Winst nemen
TIP
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Re: Winst nemen
Inbev volatiel? Daar lach ik eens mee. Ik heb voor de fun eens aandelen gekocht van gokbedrijven (scientific games, kindred, playtech,...). Dat is pas een volatiele sector. Dan is Inbev voor voorzichtige beleggers 
Het is niet abnormaal dat een individueel aandeel veel volatieler is dan een korf van aandelen, dit is zelfs eerder het verwachte patroon
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De grote vissen spelen met de kleintjes en halen het geld uit hun zakken. Voor mij is de tijd van individuele aandelen voorbij. Er zit gewoon geen logica meer in en je blijft constant achter lopen. Koop dan een mix fonds of dergelijke of volg een index en stort maandelijks en slaap gerust.
De mensen hier op het forum die er iets mee verdienen zijn er vele uren per week mee bezig, geloof me maar.
De mensen hier op het forum die er iets mee verdienen zijn er vele uren per week mee bezig, geloof me maar.
Vind ik je reinste larie. Koop gediversifieerd, koop degelijkheid met betrouwbaar dividend en heb vooral geduld! Ikzelf ben een uiterst passief en vrij defensief belegger sinds mijn jeugd.karine schreef: ↑26 oktober 2019, 12:38 De grote vissen spelen met de kleintjes en halen het geld uit hun zakken. Voor mij is de tijd van individuele aandelen voorbij. Er zit gewoon geen logica meer in en je blijft constant achter lopen. Koop dan een mix fonds of dergelijke of volg een index en stort maandelijks en slaap gerust.
Ooit ook geïnvesteerd in fondsen, maar dat vond ik saai en amper winstgevend. Je lijkt wel mijn huisbankier die goeie punten wil scoren bij zijn broodheer!
Je klinkt alsof kleine beleggers geen winst kunnen halen op de beurs. Dat is niet waar.
Dat is de kern van Modern Portfolio Theory.
Het gezond verstand zegt dat ook, maar die theorie onderbouwt het wiskundig
Zo is dat! Kleine vissen, zoals je ze noemt, hebben meer mogelijkheden en zijn zelfs bevoordeeld tegenover grote instituten. Iedere zichzelf respecterende belegger weet wellicht hoe deze vork in zijn steel zit.
Boezemt me vaak angst in hoe impulsief mensen reageren. Er lopen nu eenmaal meer schapen dan wolven rond...
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Sorry, maar er is niks wiskundig aan de beurs. Dat noemen ze pseudowetenschap. Het is zeer gemakkelijk om dingen te "bewijzen" aan de hand van gegevens uit het verleden. Maar er bestaat geen groter kiekenkot dan de beurs
In een ander berichtje vandaag citeerde ik: niets is zo machtig als het menselijk verstand dan het menselijk onverstand.Sebastiaan1985 schreef: ↑26 oktober 2019, 13:33 Sorry, maar er is niks wiskundig aan de beurs. Dat noemen ze pseudowetenschap. Het is zeer gemakkelijk om dingen te "bewijzen" aan de hand van gegevens uit het verleden. Maar er bestaat geen groter kiekenkot dan de beurs![]()
Is hier ook van toepassing
Jammer genoeg hebben veel kleine vissen niet de kennis, tijd, goesting of het talent om in individuele aandelen te beleggen. In dat geval zijn ze beter af met een indexfonds zodat ze niet worden opgegeten door de haaien.Zermatt schreef: ↑26 oktober 2019, 13:17 Zo is dat! Kleine vissen, zoals je ze noemt, hebben meer mogelijkheden en zijn zelfs bevoordeeld tegenover grote instituten. Iedere zichzelf respecterende belegger weet wellicht hoe deze vork in zijn steel zit.
Boezemt me vaak angst in hoe impulsief mensen reageren. Er lopen nu eenmaal meer schapen dan wolven rond...
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
De sectoren waar het meeste geld te verdienen valt, zijn diegene die meestal niet gepromoot worden door fondsen (banken) omdat deze door de meeste mensen als onethisch gezien worden (farma, tabak, olie, wapens, gokken,...) Dus als je daar een graantje van wilt meepakken, moet je het met individuele aandelen stellenNTO schreef: ↑26 oktober 2019, 13:39In een ander berichtje vandaag citeerde ik: niets is zo machtig als het menselijk verstand dan het menselijk onverstand.Sebastiaan1985 schreef: ↑26 oktober 2019, 13:33 Sorry, maar er is niks wiskundig aan de beurs. Dat noemen ze pseudowetenschap. Het is zeer gemakkelijk om dingen te "bewijzen" aan de hand van gegevens uit het verleden. Maar er bestaat geen groter kiekenkot dan de beurs![]()
Is hier ook van toepassing![]()
Daarom koop ik ook geen kieken aandelen, maar schildpad aandelen op de beurs, al 7.5 jaar stabiel rendement van 10 à 12% netto per jaar (incl. kosten, dividend, wisselkoers)Sebastiaan1985 schreef: ↑26 oktober 2019, 13:33Sorry, maar er is niks wiskundig aan de beurs. Dat noemen ze pseudowetenschap. Het is zeer gemakkelijk om dingen te "bewijzen" aan de hand van gegevens uit het verleden. Maar er bestaat geen groter kiekenkot dan de beurs![]()
Ik zet wel enkele kleine kuikens bij de schildpadden, kwestie om wat leven in de brouwerij te houden…
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Die theorie klopt inderdaad….
Zag je ook bij alle gepensioneerden, in België, die rond de kerktoren reden met een diesel…en zo dachten rijk te worden….
Waarom vertelde je dat niet eerder aan mij?
Dan had ik ook eens, de Nobelprijs voor Economie, gewonnen……
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Dat vind ik altijd zo grappig om te horen, rustig en al 7,5 jaar stabiel rendement van 10 a 12%.jonie schreef: ↑26 oktober 2019, 14:17 Daarom koop ik ook geen kieken aandelen, maar schildpad aandelen op de beurs, al 7.5 jaar stabiel rendement van 10 à 12% netto per jaar (incl. kosten, dividend, wisselkoers)
Ik zet wel enkele kleine kuikens bij de schildpadden, kwestie om wat leven in de brouwerij te houden…![]()
Eens kijken hoeveel professionele bankiers je achterna doen met 10 a 12% per jaar.
Ik heb eens een bankier(beleggingsadviseur van indertijd Fortis) gevraagd wat zijn gemiddelde rendement was na 25 jaar van persoonlijke beleggingen. Die man stond dan nog in rechtstreeks contact met de grotere jongens in Brussel die elkaar tips doorgaven en was er dus voltijds mee bezig. En hij kwam op een gemiddeld rendement van 10%.
Dus al jij stabiel 10-12% haalt mag je direct contact opnemen met mij.
Als ik 10 mensen tegenkom is er één aan het opscheppen hoe makkelijk het geld verdienen is op de beurs en staan de andere te klagen dat ze er geld mee verloren.
Was een Fagron geen goed aandeel dan ?? Juli 2015 koers van €40, okt 2019 koers van €17.
Ontex, toch mooi stabiel veilig aandeel ?? Feb 2016 koers van €35, okt 2019 koers van €15.
Ik wil maar zeggen voor de amateur belegger wanneer je verkeerd gokt met je aandelen het heel lang kan duren voor je je geld terug hebt en als je dan enkele van die missers hebt het snel fout kan gaan.