WDP
TIP
Re: WDP
De grenzen van de groei zijn blijkbaar nog niet onmiddelijk in zicht. Voorlopig denkt WDP nog vooruit te kunnen in de bestaandse regio's.
Joost Uwents: 'Duitsland is zeer logisch, maar een zeer moeilijke markt.'
Joost Uwents: 'Duitsland is zeer logisch, maar een zeer moeilijke markt.'
de tijd
chat info vandaag
Jammer dat ze zo duur staan, hopelijk is de korting navenant
chat info vandaag
Heel content met deze stelling.blijft de keuze voor het stockdividend?
Joost Uwents: Zeker en vast, het is een van onze belangrijkste pijlers voor onze groeifinanciering. Dit keuzedividend - samen met de ingehouden winst- zorgen alvast jaarlijks voor een quasi automatische kapitaalverhoging van circa 80 miljoen euro. Daardoor blijft de helft van de winst in het bedrijf, ondanks de uitkeringsplicht van minstens 80 procent.
Jammer dat ze zo duur staan, hopelijk is de korting navenant

Op 18 maart een wissel in de BEL20.
Engie en Bpost gaan eruit voor WDP en Barco.
Engie en Bpost gaan eruit voor WDP en Barco.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Zowel Barco als WDP hebben een indrukwekkende rally achter de rug. Engie en vooral Bpost zijn al enige tijd de kneusjes. Als de BEL20 achterophinkt t.o.v de bredere markt is het (te lang) aan boord houden van kneusjes allicht de belangrijkste reden. De ontmanteling van Fortis, de neergang van Dexia en - god betere het - de korte passage van de hollandse verzekeraar Delta Lloyd (op grond van welk argument is die ooit in de Bel20 verzeild geraakt?). Allen hebben ze de Bel20 met een impairment van honderden punten opgezadeld.
Begin 2016 verkocht rond €80 omdat ik hoogtevrees had en de waardering te hoog vond.
Sommige aandelen hou je beter gewoon altijd bij.
Sommige aandelen hou je beter gewoon altijd bij.
Ik wil al een tijdje WDP aankopen, maar het aandeel blijft maar stijgen..
Kun je niet op voorhand weten he.Buy en hold loont niet altijd. Ik had tui aan €13,30. Ze stegen boven €20 maar niet verkocht. Nu sta ik met 33% verlies door die zinloze brexit...
Met Sofina is het dan weer totaal anders gegaan maar je weet dat nooit op voorhand.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kiezen jullie op dit moment nog voor stock dividend of toch cash?
tja, je moet al een serieus pak WDP hebben om nog heel keuzedividenden op te scharrelen!Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑11 maart 2019, 12:50 Kiezen jullie op dit moment nog voor stock dividend of toch cash?
defacto doe ik mee aan keuzedividenden, dus ook voor WDP.
korting en geen kosten, een goede manier om de verwatering wat tegen te gaan.
door de jaren heen al een mooi aantal extra WDPtjes gescoord, die elk op hun beurt jaar na jaar weer hebben opgebracht.
maar ook ik wil al een tijdje bijkopen, maar de koers is niet te houden!
Jhn, in oktober vorig jaar was er een bijkoopkans aan 107 à 108€... Anderzijds, als je denkt dat de koers nog niet te houden gaat blijven, dan moet je toch gewoon kopen, binnen het jaar staat het gegarandeerd hoger...
Zeker cash nuGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑11 maart 2019, 12:50 Kiezen jullie op dit moment nog voor stock dividend of toch cash?
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Inderdaad, eind 2018 waren heel wat aandelen, fondsen en ETF koopwaardig.
Maar toen deed menig belegger het in zijn broek

Ik bleef zitten en deed niks, wat toch een goede strategie was.
Beter had geweest om veel bij te kopen, maar dat kon toen niemand zeggen.
Mocht er nog eens een koopkans komen dan zit ik op de eerste rij.
Staat er bij WDP nog een kapitaalverhoging op til?