Nieuwe vraag ivm effectenrekening op aangifte personenbelasting?
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nieuwe vraag ivm effectenrekening op aangifte personenbelasting?
Ik zie dit net in Tax on Web in Vak XIV:
E. EFFECTENREKENINGEN
Bent u van 10.03.2018 tot 31.12.2018 titularis geweest van meer dan één effectenrekening bedoeld in artikel 152, 1°, a, van het Wetboek diverse rechten en taksen
Bij mijn weten is dit nieuw? Wat zit hier weer achter?
E. EFFECTENREKENINGEN
Bent u van 10.03.2018 tot 31.12.2018 titularis geweest van meer dan één effectenrekening bedoeld in artikel 152, 1°, a, van het Wetboek diverse rechten en taksen
Bij mijn weten is dit nieuw? Wat zit hier weer achter?
Re: Nieuwe vraag ivm effectenrekening op aangifte personenbelasting?
Dit uiteraard effectentaks-t23022.html
Men wil weten of je meerdere effectenrekeningen hebt, want dan zou de som wel eens groter dan 500000 kunnen zijn
Men wil weten of je meerdere effectenrekeningen hebt, want dan zou de som wel eens groter dan 500000 kunnen zijn
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Telt een pensioenspaarfonds mee voor een effectenrekening? Ik vermoed van niet want dan zouden er veel in overtreding zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het hebben van een pensioenfonds impliceert niet noodzakelijk dat je een effectenrekening hebt.
Trouwens tricky vraag want bv iedereen die klant is bij Keytrade heeft een effectenrekening bij mijn weten, gebruikt of ongebruikt !
Trouwens tricky vraag want bv iedereen die klant is bij Keytrade heeft een effectenrekening bij mijn weten, gebruikt of ongebruikt !
klopt, bij keytradeJiraisking schreef: ↑2 mei 2019, 22:43 Het hebben van een pensioenfonds impliceert niet noodzakelijk dat je een effectenrekening hebt.
en misschien nog bij andere banken ook.
Iemand die zijn 192 euro claimt via bewijstukjes van binckbank, en zijn belastinggeld op zijn rekening bij keytradre laat storten ( maar daar nul euro op zijn effectenrekening heeft )
EN veklaart van niet meer dan 1 effectenrekening te hebben.
Welke conclusie zou een "slimme" belastingambtenaar daaruit kunnen trekken
dat hij liegt, en een zware crimineel is die zwaar aangepakt moet worden, boetes enz
via datamining opsporen ?
Als de fiscus eens eens ziet dat hun programma minder gangsterachtig is opgesteld. Nooit een vereenvoudigd voorstel in het VOORDEEL van de belastingslaaf, altijd in het nadeel blijkbaar
Wij zijn gehuwd onder het wettelijk stelsel. Mijn man is titularis van een effectenrekening en er is ook een effectenrekening op mijn naam bij dezelfde bank. Dus elk eentje. Moeten wij dan opgeven dat we meer dan 1 hebben. Bekijken ze het als koppel of als persoon?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Per persoon neem ik aan ... Anders klopt hun vraagstelling niet.pio123 schreef: ↑3 mei 2019, 05:48 Wij zijn gehuwd onder het wettelijk stelsel. Mijn man is titularis van een effectenrekening en er is ook een effectenrekening op mijn naam bij dezelfde bank. Dus elk eentje. Moeten wij dan opgeven dat we meer dan 1 hebben. Bekijken ze het als koppel of als persoon?
Maar stel dat je elk individueel een effectenrekening hebt en gezamenlijk ook nog eentje, dan zou ik "2" aangeven.
die" ja" antwoorden worden misschien opgejaagd wild
de anderen laten ze misschien met rust
de anderen laten ze misschien met rust
Oeps, ik heb die vraag over het hoofd gezien. 

Er zijn 2 kolommen voorzien (zoals voor de lonen): dus niets in te vullen in elke kolom, want "1" is niet "meer dan 1"Jiraisking schreef: ↑3 mei 2019, 14:13Per persoon neem ik aan ... Anders klopt hun vraagstelling niet.pio123 schreef: ↑3 mei 2019, 05:48 Wij zijn gehuwd onder het wettelijk stelsel. Mijn man is titularis van een effectenrekening en er is ook een effectenrekening op mijn naam bij dezelfde bank. Dus elk eentje. Moeten wij dan opgeven dat we meer dan 1 hebben. Bekijken ze het als koppel of als persoon?
Maar stel dat je elk individueel een effectenrekening hebt en gezamenlijk ook nog eentje, dan zou ik "2" aangeven.
Er moet ook geen getal ingevuld worden, enkel "ja" aankruisen indien het 2, 3, ... zou zijn.
Voor mijn gevoel bedoelen ze daarmee of men effectenrekening(en) heeft/had die in de periode van 10.03.2018 tot 31.12.2018 ook actief waren.
Bij sommige banken werd automatisch een effectenrekening geopend (vb Keytrade) per aangevraagde zichtrekening, ook als die misschien nooit gebruikt zouden worden.
En wat bij Rabobank, waar de effectenrekeningen naar Keytrade werden verhuisd, maar die (tot voor kort) nog zichtbaar waren bij het inloggen; werden die intussen geannuleerd?
Bij sommige banken werd automatisch een effectenrekening geopend (vb Keytrade) per aangevraagde zichtrekening, ook als die misschien nooit gebruikt zouden worden.
En wat bij Rabobank, waar de effectenrekeningen naar Keytrade werden verhuisd, maar die (tot voor kort) nog zichtbaar waren bij het inloggen; werden die intussen geannuleerd?
Laatst gewijzigd door Nefertari op 4 mei 2019, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
zelfs als ze niet actief zijn, heb je nog een effectenrekening
en die van rabo is misschien in 2019 verdwenen maar in 2018 nog niet
Gelukkig voor sommigen moet je niet het AANTAL effectrekeningen vermelden, maar gewoon méér dan 1
als je een fout daartegen maakt dan heeft de fiscus 3 jaar tijd om een aanslag te "plegen" ipv slechts tot 30-06-2019
en die van rabo is misschien in 2019 verdwenen maar in 2018 nog niet
Gelukkig voor sommigen moet je niet het AANTAL effectrekeningen vermelden, maar gewoon méér dan 1
als je een fout daartegen maakt dan heeft de fiscus 3 jaar tijd om een aanslag te "plegen" ipv slechts tot 30-06-2019
Maar ze werden wél al in oktober 2017 overgebracht naar Keytrade; dus konden er geen waarden meer opstaan in 2018.
Ik herinner mij niet of Rabobank ooit liet weten of deze intussen geannuleerd werden. Maar ze waren tot voor kort nog zichtbaar.
Wat staat er eigenlijk tegenover als je een bepaald iets vergeet in te vullen?
Neem nu een gsm van het werk, dat is een voordeel alle aard. Maar velen zullen dat, al dan niet opzettelijk, vergeten. Is er dan een boete, een rechtzettende betaling met interest?
Neem nu een gsm van het werk, dat is een voordeel alle aard. Maar velen zullen dat, al dan niet opzettelijk, vergeten. Is er dan een boete, een rechtzettende betaling met interest?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor