Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Te dure Telenet-tarieven

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1020 berichten
  • Pagina 34 van 68
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • …
  • 68
  • Volgende
haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Te dure Telenet-tarieven

• Citeer

Bericht door haelewyn » 2 oktober 2018, 20:40

Als je het echt weten wil :
Iedere frequentie en technologie (mobiele telefonie) heeft eigen karakteristieken. Coax heeft ook andere eigenschappen dan 'tweedraad' (vaste telefonie en internet).
Die eigenschappen kan je dan vergelijken van de ene operator tov de andere. Want eigenlijk verkoopt niet elke operator precies hetzelfde. Dat lijkt alleen maar zo, aan de oppervlakte.
Ik heb wat jaren in die branche gewerkt en ik weet graag wat de evolutie is en wat er zoal gebeurt of verandert.
Als ik een nieuw abonnement kies kijk ik bv naar de omgeving waar ik het meest ga om te zien hoe slecht of hoe goed de dekking van de verschillende operatoren daar is. Dat is meestal hetzelfde verhaal , nagenoeg overal.. De sterke en de zwakke broertjes zijn dat over het algemeen overal dezelfde.

Als je een metselaar bent zal je wel geinteresseerd zijn in de nieuwe bouwtechnieken of producten veronderstel ik.
Als je vrachtwagenchauffeur bent of bent geweest kijk je vast al eens naar de nieuwe camions met al hun snufjes.
Ik blijf onder andere kijken naar hoe operatoren hun netwerk uitbouwen, in stand houden, of upgraden.
Het interesseert me. Niet iedereen heeft dezelfde interesses. Zou daar iets mis mee zijn ?
Ik geef zelf alvast het antwoord : "Maar nee Haelewyn. Niets mis mee !"

jonash
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer jonash
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jonash » 2 november 2018, 14:06

Je kan internet nemen bij EDPNet voor 25 of 35 EUR, en dan Stievie voor 10 EUR per maand erbij nemen. All in voor 35 ofwel 45 EUR dus.

morse
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer morse
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door morse » 4 november 2018, 10:09

Je kan verschillende providers vinden die voor minder dan 30 euro internet aanbieden aan VDSL snelheid.
En plaats een satelliet, geen gedoe met prijsverhogingen en oude decoders.
Ik ken er genoeg in de familie die bij Telenet zweren. Zitten ze op te scheppen dat ze overal TV kunnen kijken op hun smartphone.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 4 november 2018, 13:02

morse schreef: ↑4 november 2018, 10:09En plaats een satelliet, geen gedoe met prijsverhogingen en oude decoders.
Een satelliet plaatsen, zou nogal duur zijn ;)
https://www.scientias.nl/nieuwe-raket-l ... n-prikkie/
Ik ben zelf een fanatiek satelliet'freak' al 20 jaar.

Euhm, investeren in wat satmateriaal kost ook wat geld hoor. Zeker nu met de extra posities op Astra.
Je hebt best minstens 4 koppen nodig (en twin, triple, quattro), een satontvangertje heb je nu al vanaf 100 €, de betere van 200 €. Een goede schotelantenne van Triax of Cahors,....
Je zit snel aan +400 €

Eer je dat terugverdient hebt.....
Als je bij Orange klant wordt, krijg je alles gratis, geen investering nodig. Tja, best mensen geen zand in de ogen strooien met 'ga naar sat, daar ben je goedkoper af'....Ja, als je FTA kijkt...

En geen prijsverhogingen bij TVV? ;D Zijn begonnen aan 9,90 €, NU 14,90 €? en een zeer mager basispakket in vergelijking met Orange/Telenet.

Nu vliegt Orange bij mij buiten, en heb enkel Edpnet VDSL (33 €/maand ;) ) met +/- 40 Upload en een 90 +/- download. Rest kijk ik via streamingplatform. Stievie, de respectievelijke zenders....

Ik hou ook niet van die dichtgetimmerde operatorenboxen. En ze hebben allen wel een gebrek. Dit beestje kan alles. :D
https://www.axas.tv/Satellit-DVB-TKabel ... -S2-Tuner/

jutuiz
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer jutuiz
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jutuiz » 5 november 2018, 07:43

jonash schreef: ↑2 november 2018, 14:06 Je kan internet nemen bij EDPNet voor 25 of 35 EUR, en dan Stievie voor 10 EUR per maand erbij nemen. All in voor 35 ofwel 45 EUR dus.
Stievie betalend nemen is op dit moment geen goed idee, staat technisch niet op punt met teveel onderbrekingen, slechte beeldkwaliteit. Mogelijks komt VTM in het najaar uit met een beter alternatief.

