KBC wijzigt tarieven
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC wijzigt tarieven
Ik kan mij perfect vinden in de gratis rekening van KBC.
Ik heb mijn mastercard bij Beobank.
Geldafhalingen, ik wandel naar de KBC-bank in het volgend dorp, die in ons dorp is verdwenen, en haal daar geld af. Of, wat ik meestal doe, ik betaal mijn waren in de winkel met de kaart en vraag 100 euro extra. Of 50 of 60 of ...
Ik kan hier perfect mee leven. wil ik eens geld afhalen in een ander kantoor dan kan dat, maar ik betaal dan 20 cent. Blijkbaar nu 50 cent geworden? Nuja, ik denk dat ik dat in de afgelopen 4 jaar maximaal 5 keer gedaan heb. Ik kan hier dus mee leven
Ik heb mijn mastercard bij Beobank.
Geldafhalingen, ik wandel naar de KBC-bank in het volgend dorp, die in ons dorp is verdwenen, en haal daar geld af. Of, wat ik meestal doe, ik betaal mijn waren in de winkel met de kaart en vraag 100 euro extra. Of 50 of 60 of ...
Ik kan hier perfect mee leven. wil ik eens geld afhalen in een ander kantoor dan kan dat, maar ik betaal dan 20 cent. Blijkbaar nu 50 cent geworden? Nuja, ik denk dat ik dat in de afgelopen 4 jaar maximaal 5 keer gedaan heb. Ik kan hier dus mee leven

Vele kleintjes maken één groot, zei de mug, en ze deed een plasje in de zee ...
Is dit wereldbeslissend ? Nee ...
Is een brood die een paar cent duurder wordt wereldbeslissend ? Nee ...
Is Telenet of Proximus die zijn prijzen verhoogd wereldbeslissend ? Nee ...
Enzovoorts ...
Met dat verschil dat WIJ ONS geld geven aan de banken waarmee zij dan winst kunnen maken door ONS geld uit te lenen aan anderen ... nu winnen ze zowel op diegenen die leveren als aan diegenen die krijgen ...
Voltijds ja. En ik vroeg maar voor 2200 EUR netto omgerekend. Je kan dan mijn reactie inbeelden als ik ineens 3000 EUR krijg.
Nu persoonlijk heb ik geen probleem om voor hun diensten te betalen. Ze staan ver vooruit op Fortis, ING, Keytrade.
Ik walg alleen van de sales die me opbellen als ik een simulatie wil doen voor een verzekering, lening of pensioenspaarfonds. Ze tracken letterlijk alles in de app.
Jonasje, jongen...
Zou het kunnen dat ge de laatste tijd slecht slaapt.
Je schreef hiervoor op JAARBASIS.
Jij vroeg 2200 netto per maand en je kreeg 3000 per jaar dan ?
Of zijn de bedragen wat je per jaar meer wou verdienen tov je huidige werkgever ?
Of een maandloon ?
Ik heb een basisrekening bij kbc maar Ik haal alleen geld af met belfius omdat dat bij hen gratis is. Omdat zij mijn hoofdbank zijn heb ik daar altijd het meeste van mij geld staan.
Geld afhalen bij de supermarkt is ok behalve bij lidl in mijn gemeente.
Altijd gezeik dat ze niet genoeg geld in kas hebben.
Hello bank is ook gratis, gebruik ik ook... maar enkel om mijn boodschappen te doen. En aldus vikingpunten te sparen..
Beobank, daar gebruik ik de gratis creditcard maar de zichtrekening is er precies eentje van 1978... achterlijk systeem... gebruik ik niet.
Ing : gebruik ik om snel geld te transfereren, ook naar mezelf. Geld afhalen bij een andere bank kost er 50 cent. Dat heb ik nog geen enkele keer gedaan.De prijs is te hoog, dus noppes.
Ik heb ook nog een AXA- en een Bpostbank rekening maar die gebruik ik niet.
Om te vermijden dat ze door niet-activiteit worden afgesloten zet ik er al eens wat geld op en daarna weer terug naar een andere rekening... Niet noodzakelijk. Ik weet het.
En zo hou ik de kosten laag. Buiten Europa rekent Beobank creditcard bv duurdere kosten aan dan sommige concurrenten bij aankoop in een winkel. Mits een positief saldo van minimum het afgehaalde bedrag zijn ze goedkoper of gelijk in kosten tov een andere bank.. De wisselprovisie is 2,1 procent terwijl dat bij sommige banken maar 1,6 is. Maar door de lage kostprijs van de kaart (0) win ik nog altijd door geen betalende kaarten te nemen.
Gebruik elke bank voor wat ze het best zijn. In mijn lijstje zijn kbc, bpostbank en axa in niets het beste. Die blijven dus voorlopig ongebruikt.
Geld afhalen bij de supermarkt is ok behalve bij lidl in mijn gemeente.
Altijd gezeik dat ze niet genoeg geld in kas hebben.
Hello bank is ook gratis, gebruik ik ook... maar enkel om mijn boodschappen te doen. En aldus vikingpunten te sparen..
Beobank, daar gebruik ik de gratis creditcard maar de zichtrekening is er precies eentje van 1978... achterlijk systeem... gebruik ik niet.
Ing : gebruik ik om snel geld te transfereren, ook naar mezelf. Geld afhalen bij een andere bank kost er 50 cent. Dat heb ik nog geen enkele keer gedaan.De prijs is te hoog, dus noppes.
Ik heb ook nog een AXA- en een Bpostbank rekening maar die gebruik ik niet.
