Top 5 (of 10) voor 2020
TIP
Re: Top 5 (of 10) voor 2020
Mijn top 5 voor 2020
-Berkshire hathaway:Ondergewaardeerd .128mld casch,dient als matras bij eventuele correctie.
-Ackermans VanHaaren:Grote vraag naar off shore windenergie ivm klimaatverandering.
-Hal trust:Veel potentieel bij Boskalis en SBM offshore. Cashberg (45%).Beursgang CB?Geen buitenlandse R.V;Steeds 4% dividend op gemiddelde december koers.Decote: 17%.
-Sofina:75% blootstelling PE.Heeft bewezen overeind te kunnen blijven bij eventuele beurscorrectie.
-ETF Csx5: Europese aandelen achtergebleven t.o.v amerikaaanse.(KW 17 vs 21)fiscaal-vriendelijk incasseren van dividend.
-Berkshire hathaway:Ondergewaardeerd .128mld casch,dient als matras bij eventuele correctie.
-Ackermans VanHaaren:Grote vraag naar off shore windenergie ivm klimaatverandering.
-Hal trust:Veel potentieel bij Boskalis en SBM offshore. Cashberg (45%).Beursgang CB?Geen buitenlandse R.V;Steeds 4% dividend op gemiddelde december koers.Decote: 17%.
-Sofina:75% blootstelling PE.Heeft bewezen overeind te kunnen blijven bij eventuele beurscorrectie.
-ETF Csx5: Europese aandelen achtergebleven t.o.v amerikaaanse.(KW 17 vs 21)fiscaal-vriendelijk incasseren van dividend.
Laatst gewijzigd door Carnaygee op 24 december 2019, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
-
- VIP member
- Contacteer:
70% IWDA
20% IUSN
10% EMIM
i'll put my money where my mouth is
20% IUSN
10% EMIM
i'll put my money where my mouth is

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik blijf mijn portefeuille aanhouden in 2020:
- sofina
- Brederode
- Elia
- iwda
- vwrl
+ 20% cash om gespreid bij te kopen.
- sofina
- Brederode
- Elia
- iwda
- vwrl
+ 20% cash om gespreid bij te kopen.
Voor mijn Top 5 van 2020 volg ik dezelfde principes (Bogleheads_investment_philosophy), dezelfde strategie (Passief lange-termijn breed-gediversifieerd) en dezelfde taktische invulling (accumulerende ETFs die noteren in Euro voor aandelen en aggregate obligaties in Euro via ETFs).
Voor de uiteindelijke invulling maak ik gebruik van de vernieuwingen van 2019 die het mij mogelijk maken bovenstaande beter te verwezelijken.
1- Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Accumulation (EUR) (VWCE)
2- Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Accumulation (EUR) (VWCE)
3- Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Accumulation (EUR) (VWCE)
4- iShares MSCI World Small Cap UCITS ETF (WSML/IUSN)
5- Vanguard Global Aggregate Bond UCITS ETF EUR Hedged (accumulerend VAGF) eventueel Ishares AGGH
Het gebruik van VWCE ipv IWDA/EMIM laat toe volgens een korrekt gewicht in de Emerging Markets te beleggen.
Voor de small caps neem ik WSML/IUSN, dit fonds heeft lagere kosten dan ZPRS
Voor het stabiele gedeelte vervang ik het distribuerende Euro obligatiefonds (IEAG) door het accumulerende VAGF dat wereldwijde obligaties gehedged naar de Euro bevat. De grotere spreiding van VAGF zorgt in principe voor een betere stabiliteit.
Ter referentie, mijn top5 voor 2019 gaf een totaal rendement van zo'n 24% :
Voor de uiteindelijke invulling maak ik gebruik van de vernieuwingen van 2019 die het mij mogelijk maken bovenstaande beter te verwezelijken.
5- Vanguard Global Aggregate Bond UCITS ETF EUR Hedged (accumulerend VAGF) eventueel Ishares AGGH
Het gebruik van VWCE ipv IWDA/EMIM laat toe volgens een korrekt gewicht in de Emerging Markets te beleggen.
Voor het stabiele gedeelte vervang ik het distribuerende Euro obligatiefonds (IEAG) door het accumulerende VAGF dat wereldwijde obligaties gehedged naar de Euro bevat. De grotere spreiding van VAGF zorgt in principe voor een betere stabiliteit.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Fagron
AHold
Microsoft
Google
Nokia als 5G gokje
Mithra
Picanol
Een deel "Au" . Omdat ik een S-emmer ben.
AHold
Microsoft
Nokia als 5G gokje
Mithra
Picanol
Een deel "Au" . Omdat ik een S-emmer ben.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Benieuwd of je nu dan ook echt alle zprs verkoopt en omwisselt voor IUSN of nu verder het nieuwe fonds aankoopt? Zelfde voor iwda emim naar vwce.B7H4long schreef:Voor mijn Top 5 van 2020 volg ik dezelfde principes (Bogleheads_investment_philosophy), dezelfde strategie (Passief lange-termijn breed-gediversifieerd) en dezelfde taktische invulling (accumulerende ETFs die noteren in Euro voor aandelen en aggregate obligaties in Euro via ETFs).
De verschillen zijn niet zo groot. De veranderingen zijn vooral voor de oefening van deze thread.woodpeckerbird schreef: ↑25 december 2019, 13:53 Benieuwd of je nu dan ook echt alle zprs verkoopt en omwisselt voor IUSN of nu verder het nieuwe fonds aankoopt? Zelfde voor iwda emim naar vwce.
In mijn echte portefeuille ben ik niet beperkt tot posities van 20%. Dus daar is geen nood om over te stappen naar VWCE.
In mijn portefeuille heb ik de smallcaps iets anders ingevuld.
Het obligatiefonds heeft meerwaarde, ik zal zeker wachten tot die meerwaarde weg is voor ik dit fonds verkoop.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
B7H4long schreef: ↑24 december 2019, 17:55 Voor mijn Top 5 van 2020 volg ik dezelfde principes (Bogleheads_investment_philosophy), dezelfde strategie (Passief lange-termijn breed-gediversifieerd) en dezelfde taktische invulling (accumulerende ETFs die noteren in Euro voor aandelen en aggregate obligaties in Euro via ETFs).
3- Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Accumulation (EUR) (VWCE). Is 1-2-3 identiek of heb ik iets gemist??
Waarom plots die verschuiving van I Shares naar Vanguard?
Mijn aanpak voor de beleggingen gaat van principes over strategie en dan taktische keuzes om dan uiteindelijk in te vullen met een keuze van het fonds. De laatste stap is de minder belangrijke. Door de veranderingen in het fondslandschap van 2019 zijn er nu betere fondsen om mijn doel te bereiken binnen de beperkingen van deze thread. Ik beschouw iShares Europe en de Vanguard Europe gelijkwaardig als fondsleveranciers.varia schreef: ↑25 december 2019, 15:31
Waarom plots die verschuiving van I Shares naar Vanguard?
B7H4long schreef: ↑24 december 2019, 17:55 Het gebruik van VWCE ipv IWDA/EMIM laat toe volgens een korrekt gewicht in de Emerging Markets te beleggen.
1. McDonalds Corp. | MCD - NYSE
2. Ulta Beauty Inc. | ULTA - NASDAQ
3. Daimler AG | DAI - FRA
4. IBM | IBM - NYSE
2. Ulta Beauty Inc. | ULTA - NASDAQ
3. Daimler AG | DAI - FRA
4. IBM | IBM - NYSE
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
1. cash
2. TINC, die ik als pseudo-cash/obligaties beschouw
3. Solvac
4. Jardine Strategic
5. CFE
2. TINC, die ik als pseudo-cash/obligaties beschouw
3. Solvac
4. Jardine Strategic
5. CFE
AB InBev
Despegar
EVS
Facebook
Gamestop
Jensen
Norcros
Payton Planar
Picanol
Recticel
Resilux
Roularta
Sioen
Tessenderlo
Zenitel
Despegar
EVS
Gamestop
Jensen
Norcros
Payton Planar
Picanol
Recticel
Resilux
Roularta
Sioen
Tessenderlo
Zenitel
Buiten mijn portefeuille…
Nutsbedrijven:
1. Enel SpA
2. EVN AG
3. Verbund AG
4. American Water Works Com.
Voeding:
5. Mondelez Corp
Gezondheidszorg:
6. LHC Group
7. HCA Healthcare
Waterstof techniek:
8. Ballard Power Inc.
9. SFC Energy AG
10. Hexagon Composites Asa

Nutsbedrijven:
1. Enel SpA
2. EVN AG
3. Verbund AG
4. American Water Works Com.
Voeding:
5. Mondelez Corp
Gezondheidszorg:
6. LHC Group
7. HCA Healthcare
Waterstof techniek:
8. Ballard Power Inc.
9. SFC Energy AG
10. Hexagon Composites Asa
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "