Bpost
TIP
Re: Bpost
En noteren ze ook goedkoop in vergelijking met sectorgenoten? 
Mijn 5c: brand er je vingers niet aan, dit 'bedrijf' wordt het zoveelste Belgische debacle. Glazen bol iets minder troebel vandaag, toch wat Bpost betreft.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Koen Van Gerven stopt als CEO van Bpost begin 2020. Dit lijkt me het nieuws waar beleggers op zaten te wachten.
Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... trekt.aspx
Bron: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... trekt.aspx
Pakjes, waarbij ze blootgesteld zijn aan concurrentie die niet hun verleden torst en het veel minder nauw kan nemen. En voor het Radial-uitstapje moeten er nog heeeeeeel veel priorzegels worden verkocht. Ik blijf eraf.
Ongelooflijk. Ik heb een termijnrekening voor 2 jaar. Da geld komt vrij en da duurt twee weke voor op mijn eige rekening sta. Elke dag telefoneren met die boertige klantendienst. Nooit weet iemand van iets. In het postkantoor doen ze of hun neus bloed. Nooit meer bpost. Als da geld eris alles afhale en weg bijvde bank van de shitpost. 
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Zit erin aan 9.88€. Na lange tijd sinds kort eindelijk weer groen.
Net als Postnl (2.42€) gaan ze de laatste tijd eindelijk de goede kant uit.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Wat denken we van de nieuwe CEO van bpost? Ik had nog nooit gehoord van hem, en dat geeft mij het subjectieve gevoel dat het geen topman is die men heeft weten te strikken. En dit voor een bedrijf dat zich in een kritieke fase bevindt...
Zijn strategie: "gewoon voortdoen" roept ook vragen op...
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Het is alvast een pluspunt dat er geen cash -berg meer aanwezig is om zotte dingen te doen, het niet communiceren van een strategie is wellicht een overwogen keuze - rekening houdend met de sociale perikelen van het laatste jaar is het niet gepast om meteen iets groots te gaan verkondigen.sintorama schreef: ↑7 november 2019, 10:00 Wat denken we van de nieuwe CEO van bpost? Ik had nog nooit gehoord van hem, en dat geeft mij het subjectieve gevoel dat het geen topman is die men heeft weten te strikken. En dit voor een bedrijf dat zich in een kritieke fase bevindt...
Het lijkt ook duidelijk dat men een CEO heeft gezocht in overheidskringen - politiek is nooit ver weg bij Bpost, NMBS, De Lijn, ...
Iemand met meer ervaring in de wereld van logistiek, e-commerce had ik liever gezien - naar verluidt zou de nieuwe CEO wel people skills bezitten - iets waar Van Gerven ondermaats in was.
Ze kunnen dan ook geen toploon betalen.sintorama schreef: ↑7 november 2019, 10:00 Wat denken we van de nieuwe CEO van bpost? Ik had nog nooit gehoord van hem, en dat geeft mij het subjectieve gevoel dat het geen topman is die men heeft weten te strikken. En dit voor een bedrijf dat zich in een kritieke fase bevindt...
Los daarvan lijkt G4S me wel een goede leerschool voor bpost. Beide zijn bedrijven met een zeer groot personeelsbestand (relatief tot de omzet) dat vooral bestaat uit laaggeschoold personeel dat aan lage lonen en in vrij precaire omstandigheden werkt. Zo'n organisatie managen lijkt me een zeer specifieke skillset te vereisen.
'Gewoon voortdoen' lijkt me ook geen slechte strategie. De huidige strategie (de onvermijdelijk en onomkeerbaar dalende postvolumes deels compenseren met hogere prijzen en verder volop inzetten op pakjesdiensten) is de enige juiste. Bij Radial lijkt de lopende transformatie voortzetten me ook de enige mogelijkheid.
Beurs reageert alvast positief.
die CEO's zijn gewone ordinaire poenpakkers.
Al het werk laten ze doen door een ander. En valt het tegen dan lopen ze weg met een bonus naar een ander bedrijf.
zo kan ik het ook hoor.
Geef me 5 jaar; lukt het niet gooi me dan maar buiten maar voor die 5 jaar wil ik 100 miljoen.
Altijd prijs zoals op de kermis.
Al het werk laten ze doen door een ander. En valt het tegen dan lopen ze weg met een bonus naar een ander bedrijf.
zo kan ik het ook hoor.
Geef me 5 jaar; lukt het niet gooi me dan maar buiten maar voor die 5 jaar wil ik 100 miljoen.
Altijd prijs zoals op de kermis.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven