RD Shell
TIP
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Re: RD Shell
Best eigenaardig dat RD Shell niet zo "populair" is op het forum, is mijn op 1 na grootste positie en heeft het best goed gedaan de laatste maanden.
Stijgende olieprijs en dalende EUR/USD van de laatste weken hebben idd een stevige boost gegeven.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Een laatste schijfje bijgekocht, zuiver als dividend -aandeel
Ik ben onlangs ook ingestapt in RDSA als mooi dividend aandeel.
Daar de ISIN-code GB00B03MLX29 is, ging ik ervan uit dat er géén Nederlandse bronheffing zou plaatsvinden van 15%. Niet dus?
Nadat ik de Belgische heffing er af trek zit het dividendrendement aan 4,5% -- nouja...
Daar de ISIN-code GB00B03MLX29 is, ging ik ervan uit dat er géén Nederlandse bronheffing zou plaatsvinden van 15%. Niet dus?
Nadat ik de Belgische heffing er af trek zit het dividendrendement aan 4,5% -- nouja...
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Rdsb is de Britse variant, het nadeel is dat deze noteert in ponden. En op de Londense beurs noteert waar de transactiekosten meestal hoger liggen. Dit kan je weer omzeilen door ze te kopen op Euronext met als grote nadeel dat ze dan zeer illiquide zijn...
Tja, had je beter een gvv gekocht!CoF schreef: ↑18 augustus 2019, 23:55 Ik ben onlangs ook ingestapt in RDSA als mooi dividend aandeel.
Nadat ik de Belgische heffing er af trek zit het dividendrendement aan 4,5% -- nouja...![]()
Belgisch en veel stabieler.
Dat heet huiswerk maken
Zou Shell ooit nog naar €30 gaan? Steeds meer mensen kopen elektrische auto's, die grote groep valt dus al af. Mij lijkt €24/aandeel voor Shell een correcte prijs.
Zal Shell transformeren in deze sector of blijven ze zich focussen op olie?
Zal Shell transformeren in deze sector of blijven ze zich focussen op olie?
Kan je niet beter RDSB kopen?CoF schreef: ↑18 augustus 2019, 23:55 Ik ben onlangs ook ingestapt in RDSA als mooi dividend aandeel.
Nadat ik de Belgische heffing er af trek zit het dividendrendement aan 4,5% -- nouja...![]()
-
anonymous9
En hoe wordt de elektriciteit geproduceerd? Tip: verder kijken dan België en West-Europa.
Tuurlijk gaat dit terug naar €30.
Olieprijs stond al laag en nu nog covid19 er bovenop, dan krijg je deze dumpingprijs van €20.
Dat deze terug gaat stijgen is een zekerheidje maar timing is a bitch dus kan gerust eerst nog wat verder zakken.
Al is er steeds het voordeel dat OPEC de boel kan reguleren en vanaf maart een afbouw van olieproductie zal doen om de prijzen niet te laten kelderen. Dus héél diep zal deze nooit zakken.
-
anonymous9
Allee, niet naïef zijn hé. Steenkool is het eerste wat eruit wordt genomen. Vaak vervangen door gas wegens flexibiliteit. En waarop focust Shell zich meer en meer sinds de overname van British Gas? Juist, ja.
Het is met de 'pure' oliespelers zoals in de US dat ge moet oppassen. In Europa zijn zowel Total als Shell mooi gediversifieerd. Upstream, downstream, niet enkel olie, etc.
Shell is zoveel meer dan een "diesel en euro 95 producent".
In een ver verleden was ik aankoper bij een US multinational. Shell was 1 van mijn belangrijkste leveranciers van (oil based) chemicals.
In een ver verleden was ik aankoper bij een US multinational. Shell was 1 van mijn belangrijkste leveranciers van (oil based) chemicals.
Is er een kans dat het dividend verlaagd zal worden? Hoelang is de range van 20-23 euro haalbaar voor Shell?