Bpost
TIP
Re: Bpost
Zag PostNL hier hetzelfde bij de buren doen, alleen had die man nog het fatsoen om echt aan te bellen.
Hij belde aan en liep meteen weg, net alsof hij belletje trek deed. Stak een briefje in de brievenbus en reed vervolgens in de tegenovergestelde richting weer de straat uit.
Hij had inderdaad aangebeld maar daarmee is meteen ook alles gezegd.
Hij belde aan en liep meteen weg, net alsof hij belletje trek deed. Stak een briefje in de brievenbus en reed vervolgens in de tegenovergestelde richting weer de straat uit.
Hij had inderdaad aangebeld maar daarmee is meteen ook alles gezegd.
Heb met bpost redelijke ervaringen, mondial relay daarentegen een ramp.
Heeft natuurlijk ook te maken met de strakke schema’s die veel van die mensen moeten halen. Zag het onlangs nog enkele malen, die gasten staan echt te springen om door te lopen om toch maag hun timing te halen.
Heeft natuurlijk ook te maken met de strakke schema’s die veel van die mensen moeten halen. Zag het onlangs nog enkele malen, die gasten staan echt te springen om door te lopen om toch maag hun timing te halen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
PostNL gaat daar in mijn ervaring het verst in: al een paar keer gehad dat ze een pakje op de oprit legden, op straat even claxoneerden en wegreden. Het werkt op zich even goed als aanbellen, maar toch...
Ik steek de schuld niet op de postbode, die heeft gewoon geen tijd om overal aan te bellen en te wachten tot men de deur opent. (Ik heb een dicht familielid dat bij de post werkt, ik hoor de verhalen.) Het is het bedrijf dat zijn klanten bedriegt. De leverancier (Coolblue in dit geval) krijgt vervalste cijfers van leveringstermijnen en ook de klant die ziet hoe de postbode niet eens aanbelt, wordt bedrogen. Zo ook met hun D+1 brieven. Van Gerven poseert met een brede glimlach bij een postbus met "laatste lichting om 17.00h", terwijl de postbussen die ik hier zie allen "laatste lichting om 10.00h" hebben, en zelfs dan doen de brieven er 3 tot een tiental dagen over.
Nog nooit problemen mee gehad. De postbode draagt mijn (vaak zware pakken) 20 meter tot aan de voordeur, belt aan en zet die, indien ik niet thuis ben, netjes op de afgesproken plaats.
Als dat voor mij zou zijn en het ligt op mijn oprit en ik zie dit gebeuren. Pak ik het pakket binnen en stuur ik 3 dagen later een mail naar de leverancier om te zeggen dat ik nog niets ontvangen heb. Leverancier moet dan maar klacht indienen bij Bpost/PostNL/...
Hier bij mij om de hoek is een kinderdagverblijf. Daar staan wekelijks grote/zware postzakken buiten op de stoep. Nu moet je weten dat ik in stedelijk Gent woon en hier best wel wat passage is.
Dat is al 2 jaar zo (ik woon nog maar 2 jaar op deze locatie). Het feit dat het blijft gebeuren is omdat er nog niets voorgevallen is.
Maar dat zijn doorzichtige tassen en als ik passeer en kijk dan zie ik daar wel facturen zitten (Luminus, Proximus, ...) en af en toe een klein pakje.
Dus BPost moet al niet afkomen dat het lege tassen zijn.
Ik ga er nu ook niet in neuzen, zo ben ik niet!
Dat is al 2 jaar zo (ik woon nog maar 2 jaar op deze locatie). Het feit dat het blijft gebeuren is omdat er nog niets voorgevallen is.
Maar dat zijn doorzichtige tassen en als ik passeer en kijk dan zie ik daar wel facturen zitten (Luminus, Proximus, ...) en af en toe een klein pakje.
Dus BPost moet al niet afkomen dat het lege tassen zijn.
Ik ga er nu ook niet in neuzen, zo ben ik niet!
Ik heb maar niets gedaan, ik had geen zin om die koerier in moeilijkheden te brengen. Onder moordende tijdsdruk en tegen een hongerloon zou ik geen betere dienstverlening leveren dan die mens, denk ik. Dat het pakje niet echt duur of fragiel was (een paar schoenen in solden als ik me goed herinner) hielp ook wel.
Tegenwoordig laat ik pakjes zoveel mogelijk toekomen in afhaalpunten, dan heb ik al die miserie niet. Beter voor het milieu ook.
En ook wat betreft afhaalpunten maakt bpost er een zootje van. Onlangs werd vanuit Nederland een pakket van ca. 2 kg naar mij gezonden. Omdat DHL in Nederland de goedkoopste is om dergelijke pakketten naar België te verzenden, werd met de verzender afgesproken meteen het plaatselijk bpostkantoor om de hoek als afhaalpunt te kiezen. Bpost is nl. de bezorger van de DHL-pakketten in België. Ik had van de verzender niet meteen het trackingnummer van de zending gekregen, maar na een paar dagen deelde hij me mee dat het pakket bij het ophaalpunt, het plaatselijk bpostkantoor, was toegekomen. Daar wilde men mij met identiteitskaart in de hand maar zonder trackingnummer niet verder helpen. De verzender bezorgde me vervolgens het trackingnummer en uit de tracking van bpost bleek dat pakket van het door ons afgesproken afhaalpunt, vlakbij, de volgende dag naar een ophaalpunt drie kilometer (een filiaal van een grote winkelketen) verder was doorgezonden. Door mijn niet te beste gezondheidstoestand geraak ik daar zelfstandig nog net. Ik vraag me af waarom er naar een ander ophaalpunt wordt doorgezonden en wat zou DHL van deze frats van denken?
Bij het ophaalpunt drie kilometer verder volstond opgave van mijn naam en identiteitskaart wel om me verder te helpen, wat bij bpost blijkbaar niet kan.
Onlangs ook nog meegemaakt: aangetekende pakketzendingen die zo maar in mijn brievenbus of in de bus van het appartementsgebouw bestemd voor pakjes gedropt worden waar iedereen ze uit kan vissen. Wie heeft er dan voor ontvangst in mijn naam getekend? Ik denk niemand en dat ze er zo maar in gedropt werden. Maar o wee als je in een postkantoor een aangetekende brief gaat halen zonder dat je je identiteitskaart kan voorleggen!
Bij het ophaalpunt drie kilometer verder volstond opgave van mijn naam en identiteitskaart wel om me verder te helpen, wat bij bpost blijkbaar niet kan.
Onlangs ook nog meegemaakt: aangetekende pakketzendingen die zo maar in mijn brievenbus of in de bus van het appartementsgebouw bestemd voor pakjes gedropt worden waar iedereen ze uit kan vissen. Wie heeft er dan voor ontvangst in mijn naam getekend? Ik denk niemand en dat ze er zo maar in gedropt werden. Maar o wee als je in een postkantoor een aangetekende brief gaat halen zonder dat je je identiteitskaart kan voorleggen!
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Recentelijk een 23 kg zwaar pakket verstuurd naar het verre "Wallonië".
Alles perfect, en op tijd toegekomen voor maar 8 Euro.
Voor die prijs kan ik zelf niet rijden.
Alles perfect, en op tijd toegekomen voor maar 8 Euro.
Voor die prijs kan ik zelf niet rijden.