Coronavirus en de beurs
TIP
Re: Coronavirus en de beurs
Of die extra O2 flessen aan ziekenhuizen genoeg gaan zijn om de afname van industriële gassen te compenseren is nog wat anders.
De grote winnaar hier is uiteraard de media:
1. Ze creeren zo veel mogelijk paniek met tellers, extra uitzendingen en analyses om ons toch maar duidelijk maken hoe verwoestend het is en dat we allemaal dood gaan.
En wij blijven maar klikken op hun clickbaits omdat naar het schijnt de situatie ernstig zou zijn
Binnen een maand of 2 blijkt het allemaal een vergissing omdat we het niet kenden, maar mochten we niet in paniek zijn zou alles veel erger zijn en is het dankzij de paniek dat we niet zijn uitgestorven.
Dat is wat Marc Van Ranst ons zal vertellen, let maar op.(mocht je in hem kunnen beleggen, zou ik dat aanraden)
2. Meer mensen die niks beter te doen hebben dan tv te kijken de ganse dag
3. Eens het voorbij is, gaan bedrijven meer investeren in advertising om hun omzet terug aan te trekken.
Ik heb al zitten kijken naar Roularta, maar dat is niet ideaal, ik denk dat ik ga investeren in een TV-station, zal betere resultaten geven
Je kan de media niet kwalijk nemen dat ze paniek creeren, die mensen denken ook aan hun eigen portefeuille...
1. Ze creeren zo veel mogelijk paniek met tellers, extra uitzendingen en analyses om ons toch maar duidelijk maken hoe verwoestend het is en dat we allemaal dood gaan.
En wij blijven maar klikken op hun clickbaits omdat naar het schijnt de situatie ernstig zou zijn
Binnen een maand of 2 blijkt het allemaal een vergissing omdat we het niet kenden, maar mochten we niet in paniek zijn zou alles veel erger zijn en is het dankzij de paniek dat we niet zijn uitgestorven.
Dat is wat Marc Van Ranst ons zal vertellen, let maar op.(mocht je in hem kunnen beleggen, zou ik dat aanraden)
2. Meer mensen die niks beter te doen hebben dan tv te kijken de ganse dag
3. Eens het voorbij is, gaan bedrijven meer investeren in advertising om hun omzet terug aan te trekken.
Ik heb al zitten kijken naar Roularta, maar dat is niet ideaal, ik denk dat ik ga investeren in een TV-station, zal betere resultaten geven
Je kan de media niet kwalijk nemen dat ze paniek creeren, die mensen denken ook aan hun eigen portefeuille...
De meeste media informeren echt wel correct hoor. Men weet reeds genoeg van dit type virus dat de gevolgen heel schadelijk kunnen zijn als men geen drastische maatregelen neemt om spreiding te proberen in te perken. Hou er ook rekening mee dat dit soort virussen kan muteren.
Ik sta er versteld van dat er nog steeds mensen te vinden zijn die in de ontkenningsfase zitten.
In welke wereld leef jij? Duidelijk niet de echte wereld, je weet wel, die met feiten.
In 2008/2009 waren het de banken die moesten gered worden, vandaag zullen het mogelijks de luchtvaartmaatschappijen zijn.
https://www.tijd.be/ondernemen/luchtvaa ... 14666.html
CEO Finnair: "Het coronavirus is met afstand de grootste crisis in de geschiedenis van de luchtvaart."
luchtvaartonderzoeksbureau CAPA: "Tegen eind mei zijn de meeste luchtvaartmaatschappijen in de wereld failliet. Cashreserves gaan pijlsnel naar beneden en vluchten die wel vertrekken, zitten halfvol. Als we een catastrofe willen voorkomen moeten de overheden en de sector gecoördineerd optreden."
internationale luchtvaart- en toerismefederatie WTTC: "50 miljoen jobs kunnen verloren gaan. Dat is zo'n 12 tot 14 procent van het totaal.
CEO Finnair: "Het coronavirus is met afstand de grootste crisis in de geschiedenis van de luchtvaart."
luchtvaartonderzoeksbureau CAPA: "Tegen eind mei zijn de meeste luchtvaartmaatschappijen in de wereld failliet. Cashreserves gaan pijlsnel naar beneden en vluchten die wel vertrekken, zitten halfvol. Als we een catastrofe willen voorkomen moeten de overheden en de sector gecoördineerd optreden."
internationale luchtvaart- en toerismefederatie WTTC: "50 miljoen jobs kunnen verloren gaan. Dat is zo'n 12 tot 14 procent van het totaal.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
De bal is weer aan het rollen. Bailouts gaan volgen, 2008 deel 2.gpv1 schreef: ↑16 maart 2020, 11:38 In 2008/2009 waren het de banken die moesten gered worden, vandaag zullen het mogelijks de luchtvaartmaatschappijen zijn.
Meteen een oplossing voor de klimaatopwarming dus. Ik vlieg zelf bijna nooit. Mijn laatste vlucht dateert van 1992. Ik heb geen behoefte aan dure exotische vliegreizen terwijl er in Europa nog zoveel mooie bereikbare dingen te zien zijn.
Atlas Copco, een van mijn aandelen, meldt deze ochtend dat er in haar fabriek in Antwerpen (de grootste van AC) 900 van de 1400 werknemers tijdelijk werkloos zullen zijn van 23 maart t.e.m. 2 april. Dit naar aanleiding van de recente versterkte maatregelen van de overheid. De fabriek maakt compressoren.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
- Er werken niet 1400 maar 3000 mensen op de site van AC in Antwerpen.gpv1 schreef: ↑20 maart 2020, 09:30 Atlas Copco, een van mijn aandelen, meldt deze ochtend dat er in haar fabriek in Antwerpen (de grootste van AC) 900 van de 1400 werknemers tijdelijk werkloos zullen zijn van 23 maart t.e.m. 2 april. Dit naar aanleiding van de recente versterkte maatregelen van de overheid. De fabriek maakt compressoren.
- AC is een leverancier voor bepaalde cruciale sectoren (geneeskunde, geneesmiddelenindustrie, waterzuivering, voeding,...) en men reorganiseert om hierop te kunnen te concentreren.
- Er is op dit ogenblik een probleem rond toelevering van onderdelen uit Italie om evidente redenen.
"Stockholm, Sweden, March 20, 2020: Due to new regulations from the Belgian government Atlas Copco’s production in Antwerp, Belgium is affected. A large part of the final assembly is temporarily stopped, while the compressor element production and the distribution center continue to operate. In total 900 out of 1400 employees will be temporarily unemployed from March 23 until April 2. ..."
Misschien gaat die 1400 dan enkel over die final assembly productie ?
EDIT:
"At least 50% of the workforce in the distribution center and the compressor element production will continue to work to guarantee continuity for spare parts and compressors for hospitals and other crucial sectors such as water treatment plants, the pharmaceutical industry, and the food industry."
Dus ook bij die andere afdelingen zullen er mensen werkloos zijn. Dan toch raar dat men spreekt over '900 out of '1400'. Misschien zijn er daar nog grote afdelingen die niet getroffen zijn; kan een verklaring zijn.
Misschien gaat die 1400 dan enkel over die final assembly productie ?
EDIT:
"At least 50% of the workforce in the distribution center and the compressor element production will continue to work to guarantee continuity for spare parts and compressors for hospitals and other crucial sectors such as water treatment plants, the pharmaceutical industry, and the food industry."
Dus ook bij die andere afdelingen zullen er mensen werkloos zijn. Dan toch raar dat men spreekt over '900 out of '1400'. Misschien zijn er daar nog grote afdelingen die niet getroffen zijn; kan een verklaring zijn.
14.000 nieuwe gevallen in de VS vandaag, waarvan 12.000 in New York. Van 10 Staten nog geen cijfers. Ziet er niet goed uit daar. Ik denk dat we morgen weer een spannend dagje gaan krijgen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
Trump gaat direct een persconferentie houden, voor wie het interesseert : https://www.youtube.com/watch?v=PSwXyZoLzoc
Hij is nu wel al 20 minuten te laat.
edit: amerikaanse markt gekelderd en gehalt 5 minuten in de speech...
Hij is nu wel al 20 minuten te laat.
edit: amerikaanse markt gekelderd en gehalt 5 minuten in de speech...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Stock futures plunge 5% - hit limit down - as investors await a stimulus bill agreement
PUBLISHED SUN, MAR 22 20206:04 PM EDT
PUBLISHED SUN, MAR 22 20206:04 PM EDT
Onze economie staat niet stil in tegenstelling tot wat sommigen denken.
Begin april worden maatregelen afgezwakt...economie laten aanmodderen als het aantal gevallen blijft vertragen zou niet slim zijn. Luchtvaart is nog wel een hele tijd gesjost ;-)
Begin april worden maatregelen afgezwakt...economie laten aanmodderen als het aantal gevallen blijft vertragen zou niet slim zijn. Luchtvaart is nog wel een hele tijd gesjost ;-)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou niet beleggen in de reiswereld gewoonweg omdat de nettowinsten minimaal zijn. Vliegen doen we nu niet. Maar wat hebben we allemaal afgevlogen.....te gek voor woorden - en tegen prijzen die niet meer te verantwoorden waren - hoe kon een luchtvaartmaatschappij nog garanderen dat zij veilig qua vliegen waren? Men kon beter vliegen dan een trein nemen qua prijs. De verhoudingen waren helemaal dwaas. Al onze kinderen gingen ook na hun studie vliegen; Buenos Aires, Darwin, Guatamala, Ho Chi MIng city etc....gpv1 schreef: ↑16 maart 2020, 11:38 In 2008/2009 waren het de banken die moesten gered worden, vandaag zullen het mogelijks de luchtvaartmaatschappijen zijn.
Ik ben ervan overtuigd dat we na Corona ook weer gaan vliegen; maar hopelijk niet allemaal, en dat de prijzen van tickets weer naar normale prijzen gaan. Het kan toch niet zo zijn dat reizen met de trein duurder is dan vliegen?
Alles wat krom is wordt nu rechtgezet...goed voor ons allemaal....