KBC wijzigt tarieven
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC wijzigt tarieven
Gifre : je behoudt je rekeningnummer. Iemand die ik ken heeft het zo gedaan.
Online bankieren : geen verschil.
Grootste verschil is de maandelijkse kost en de kost om geld af te halen aan een niet-kbc automaat.
Online bankieren : geen verschil.
Grootste verschil is de maandelijkse kost en de kost om geld af te halen aan een niet-kbc automaat.
Ik ook maar maandelijkse afschriften, omdat het wettelijk het enige geldig origineel aantoonbaar bewijs is.
Een pdf is voor de rechtbank niet geldig,omdat er software is waarmee je kunt foefelen.
Wettelijk iets nodig kan men altijd een betalende kopij vragen.
Al de rest ........
En hoeveel keer in een mensen leven iets nodig voor een rechtbank.
Een email wordt heden ook al aanvaard voor de rechtbank.
We leven heden in het digitale tijdperk.
Estate Guru believer.
Ok dat is al ok dat je zelfde rekeningnummer behoudt.
Wel gevonden dat je bij de basisrekening niet de melding krijgt dat er een storting gebeurt is.
Ook geen instantoverschrijving.
Wat als je er niet meer bent,hoe gaat je erfgenaam bewijzen dat er meer geld op de rekening stond dat wat de bank zegt...
Jouw wantrouwen tov de banken is alleszins (nog) groter dan het mijne. 
-
anonymous
Is dat niet met alle verzekeringen?NTO schreef: ↑21 juni 2019, 08:12
Nu, alle banken zijn in hetzelfde bedje ziek. Wanneer die verzekering genomen wordt per rekening, dan heb je al snel tientallen miljoenen keer dat "kleine bedrag van amper 4,8€ per jaar". 200 miljoen per jaar voor de banken, waarvan ze per jaar misschien 40 miljoen uitkeren aan de klanten. Snel en gemakkelijk verdiend.
Direct opzeggen !
-
anonymous
IUk hoorde van kbc als ik mijn 2 iban naar basisrekening omzet dat da geen probleem is. 2 bankkaarten daarintegen wel, klopt dat?
Jaren geleden, nog met andere formules, wilden we ook een tweede kaart op een kbc rekening. Daardoor is de rekening ineens naar een hogere formule gebracht.
Je moet eens nakijken in hun tarievenlijst of je een tweede kaart ziet in hun lijstje voor de basisrekening of niet. Anders zoek ik het wel eens op voor jou straks.
edit : bijlage jpg
Je moet eens nakijken in hun tarievenlijst of je een tweede kaart ziet in hun lijstje voor de basisrekening of niet. Anders zoek ik het wel eens op voor jou straks.
edit : bijlage jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 21 juni 2019, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
2de kaart is extra betalenhaelewyn schreef: ↑21 juni 2019, 11:28 Jaren geleden, nog met andere formules, wilden we ook een tweede kaart op een kbc rekening. Daardoor is de rekening ineens naar een hogere formule gebracht.
2de rekening niet
volgens kbc
Sommige verzekeringen zijn wettelijk verplicht, bijvoorbeeld autoverzekering.boonpwnz schreef: ↑21 juni 2019, 11:19Is dat niet met alle verzekeringen?NTO schreef: ↑21 juni 2019, 08:12
Nu, alle banken zijn in hetzelfde bedje ziek. Wanneer die verzekering genomen wordt per rekening, dan heb je al snel tientallen miljoenen keer dat "kleine bedrag van amper 4,8€ per jaar". 200 miljoen per jaar voor de banken, waarvan ze per jaar misschien 40 miljoen uitkeren aan de klanten. Snel en gemakkelijk verdiend.
Direct opzeggen !
Brandverzekering is niet verplicht, maar dat moet je meestal doen als je een hypothecaire lening wilt.
Maar dat zijn verzekeringen waar de financiële schade wel heel groot kan zijn, en waar de vergoeding ook heel groot kan zijn. Het kan ook een manier zijn om rustig te slapen: als je huis afbrandt of je rijdt iemand omver, dan word je niet financieel aan de afgrond gebracht (naast de emotionele schade die weliswaar blijft).
Andere levensverzekering kun je nemen om je familie te beschermen. Als je sterft, wordt een groot bedrag uitbetaald aan je familie.
Of om je successierechten te betalen. Je doet een onderhandse schenking van een heel groot bedrag. Je betaalt niets. Maar als je binnen de 3 jaar sterft, dan zijn (bij een heel groot bedrag) de successierechten heel hoog. Dan sluit je een tijdelijke overlijdensverzekering af voor 3 jaar, voor het bedrag van de successierechten.
Bij zo een rekeningverzekering krijg je het bedrag dat op de rekening staat, uitbetaald. Staat daar 1000 € op, dan krijg je max 1000€. Staat daar 20€ op, dan krijg je 20€.
Als je de schenking registreert bij een notaris dan betaal je 3% successie ... en mag de schenker in principe de dag erna dood gaan ... ik weet niet wat de kostprijs is van zo'n overlijdensverzekering maar ik vermoed dat die ook wel in de buurt van die 3 % zal liggen (of hoger ?) ... betaal dan die 3% successie zo heeft de "gemeenschap" er ook nog iets aan ipv "de bank" ...NTO schreef: ↑21 juni 2019, 12:14 Of om je successierechten te betalen. Je doet een onderhandse schenking van een heel groot bedrag. Je betaalt niets. Maar als je binnen de 3 jaar sterft, dan zijn (bij een heel groot bedrag) de successierechten heel hoog. Dan sluit je een tijdelijke overlijdensverzekering af voor 3 jaar, voor het bedrag van de successierechten.
Bij een schenking via de notaris moet je ook nog 3 jaar blijven leven.
Vaak is dat zo maar niet altijd. Wel ben je meestal alleen maar verzekerd bij overlijden door ongeval. Voorwaarden KBC rekeningverzekering :
''''''''''Vergoeding
De uitgekeerde vergoeding bij een verzekerd ongeval bedraagt minimaal 1.875 euro per verzekerde klant en is gebaseerd op de som van de saldi op alle verzekerde rekeningen.
Daarenboven ontvangt de begunstigde een aanvullende vergoeding van 1.250 euro per kind ten laste van de verzekerde.
De totale vergoeding (inclusief de aanvullende vergoeding wegens kinderlast) kan oplopen tot maximaal 125.000 euro per verzekerde, ongeacht het aantal rekeningen en de saldi van de rekeningen.''''''''"