Welke voorbeeldportefeuille is het best?
TIP
Welke voorbeeldportefeuille is het best?
Hallo
Ik heb nu reeds 5j 3 keyplannen staan, van elk type voorbeeldportefeuille 1. Momenteel denk ik er aan om ze alle 3 op te zeggen en het geld te cashen.
Enerzijds maak ik me zorgen over de reeds te lang stijgende beurs, anderszijds hou ik niet van teveel risico.
Echter begint mijn cashpositie te groot te worden...
Ik heb te weinig kennis van dergelijke fondsen/portefeuilles en ben ook niet van zin om me daarin te verdiepen...
Is er iemand die me wat advies kan geven? Welke voorbeeldportefeuille bij Medirect of Keytrade is het veiligst en toch nog wat OK voor extra opbrengst tov spaarrekening?
Als jullie vinden dat ik te lui ben moet je niet reageren
. Ik vraag dit liever aan kenners dan dat ik me in cijfers en teksten verdiep waar ik niets van ken....
Ik heb nu reeds 5j 3 keyplannen staan, van elk type voorbeeldportefeuille 1. Momenteel denk ik er aan om ze alle 3 op te zeggen en het geld te cashen.
Enerzijds maak ik me zorgen over de reeds te lang stijgende beurs, anderszijds hou ik niet van teveel risico.
Echter begint mijn cashpositie te groot te worden...
Ik heb te weinig kennis van dergelijke fondsen/portefeuilles en ben ook niet van zin om me daarin te verdiepen...
Is er iemand die me wat advies kan geven? Welke voorbeeldportefeuille bij Medirect of Keytrade is het veiligst en toch nog wat OK voor extra opbrengst tov spaarrekening?
Als jullie vinden dat ik te lui ben moet je niet reageren
Re: Welke voorbeeldportefeuille is het best?
Die voorbeeldportefeuilles kan je best links laten liggen. Best is om zelf de juiste investeringsstukken te kiezen.
Al die in-uit-beheerskosten vreten je rendement weg
Al die in-uit-beheerskosten vreten je rendement weg
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kijk eens hier (https://mijnportefeuille.be/2019/10/11/ ... en-deel-1/) en hier (https://mijnportefeuille.be/2019/10/18/ ... en-deel-2/) om te weten wat de goede fondsen zijn.
Voorbeeldportefeuilles, aangeboden door n'importe qui, zijn het gif en de uiteindelijke ondergang van elke jonge of beginnende belegger. Brand er je vingers niet aan. Je wandelt toch ook niet buiten in een zomertenue in hartje winter. Mijden tot op het bod, om je eigen welzijn te vrijwaren...
Jammer dat ze nog steeds enkel kijken naar prestaties uit het verleden om fondsen te beoordelen. Je zou denken dat ze hun lesje wel geleerd hadden na de slechte prestaties van hun vorige voorbeeld portefeuilles.annetje schreef: ↑22 december 2019, 10:21 Kijk eens hier (https://mijnportefeuille.be/2019/10/11/ ... en-deel-1/) en hier (https://mijnportefeuille.be/2019/10/18/ ... en-deel-2/) om te weten wat de goede fondsen zijn.
Over wie heb je het nu ?
Dit is gewoon het kaf van het koren scheiden, en iedereen gebruikt daar zijn eigen manier voor. Maar het is tenminste een goede hulp voor wie dit niet zelf kan beoordelen.
Als je zelf een veel betere werkwijze hebt hiervoor, dan horen we het graag
.
Dit is gewoon het kaf van het koren scheiden, en iedereen gebruikt daar zijn eigen manier voor. Maar het is tenminste een goede hulp voor wie dit niet zelf kan beoordelen.
Als je zelf een veel betere werkwijze hebt hiervoor, dan horen we het graag

Alfonds en Robocat.
Zoals je weet beleg ik zelf niet in actief beheerde fondsen maar ook kijken naar de kosten van een fonds zou al een goed begin zijn.
Zoals Warren Buffett en John Bogle zeggen: "Fund performance comes and goes. Costs go on forever."
Geduld,geduld,geduld....MeOnline schreef: ↑22 december 2019, 09:20 Hallo
Echter begint mijn cashpositie te groot te wor
Nu op een piek aankopen is niet de beste manier.
"Geduld, geduld, geduld...." En maar wachten. Wachten waarop? Er is altijd wel een reden om aan de zijlijn te blijven staan: Trump, Syrië, Noord-Korea, Iran, de Brexit, het handelsconflict, ... Ondertussen raast de beurstrein verder. Het is beter om op het verkeerde moment aan te kopen en je aandelen bij te houden dan helemaal niet belegd te zijn.
Het resultaat van beleggingsportefeuilles word in het eerste plaatst bepaald door de algemene evolutie van de markten en dan door de keuze van de beleggingsklassen. Bij dit laatste is vooreerst de portie aandelen (voor de groei) belangrijk. Aandelen gaan harder op en neer en zakken ook dieper door; maar hebben op lange termijn een hoger verwacht (maar niet gegarandeerd) rendement.
Als belegger moet je een keuze maken hoeveel risico je wil nemen, en dan de gepaste portefeuille kiezen.
Het heeft eigenlijk weinig zin om in "alle drie" portefeuilles te beleggen; de facto-beleg je dan in de middelste.
- hoeveel risico moet je nemen? .. om je doel te bereiken.
- hoeveel risico kan je nemen? ... hoeveel verlies kan je aan, indien het slecht gaat.
- hoeveel risico wil je nemen?
Als belegger moet je een keuze maken hoeveel risico je wil nemen, en dan de gepaste portefeuille kiezen.
Het heeft eigenlijk weinig zin om in "alle drie" portefeuilles te beleggen; de facto-beleg je dan in de middelste.
Deze vraag is dus de vraag die je zelf moet beantwoorden:\ afhankelijk van je risicoprofiel
- hoeveel risico moet je nemen? .. om je doel te bereiken.
- hoeveel risico kan je nemen? ... hoeveel verlies kan je aan, indien het slecht gaat.
- hoeveel risico wil je nemen?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik wil niet teveel risico nemen, maar wel meer opbrengst genereren dan een spaarrekening... Maar dat wilt iedereen zeker?
Je zal toch wat risico moeten nemen als je rendement wilt. De tijden dat je 5% kreeg op een spaarboekje zijn voorbij.
Fondsen zorgen vanzelf al voor een spreiding van het risico doordat ze in veel aandelen beleggen. Een breed wereldwijd fonds belegt in verschillende landen in verschillende regio's en in verschillende sectoren.
Hoe lang wens je u geld nog te beleggen?
0-3 jaar = korte termijn
3-7 jaar = middellange termijn
meer dan 7 jaar = lange termijn
Indien je voor de lange termijn gaat en geen tijd wil spenderen aan uw beleggingen, is een keyplan nog steeds een goede keuze als je op regelmatige tijdstippen blijft bij storten .