Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
  • Bank Awards 2025
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

phishing-e-mail ontvangen

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
348 berichten
  • Pagina 13 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • …
  • 24
  • Volgende
koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer koenraaddeconinck
Verstuur privébericht

Re: phishing-e-mail ontvangen

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 4 oktober 2018, 09:56

ludo schreef: ↑3 oktober 2018, 22:20 Uw bankkaart hebt U laten vernietigen de dag na de feiten zegt U. Dus kan het nog altijd zijn dat de betalingen gebeurt zijn met ofwel Uw originele bankkaart, of deze werd voordien al via skimming gekopieerd,tezamen met Uw pincode.
Neen, de betaling kan onmogelijk gebeurd zijn met mijn originele kaart want:

1. de aankopen zijn gebeurd op 16/08 tussen 16 en 17 u. nadat ik op 16/08 rond 10 u. 's morgens de - wat achteraf bleek een phishing mail te zijn - geopend heb (by the way: een collega van mij heeft een identieke mail ontvangen als deze van mij, ook met logo en reclamebanner van PNB Paris-Fortis zonder enige taalfout. Ze gaf toe dat er ook was op ingegaan, had ze mijn verhaal op dit moment niet gekend. De mail wad dusdanig opgesteld dat ook zij zou geloofd hebben dat hij toch van haar bank kwam).

Dus om 10 u.op 16/08 had ik mijn kaart nog in mijn bezit. Ik heb ze inderdaad afgeleverd in mijn bankkantoor en daar laten vernietigen op 17/08 om 07.45 u.

maar

Toen ik opgebeld ben op 16/08 om 15u41 door de zogenaamde medeweker van mijn bankkantoor die me gewoon nog eens vroeg op in te loggen op belfius.be met onmiddellijke 'afleiding' naar een spiegelwebsite ongetwijfeld, heb ik ook mijn kaart gebruikt. Dus op 16/08 om 15u41 had ik ook nog mijn kaart in mijn bezit.De aankopen in Amsterdam zijn allemaal gebeurt tussen ongeveer 16 en 17 u. maar op één uur tijd kan mijn originele bankkaart onmogelijk in Amsterdam geraken. Ik denk dat niemand dit kan betwisten.

Verder kan de politie bevestigen dat ik op 16/08 op het moment van mijn eerste bezoek aan het politiekantoor om de feiten te melden - dit was op dezelfde dag rond 18 u.- nog altijd mijn kaart bij mij had en dit tot ongeveer 20.30 à 21 u. die dag, het moment waarop ze me verplicht hebben 'cardstop te bellen'. Na 16/08 ongeveer 17 u. zijn er geen aankopen meer gebeurd. Dus deze piste is onmogelijk.

Er resten dus inderdaad nog 2 mogelijkheden:

- ofwel werd mijn kaart vooraf gekopieerd middels skimming maar ik kan me echt niet voorstellen waar of hoe dat gebeurd zou zijn. Trouwens indien fraudeurs mijn gegevens al hebben via skimming, waarom dan nog een mail en telefoon nadien ?

Mijn piste, nogmaals ziende met welk ijl tempo fraudetechnologie evolueert, is dat er nieuwe fraudemethodieken en -technologieën zijn die nog niet in kaart gebracht zijn. Ik heb onlangs alvast een website gezien waarop 'blanco plastic kaarten' met dezelfde afmetingen van een bankkaart te koop zijn en al voorzien van chip en magneetstrook. Ik kon mijn eigen oren niet geloven.
Er bestaan blijkbaar zelfs 'key generatoren' waarbij je op het internet een land kiest, een bank, het soort kaart dat je wenst en, inderdaad er wordt een bankkaart nummer gegenereerd ! Moet er nog zand zijn ... ?

Verder "I rest my case":
1. ik toon al anderhalve maand aan dat ik geen zware fout gemaakt heb met:
- telkens bij alle info die ik verzameld heb, mails naar de politie met simultaan de bank in cc.
- de bank vindt geen verklaring voor de manier waarop de betaling met namaak kaarten kan plaats gevonden hebben omdat de daders nooit over mijn origineel kunnen beschikt hebben zoals blijkt uit het tijdspad hierboven en met de politie als getuige.
- de bank heeft en zal ook nooit elementen vinden die wijzen op fraude of opzettelijkheid
- zijn de rollen omgekeerd: de bank moet mijn fout bewijzen terwijl ik zelfs niet mijn onschuld hoef te bewijzen. De uren aan telefoons met handelaars, mails hebben me al een aardige duit gekost en nog meer, heel veel tijd. Toch vind ik dit de moeite waar omdat ik de waarheid graag zou achterhalen, alhoewel dit nooit mogelijk zal zijn.

2. mijn dossier valt onder de wettelijke bescherming met de hieruit voortvloeiende verplichting van de bank om mij schadeloos te stellen want zij hebben tot nu toe geen enkele verklaring voor de modus operandus van de daders, hebben geen elementen die wijzen op zware nalatigheid van mijnentwege, noch argumenten voor fraude of opzettelijk doorgeven van mijn bankgegevens met frauduleuze doeleinden en die zullen ze ook nooit vinden.

3. Indien mijn kaar al voordien zou gekopieerd zijn op basis van skimming, dan valt dergelijke praktijk evenzeer onder de wettelijke bescherming.

Alleen ... de bank heeft zich anderhalve maand al gehuld in 'stil zwijgen', los van de inadequate communicatie van in den beginne ook met zeer veel schroom door 2 bankmedewerkers als dusdanig benoemd. Deze 2 hebben uit pure gêne zelf hun klachtendienst geconvoceerd met als resultaat gisteren dan uiteindelijk toch eens een telefoon van Belfius Conncect waarbij ik zelf de waarheid uit de betrokken medewerker zijn mond heb moeten sleuren op basis van mijn info/gegevens nav. mijn 'onderzoek' over de betalingen en de info hier op het forum waar duidelijk gesteld wordt dat tot op heden het niet geweten is dat een namaak kaart kan gemaakt worden zonder over de originele te beschikken. Doch denk ik dat de echte criminele technologie al verder staat.phishing

zeverare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer zeverare
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zeverare » 4 oktober 2018, 11:06

koenraaddeconinck schreef: ↑4 oktober 2018, 09:56
Mijn piste, nogmaals ziende met welk ijl tempo fraudetechnologie evolueert, is dat er nieuwe fraudemethodieken en -technologieën zijn die nog niet in kaart gebracht zijn.
Moest dat het geval zijn zou je verwachten dat dit onmiddellijk op hoog niveau wordt behandeld, gepolst wordt bij andere banken en politiediensten en je persoonlijk op de hoogte gehouden wordt.

Dat ze gewoon het onderzoek van lokale politiediensten afwachten doet eerder vermoeden dat de bank een fout gemaakt heeft.

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door SparSpaar » 4 oktober 2018, 11:40

ALS er hier georganiseerde misdaad zou achter zitten, waarom dan
- geen algemene plaag ipv een alleenstaand of alleszins zeldzaam geval ?
- geen grotere bedragen ?
- geen herhaling ?

Denk je dat bankmedewerkers heiligen zijn ?
Bij de grootbanken is oplichting door eigen personeelsleden een gekende plaag. Het zal zelden in het nieuws komen. De misdadigers worden ook nooit vervolgd want het zou het einde betekenen van de bank. Ze proberen ongetwijfeld je klacht te laten doodbloeden (en zeker geen precedent te scheppen).

Maar wedden dat als je bv een reporter van HLN in deze zaak kon betrekken (liefst met foto), je je geld vlug zou terugzien ?

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 4 oktober 2018, 12:02

Ik vind de 'reactie' van Belfius hier ook totaal onder de maat.

Goed, dat u het officiële traject bent ingestapt om ze tot wat tempo aan te manen.
Immers, als je dit straks lang aan laat slepen, dan zal Belfius nog beweren, dat u ze niet hebt verwittigd.

Het lijkt mij inderdaad ook een bijzonder sappig nieuwtje voor HLN.

