Het werkte voor geen meter.. Goed dat ze het gratis overal bijgaven toen. Kwaliteit ?
Kwaliteit in de telecom is zeer relatief.
Telenet en Proximus leveren voor hun toebehoren zoals decoders vaak het goedkoopste wat er te vinden is. Niet het beste.
Kwaliteit in die sector is voor sommige dingen bijna onbestaand of zeer miniem verschillend.
Als je een doorsnee Vlaamse inwoner bent bv. is er nagenoeg geen verschil in belkwaliteit tussen de 3 netwerken.
Dat brengt ons bij auto's : er IS kwaliteitsverchil maar als je dat even omzet in betrouwbaarheid zie je dat de slechtste het vaak niet veel minder goed doen dan de beste (op merkniveau). De verschillen zijn klein.
Inzake betrouwbaarheid zijn de duurdere merken vaak de minder goede. Niewe modellen van BMW bv zijn meer storingsgevoelig. Bepaalde motoren van Audi / VW zijn rotslecht maar wel met miljoenen geproduceerd.
Kijk maar naar het TSI probleem (noem het maar eerder : ramp) en de prestaties + betrouwbaarheid van de sjoemeldiesels na update. Het rijdt allemaal wel wat leuker en het voelt wat steviger aan. Of je echt waar voor je geld krijgt : daar zullen verschillende meningen over zijn.
Het gebeurt maar slechts zelden zijn er problemen door het weer met de upload van het signaal in Luxemburg. En enkel dat probleem is te wijten aan TVV / M7.
Ik vind af en toe een beetje uitval vervelend maar het is het me niet waard om dan maar een pakket van +80 euro te gaan kopen. Het is maar hoe belangrijk je het allemaal vindt.
De eerste abonnees van TN waren op hun vaste lijn dagelijks vele momenten niet bereikbaar. Ze kregen toen de weerstand op de lijnen op veel plaatsen niet in orde. Kwaliteit ? ?
Proximus TV was in zijn eerste jaren een ramp op technisch vlak. Het werkte voor geen meter.. Goed dat ze het gratis overal bijgaven toen. Kwaliteit ?
Kwaliteit in de telecom is zeer relatief.
Telenet en Proximus leveren voor hun toebehoren zoals decoders vaak het goedkoopste wat er te vinden is. Niet het beste.
Kwaliteit in die sector is voor sommige dingen bijna onbestaand of zeer miniem verschillend.
Als je een doorsnee Vlaamse inwoner bent bv. is er nagenoeg geen verschil in belkwaliteit tussen de 3 netwerken.
Dat brengt ons bij auto's : er IS kwaliteitsverchil maar als je dat even omzet in betrouwbaarheid zie je dat de slechtste het vaak niet veel minder goed doen dan de beste (op merkniveau). De verschillen zijn klein.
Inzake betrouwbaarheid zijn de duurdere merken vaak de minder goede. Niewe modellen van BMW bv zijn meer storingsgevoelig. Bepaalde motoren van Audi / VW zijn rotslecht maar wel met miljoenen geproduceerd.
Kijk maar naar het TSI probleem (noem het maar eerder : ramp) en de prestaties + betrouwbaarheid van de sjoemeldiesels na update. Het rijdt allemaal wel wat leuker en het voelt wat steviger aan. Of je echt waar voor je geld krijgt : daar zullen verschillende meningen over zijn.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 september 2018, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
De eerste abonnees van Telenet... lijkt mij niet echt om een actuele problematiek te gaan. Terwijl bij TV-vlaanderen de problematiek rond de regengevoeligheid al jaren bestaat. Mijn vriend heeft zijn antenne al 3 keer opnieuw laten uitrichten, helaas zonder soelaas en hij is heus niet de enige. In de regio Gent zijn er immers veel problemen met TV-vlaanderen.haelewyn schreef: ↑27 september 2018, 12:52 Dat heeft niets met de service van TV Vlaanderen te maken , eerder met de grootte van de sat antenne, de uitrichting, de LNB's, etc.. Er is altijd een zekere regengevoeligheid. Afhankelijk van welke installatie je zelf kiest, is die groter of kleiner.
Whop kost trouwens 61,32 euro en dus geen 80+

Als klant zijnde bij telenet/
Telenet goochelt gedurig met zijn prijzen door het op verschillende manieren aanlokkelijk aan te kondigen.( incl. dit en excl dat , whop en fibenet,) enz. maar uiteindelijk komt het allemaal op dezelfde prijs neer. Hoe je het ook keert of draait..
Heb het allemaal eens bekeken en berekend,en is niet voor de eerste keer dat ik dat doe.
Telenet goochelt gedurig met zijn prijzen door het op verschillende manieren aanlokkelijk aan te kondigen.( incl. dit en excl dat , whop en fibenet,) enz. maar uiteindelijk komt het allemaal op dezelfde prijs neer. Hoe je het ook keert of draait..
Heb het allemaal eens bekeken en berekend,en is niet voor de eerste keer dat ik dat doe.
Proximus mobilus abbo's gaan blijkbaar wijzigen.
Hoe het precies zit wi lik niet echt zeggen aangezien ik er zelf geen info over heb.
Hoe het precies zit wi lik niet echt zeggen aangezien ik er zelf geen info over heb.