De hypocrisie van de huizenmarkt
TIP
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: De hypocrisie van de huizenmarkt
Klopt, 3 van mij en bijna 1 van haar. Ik heb ondertussen een nieuwe 2dehands auto moeten kopen (nieuwe 2dehands om nog fabriekgarantie te krijgen daar ik veel kilometers voor mijn werk moet maken en enige zekerheid wil dat ik niet ergens autopech krijg in het midden van nederland en volledig zelf voor de kosten mag opdraaien, dit terzijde om niet direct de commentaar te krijgen dat de "de jeugd"alleen maar nieuwe wagens koopt) en zij is eerst bezig geweest met een lening af te betalen die ze bij haar ouders had voor een gehoorapparaat.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zie mijn reactie hierboven. Heb tijdens mijn studie inderdaad vakantiewerk.TNTim schreef: ↑28 januari 2020, 21:23 Je hebt een lange uiteenzetting van frustraties, maar ik volg toch niet helemaal...
Jij bent dan beginnen werken rond uw 24e en uw vrouw rond haar 26e.vliejsklak schreef: ↑28 januari 2020, 14:06Ik wil hier toch even iets kwijt. Ik ga in maart 27 jaar worden, ben 3 jaar aan het werk en verdien goed.
Mijn vriendin is van dezelfde leeftijd en is nu bijna een jaar aan het werk en haar loon is ook goed.
Toch normaal dan dat je op uw 27e nog niet veel gespaard hebt?
Ook nooit vakantiejobs gedaan dan of moest je dat allemaal afgeven? Ik had redelijk wat mee van thuis, maar dat was grotendeels zelf gespaard via vakantiejobs + weekendwerk.
Spaar nog een aantal jaren voort met uw goed inkomen en dan is er toch geen probleem?vliejsklak schreef: ↑28 januari 2020, 14:06We zijn momenteel hard aan het sparen en kunnen zeggen dat we al een 25k eigen inbreng hebben gespaard.
Meteen alles willen, gaat idd vaak niet.
Je bent 27 in maart, in 2033 ben je 40.vliejsklak schreef: ↑28 januari 2020, 14:06Bedoeling is om een bestaand huis energetisch te renoveren zodat we ons geen zorgen moeten maken over de 2050 norm (daar ik op mijn 40ste niet de hele vloer terug wil uitbreken voor isolatie/vloerverwarming).
Zowel nu als in 2033 ben je redelijk gek als je al teveel rekening houdt met normen die mogelijks zullen gelden in 2050.
Je wilt dus een huis alleen aankopen? En waarom niet samen met uw partner?vliejsklak schreef: ↑28 januari 2020, 14:06Ik zei hun vriendelijk dat het huis voor mij was en ik dus alles zelf wil financieren, waarop ik het antwoord kreeg dat dit niet mogelijk was.
En met zelf bedoel ik natuurlijk ik en mijn vriendin. Excuses voor de verwarring.
Laatst gewijzigd door vliejsklak op 29 januari 2020, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zie mijn bovenstaande reacties. Ik werk trouwens in nederland dus laat die 13de maand maar achterwege. Ik spaar een dikke 1000euro de maand en wou hier eigenlijk een discussie starten over de hypocrisie van de huizenmarkt. Niet dat andere mensen mijn rekening even snel opmaken zonder alle ins en outs. Indien ik dat wel wou had ik ze er ook wel allemaal even bijgezet.NS2SN schreef: ↑29 januari 2020, 09:33Ik had op 2 jaar tijd even veel gespaard maar dan alleen en ik liet het nog "breed" hangen. Ik snap dan ook niet dat je van jezelf kunt zeggen dat je flink aan het sparen bent als je op 3 jaar tijd met 2 personen maar 25K bij mekaar hebt gespaard. Als je rekening houdt met vakantiegeld en een 13de maand is dat amper 600 euro per maand en dan nog met 2 personen dus eigenlijk elk 300 euro. Tegen dit tempo zal het inderdaad moeilijk worden om zelf iets te kopen.vliejsklak schreef: ↑28 januari 2020, 14:06 Dag Allen,
Ik wil hier toch even iets kwijt. Ik ga in maart 27 jaar worden, ben 3 jaar aan het werk en verdien goed.
