Hoe kan ik meer geld overhouden per maand? (alle uitgaven genoteerd)
Hoe kan ik meer geld overhouden per maand? (alle uitgaven genoteerd)
Beste mensen,
Ik woon alleen en zou graag wat meer geld overhouden per maand om te kunnen sparen maar ik wordt er niet goed van als ik alles uitreken...
Ik ga nooit op reis, ik koop nooit films en heel zelden games, geen netflix of andere abbonementen, ik ga bijna nooit uiteten, ik rook niet, ik let op mijn verbruik, ik heb enkel onbeperkt internet (is nodig) en geen tv of telefoon, ik speel geen loterij,..
(Alle bedragen zijn uitgerekend per maand!)
Inkomen:
€1600 per maand + €110 maaltijdcheques.
Uitgaven:
Huur: €550
Gemeenschappelijke kosten: €60
Auto verzekering: €44
Hospitalisatieverzekering: €12
Woning verzekering: €16
Familiale verzekering: €5
Wegen belasting: €24
Zorgkas: €5
2 slangen: €50
Iracing abonnement: €9 (mijn hobby waar ik van hou, racen)
Lidmaatschap de voorzorg: €6
Gemeente belasting: €8
Provincie belasting: €3
Gas en elektriciteit: €140
Water: €18
Boodschappen: €280(-€100 maaltijdcheques )=€180
Lening: €159
Tanken: €120
Kosten bankrekening: €7
Vakbond: €18
Gsm: €15
Internet: €54
Vab wegen hulp: €16
Totaal uitgaven per maand: €1519
(Die lening van €159 per maand loopt af over een jaar dus dat gaat wel al enorm veel doen)
Ik moet mijn 4 banden vervangen op de auto omdat deze 90% opgereden zijn en ik kan dit maar net betalen... Ik zou graag een basic fit fitness abonnement nemen voor €20 per maand maar ik kan dit amper betalen...
Ik word hier depressief van eerlijk gezegd want ik heb niet veel luxe denk ik en toch hou ik zo weinig over per maand.
Ik woon alleen en zou graag wat meer geld overhouden per maand om te kunnen sparen maar ik wordt er niet goed van als ik alles uitreken...
Ik ga nooit op reis, ik koop nooit films en heel zelden games, geen netflix of andere abbonementen, ik ga bijna nooit uiteten, ik rook niet, ik let op mijn verbruik, ik heb enkel onbeperkt internet (is nodig) en geen tv of telefoon, ik speel geen loterij,..
(Alle bedragen zijn uitgerekend per maand!)
Inkomen:
€1600 per maand + €110 maaltijdcheques.
Uitgaven:
Huur: €550
Gemeenschappelijke kosten: €60
Auto verzekering: €44
Hospitalisatieverzekering: €12
Woning verzekering: €16
Familiale verzekering: €5
Wegen belasting: €24
Zorgkas: €5
2 slangen: €50
Iracing abonnement: €9 (mijn hobby waar ik van hou, racen)
Lidmaatschap de voorzorg: €6
Gemeente belasting: €8
Provincie belasting: €3
Gas en elektriciteit: €140
Water: €18
Boodschappen: €280(-€100 maaltijdcheques )=€180
Lening: €159
Tanken: €120
Kosten bankrekening: €7
Vakbond: €18
Gsm: €15
Internet: €54
Vab wegen hulp: €16
Totaal uitgaven per maand: €1519
(Die lening van €159 per maand loopt af over een jaar dus dat gaat wel al enorm veel doen)
Ik moet mijn 4 banden vervangen op de auto omdat deze 90% opgereden zijn en ik kan dit maar net betalen... Ik zou graag een basic fit fitness abonnement nemen voor €20 per maand maar ik kan dit amper betalen...
Ik word hier depressief van eerlijk gezegd want ik heb niet veel luxe denk ik en toch hou ik zo weinig over per maand.
Re: Hoe kan ik meer geld overhouden per maand? (alle uitgaven genoteerd)
Hoeveel flessen Laphroaig zitten er in uw 280 EUR aan boodschappen? 
2 slangen + lening is meer dan 13% van uw inkomen. Serieuze investering natuurlijk (en als de lening wegvalt zal je dat inderdaad heel goed voelen). Als je al lastig 20 EUR/maand kunt uitgeven aan een fitness-abonnement, kan je je afvragen hoe nuttig je huisdiertjes zijn als je geen nagel hebt om aan uw gat te scharten.
Zonder slangen en lening kan je dan makkelijk 300 EUR/maand sparen.

2 slangen + lening is meer dan 13% van uw inkomen. Serieuze investering natuurlijk (en als de lening wegvalt zal je dat inderdaad heel goed voelen). Als je al lastig 20 EUR/maand kunt uitgeven aan een fitness-abonnement, kan je je afvragen hoe nuttig je huisdiertjes zijn als je geen nagel hebt om aan uw gat te scharten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gas en elektriciteit zijn het dubbele van wat ik betaal.
Woon je al lang alleen of is dit het eerste jaar met een voorlopig voorschot dat nog niet berekend is op het werkelijke verbruik.
Ik zie verder nog vele kleine dingetjes waar je kan op besparen maar weinig grote dingen.
Als je niet toekomt kan je twee dingen doen : zorgen dat er meer binnenkomt of minder uitgeven.
Zou het een idee zijn om je auto te verkopen en van deelauto's gebruik te maken ? Een auto is namelijk altijd een zware kost in een redelijk klein budget.
Woon je al lang alleen of is dit het eerste jaar met een voorlopig voorschot dat nog niet berekend is op het werkelijke verbruik.
Ik zie verder nog vele kleine dingetjes waar je kan op besparen maar weinig grote dingen.
Als je niet toekomt kan je twee dingen doen : zorgen dat er meer binnenkomt of minder uitgeven.
Zou het een idee zijn om je auto te verkopen en van deelauto's gebruik te maken ? Een auto is namelijk altijd een zware kost in een redelijk klein budget.
Gas en Elektriciteit zijn hoog.
Ik woon zelf in een appartement en betaal afgerond 30 euro voor elektriciteit en 15 voor gas.
Meestal krijg ik bij de afrekening nog een heel klein beetje terug.
7 euro bankkosten : dit is een post die alleen nog gaat stijgen. Ik zou een bank overwegen die geen kosten aanrekent : https://www.spaargids.be/sparen/zichtre ... ijken.html
Ik woon zelf in een appartement en betaal afgerond 30 euro voor elektriciteit en 15 voor gas.
Meestal krijg ik bij de afrekening nog een heel klein beetje terug.
7 euro bankkosten : dit is een post die alleen nog gaat stijgen. Ik zou een bank overwegen die geen kosten aanrekent : https://www.spaargids.be/sparen/zichtre ... ijken.html
Blijkbaar iets tegen huisdieren of is het de fles azijn.Poldermol schreef: ↑5 oktober 2019, 16:45 Hoeveel flessen Laphroaig zitten er in uw 280 EUR aan boodschappen?
Estate Guru believer.
Kosten zijn niet echt overdreven.
Wat wel opvalt is je benzine verbruik ( 30 euro/week ) krijg je geen woon werk vergoeding?? )
https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... er-betalen
Je pechverhelping 192 euro/jaar
Je gas en elec. betaal ik ook zoveel maar ben wel alle dagen thuis en kijk er niet echt naar,heb het graag warm en veel licht ( misschien LED verlichting overwegen of je verwarming afzetten als je niet thuis bent )
Je totale autokosten 204 euro/maand ( verz. - pech - taks - benzine ) + moet je het onderhoud nog extra betalen
Je 2 slangen: €50
Iracing abonnement: €9 (mijn hobby waar ik van hou, racen) maar je moet niet alles opgeven ook niet natuurlijk.
Je boodschappen 70 euro/week in Aldi - Lidl - colruyt - Renmans doen??? inplaats van de durdere Carrefour of Delhaize.
Voor het overige zie ik niet veel waarop je zou kunnen besparen voordat je lening van 159 wegvalt.
Of met iemand kosten delend samenwonen????
Kan je je voorlopig niet stellen met 2 dehands banden in de garage, zodat je de winter veilig doorkomt??? of een boete krijgt wegens te weinig profiel op je banden.
Wat wel opvalt is je benzine verbruik ( 30 euro/week ) krijg je geen woon werk vergoeding?? )
https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... er-betalen
Je pechverhelping 192 euro/jaar
Je gas en elec. betaal ik ook zoveel maar ben wel alle dagen thuis en kijk er niet echt naar,heb het graag warm en veel licht ( misschien LED verlichting overwegen of je verwarming afzetten als je niet thuis bent )
Je totale autokosten 204 euro/maand ( verz. - pech - taks - benzine ) + moet je het onderhoud nog extra betalen
Je 2 slangen: €50
Iracing abonnement: €9 (mijn hobby waar ik van hou, racen) maar je moet niet alles opgeven ook niet natuurlijk.
Je boodschappen 70 euro/week in Aldi - Lidl - colruyt - Renmans doen??? inplaats van de durdere Carrefour of Delhaize.
Voor het overige zie ik niet veel waarop je zou kunnen besparen voordat je lening van 159 wegvalt.
Of met iemand kosten delend samenwonen????
Kan je je voorlopig niet stellen met 2 dehands banden in de garage, zodat je de winter veilig doorkomt??? of een boete krijgt wegens te weinig profiel op je banden.
Laatst gewijzigd door ludo op 5 oktober 2019, 21:11, 7 keer totaal gewijzigd.
Aan je huurprijs te zien woon je op een appartement en je bent alleenstaand + werkend. Dan vind ik €140 per maand gas en elektriciteit heel veel, ben je zeker dat je een goedkoop tarief hebt? Je kan online gemakkelijk prijzen vergelijken.
Precies ook relatief veel kosten aan tanken. Afhankelijk van waar je woont en werkt misschien eens naar alternatieven kijken? Bijvoorbeeld fietsen bij goed weer, dat is al een vorm van fitness
Precies ook relatief veel kosten aan tanken. Afhankelijk van waar je woont en werkt misschien eens naar alternatieven kijken? Bijvoorbeeld fietsen bij goed weer, dat is al een vorm van fitness

U gebruikt de fles azijn-opmerking tegen de verkeerde persoon. Ik was degene die u inbeeldde als een oude man die kwaad met zijn wandelstok zwaaitplatin schreef: ↑5 oktober 2019, 17:30Blijkbaar iets tegen huisdieren of is het de fles azijn.Poldermol schreef: ↑5 oktober 2019, 16:45 Hoeveel flessen Laphroaig zitten er in uw 280 EUR aan boodschappen?

Niets tegen huisdieren, maar het is nu eenmaal een kost.
Daar komt binnenkort een job bonus bij

Gas en elektriciteit: Doe de V-test en stap over op een goedkopere leverancier.
Boodschappen: Merkloze producten, minder kant en klare maaltijden?
Tanken: grote afstanden of auto met hoog verbruik?
Kosten bankrekening: Kan goedkoper of zelfs gratis
Vakbond: Krijg je deels terug via jaarlijkse vakbondspremie.
Vab wegen hulp: Echt nodig? Eventueel inbegrepen in auto verzekering?
Begrijpelijk, je woon kost, gas, elektriciteit en auto brandstof nemen flink deel van je budget, misschien is dichter bij je werk gaan wonen, liefst in een woning of appartement met wat minder energie verbruik, een optie. Op de rest valt niet zo gek zoveel te besparen. Vermijd het aangaan van leningen, er blijft immers te weinig budget over.
