Elektrische wagens - Pro en contra
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
De oplossing voor de batterij, is gewoon de omwisseling. Je rijdt een station binnen, je oude batterij wordt gemeten op restcapaciteit, men schuift een nieuwe in, en je rijdt verder. Je betaalt het verschil in capaciteit.
Of, je rijdt een station binnen, er wordt een nieuwe batterij ingebracht, de oude blijft zitten, tenzij ze helemaal leeg is.
Maar, hoe dan ook, nooit blijven wachten op een herlading.
Of, je rijdt een station binnen, er wordt een nieuwe batterij ingebracht, de oude blijft zitten, tenzij ze helemaal leeg is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Pukkie007: de overstock benzine is de reden van de huidige diesel heksenjacht.
Dat zal lachen worden met batterijen die vlot 400 kilo wegen. En ga je dan eerst de helft van uw auto demonteren om aan de batterij te kunnen?brt3 schreef: ↑8 februari 2019, 00:31 De oplossing voor de batterij, is gewoon de omwisseling. Je rijdt een station binnen, je oude batterij wordt gemeten op restcapaciteit, men schuift een nieuwe in, en je rijdt verder. Je betaalt het verschil in capaciteit.
Het nadeel is dat je een goede bijna nieuwe batterij geeft en een versleten terug krijgt. Ik zou dit niet doen.brt3 schreef: ↑8 februari 2019, 00:31 De oplossing voor de batterij, is gewoon de omwisseling. Je rijdt een station binnen, je oude batterij wordt gemeten op restcapaciteit, men schuift een nieuwe in, en je rijdt verder. Je betaalt het verschil in capaciteit.
Maar, hoe dan ook, nooit blijven wachten op een herlading
tenzij mijn batterij oud en versleten is.
Dit mag er bij komen en zal interessant zijn voor sommigen. Een reserve batterij thuis of op het werk opladen eventueel op zonne-energie.
Maar niets is toch eenvoudiger als nu. Je komt thuis of op het werk en je stopt de stekker in een gewoon stopcontact. Rustig laden tot 80% dat is het beste voor de levensduur van de batterij.
Heb je geen garage of oprit dan laden bij laadpaal. Indien betalend parkeren dan parkeergeld ook innen via laadpaal om misbruik te voorkomen. Of je eigen reserve batterij laten opladen in een laadpunt.
Bij een wegrestaurant langs de snelweg snel laders voorzien. Laadpunten voorzien van opslag batterijen om een piek te voorkomen tijdens de middag of avond.
Bij voetbal stadium bezoekersparking uitrusten met gewone laadpalen . Opslag batterijen veel groter om ook verlichting stadium aan te kunnen. Zonnepanelen op de overdekte tribune. Parking tijdens de week gebruiken voor carpooling en voor bezoekers restaurants en koopcentrum, bedrijven in en rond het stadium.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ideeën genoeg voor een properdere en groenere wereld, tot zolang er niet gepraat wordt over de prijs of de terugverdientermijn. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Kwam zonet dit klein wagentje tegen. Moest vooral eerst lachen
Het ziet er wat uit als "ik wou een nieuwe wagen kopen, maar had maar geld voor een halve"

https://electrameccanica.com/solo/
Ik heb niet direct een ander nodig, maar moest iets dergelijks beschikbaar zijn tegen een paar jaar, er ietske beter uitzien, ietswat betere batterij, zou ik het toch overwegen. Uit de regen, en je kan toch al wat vervoeren denk ik.

Het ziet er wat uit als "ik wou een nieuwe wagen kopen, maar had maar geld voor een halve"

- prijs: 20k CAD of ongeveer 13,5k euro
- range: 160 km
- max snelheid: 130km/h
- 3u oplaadtijd
- 17.3 kWh lithium ion battery
- airco, radio ...
- 160l bagage ruimte
- weegt zowat 675 kg
https://electrameccanica.com/solo/
Ik heb niet direct een ander nodig, maar moest iets dergelijks beschikbaar zijn tegen een paar jaar, er ietske beter uitzien, ietswat betere batterij, zou ik het toch overwegen. Uit de regen, en je kan toch al wat vervoeren denk ik.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Een twizzy met de neus van een chevrolet..
Ik rij met een renault fluence. 22kw, rijbereik zomer +/- 120 km, winter 60-80 km. Geen inschrijvingstaks, geen verkeersbelasting, quasi geen onderhoud. Wel huurprijs batterij (+/- 95 eur/maand). Ik rij 99% op de electriciteit vd zonnepanelen hier, en mijn ritten zijn 99% rond de kerktoren. Biedt comfortabel aan 4-5 man plaats, beperkte koffer, relatief goedkoop 2dehands aangeschaft. Zijn er nog te koop online...
Die 95 EUR per maand vind ik toch ook niet weinig, om met 'gratis' zon (installatie ad 15 K minimum?) te kunnen rijden.zao schreef: ↑11 februari 2019, 11:33 Ik rij met een renault fluence. 22kw, rijbereik zomer +/- 120 km, winter 60-80 km. Geen inschrijvingstaks, geen verkeersbelasting, quasi geen onderhoud. Wel huurprijs batterij (+/- 95 eur/maand). Ik rij 99% op de electriciteit vd zonnepanelen hier, en mijn ritten zijn 99% rond de kerktoren. Biedt comfortabel aan 4-5 man plaats, beperkte koffer, relatief goedkoop 2dehands aangeschaft. Zijn er nog te koop online...
Niets persoonlijk he, maar ik denk/hoop/ga er van uit dat er toch nog enkele (r)evoluties nodig zullen zijn om dit helemaal mainstream te maken.
Vraag me af wanneer dit alles 'democratisch' geprijsd zal zijn & ook bruikbaar voor 90% van de gezinnen.
En dan voeren ze (lees: overheid) 'rekeningrijden' in, omdat de mensen geen taksen meer op benzine/diesel zullen betalen... We verliezen altijd

95 euro per maand? En hoeveel km's mag je daarmee rijden want bij Renault is dat ook beperkt. Ik veronderstel 10.000 km/jaar.zao schreef: ↑11 februari 2019, 11:33 Ik rij met een renault fluence. 22kw, rijbereik zomer +/- 120 km, winter 60-80 km. Geen inschrijvingstaks, geen verkeersbelasting, quasi geen onderhoud. Wel huurprijs batterij (+/- 95 eur/maand). Ik rij 99% op de electriciteit vd zonnepanelen hier, en mijn ritten zijn 99% rond de kerktoren. Biedt comfortabel aan 4-5 man plaats, beperkte koffer, relatief goedkoop 2dehands aangeschaft. Zijn er nog te koop online...
Voor 95 euro tank ik 211 liter lpg. Daar kan ik meer dan 2000 km mee rijden.
Gelukkig dat je nog zonnepaneel energie kan tanken want anders is het een dure grap.
De zonnepaneelinstallatie is verplicht geweest (nieuwbouw) en ik heb de energie over, zodus... De 95 eur per maand is voor 15.000 km/jaar, kom ik wel mee toe.
Onderhoud: ben op 2.5 jaar daar 80 eur aan kwijt...
Overall komt het goedkoper uit. Voor het nadeel op te vangen (beperkt rijbereik) heb ik nog een andere auto achter de hand.
Is dat een goede auto? neen. Is dat beter dan een Twizy? Ja, en kost maar fractie meer. Is dat voor ons handig en goedkoop? Ja. Zijn er beter oplossingen? Waarschijnlijk. Maar deze lost mijn teveel aan kw op, en brengt geen extra kosten mee. Op LPG of CNG betaal je nog altijd taksen, BIV, onderhoud... denk ik?
Onderhoud: ben op 2.5 jaar daar 80 eur aan kwijt...
Overall komt het goedkoper uit. Voor het nadeel op te vangen (beperkt rijbereik) heb ik nog een andere auto achter de hand.
Is dat een goede auto? neen. Is dat beter dan een Twizy? Ja, en kost maar fractie meer. Is dat voor ons handig en goedkoop? Ja. Zijn er beter oplossingen? Waarschijnlijk. Maar deze lost mijn teveel aan kw op, en brengt geen extra kosten mee. Op LPG of CNG betaal je nog altijd taksen, BIV, onderhoud... denk ik?
je moet wel de totaalkost vergelijken. Bij mij stopt het bij die 95 eur. U betaalt, taks, BIV, onderhoud?anonymous schreef: ↑11 februari 2019, 12:2795 euro per maand? En hoeveel km's mag je daarmee rijden want bij Renault is dat ook beperkt. Ik veronderstel 10.000 km/jaar.zao schreef: ↑11 februari 2019, 11:33 Ik rij met een renault fluence. 22kw, rijbereik zomer +/- 120 km, winter 60-80 km. Geen inschrijvingstaks, geen verkeersbelasting, quasi geen onderhoud. Wel huurprijs batterij (+/- 95 eur/maand). Ik rij 99% op de electriciteit vd zonnepanelen hier, en mijn ritten zijn 99% rond de kerktoren. Biedt comfortabel aan 4-5 man plaats, beperkte koffer, relatief goedkoop 2dehands aangeschaft. Zijn er nog te koop online...
Voor 95 euro tank ik 211 liter lpg. Daar kan ik meer dan 2000 km mee rijden.
Gelukkig dat je nog zonnepaneel energie kan tanken want anders is het een dure grap.
Uiteraard zal dit in uw situatie wel het beste zijn. Wel grappig dat je een elektrische auto moet kopen om uw te veel aan kw weg te werken. Dat is zoals die mensen die hun huis dicht isoleren en dan in de winter de airco moeten aansteken. Ik blijf het grappig vinden.
niks moet, maar gezien overdreven regelitis van overheid aangaande E-peil zever ed, was dit voor mij een win/win daar ik toch wat kw over had. Een 2e nieuwe auto is te duur (voor kms dat wij doen), meestal kochten we een tweedehandsje van 15j oud. Met om de 2j wat kosten, die e dan niet meer doet... Dus dit was een goede oplossing.anonymous schreef: ↑11 februari 2019, 14:54 Uiteraard zal dit in uw situatie wel het beste zijn. Wel grappig dat je een elektrische auto moet kopen om uw te veel aan kw weg te werken. Dat is zoals die mensen die hun huis dicht isoleren en dan in de winter de airco moeten aansteken. Ik blijf het grappig vinden.
Los daarvan, betaal ik in totaliteit meer aan energie in een nieuwbouw dan in mijn voorgaand 60-jarig huis. Onbegrijpelijk.