Mijn vriendin is van dezelfde leeftijd en is nu bijna een jaar aan het werk en haar loon is ook goed.
We zijn momenteel hard aan het sparen en kunnen zeggen dat we al een 25k eigen inbreng hebben gespaard.
Nu kwamen we op het idee om een keertje naar de bank te gaan en vragen wat er voor ons mogelijk is i.v.m. met huizen. Met dergelijke lage inbreng besef ik dat het voor ons helaas niet mogelijk is een stukje grond te kopen en een nieuw huis hierop te zetten. Daarom had ik al even laten vallen tegen de vriendin dat we moeten kijken naar bestaande huizen.
In plaats van aan zelfbeklag te doen over hoe oneerlijk de banken wel niet zijn en hoe oneerlijk het is dat sommigen geld van thuis toegestopt krijgen, zou je er ook zelf iets aan kunnen veranderen. Breng je inkomsten en uitgaven in kaart en budgetteer. Eens je je woning gekocht hebt, kun je dan opnieuw wat "meer" leven. Indien je nu samen maar een 600 euro per maand kunt sparen, vraag ik me trouwens af met welk geld je je lening zal afbetalen?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat droomhuis ligt al lang aan diggelen. ik kaart hier de hypocrisie aan van het feit dat men het gros duwt richting koop een oud huis en maak dit op voor de 2050norm en dat dit niet echt haalbaar is.Henkie1984 schreef: ↑29 januari 2020, 12:03 Koop een appartement van 80m2 voor 150.000€ geniet van het leven, spaar en koop je huis op 35/40 met een opbrengst appartement achter de kiezen.
Belgen met hun 27 jaar en ik moet een droomhuis kopen.... Begrijpen wie begrijpen kan.
Zoals ik hierboven al zei, dat is helemaal niet hypocriet. Al die oude niet-geïsoleerde huizen, eimand zal ze moeten renoverenvliejsklak schreef: ↑29 januari 2020, 15:55Dat droomhuis ligt al lang aan diggelen. ik kaart hier de hypocrisie aan van het feit dat men het gros duwt richting koop een oud huis en maak dit op voor de 2050norm en dat dit niet echt haalbaar is.Henkie1984 schreef: ↑29 januari 2020, 12:03 Koop een appartement van 80m2 voor 150.000€ geniet van het leven, spaar en koop je huis op 35/40 met een opbrengst appartement achter de kiezen.
Belgen met hun 27 jaar en ik moet een droomhuis kopen.... Begrijpen wie begrijpen kan.

Een huis is waard wat de koper ervoor wil betalen, ongeacht of er nu wel dan niet te renoveren valt.
Ieder moet zijn eigen budget maken....
Ieder moet zijn eigen budget maken....
Als er een huis opstaat dat men moet afbreken,
zou het nog goedkoper moeten zijn dan enkel de grondwaarde, want er zijn veel afbraakkosten
zou het nog goedkoper moeten zijn dan enkel de grondwaarde, want er zijn veel afbraakkosten
In onze buurt zijn de laatste paar jaren al een 10 tal "oude" (20 a 25 jaar oud) villa's gekocht en volledig afgebroken, waar dan een volledig nieuw huis gezet wordt. Goedgelegen gronden van 1500 à 2000 vierkante meter zijn schaars. Er wordt vlot meer van een miljoen euro betaald (+ afbraak), dus gewoon voor de grond.
Bij meerdere gevallen werden 2 aanpalende villa's gekocht en afgebroken om 1 groot huis te zetten.
Er is niets hypocriet aan de hoge prijzen die gevraagd worden. Als niemand zou willen kopen, zouden ze de prijzen niet vragen.
Bij meerdere gevallen werden 2 aanpalende villa's gekocht en afgebroken om 1 groot huis te zetten.
Er is niets hypocriet aan de hoge prijzen die gevraagd worden. Als niemand zou willen kopen, zouden ze de prijzen niet vragen.
In sommige streken in Italië krijg je een huis voor 1 euro. Als jonge gast, waar wacht je op om te verkassen en daar iets uit de grond te stampen. Mijn neef woont en werkt in Italië. Hij wil nooit meer terugkomen.
zijn er genoeg betaalbare huurhuizen?
Een huis van 20 a 25 jaar is dus oud ... ja, man

geebee , gij hebt internet in uw grot?