Welk voedsel is nu in seizoen en goedkoop
Welk voedsel is nu in seizoen en goedkoop
Een nieuw onderwerp waarbij ik op veel medewerking hoop van de forumleden.
Welk voedsel - groenten - fruit staat op dit moment spotgoedkoop te koop in de winkel of supermarkt.
Op dit moment staat bv POMPOEN spotgoedkoop. Her en der, bv Makro en LIDL, aan 1 euro per stuk.
Soms zelfs voor een butternut van +2 kg.
Voor 5 euro maak je 4-5 liter pompoensoep. Dat zijn ongeveer 20 porties. Heel lekker en dagenlang plezier ervan.
Voor het recept zoek op Dagelijkse kost of Piet pompoensoep.
Welk voedsel - groenten - fruit staat op dit moment spotgoedkoop te koop in de winkel of supermarkt.
Op dit moment staat bv POMPOEN spotgoedkoop. Her en der, bv Makro en LIDL, aan 1 euro per stuk.
Soms zelfs voor een butternut van +2 kg.
Voor 5 euro maak je 4-5 liter pompoensoep. Dat zijn ongeveer 20 porties. Heel lekker en dagenlang plezier ervan.
Voor het recept zoek op Dagelijkse kost of Piet pompoensoep.
Re: Welk voedsel is nu in seizoen en goedkoop
Google op seizoenskalender, dan vind je genoeg kalenders die aangeven welke groenten en fruit in welke periode volop beschikbaar zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja Yaris, dat zal wel waar zijn, ook al staat de ptijs van vandaag er niet bij in die kalender. Maar als ge googelt op beleggingstips gaat ge ook veel info vinden.
Ik vond dat het paste in het onderwerp 'besparingstips' en het moet toch altijd niet politiek of beleggen als onderwerp zijn..
Ik zal het toch eens proberen, wat je aanraadt. En dan kom ik af en toe een resultaat hier posten voor wie minder tijd heeft dan ikzelf.
Trouwens : Gisteren bij 'den appelboer' appels gekocht, hele mooie Jonagold en wat Boskoop erbij.
Vanavond eet ik appelmoes.
Een klein beetje water in een pan, geschilde appels in stukjes ... laten opstaan tot je ziet dat ze klaar zijn. Zonder toegevoegd suiker. Niet vergeten er af en toe in te roeren.
Goedkoopste appels, reuze exemplaren, waren 75 cent per kilo.
Ik vond dat het paste in het onderwerp 'besparingstips' en het moet toch altijd niet politiek of beleggen als onderwerp zijn..
Ik zal het toch eens proberen, wat je aanraadt. En dan kom ik af en toe een resultaat hier posten voor wie minder tijd heeft dan ikzelf.

Trouwens : Gisteren bij 'den appelboer' appels gekocht, hele mooie Jonagold en wat Boskoop erbij.
Vanavond eet ik appelmoes.
Een klein beetje water in een pan, geschilde appels in stukjes ... laten opstaan tot je ziet dat ze klaar zijn. Zonder toegevoegd suiker. Niet vergeten er af en toe in te roeren.
Goedkoopste appels, reuze exemplaren, waren 75 cent per kilo.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 november 2018, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een klein beetje water in een pan, geschilde appels in stukjes ... laten opstaan tot je ziet dat ze klaar zijn. Zonder toegevoegd suiker"
leuke tip
in tijden van heel lage rente kunnen wij op spaargids een Piet Huyzentrudt gids doen, of een politiek forum ( maar dat laatste heeft de webmaster niet graag ).
leuke tip
in tijden van heel lage rente kunnen wij op spaargids een Piet Huyzentrudt gids doen, of een politiek forum ( maar dat laatste heeft de webmaster niet graag ).
Tja .. Politiek ... Ik probeer nu net voor mijn penitentie daarover niets of minder te schrijven. Lok me nu niet uit mijn tent.
Trouwens : Ik ga logischer te werk dan de missionarissen he. Je kan nu eenmaal niet iedereen bekeren.
Over internet heb je zelfs heel weinig feedback over wat het allemaal oplevert.
Tot nu toe heb ik de indruk dat ik een slechte pater ben. Ik heb nog niemand kunnen bekeren maar wel al veel wees gegroetjes de ether in gestuurd.
Trouwens : Ik ga logischer te werk dan de missionarissen he. Je kan nu eenmaal niet iedereen bekeren.
Over internet heb je zelfs heel weinig feedback over wat het allemaal oplevert.
Tot nu toe heb ik de indruk dat ik een slechte pater ben. Ik heb nog niemand kunnen bekeren maar wel al veel wees gegroetjes de ether in gestuurd.
Kinderen misbruiken kan soms ook helpen.
Ik ga op zondagmorgen naar de Carrefour market.
Daar zitten dan jobstudenten aan de kassa, telkens vragen ze mij dan welke groente het is.
De goedkoopste natuurlijk
Daar zitten dan jobstudenten aan de kassa, telkens vragen ze mij dan welke groente het is.
De goedkoopste natuurlijk

In het najaar betalen voor een pompoen of appels voor de appelmoes 
In ruil voor een bereide portie moet je die toch wel gratis kunnen versieren.

In ruil voor een bereide portie moet je die toch wel gratis kunnen versieren.
Knolselder. Pompoen en courgette vind je vaak aan de kant van de weg voor een euro (of twee).
Verder zijn ingevroren groenten zoals broccolie, spinazie, prei en bloemkool het jaar door een pak goedkoper dan hun verse tegenhanger.
Hierbij komt dan nog eens dat deze al gekuist en gesneden is.
Maar...vers blijft qua kwaliteit beter.
Verder zijn ingevroren groenten zoals broccolie, spinazie, prei en bloemkool het jaar door een pak goedkoper dan hun verse tegenhanger.
Hierbij komt dan nog eens dat deze al gekuist en gesneden is.
Maar...vers blijft qua kwaliteit beter.
Is dat zo?
Ik herinner me iets van een onderzoek een hele tijd geleden:
Die diepvries groenten worden snel na oogsten gekuist en heel snel diepgevrozen.
Daardoor zouden de vitaminen beter bewaard worden.
Dit in vergelijk met verse groenten die pas na enkele dagen in de supermarkt liggen en dan nog een dag bij jou thuis.
Ik herinner me iets van een onderzoek een hele tijd geleden:
Die diepvries groenten worden snel na oogsten gekuist en heel snel diepgevrozen.
Daardoor zouden de vitaminen beter bewaard worden.
Dit in vergelijk met verse groenten die pas na enkele dagen in de supermarkt liggen en dan nog een dag bij jou thuis.
“Dat industrieel verwerkte groenten minder gezond zijn is een hardnekkig misverstand. Door de snelle verwerking kunnen diepgevroren groenten zelfs meer vitamine C bevatten dan hun ‘verse’ soortgenoten die vaak pas enkele dagen na de oogst in de winkel belanden.
Tijdens de verwerking gaan weliswaar vitaminen, mineralen en voedingsvezels verloren. Maar dat is ook het geval als men verse groenten thuis klaarmaakt.”
Bron: CM
Tijdens de verwerking gaan weliswaar vitaminen, mineralen en voedingsvezels verloren. Maar dat is ook het geval als men verse groenten thuis klaarmaakt.”
Bron: CM
Een vergeten groente is ook de koolrabi. Deze smaakt perfekt bij hutsepot. Ze vervangt de rapen. Deze laatste moet je steeds per trosje kopen, wat meestal teveel is, de koolrabi kan je per stuk kopen.
Geen idee of je daar zieltjes mee plukt of wegjaagt. Ik gok op het tweede.
Het concept zegt mij niets (niet aangetrokken maar eerder afgestoten door koters)
en ik wil van mijn vrijheid blijven genieten zolang ik leef.
Hier lukt dat niet ... Ik ken geen enkele handelaar die aan ruilhandel doet. Ik ken ook niemand die zelf appels van eigen bomen heeft of die pompoenen uit de tuin haalt.
Daarvoor woon ik al iets te verstedelijkt, vermoed ik.
Goed als winterkost : Bij die grote supermarkt met hun rode prijzen zijn de diepvrieserwten te koop aan 1,96 euro voor anderhalve kilo. Dat wordt mijn volgende soepproject. Erwtensoep met wat ham of spek erin.
Voor het recept moet ik nog even langs bij Piet of Dagelijkse Kost.
Op de website van De Inspecteur (radio2) kan je terugvinden wat de beste koop van de week is.
Dit gaat over groenten & fruit, vis e.d.
Dit gaat over groenten & fruit, vis e.d.
Dan worden het spruitjes deze week.
Ook een groente die vlotjes te koop is in diepgevroren versie en die naar mijn gevoel in die vorm weinig aan smaak verliest.
Prijs bij de rode prijs supermarkt : 1,41 in de diepvries voor anderhalve kilo.
Ze hebben ze ook aan 99 cent voor een kilo van 'Everyday'.
Vers kosten ze op dit moment 3,99 euro per kilo, gekuist.
(( Ik wil geen enkele supermarkt bevoordelen maar hun prijs is meestal wel ok , de website is makkelijk en volledig en veel mensen zijn er klant. Kwestie van een idee te hebben van de prijs. ))
Bijkomend voordeel bij spruitjes : weinig werk aan diepvriesgroente. Minder tijd die je erin stopt tov ongekuiste verse groente om er de minder goede blaadjes en het onderste van de spruit af te snijden.. Geen afval : ook weer winst.
Ook een groente die vlotjes te koop is in diepgevroren versie en die naar mijn gevoel in die vorm weinig aan smaak verliest.
Prijs bij de rode prijs supermarkt : 1,41 in de diepvries voor anderhalve kilo.
Ze hebben ze ook aan 99 cent voor een kilo van 'Everyday'.
Vers kosten ze op dit moment 3,99 euro per kilo, gekuist.
(( Ik wil geen enkele supermarkt bevoordelen maar hun prijs is meestal wel ok , de website is makkelijk en volledig en veel mensen zijn er klant. Kwestie van een idee te hebben van de prijs. ))
Bijkomend voordeel bij spruitjes : weinig werk aan diepvriesgroente. Minder tijd die je erin stopt tov ongekuiste verse groente om er de minder goede blaadjes en het onderste van de spruit af te snijden.. Geen afval : ook weer winst.