Maar niettemin onderschrijf ik het idee dat een EDPNet abonnement + dan via internet kijken naar allerlei zenders werkbaar is. We doen het zelf al geruime tijd.

morse
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer morse
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door morse » 5 november 2018, 18:36

satsurfer schreef: ↑4 november 2018, 13:02
morse schreef: ↑4 november 2018, 10:09En plaats een satelliet, geen gedoe met prijsverhogingen en oude decoders.
Een satelliet plaatsen, zou nogal duur zijn ;)
https://www.scientias.nl/nieuwe-raket-l ... n-prikkie/
Ik ben zelf een fanatiek satelliet'freak' al 20 jaar.

Euhm, investeren in wat satmateriaal kost ook wat geld hoor. Zeker nu met de extra posities op Astra.
Je hebt best minstens 4 koppen nodig (en twin, triple, quattro), een satontvangertje heb je nu al vanaf 100 €, de betere van 200 €. Een goede schotelantenne van Triax of Cahors,....
Je zit snel aan +400 €

Eer je dat terugverdient hebt.....
Als je bij Orange klant wordt, krijg je alles gratis, geen investering nodig. Tja, best mensen geen zand in de ogen strooien met 'ga naar sat, daar ben je goedkoper af'....Ja, als je FTA kijkt...

En geen prijsverhogingen bij TVV? ;D Zijn begonnen aan 9,90 €, NU 14,90 €? en een zeer mager basispakket in vergelijking met Orange/Telenet.

Nu vliegt Orange bij mij buiten, en heb enkel Edpnet VDSL (33 €/maand ;) ) met +/- 40 Upload en een 90 +/- download. Rest kijk ik via streamingplatform. Stievie, de respectievelijke zenders....

Ik hou ook niet van die dichtgetimmerde operatorenboxen. En ze hebben allen wel een gebrek. Dit beestje kan alles. :D
https://www.axas.tv/Satellit-DVB-TKabel ... -S2-Tuner/
Ik strooi niemand zand in de ogen. Ik heb mijn sat met 4 koppen + satontvanger voor nog geen 200 euro gekocht ! Wel in Nederland. Ik kijk enkel FTA want commerciele Vlaamse rommel zie ik niet. Ik kijk alle BBC's (astra2), Duitsers (Astra1), Franse (Eutelsat) en nog vele anderen gratis en voor niets in Full HD. Vlaamse zenders (één, Canvas, Nederland) kijk ik gratis op satelliet BVN (Hotbird) of gratis via DVB-T maar dit wordt einde van dit jaar afgeschaft door nietsnut Sven Gatz.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 5 november 2018, 18:53

is niet de bedoeling om gans een bovenstaande post te quoten, btw.
Of wil je het forum onleesbaar maken.

Met alle respect, voor 200 eur zal het een 'el cheapo' schotel zijn en gn Openatv ontv anger met 4K ontvangst (nu ga je zeggen: 'maar ik heb dat niet nodig'), die na 5 jaar doorgeroest is. Mijn visiosat na 10 jaar nog niet geroest en wat kon roesten door inox vervangen. de schotel zelf in polyester(10 jr. garantie).
Heb je bij ferme regen nog ontvangst?

Ook heb ik 4 aansluitingen (bij kabel heb je dit minstens ook hé, om een beetje eerlijke vergelijking te maken).dus ik veronderstel dat je 4 single lnb's hebt. dus kijken naar 1 programma en andere opnemen zal niet lukken.

BVN is maar een selectie vd programma's hé. en in een belabberde beeldkwaliteit.

Zoals ik reeds zei ..als je FTA kijkt, kan investering lonen.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 5 november 2018, 19:11

Mijn installatie in het begin kostte rond de 400 euro.
Astra 1,2,3.
Een antenne.
Ondertussen al aan de vierde decoder bezig (waarvan ! gratis) en al 3 LNB's vervangen.
Iedere keer als het sneeuwt heb ik geen ontvangst meer en moet ik even mijn ladder op tot bij de antenne om de sneeuw eraf te doen en mijn schotel glad te maken.
Iedere keer als het redelijk wat regent heb ik enkel nog ontvangst op Astra2. Die kop staat in het midden van de 3 en geeft optimale ontvangst. Mijnn antennemerk en type heeft dat als nadeel : weinig regenreserve.
Ik vind dat satellietontvangst wel voordelen heeft, bv veel Engelse zendsers op Astra2 die FTA zijn maar het heeft ook nadelen. Ik zou het alleen aan iemand aanraden die er wat mee bezig wil zijn en simpele herstellingen zelf uitvoert, die tot bij de antenne kan komen.. en die het TOCH zou nemen omwille van een voordeel tov de kabel of Proximus tv.

Antenne TV is wat goedkoper, heeft minder zenders (grootste nadeel) en is makkelijker installeerbaar. Of het overal in VL perfecte ontvangst geeft durf ik te betwijfelen maar als je dicht genoeg bij de antenne woont is er geen probleem.
Voor wie vindt dat het in zijn profiel past is het wel ok.

gast9876

• Citeer

Bericht door gast9876 » 5 november 2018, 19:24

sorry, maar 10 eur betalen om handvol zenders in SD kwaliteit te bekijken?

Allee, ge krijgt nu toch de hardware gratis blijkbaar, tot voor kort niet.

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 5 november 2018, 22:28

Ja... Ik weet het. Ik vind het ook te duur en ik kan er ook niets mee aanvangen.
Ik hoor wel eens reclame op de radio van 2 cent per tv station per dag, maar zo kloot je Frederic he.
Antenne TV is te duur voor wat het is. Sat TV is ook te duur geworden. Ja, ik ben het ook daarmee eens.
Maar is er dan een alternatief ?

Maar voor wie genoeg heeft met die paar zenders van antenne (ken zo iemand) en die het goedkoopste aanbod wil met niet teveel nonsens en gewoon klik klak aansluiten op de tv.. vanuit Brussel... die is voorlopig content zeker ?

16 zenders nu in hun aanbod zag ik net waaronder 3 slechte kinderzenders, 3 Franstalige en 1 pikant station, nl. Penthouse. Euuhh... Die kinderzenders : Echt voor kinderen dus , niet te genieten voor mijzelf. Geen idee of kinderen dit soort programma's nog boeiend vinden tegenwoordig.

dreaZ
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer dreaZ
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dreaZ » 6 november 2018, 08:12

En toen ze bij Antenne TV de VRT-zenders hebben toegevoegd (omdat de gratis uitzending via DVB-T weldra stopt), hebben ze de Nederlandse zenders er uitgegooid en de Franstalige RTL-zenders behouden. Zonder het aan hun klanten te vragen natuurlijk. Ik vind het ergerlijk om Telenet elke keer te horen klagen over "hevige concurrentie". Als er echt hevige concurrentie was, dan zouden ze de prijs van mijn (analoge) kabelTV niet zo maar jaarlijks kunnen verhogen met "innovatie" als schaamlapje. Als ik elders televisie wil zonder dat ik van Internetprovider wil veranderen, moet ik een schotelantenne op mijn dak zetten en in mijn muur beginnen boren. Dat noem ik geen concurrentie. Als Orange morgen kabelTV aanbiedt zonder dat ik er andere abonnementen moet bijnemen, ben ik ZO weg bij Telenet. En dan kan ik nadien jaarlijks afwegen of het de moeite is om terug te komen.

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lukske » 6 november 2018, 09:04

en dan die zogezegde "goedkopere" packs. Dat is al heel om te lachen. Apart kosten die diensten zodanig veel geld dat je we moet instappen in packs.
Als ik straks in mijn appartement aan de zee TV wil zal me dat 17 Euro kosten. En dat om meestal enkel in de weekends te kijken. Als ik aan zee kijk kijk ik niet thuis. Altijd maar dubbel moeten betalen voor hetzelfde. Een geluk dat ik nog altijd kan downloaden en vind wat ik zoek.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 6 november 2018, 12:56

Raar dat men daar voor een Tv-aansluiting een probleem van maakt maar dan weer niet voor een water- of elektriciteitsaansluiting. Volgens mij net hetzelfde.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Lukske
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Lukske
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lukske » 6 november 2018, 13:07

Voor dat water te leveren moet men veel arbeid verrichten. Voor dat signaalke voor TV?; wat kost dat nog, eenmaal geïnstalleerd?
En niet vergeten, als je dat al betaald hebt voor thuis waarom zou dat dan nog eens moeten betalen op uw tweede verblijf?
Een CD of DVD moet je toch ook niet betalen per toestel?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 6 november 2018, 13:16

Gaan we nu een 'aansluiting' met een 'drager' vergelijken? ::)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1020 berichten
  • Pagina 34 van 68
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • …
  • 68
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy