Gratis rekening bij Fortis en KBC !
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Mijn ouders -sedert jaar en dag klant bij Fortis- wilden na ontvangst van hun kosten voor hun Fortisrekening overstappen naar een andere bank.
Reden voor de Fortis bank om meteen mee te delen dat ze geen kosten meer zouden moeten betalen voor hun rekening en dat de bank als geste ook de kosten die voor de rekening werden betaald voor het vorige jaar zou terugstorten.
Maw vraag bij je bank om de kosten te schrappen en als ze het niet doen stap gewoon over naar een bank die geen kosten aanrekent.
NB Zelf ben ik klant bij KBC en daar betaal ik ook 0,0 Euro per jaar !
Reden voor de Fortis bank om meteen mee te delen dat ze geen kosten meer zouden moeten betalen voor hun rekening en dat de bank als geste ook de kosten die voor de rekening werden betaald voor het vorige jaar zou terugstorten.
Maw vraag bij je bank om de kosten te schrappen en als ze het niet doen stap gewoon over naar een bank die geen kosten aanrekent.
Laatst gewijzigd door webmaster op 14 januari 2009, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Gratis rekening bij Fortis !
het gaat dan waarschijnlijk over de zichtrekeningen want de spaarrekening is bij mijn weten gratis
Het goedkoopste tarief bij Fortis is de gewone Zichtrekening
Maandelijkse bijdrage : niet van toepassing
Beheerskosten 12
Jaarlijks totaal te betalen: 12
Daarnaast heb je ook nog
Basic Pack : 19,20/jaar
Easy pack : 31,20/jaar
Service PAck: 69€/jaar
@luc1850: Over welke rekeningen gaat het bij jouw ouders?
Het goedkoopste tarief bij Fortis is de gewone Zichtrekening
Maandelijkse bijdrage : niet van toepassing
Beheerskosten 12
Jaarlijks totaal te betalen: 12
Daarnaast heb je ook nog
Basic Pack : 19,20/jaar
Easy pack : 31,20/jaar
Service PAck: 69€/jaar
@luc1850: Over welke rekeningen gaat het bij jouw ouders?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Gratis rekening bij Fortis !
Amai, graag toch ook wel wat meer info hoor:Luc1850 schreef: Mijn ouders -sedert jaar en dag klant bij Fortis- wilden na ontvangst van hun kosten voor hun Fortisrekening overstappen naar een andere bank.
Ikzelf was ook al sinds 1986 tot eind 2007 Fortis klant en heb hun ook vaarwel gezegd wegens de kosten die ik betaalde voor hun zichtrekening: ondanks ook meermaals mijn ongenoegen geuit te hebben, zowel via de kantoordirectie als via mail & tel. op hoger niveau, was daar helemaal en absoluut geen doen aan: gratis kon (toen) niet!
Gevolg: Fortis dan maar gelaten voor wat het is, en de rekening laten afsluiten.
Ik vind het vreemd dat het nu wél zou kunnen...
Informeer ons a.u.b. maar diepgaander!
Re: Gratis rekening bij Fortis en KBC !
Ik heb net hetzelfde gehoord, mijn schoonouders hebben zelfs hun Bancontact en VISA gratis nu! Het was zogezegd wel een geste voor hen alleen.Luc1850 schreef: Mijn ouders -sedert jaar en dag klant bij Fortis- wilden na ontvangst van hun kosten voor hun Fortisrekening overstappen naar een andere bank.
Nu ik hier hoor dat andere mensen dit ook krijgen vind ik dat ze voor meer zouden moeten gaan!
Zou je hiervoor niet een bepaald kapitaal moeten staan hebben?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik heb hier net de tarievenlijst voor 2009 van kbc per post ontvangen.
Daarom de volgende vraag : is de leeftijd van de ouders, waarover hier sprake meer of minder dan 65 jaar ?
Want in deze tarieven is nergens sprake van gratis zichtrekeningen.
Alleen voor jongeren tot 25 jaar én voor ouderen vanaf 65 jaar worden voor bepaalde verrichtingen geen kosten aangerekend.
Daarom de volgende vraag : is de leeftijd van de ouders, waarover hier sprake meer of minder dan 65 jaar ?
Want in deze tarieven is nergens sprake van gratis zichtrekeningen.
Alleen voor jongeren tot 25 jaar én voor ouderen vanaf 65 jaar worden voor bepaalde verrichtingen geen kosten aangerekend.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 14 januari 2009, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat om een gewone zichtrekening bij Fortis.
Mijn ouders waren reeds klant van in de tijd toen het nog ASLK was.
Hun leeftijd is inderdaad boven de 65 maar er werd op geen enkele wijze gemeld dat dat de reden was. Integendeel.
Het Fortis kantoor ging pas over tot gratis rekening toen bleek dat we het meenden om te vertrekken. We hebben dan de terugbetaling van de kosten van vorig jaar laten storten en daarna de rekening toch afgesloten omdat we deze hele handel niet eerlijk vonden. Mijn ouders zijn nu tevreden klant bij Argenta.
Mijn ouders waren reeds klant van in de tijd toen het nog ASLK was.
Hun leeftijd is inderdaad boven de 65 maar er werd op geen enkele wijze gemeld dat dat de reden was. Integendeel.
Het Fortis kantoor ging pas over tot gratis rekening toen bleek dat we het meenden om te vertrekken. We hebben dan de terugbetaling van de kosten van vorig jaar laten storten en daarna de rekening toch afgesloten omdat we deze hele handel niet eerlijk vonden. Mijn ouders zijn nu tevreden klant bij Argenta.
that's the spirit
Gedurende jaren melken ze je uit met kosten, die gewoon dienen om vette bonussen te betalen aan die Lippensens ea Votrons en als je dan zegt dat je vertrekt naar een andere bank, dan kan plots een "commerciële geste" gedaan worden....nb komt uit het commercieel fonds van de kantoordirecteur zelf en niet van Fortis.
Elke kantoordirecteur beschikt over een bepaald bedrag, afhankelijk van de grootte van het kantoor, om indien nodig commerciële gestes te stellen.
Als ze dit niet moeten aanspreken gaat dit op het einde van het jaar in hun zak.
Zelfstandige kantoorhouders van Argenta, doen dit ook, maar dan van hun eigen commissies die ze ontvangen hebben. Argenta is niet zo vrijgevig om een bepaald bedrag voor "commerciële gestes" te doen, ter beschikking te stellen.
Daarom is het van de Argenta agenten veeleer te doen om de klant dan bij de fortiskantoorhouder......is niet zijn geld maar van Fortis maar het wordt zijn geld op 31.12 als hij geen commerciële gestes hoefde te stellen.
Gedurende jaren melken ze je uit met kosten, die gewoon dienen om vette bonussen te betalen aan die Lippensens ea Votrons en als je dan zegt dat je vertrekt naar een andere bank, dan kan plots een "commerciële geste" gedaan worden....nb komt uit het commercieel fonds van de kantoordirecteur zelf en niet van Fortis.
Elke kantoordirecteur beschikt over een bepaald bedrag, afhankelijk van de grootte van het kantoor, om indien nodig commerciële gestes te stellen.
Als ze dit niet moeten aanspreken gaat dit op het einde van het jaar in hun zak.
Zelfstandige kantoorhouders van Argenta, doen dit ook, maar dan van hun eigen commissies die ze ontvangen hebben. Argenta is niet zo vrijgevig om een bepaald bedrag voor "commerciële gestes" te doen, ter beschikking te stellen.
Daarom is het van de Argenta agenten veeleer te doen om de klant dan bij de fortiskantoorhouder......is niet zijn geld maar van Fortis maar het wordt zijn geld op 31.12 als hij geen commerciële gestes hoefde te stellen.
Nou, leuk om dit te lezen. Alweer een blaam op het reeds zo bescheten Fortis blazoen. Ik open zo snel mogelijk een aantal gratis rekeningen bij andere banken en sluit mijn Fortis rekening zo snel mogelijk af. Ik ben reeds 30 jaar klant bij Fortis.
succes ermee. Veel banken met gratis rekeningen zal je niet vinden, en bij deze die er wel zijn komen mensen ook al klagen op het forum dat ze bepaalde diensten niet hebben, of dat er links en rechts kosten worden aangerekend voor kaarten, uittreksels, etc... Schrik niet als blijkt dat je op het einde van de rit meer betaalt en een vertrouwd bankkantoor en diensten armer bent.Wook schreef: Nou, leuk om dit te lezen. Alweer een blaam op het reeds zo bescheten Fortis blazoen. Ik open zo snel mogelijk een aantal gratis rekeningen bij andere banken en sluit mijn Fortis rekening zo snel mogelijk af. Ik ben reeds 30 jaar klant bij Fortis.
Argenta, DB, Keytrade, record, ing, ...ikke schreef:succes ermee. Veel banken met gratis rekeningen zal je niet vinden, en bij deze die er wel zijn komen mensen ook al klagen op het forum dat ze bepaalde diensten niet hebben, of dat er links en rechts kosten worden aangerekend voor kaarten, uittreksels, etc... Schrik niet als blijkt dat je op het einde van de rit meer betaalt en een vertrouwd bankkantoor en diensten armer bent.Wook schreef: Nou, leuk om dit te lezen. Alweer een blaam op het reeds zo bescheten Fortis blazoen. Ik open zo snel mogelijk een aantal gratis rekeningen bij andere banken en sluit mijn Fortis rekening zo snel mogelijk af. Ik ben reeds 30 jaar klant bij Fortis.
Keus genoeg, toch?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
tjah, daar zeg je al zoiets hé. Bij DB komen al mensen klagen over hun uittreksel van de spaarrekening, bij ING komt met klagen dat men de online rekeningen niet krijgt toegekend of dat het een rompslomp is en er onregelmatigheden nauwelijks rechtgezet geraken. Trouwens, ING is een van de banken die een hoop mensen toch als grootbank verfoeienVaganzza schreef:Argenta, DB, Keytrade, record, ing, ...ikke schreef:
succes ermee. Veel banken met gratis rekeningen zal je niet vinden, en bij deze die er wel zijn komen mensen ook al klagen op het forum dat ze bepaalde diensten niet hebben, of dat er links en rechts kosten worden aangerekend voor kaarten, uittreksels, etc... Schrik niet als blijkt dat je op het einde van de rit meer betaalt en een vertrouwd bankkantoor en diensten armer bent.
Keus genoeg, toch?

dat is net hetzelfde dat ik ook reeds sinds eind 2007 besloten heb en laten uitvoeren heb, en ik was ook al klant bij fortis (toen nog aslk) sinds 1986!Wook schreef: Nou, leuk om dit te lezen. Alweer een blaam op het reeds zo bescheten Fortis blazoen. Ik open zo snel mogelijk een aantal gratis rekeningen bij andere banken en sluit mijn Fortis rekening zo snel mogelijk af. Ik ben reeds 30 jaar klant bij Fortis.
het is inderdaad handig om een aantal andere gratis (zicht/spaar) rekeningen te openen, en steeds van elke bank het beste en voordeligste mee te pikken, dat noemt men terecht bankshoppen! (of de voordelen gaan combineren)
ondanks de wat mindere berichtgeving van sommige diensten, die achteraf mogelijks toch nog soms (port)kosten genereren, ben je gegarandeerd beterkoop en ook goedkoper af dan de kosten die Fortis aanrekent, wees daar maar zeker van.
enkele mogelijkheden werden reeds aangehaald in de reacties hierboven.
alvast succes zou ik zeggen en probeer het uit als het kostenloos is.
ik deed het en heb het mij tot nogtoe nog niet beklaagd: gewoon uit je doppen kijken, ook eens de kleine lettertjes lezen, en vooral de aanbevelingen van mede-forumgangers volgen, daarvoor dient het hier!
Laatst gewijzigd door yezzer op 20 januari 2009, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Trouwens, Keytrade gratis?ikke schreef:tjah, daar zeg je al zoiets hé. Bij DB komen al mensen klagen over hun uittreksel van de spaarrekening, bij ING komt met klagen dat men de online rekeningen niet krijgt toegekend of dat het een rompslomp is en er onregelmatigheden nauwelijks rechtgezet geraken. Trouwens, ING is een van de banken die een hoop mensen toch als grootbank verfoeienVaganzza schreef:
Argenta, DB, Keytrade, record, ing, ...
Keus genoeg, toch?En de meeste mensen verkiezen toch ook een bank met uitgebreid kantorennetwerk te hebben voor bepaalde diensten. Argenta komt daar bv. prima voor in aanmerking... maar het rijtje banken is toch schaars. Gebruik gewoon een setje banken naast elkaar en tegelijk, maar als men denkt een "vervanging" te vinden voor wat men al decennia gewend, dan is de keus wel erg beperkt
Een beetje pech (kaartje verloren, krakje er in, ...) kan er rap zijn. Wel, als je bij Keytrade de kleine lettertjes leest:
Verzet in geval van verloren, gestolen of geblokkeerde kaart (Card Stop) € 12.00
Vervanging verloren, gestolen of defecte kaart € 20.00
Aanvraag van nieuwe Pin-code € 3.00
banken met een betalende zichtrekening geven je vaak zo een nieuw kaartje. Gratis is heus niet altijd zo "gratis".
ik wist dat voordat ik mn rekening opendeTrouwens, keytrade gratis?
Een beetje pech (kaartje verloren, krakje er in, ...) kan er rap zijn. Wel, als je bij keytrade de kleine lettertjes leest:
Verzet in geval van verloren, gestolen of geblokkeerde kaart (Card Stop) € 12.00
Vervanging verloren, gestolen of defecte kaart € 20.00
Aanvraag van nieuwe Pin-code € 3.00
banken met een betalende zichtrekening geven je vaak zo een nieuw kaartje. Gratis is heus niet altijd zo "gratis".

Weet je wat ik ga doen als ik mn kaart moet vervangen?
Ik stuur ne mail naar de klantendienst met de mededeling dat ik mn kaart gratis wil laten vervangen. Ik zeg erbij dat als ze hier niet op willen ingaan, ik mn rekening wil afsluiten. En wanneer de rekening is afgesloten open ik gewoon een nieuwe

Waiting for the financial meltdown...