Elk jaar van energieleverancier veranderen. Betaalde dit jaar 78 euro per maand bij Luminus en zou nu 99 euro moeten gaan betalen. Overgestapt naar Lampiris en zit nu terug op 63 euro. Volgend jaar terug overschakelen naar de op dat moment goedkoopste aanbieder.
Met van leverancier te veranderen zal je niet de jackpot winnen. Verschillen zijn maar heel klein, zeker als je klein verbruiker bent. En niet vergeten dat na je maandelijkse voorschotten nog een afrekening volgt.Brembos schreef: ↑5 oktober 2019, 18:53 Elk jaar van energieleverancier veranderen. Betaalde dit jaar 78 euro per maand bij Luminus en zou nu 99 euro moeten gaan betalen. Overgestapt naar Lampiris en zit nu terug op 63 euro. Volgend jaar terug overschakelen naar de op dat moment goedkoopste aanbieder.
Met een strenge vroege winter zal je uiteraard meer moeten betalen,dan met een zachte late winter.
Centrale verwarming zal ook goedkoper zijn dan met gasradiatoren verwarmen. Electrische bijverwarming is al helemaal uit den boze.
Dubbele ramen - dakisolatie -
Laatst gewijzigd door ludo op 5 oktober 2019, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Wel opletten met levernaciers die te weinig voorschot vragen ( want dat is makkelijk om klanten binnen te halen ), de eindafrekening zal dan wel tegenslagen
U bent jong. Hebt u enige interesse voor of affiniteit met voetbal? Word scheidsrechter bij de jeugd, krijg je €30 netto voor per wedstrijd, vaak 2 wedstrijden per weekend. En 's avonds bij een eersteklasser in je buurt steward, nog eens €25 tot €35 afhankelijk van de club, per thuiswedstrijd. Het klinkt peanuts, maar zo haal je dus makkelijk en onbelast €120 of meer per maand extra binnen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hallo, ik herken hierin een beetje mijn situatie van een 15 jaar geleden. Behalve de slangen
.
Ik ging dan al wel eens meer op reis. Afhankelijk van hoeveel energie uw job opeist zou ik gaan voor een sidehustle. Misschien heeft u een passie waar u zich kan in verdiepen en is daar ergens een vraag naar een dienst die u kan verlenen? Mijn hobby (fotografie) was zo na enkele jaren een tweede inkomen in de weekends met huwelijken... sparen was in de eerste jaren eerder investeren in beter gerief, maar mettertijd verschuift de balans richting sparen. Is er geld nodig om uw sidehustle te starten, kan u eerst een tijdje flexijobben om dit te bekostigen. Ik werkte eerst een jaar extra uurtjes om met dit geld te investeren ipv te lenen. Een andere optie is tijd investeren in bijleren, uw waarde op de jobmarkt verhogen en solliciteren voor een andere job.
Ik was vroeger een gamer die per week vele uurtjes verspeelde, geen spijt van die periode maar die tijd investeer je beter in jezelf dan in de zakken van de gamingindustrie.

Ik ging dan al wel eens meer op reis. Afhankelijk van hoeveel energie uw job opeist zou ik gaan voor een sidehustle. Misschien heeft u een passie waar u zich kan in verdiepen en is daar ergens een vraag naar een dienst die u kan verlenen? Mijn hobby (fotografie) was zo na enkele jaren een tweede inkomen in de weekends met huwelijken... sparen was in de eerste jaren eerder investeren in beter gerief, maar mettertijd verschuift de balans richting sparen. Is er geld nodig om uw sidehustle te starten, kan u eerst een tijdje flexijobben om dit te bekostigen. Ik werkte eerst een jaar extra uurtjes om met dit geld te investeren ipv te lenen. Een andere optie is tijd investeren in bijleren, uw waarde op de jobmarkt verhogen en solliciteren voor een andere job.
Ik was vroeger een gamer die per week vele uurtjes verspeelde, geen spijt van die periode maar die tijd investeer je beter in jezelf dan in de zakken van de gamingindustrie.