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 4 oktober 2018, 12:15

SparSpaar schreef: ↑4 oktober 2018, 11:40 ALS er hier georganiseerde misdaad zou achter zitten, waarom dan
- geen algemene plaag ipv een alleenstaand of alleszins zeldzaam geval ?
- geen grotere bedragen ?
- geen herhaling ?
Ook weeral juist ...

Alhoewel, wie zegt dat ik de enige ben? Niet iedereen doet aangifte of durft uit schaamtegevoel of andere overwegingen ("er wordt toch niets mee gedaan") naar de politie te gaan en ziet dan ook op de moeite om iets te posten op een forum.
Het is toevallig toch niet in Hoofddorp en omgeving Amsterdam dat de politie grootscheepse acties al gehouden heeft om daders te klissen en de vangsten zijn daar volgen bepaalde internet-artikels niet min geweest in het verleden.
SparSpaar schreef: ↑4 oktober 2018, 11:40 Denk je dat bankmedewerkers heiligen zijn ?
Bij de grootbanken is oplichting door eigen personeelsleden een gekende plaag. Het zal zelden in het nieuws komen. De misdadigers worden ook nooit vervolgd want het zou het einde betekenen van de bank.
Tegenwoordig hoef je van niets meer te verschieten. De politie stelt zich trouwens ook deze vraag. Maar elke zichzelf respecterende bank ontslaat dergelijke gangsters toch op staande voet? Alleen al het idee dat je in deze tijd door dergelijke malversaties je toch goed betaalde job bij een bank op het spel zet, los van het feit dat de rest van je carrière naar de sodemieter is als er referenties gevraagd worden. Dan moet je als bankmedewerker oftewel psychisch gestoord zijn oftewel compleet radeloos toch?

Zouden ze in dit geval niet alles doen om de affaire 'clean' in de doofpot te stoppen. Ik vergoed en zeer tevreden klant die voor hen reclame maakt niet wetende van de interne 'vuile was', etc. etc. ?
SparSpaar schreef: ↑4 oktober 2018, 11:40Ze proberen ongetwijfeld je klacht te laten doodbloeden (en zeker geen precedent te scheppen).
Dat gevoel heb ik al enige tijd. Maar ze zijn dan toch aan het verkeerde adres. Wij zijn klant, onze beide zonen evenals enkele andere familieleden die aangeven allen prompt te zullen opstappen bij Belfius indien mijn zaak niet geregeld wordt. Die zitten ook allen nog met de 'Arcopar-kater' die zeer moeilijk doorgespoeld geraakt ... Ook daar zijn we echt misleid. Toen ik destijds vroeg, bij aankoop van een coöperatief dividend, of we financieel risico liepen werd prompt geantwoord dat dit niet het geval was omdat er duidelijk een verschil was tussen het sparen als coöperant in vergelijking met een belegging in aandelen ...

Verder: de zaak is nu geëscaleerd naar de 'negotiator' bij Belfius en de volgende stap is 'Ombudsfin'.
SparSpaar schreef: ↑4 oktober 2018, 11:40Maar wedden dat als je bv een reporter van HLN in deze zaak kon betrekken (liefst met foto), je je geld vlug zou terugzien ?
Zeer juist. Maar ik wil ze eerst echt de kans geven en tijd en ruimte om zelf het dossier af te ronden. Indien media november - 3 maanden na de feiten - er nog geen antwoord is, zet is stappen richting 'Ombudsfin' én tegelijkertijd richting media.

Nogmaals, niet alleen ik maar ook 'Febelfin' en het 'ECC' hebben al aangegeven dat mijn dossier onder de wettelijke bescherming valt. Bovendien gaat het hier voor Belfius om een peulschil (ongeveer 4.900 euro).

En finaal: Dhr. P----- W----- van 'Febelfin' heeft zelf al de hoofdzetel van Belfius gecontacteerd met de vraag me toch een minimum aan informatie te verschaffen omdat hij de houding en het gebrek aan communicatie van Belfius, bedenkelijk vond en betreurde ...

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 4 oktober 2018, 12:18

Dixit schreef: ↑4 oktober 2018, 12:02 Ik vind de 'reactie' van Belfius hier ook totaal onder de maat.