Om te vermijden dat ze door niet-activiteit worden afgesloten zet ik er al eens wat geld op en daarna weer terug naar een andere rekening... Niet noodzakelijk. Ik weet het.
En zo hou ik de kosten laag. Buiten Europa rekent Beobank creditcard bv duurdere kosten aan dan sommige concurrenten bij aankoop in een winkel. Mits een positief saldo van minimum het afgehaalde bedrag zijn ze goedkoper of gelijk in kosten tov een andere bank.. De wisselprovisie is 2,1 procent terwijl dat bij sommige banken maar 1,6 is. Maar door de lage kostprijs van de kaart (0) win ik nog altijd door geen betalende kaarten te nemen.
Gebruik elke bank voor wat ze het best zijn. In mijn lijstje zijn kbc, bpostbank en axa in niets het beste. Die blijven dus voorlopig ongebruikt.
KBC is mijn huisbank voor standaard betalingen. Naar mijn mening is hun mobiele app de beste in de markt. Maar dat is het dan ook.
Ik blijf dat niet begrijpen. Alsof ge uw auto leent aan iemand en die persoon vraagt geld aan u voor het ongemak dat hij ondervond voor het gebruik van die auto.
Banken mogen blij dat ze uw geld verkrijgen anders gingen ze gewoon failliet, daar vraagt ge toch geen geld voor?
Ik ga morgen geld eens vragen in de winkel voor de afname van hun producten.
Banken mogen blij dat ze uw geld verkrijgen anders gingen ze gewoon failliet, daar vraagt ge toch geen geld voor?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Klopt volledig, maar niemand zegt dat ge uw geld er langer moet laten opstaan dan nodig is.Lukske schreef: ↑20 juni 2019, 18:43 Ik blijf dat niet begrijpen. Alsof ge uw auto leent aan iemand en die persoon vraagt geld aan u voor het ongemak dat hij ondervond voor het gebruik van die auto.
Als ze uw loon storten, kan je het dezelfde dag afhalen als je wil.
Als iedereen dat zou doen, en spaargeld thuis laten inplaats van op de rekening zouden de banken wel anders piepen,maar ze zijn zich hiertegen al volop aan het wapenen, iedereen verplicht een rekening te hebben en door de gratis basis rekening,. kontante betalingen te beperken enz. enz.
De macht zit nu eenmaal in de politiek en de banken.
Bedankt, inderdaad dat zal het zijn.haelewyn schreef: ↑19 juni 2019, 13:29 Je hebt er geen idee van hoe moeilijk hun tarieven terug te vinden zijn.
Zou dat opzettelijk zijn ?
https://www.kbc.be/particulieren/nl/info/tarieven.html
De kbc rekeningverzekering kost 40 cent per maand. Een klassieker....
Veel mensen weten niet dat ze dat genomen hebben.
Vroeger voegden de banken dat standaard toe bij de opening van de rekening.
Maar wat die verzekering inhoud?
En inderdaad moeilijk terug te vinden, ik had er ook al naar gezocht en niet gevonden, hoe was dat alweer van die kat en haar jongen

Van KBC nog geen antwoord gehad.
Het is gemakkelijker via google dan op de website van een bank
gewoon "rekeningverzekering kbc"
Is typisch een verzekering die weinig kost maar ook weinig opbrengt. Er wordt wel geschermd met een maximale vergoeding die zeer aanlokkelijk klinkt en een "zeer klein jaarlijks bedrag".
Nu, alle banken zijn in hetzelfde bedje ziek. Wanneer die verzekering genomen wordt per rekening, dan heb je al snel tientallen miljoenen keer dat "kleine bedrag van amper 4,8€ per jaar". 200 miljoen per jaar voor de banken, waarvan ze per jaar misschien 40 miljoen uitkeren aan de klanten. Snel en gemakkelijk verdiend.
Direct opzeggen !
Haha, dan zeg ik die op, is iets denk ik van jaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden.
Nu nog effe wachten tot het nieuwe gerenoveerde KBC kantoor hier achter de hoek zijn deuren opent.
En dan nog eens een poging wagen van kantoor te veranderen, dat spelleke sleept al jaren aan.
Nu nog effe wachten tot het nieuwe gerenoveerde KBC kantoor hier achter de hoek zijn deuren opent.
En dan nog eens een poging wagen van kantoor te veranderen, dat spelleke sleept al jaren aan.
Bedenk nu net dat ik dan beter ineens door de zure appel bijt en mijn Plusrekening omzet naar een Basisrekening.
Die is zelfs gratis!
Kredietkaart niet nodig.
2de bankkaart niet nodig.
Foto zekers niet, heb ik nu ook niet en wist zelfs niet dat het gratis was bij mijn +
Haal enkel geld af in eigen KBC kantoor.
Geld opnemen aan loket? Nog nooit gedaan, gaat dan waarschijnlijk over een grote som...............
Online bankieren zelfde voorwaarden-limieten of zit daar ergens dat fameus addertje onder het zo groene KBC gras?
Verder nog andere KBC onhebbelijkheden?
Behoud ik mijn huidige nummer bij een omschakeling?
Die is zelfs gratis!
Kredietkaart niet nodig.
2de bankkaart niet nodig.
Foto zekers niet, heb ik nu ook niet en wist zelfs niet dat het gratis was bij mijn +
Haal enkel geld af in eigen KBC kantoor.
Geld opnemen aan loket? Nog nooit gedaan, gaat dan waarschijnlijk over een grote som...............
Online bankieren zelfde voorwaarden-limieten of zit daar ergens dat fameus addertje onder het zo groene KBC gras?
Verder nog andere KBC onhebbelijkheden?
Behoud ik mijn huidige nummer bij een omschakeling?