Bekaert
TIP
Re: Bekaert
Het niveau van 25-30 euro binnen 1-2 jaar zie ik in eerste instantie wel haalbaar.Kevva schreef: ↑31 oktober 2018, 22:16Maar hopelijk dan toch terug naar €50.Alverman schreef: ↑31 oktober 2018, 19:00 Ook in De Standaard van KroffInvest
1 Bekaert
18,61 euro
De koers komt van 50 euro en is dus veel meer dan gehalveerd. Het aandeel noteert onder de boekwaarde, terwijl het toch winstgevend is. Maar de handelsoorlog van Trump weegt op het sentiment en de turnaround bij dochter Bridon vergt tijd. Bekaert is nog steeds in familiale handen, wordt goed geleid en zal opnieuw boven water komen.
Koersverlies wordt momenteel snel goedgemaakt. Zou toch gek zijn als ze één van de dagen weer een "patat" van 5 à 8% krijgen. 
Misschien nog een dip bij de Q3-cijfers, maar daarna terug omhoog schat ik. BEKB zet nu zwaar in op verbetering balansstructuur en winstgevendheid. Dit zal de markt niet koud laten.
Ik dacht dat de dead cat bounce terug zou stoppen aan het 50 daags MA (bruine lijn) en dat ze vanaf daar terug gingen shorten. Maar nee vanaf dat de stochastics op 80 kwam waren ze daar al.
De stochastics short scan van de softwarepakketten halen dit prooidier aandeel er ook zo uit.
De stochastics short scan van de softwarepakketten halen dit prooidier aandeel er ook zo uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Dus Bekaert gaat op korte termijn verder dalen? Of geef je nu een verklaring voor de daling van 1% van vandaag?Dirk2 schreef: ↑6 november 2018, 11:42 Ik dacht dat de dead cat bounce terug zou stoppen aan het 50 daags MA (bruine lijn) en dat ze vanaf daar terug gingen shorten. Maar nee vanaf dat de stochastics op 80 kwam waren ze daar al.
Het is een educatieve verklaring van waarom de dead cat bounce alweer gestopt is.nyotaimori schreef: ↑6 november 2018, 13:39Dus Bekaert gaat op korte termijn verder dalen? Of geef je nu een verklaring voor de daling van 1% van vandaag?Dirk2 schreef: ↑6 november 2018, 11:42 Ik dacht dat de dead cat bounce terug zou stoppen aan het 50 daags MA (bruine lijn) en dat ze vanaf daar terug gingen shorten. Maar nee vanaf dat de stochastics op 80 kwam waren ze daar al.
Ik bedoel dat het duidelijk is dat men gisteren begon te shorten als de stochastics aan de 80 kwam (de aandelen computer scanner in short modus haalt die er zo uit). Dit is overkocht gebied en men short graag aandelen die onder het 200 daags (rode lijn) gemiddelde noteren omdat die officieel in een dalende trend vertoeven van altijd maar lagere toppen, die instelling staat ook automatisch in de scan erbij. https://www.lynx.be/kennis/aandelen/201 ... tapmoment/
Verder Dalen? Dit is een fase 4 aandeel dus dit is een miserie aandeel waar je niet weet waar de daling gaat eindigen. Op kortere termijn kan je hopen dat tijdens een tijdelijke herstel van de markten het terug een top gaat maken op het 50 daags gemiddelde = de bruine lijn. Het belangrijkste van beleggen is je verliezen kortwieken, maar helaas beginnelingen doen dit niet.
-
anonymous38476
Eerst impliceren dat het dus verder gaat dalen, maar dit niet expliciet zeggen. Daarna aangeven dat een tijdelijke stijging ook wel kan. Zo kan hij dus binnen 3 weken, welk scenario zich dan ook heeft voorgedaan, komen zeggen: "zie je wel, want dit zei ik 3 weken geleden". Zoals al zoo vaak gezegd, nergens in zijn posts staat iets concreet. Enkel observaties en een of andere vage uitleg met een aantal kernwoordjes à la wigwam, berenbootvlag of stochastictacs. Stop dus ook gewoon met er naar te vragen, het zorgt enkel voor meer van dat soort zever.Dirk2 schreef: ↑6 november 2018, 15:16Het is een educatieve verklaring van waarom de dead cat bounce alweer gestopt is.
Op kortere termijn kan je hopen dat tijdens een tijdelijke herstel van de markten het terug een top gaat maken op het 50 daags gemiddelde = de bruine lijn. Het belangrijkste van beleggen is je verliezen kortwieken, maar helaas beginnelingen doen dit niet.
T.A. is de trend bepalen met een heel goed money management. Dus verliezers horen daarbij, wat wil zeggen dat voorspellen onmogelijk is. Die trader van "breakouttrader'' via Lynx haalt maar 56% winnende trades en 44% verliezende maar door zijn money management haalt die goede cijfers.DeZatteNonkel schreef: ↑6 november 2018, 16:39Eerst impliceren dat het dus verder gaat dalen, maar dit niet expliciet zeggen. Daarna aangeven dat een tijdelijke stijging ook wel kan. Zo kan hij dus binnen 3 weken, welk scenario zich dan ook heeft voorgedaan, komen zeggen: "zie je wel, want dit zei ik 3 weken geleden". Zoals al zoo vaak gezegd, nergens in zijn posts staat iets concreet. Enkel observaties en een of andere vage uitleg met een aantal kernwoordjes à la wigwam, berenbootvlag of stochastictacs. Stop dus ook gewoon met er naar te vragen, het zorgt enkel voor meer van dat soort zever.Dirk2 schreef: ↑6 november 2018, 15:16Het is een educatieve verklaring van waarom de dead cat bounce alweer gestopt is.
Op kortere termijn kan je hopen dat tijdens een tijdelijke herstel van de markten het terug een top gaat maken op het 50 daags gemiddelde = de bruine lijn. Het belangrijkste van beleggen is je verliezen kortwieken, maar helaas beginnelingen doen dit niet.
Trouwens als de voor ons onmogelijk voorspellende resultaten beter zouden zijn krijg je hier een bounce.
Je weet alleen al maanden dat de trend hier dalend is met altijd maar dalende toppen, dus de kans dat het verder daalt is groot. Trouwens in dit aandeel heb ik nog nooit gehandeld, dus ook niet short.
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
's Anderendaags gaat Bekaert +3,5%, betekent dit dat de 'dead-cat bounce' toch nog niet is afgelopen? Hebben de shorters die hun trades op sluwe wijze afstemden op de stochastics van 80 ongelijk gekregen? Wat is je analyse Dirk?
Kan je ook eens wat uitweiden over dat moneymanagement: bekekent dit dat op sommige trades aanzienlijk meer wordt ingezet dan op andere? Hoe bepaal je op welke je zwaar zal inzetten? Waarom niet enkel de 'sure-thing' trades doen en de minder zekere trades laten voor wat ze zijn?
Kan je ook eens wat uitweiden over dat moneymanagement: bekekent dit dat op sommige trades aanzienlijk meer wordt ingezet dan op andere? Hoe bepaal je op welke je zwaar zal inzetten? Waarom niet enkel de 'sure-thing' trades doen en de minder zekere trades laten voor wat ze zijn?
Dit moet de grappigste vraag zijn die ik hier ooit gelezen heb.nyotaimori schreef: ↑7 november 2018, 15:39 Hebben de shorters die hun trades op sluwe wijze afstemden op de stochastics van 80 ongelijk gekregen?
Sommige mensen zie je hier alleen als het aandeel daalt. Het mooiste is dat ze dat dan ook nog eens op voorhand allemaal wisten met grote zekerheid (dat het gaat dalen)... ieder zijn gedacht zeker. Op lange termijn tellen de fundamentals! Anderzijds vind ik technische analyse wel interessant maar ook niet zaligmakend.nyotaimori schreef: ↑7 november 2018, 15:39 's Anderendaags gaat Bekaert +3,5%, betekent dit dat de 'dead-cat bounce' toch nog niet is afgelopen? Hebben de shorters die hun trades op sluwe wijze afstemden op de stochastics van 80 ongelijk gekregen? Wat is je analyse Dirk?
Randy Newman was er alvast geen voorstander van: "Don't want no short people."sintorama schreef: ↑7 november 2018, 15:56Dit moet de grappigste vraag zijn die ik hier ooit gelezen heb.nyotaimori schreef: ↑7 november 2018, 15:39 Hebben de shorters die hun trades op sluwe wijze afstemden op de stochastics van 80 ongelijk gekregen?![]()
![]()
![]()
(Ik moet dit hier posten want sommigen willen dat er in het draadje over de slechte resultaten van de MK mixer alleen op ernstige wijze wordt gesproken over ... de slechte resultaten van de MK mixer. Nu ja, het is inderdaad om tranen met tuiten te wenen).
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De dubbele negatie zit zo ingebakken in het Engels, maar ook het Nederlands, dat het veelal getolereerd wordt. Puristen kunnen zich er allicht mateloos aan storen, de man in de straat weet wat er bedoeld wordt en dat is het belangrijkste. 
Antwerpenaren kunnen dat het best.
Ik doe dat nooit niet!
Herinner me nog de tijd op de hogeschool. Kreeg dan les van een docent wiens naam ik hier niet ga noemen. Als je dat deed mocht je in augustus terug komen.
Ik doe dat nooit niet!
Herinner me nog de tijd op de hogeschool. Kreeg dan les van een docent wiens naam ik hier niet ga noemen. Als je dat deed mocht je in augustus terug komen.