Goed, dat u het officiële traject bent ingestapt om ze tot wat tempo aan te manen.
Immers, als je dit straks lang aan laat slepen, dan zal Belfius nog beweren, dat u ze niet hebt verwittigd.

Het lijkt mij inderdaad ook een bijzonder sappig nieuwtje voor HLN.
Febelfin heeft me al 2 weken geleden geadviseerd om een mail te richten naar belfius@negotiator.be en dat heb ik gisteren gedaan ... Ik heb ook de politie op de hoogte gehouden van het contact met 'Belfius Connect' gisteren en dit opnieuw door een mail aan de politie met belfius@phishing in cc.

Ik wacht nog even met de media opdat ze me niet zouden kunnen verwijten dat ik geen redelijke termijn respecteer om hen de kans te geven mijn dossier op te lossen.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 4 oktober 2018, 13:31

koenraaddeconinck schreef: ↑4 oktober 2018, 09:56
ludo schreef: ↑3 oktober 2018, 22:20 Uw bankkaart hebt U laten vernietigen de dag na de feiten zegt U. Dus kan het nog altijd zijn dat de betalingen gebeurt zijn met ofwel Uw originele bankkaart, of deze werd voordien al via skimming gekopieerd,tezamen met Uw pincode.
Neen, de betaling kan onmogelijk gebeurd zijn met mijn originele kaart want:

Dus om 10 u.op 16/08 had ik mijn kaart nog in mijn bezit. Ik heb ze inderdaad afgeleverd in mijn bankkantoor en daar laten vernietigen op 17/08 om 07.45 u.
Welk bankkantoor is er s'morgens open om 07.45 uur?????
Bij mijn weten gaan die maar open om 0.9.00 uur hoor...

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 4 oktober 2018, 14:14

Ik had de avond van de feiten de openingsuren van mijn bank opgezocht en buiten de reguliere openingsuren, kun je bij mijn filiaal op afspraak terecht vanaf 8 u. Zie onderstaande tabel:

Maandag 08:00 20:00
Dinsdag 08:00 20:00
Woensdag 08:00 20:00
Donderdag08:00 20:00
Vrijdag 08:00 20:00
Zaterdag 08:00 12:30
Zondag Gesloten

Ik heb op 17/08 gewoon mij kans gewaagd ervan uitgaande dat er ten laatste om 8 u iemand aanspreekbaar zou zijn. Toeval wil dat ik om 7.45 u. aan de ingang van mijn kantoor een man tegen kom die actief is in een sportclub waar ook mijn jongste zoon bij aangesloten is en die ik kent van wedstrijden en andere club events. Ik sprak hem aan en vroeg of hij bij mijn Belfius kantoor werkt en hij bevestigde dit. Hij herkende me niet direct maar toen ik mijn naam zijn viel zijn 'euro'. De man heeft me mee naar binnen genomen en direct naar Brussel gebeld in een poging om de 'gereseveerde bedragen' op mijn rekening nog te blokkeren. Brussel was voor 8.30 niet bereikbaar. Hij heet ondertussen alle documenten ingevuld en om 8.30 Brussel aan de lin gehad om gereserveerde bedragen te blokkeren doch ...

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 4 oktober 2018, 14:29

Blijf het een vreemd verhaal vinden hoor.

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 4 oktober 2018, 15:18

ludo schreef: ↑4 oktober 2018, 14:29 Blijf het een vreemd verhaal vinden hoor.
Verklaar u nader, zou ik zeggen. Dan ik verduidelijking brengen waar het 'vreemd' lijkt.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 4 oktober 2018, 15:30

lees mijn vorige posten

koenraaddeconinck
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door koenraaddeconinck » 4 oktober 2018, 16:22

ludo schreef: ↑4 oktober 2018, 15:30 lees mijn vorige posten
Sorry, maar ik meen deze al zeer, zeer omstandig en uitvoerig te hebben beantwoord. Waar onduidelijkheden zijn voor forum-leden, beantwoord ik deze met zeer veel plezier doch ik ga niet opnieuw het hele verhaal doen. Op heel concrete vragen ter verduidelijking van bepaalde zaken die kunnen leiden tot een verklaring, geef ik graag antwoord en zoals u al gemerkt hebt, gebeurt dit zelfs heel vlug.
Iemand die een verhaal vreemd vind, heeft daarbij meestal ook concrete vragen ... en finaal, voor de duizendste keer: het zou me allemaal niet de minste leugen (zelfs niet voor bestwil) waard zijn.

Aanvulling:
Ik heb enkele minuten gelukkig de melding gekregen dat het parket over gaat tot het onderzoek naar het nummer dat achter de telefoon zat. Ze vroegen mijn schriftelijke toelating die ik met zeer veel genoegen gegeven heb zonder de minste aarzeling.

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door SparSpaar » 4 oktober 2018, 16:50

We duimen voor je !
Dacht al dat we in bananenrepubliek woonden. Hallucinant.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 4 oktober 2018, 17:23

Het ligt in de lijn van dit topic al is het allemaal minder straf dan wat Koenraad overkwam :

Vandaag een berichtje van het gratis nummer :
"Goedemiddag, je hebt nieuw pakket. Volg jouw zending hier .. en dan een link".
Huh ?? Ik heb niets besteld. Slecht Nederlands ook al ...

Die link gaat naar de website http://mediamarkt.be.yourchoice.online/lp/ etc etc
Daar staat dan een doos afgebeeld en de knop : open mijn pakket.
Dan kom je op een webpage met een aantal voornamen waar er al een deel zouden van bevestigd hebben en een deel niet.
Daar moet je dan op bevestigen klikken om verder te gaan...

Dan kondigt men aan dat je een Samsung S9 (duur spul!) gewonnen hebt, je moet enkel nog de kleur kiezen en op 'bestel nu' klikken. Daarna op bevestigen om naar het leverformulier te gaan.
Ergens voordien stond nog dat Mediamarkt 15 jaar geworden is vandaag en dat ze 200 van die telefoons weggeven.

Dan moet je kiezen tussen thuis geleverd krijgen of ophalen in een winkel.
Daarna de kleur kiezen..
Wil je je aanmelden om de nieuwsbrief te ontvangen ? Ja of neen...
Dan begint er een teller te lopen : je hebt nog anderhalve minuut om te bevestigen.
Vanaf dat moment ga je naar een ander domein : signup.lushweb.net/nl/etc etc
Je moet je email invullen en een paswoord kiezen... ergens teken je al in op een gratis proefversie van Lushweb van 5 dagen, wat dat ook moge zijn...

Dan wordt je naam en postcode gevraagd..

kredietkaartnummer... en dan weet ik het niet meer want ik heb een fake emailadres ingevoerd en mijn kredietkaartnummer krijgen ze uiteraard niet....

Een lange uitleg waarom... waaronder deze zin in apenVlaams :
""""""We zorgen ervoor dat onze leden een gedetailleerde transactiegeschiedenis bevatten, zodat ze weten waarvoor ze betalen.

Vragen : Bel 3228081426"""
Het kredietkaartnummer hebben ze zogezegd nodig om je adres te verifieren.

Zo houden ze een mens in spanning en beloven ze een telefoon van +800 euro die je zou gewonnen hebben..Maar in werkelijkheid is dit gewoon oplichting en het begin van georganiseerde diefstal.
Je bestelt zogezegd de Samsung voor 0 euro en het "regelmatig lidmaatschap" voor een euro dat nadien wel eens kan leiden tot aankopen of premium lidmaatschap....
en dat uiteindelijk niets te maken heeft met Media Markt of met hun verjaardag.

Mensen ..blijf hier van weg ... zo ver als je kan.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 4 oktober 2018, 17:39

Je hebt dan wel waarschijnlijk een abonnement van lange duur aan uw been ook nog misschien.
Zoals onlangs met Electrabel, geen fake bericht.
Je bent als goede klant enz. en je mag kiezen uit 3 gratis produkten.
Een licht van huway
Een nest of zoiets
Een onderhoud voor je cv ketel.
Als je dan de kleine lettertjes gaat lezen hangt er wel een abonnement aan vast.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

348 berichten
  • Pagina 13 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • …
  • 24
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy