Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta
Info bij Belfius :
"""""Waarom wordt er € 0,15 (= fiscaal zegelrecht) afgehouden bij mijn interestafrekening voor mijn zichtrekening?
Het zegelrecht is een wettelijk verschuldigde taks bij het versturen van elke interestafrekening voor uw zichtrekening. Het wordt u ook aangerekend wanneer u negatieve interesten hebt op uw zichtrekening. Dit recht bedraagt € 0,15 - conform artikel 8 van het Wetboek van de diverse rechten en taksen."""""
Zelf laat ik geen kans onbenut om Argenta nog wat meer te haten dan ik al doe
Maar 15 cent zegelrecht heel erg vinden... Dat kan ik me nu toch echt niet voorstellen.
Als je niet tevreden bent over die bank is alles wat maar een beetje slecht klinkt ineens een pak slechter natuurlijk. Maar als je daar tevreden over bent en alles gaat er zo perfect als men op Spaargids graag doet geloven, .... dan zou 15 cent mij niets kunnen schelen.
Zie hieronder voor het uittreksel uit de tarieven van de zichtrekening.
"""""Waarom wordt er € 0,15 (= fiscaal zegelrecht) afgehouden bij mijn interestafrekening voor mijn zichtrekening?
Het zegelrecht is een wettelijk verschuldigde taks bij het versturen van elke interestafrekening voor uw zichtrekening. Het wordt u ook aangerekend wanneer u negatieve interesten hebt op uw zichtrekening. Dit recht bedraagt € 0,15 - conform artikel 8 van het Wetboek van de diverse rechten en taksen."""""
Zelf laat ik geen kans onbenut om Argenta nog wat meer te haten dan ik al doe
Maar 15 cent zegelrecht heel erg vinden... Dat kan ik me nu toch echt niet voorstellen.
Als je niet tevreden bent over die bank is alles wat maar een beetje slecht klinkt ineens een pak slechter natuurlijk. Maar als je daar tevreden over bent en alles gaat er zo perfect als men op Spaargids graag doet geloven, .... dan zou 15 cent mij niets kunnen schelen.
Ik dacht dat er nog altijd een intrestberekening gebeurt op zichtrekeningen. Bij de meeste banken is de intrest op dit moment op zo'n zichtrekening 0 procent. Maar officieel bestaat de regeling nog wel.
Zie hieronder voor het uittreksel uit de tarieven van de zichtrekening.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Intresten op zichtrekening kunnen enkel negatief zijn. Ze worden uiteraard berekent door banken.
Het is nochtans nog niet zo lang geleden dat er nog positieve rentes waren op zichtrekeningen..
Bij velen pas vanaf een saldo van 2500 euro. Bij anderen vanaf de eerste euro.
En in principe is die rente er nog altijd, alleen is ze gelijk aan nul procent nu.
Archief :
intresten-zichtrekeningen-t4011.html
waar Nefertari schreef :
""""Voorbeeld : voorwaarden alle KBC zichtrekeningen :
Creditrente (= intrest) 0,25% vanaf 2000,00 euro."""""
Volgens de vergelijkingstabel van Spaargids is Banco Monte Pachi de enige die nog een kleine intrest van 0,05 % toekent op bedragen boven 2500 euro.
ze houden het OOK van hun NIET -gereglementeerde spaarrekening af ( die je als een soort zichtrekening kunt gebruik, wel zonder bankkaart )
Hier ook voor het eerst 15 cent van de rekening. 15 cent is inderdaad niet veel, maar het is niet correct dat bij een rekening die zogenaamd gratis is plots en zonder verwittiging 15 cent wordt aangerekend, zeker als dat de voorgaande jaren niet gebeurde. Ik hoop dat dit een vergissing is van Argenta, anders is dit zeer teleurstellend en tast het de betrouwbaarheid van Argenta aan.
juridisch heeft argenta niks fout gedaan,
maar ze verdienen wel een afstraffing voor zulke praktijken
maar ze verdienen wel een afstraffing voor zulke praktijken
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Je kan ook een actie doen om geen groene appels meer te kopen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Met al die 15centjes zullen ze hun miserie van midden vorig jaar willen oplossen zeker 
Niet te geloven maar toch waar, 36 berichten op een forum over een bedrag van 0.15 euro (= 15 eurocent)
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ik ben zelf geen klant van Argenta, maar vind het los van het bedrag zeer opmerkelijk. Jaarlijks als keytrade klant, krijgen we een zicht wat er in totaal aan 5centen is uitbetaald, wetende dat Argenta 5 keer meer klanten zal hebben dan Keytrade, ben ik heel benieuwd wat die 0.15€ hun zal opgebracht hebben
ook in 2019 zijn er dus mensen die massaal achter hun toetsenbord kruipen voor 0,15 euro
voor het "principe" waarschijnlijk
en dan vanavond een gin tonic gaan drinken voor 15 euro per stuk ...
ik dacht zelfs dat het zegelrecht is voor de Staat
zure maatschappij aan het worden
voor het "principe" waarschijnlijk
en dan vanavond een gin tonic gaan drinken voor 15 euro per stuk ...
ik dacht zelfs dat het zegelrecht is voor de Staat
zure maatschappij aan het worden
Ja, de beurzen die alweer zakken, zijn geen nieuws meer
. Dus gelukkig is Argenta er nog om over te praten.
Ook ik stond negatief -0,15€ op een zichtrekening die ik al jaren niet meer gebruikte.
Vandaag dus naar Argenta om deze rekening af te sluiten.
Moest opnieuw 0,15€ betalen, was per jaar zei de dame...
Heb rustig in en uitgeademd, 0,15€ betaald en vertrokken.
De dame zei dat dit elk jaar zo was, ben niet in discussie gegaan, een vuist gemaakt in mijn jaszak (uit principe) en weggegaan.
Vandaag dus naar Argenta om deze rekening af te sluiten.
Moest opnieuw 0,15€ betalen, was per jaar zei de dame...
Heb rustig in en uitgeademd, 0,15€ betaald en vertrokken.
De dame zei dat dit elk jaar zo was, ben niet in discussie gegaan, een vuist gemaakt in mijn jaszak (uit principe) en weggegaan.
Laatst gewijzigd door MeOnline op 2 januari 2019, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is enkele jaren geleden, maar ik heb die 0,15 euro in het verleden ook al bij Argenta betaald. In denk dat de laatste keer een jaar of 3 terug was.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Allen daarheen:
Contacteer Argenta
Contacteer Argenta
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell