Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona
Re: Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona
Absoluut.
Vermits uw beroepsinkomsten lager zullen uitvallen dit jaar, zal ook het bedrag van de forfaitaire onkosten (dat een percentage van uw beroepsinkomsten is) lager uitvallen...
Niet veel aan te doen, tenzij uw werkelijke beroepsinkomsten dit jaar eenmalig hoger zullen zijn dan het forfait: in dat geval kan u deze aangeven (en aantonen).
Re: Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona
Is niet voor mij van toepassing, ben op pensioen, maar wou het maar meedelen voor de anderen...
Om een tijdelijke werkloosheidsvergoeding wegens overmacht omwille van corona te kunnen krijgen, moet je wel voldoen aan de voorwaarden om voor een werkloosheidsvergoeding in aanmerking te komen. Onder andere voldoende arbeidsdagen voordien hebben. Wie daar niet aan komt, die is nu dus flink gejost want hij/zij krijgt dus niks terwijl hij/zij zonder corona verzekerd was van inkomen wegens aan het werk, wat nu dus is weggevallen zonder vervangend inkomen. Daar zouden ze nu toch ook van kunnen afwijken, niet? Betrokkenen kunnen er toch niet aan doen dat zij nu plots zonder werk vallen.
Dan maar naar OCMW om bestaansminimum aan te vragen?
Dan maar naar OCMW om bestaansminimum aan te vragen?
http://www.abvv.be/documents/20182/2750 ... 34c1465ae1
U bent tijdelijk werkloos gesteld om een andere reden?
Toelaatbaarheidsvoorwaarden?
Als u tijdelijk werkloos werd gesteld wegens slecht weer, technische stoornis, wegens
overmacht, wegens overmacht medische redenen, wegens collectieve sluiting omwille van
jaarlijkse vakantie of inhaalrust, wegens staking of lock-out, of als beschermd werknemer,
moet u niet voldoen aan toelaatbaarheidsvoorwaarden.
U bent tijdelijk werkloos gesteld om een andere reden?
Toelaatbaarheidsvoorwaarden?
Als u tijdelijk werkloos werd gesteld wegens slecht weer, technische stoornis, wegens
overmacht, wegens overmacht medische redenen, wegens collectieve sluiting omwille van
jaarlijkse vakantie of inhaalrust, wegens staking of lock-out, of als beschermd werknemer,
moet u niet voldoen aan toelaatbaarheidsvoorwaarden.
De financiele tegemoetkomingen of moet ik zeggen vrijgevigheid die de overheid nu toekent aan tijdelijk werklozen - zelfstandigen - winkelsluitingen zullen ze later wel munt uitslaan.
Dat dit allemaal terugbetaald moet worden is zo klaar als een klontje en staat als een paal boven water.
Op de één of andere manier zullen ze er nog dik aan overhouden, de overheid geeft met de linkerhand, maar zal het dubbel en dik met de rechterhand komen terughalen,, wees daar maar zeker van...
( There ain't no such thing as a free lunch )
Dat dit allemaal terugbetaald moet worden is zo klaar als een klontje en staat als een paal boven water.
Op de één of andere manier zullen ze er nog dik aan overhouden, de overheid geeft met de linkerhand, maar zal het dubbel en dik met de rechterhand komen terughalen,, wees daar maar zeker van...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Met dat verschil dat diegenen die nu aan de ontvangende zijde staan niet noodzakelijk diegenen zullen zijn die de factuur gaan betalen. Men moet ook een kat een kat durven noemen: uitgerekend horeca en kappers zijn niet bepaald de groepen die de meeste belastingen betalen, de officiële verdiensten staan daar nog steeds zeer ver van de werkelijke verdiensten.ludo schreef: ↑25 maart 2020, 08:57 De financiele tegemoetkomingen of moet ik zeggen vrijgevigheid die de overheid nu toekent aan tijdelijk werklozen - zelfstandigen - winkelsluitingen zullen ze later wel munt uitslaan.
Welke maatregelen stellen jullie dan wel voor?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zeer moeilijke en complexe opdracht door de vele noden, zorgvuldig kiezen van prioriteiten, ...
Het Belgische landschap en politieke wereldje kennende zal voetbal de hoogste prioriteit hebben - maar alleen eerste klasse uiteraard want zonder eerste klasse voetbal heeft het leven geen zin meer en zal de wereld in brand staan op de vier hoeken.
De regering trekt 10 miljard uit ter ondersteuning.
Niet meegerekend dat bedrijven minder omzet hebben en daardoor ontvangt de overheid minder btw en omzet of venootschap winst belasting.
Belgie telt 11,5 miljoen inwoners .
Als je de faktuur van die 10 miljard zou verdelen per inwoner kom je minimum 870 euro per inwoner dat het je gaat kosten, maar reken maar op een veelvoud ervan.
Laatst gewijzigd door ludo op 25 maart 2020, 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
De vraag die je je ook kan stellen is: wat als er geen reactie komt vanuit de overheid. Wat kost het dan aan de Staat.
Ik kan mijn vanalles bedenken, maar vermoed, hoop en weet dat er mensen zijn die daar veel meer van kennen. Heeft men hun bevraagd alvorens maatregelen in de pers te verkondigen?
We kunnen het alleen maar hopen.
En eerlijk is eerlijk, zonder Corona had ik een offerte van 20.000 euro ondertekend ivm werken aan mijn woning. Nu ben ik terughoudend. 1. ik moet zelf voorbereidende werken uitvoeren en zie dit nu even niet meer zitten.
2. Gaat de onderneming deze crisis wel overleven? Ik wil geen 30pct voorschot kwijt zijn, al ging ik daar sowieso niet mee akkoord gaan. 3. gaan de prijzen niet wat zakken als de economie het ook minder gaat doen?
enja 3 is echt egoïstisch en not done van mij. Maar toch houdt dit mij ook wel tegen, samen met 1 vooral.
Ik kan mijn vanalles bedenken, maar vermoed, hoop en weet dat er mensen zijn die daar veel meer van kennen. Heeft men hun bevraagd alvorens maatregelen in de pers te verkondigen?
En eerlijk is eerlijk, zonder Corona had ik een offerte van 20.000 euro ondertekend ivm werken aan mijn woning. Nu ben ik terughoudend. 1. ik moet zelf voorbereidende werken uitvoeren en zie dit nu even niet meer zitten.
2. Gaat de onderneming deze crisis wel overleven? Ik wil geen 30pct voorschot kwijt zijn, al ging ik daar sowieso niet mee akkoord gaan. 3. gaan de prijzen niet wat zakken als de economie het ook minder gaat doen?
enja 3 is echt egoïstisch en not done van mij. Maar toch houdt dit mij ook wel tegen, samen met 1 vooral.
-
- Hero Member
- Contacteer:
waarom is 3 egoïstisch? De wet van vraag een aanbod blijft gelden - vraag maar eens aan onze staat hoeveel ze betaald hebben voor onze mondmaskers - en dan spreken we over items die effectief levens kunnen redden en niet over een raam in de keuken.voodoo schreef: ↑25 maart 2020, 12:17 De vraag die je je ook kan stellen is: wat als er geen reactie komt vanuit de overheid. Wat kost het dan aan de Staat.
-
- Newbie
- Contacteer:
helemaal mee eens.Leerkrachten krijgen hun loon gewoon door betaald terwijl ze 1 voormiddag per week moeten gaan nu door corona en als er geen kinderen zijn mogen ze naar huis.Schandalig is dat.Ook op 70 procent zetten.Of zijn die meer dan ene andere.Nu is er sprake van onder het groot verlof 2 weken te gaan.Wat een kritiek daarop heb ik al gehoord van ;dat kunnen ze niet maken er zijn mensen die hun reis al besteld hebben voor juli; awel verplicht nu al annuleren dus he.Tis altijd hetzelfde met dat schoolvolk.Zij die zo hard werken.Laat mij niet lachen.Die weten nog niet wat werken is.dave1976 schreef: ↑24 maart 2020, 04:39Ben blij dat er nog zo over denken. Topic starter vroeg zich af of alle Belgen niet gelijk zijn. Precies niet. Je hoort ze nu niet ook hé hoewel ze altijd bij de eerste klagers zijn. Tot ze voorstellen om deel van de zomervakantie op te geven. Kot zal weer te klein zijn.inquirer schreef: ↑23 maart 2020, 15:41 Als je op iemands kap wil gaan zitten, zou ik niet de tijdelijk werklozen uitpikken die loonverlies lijden, of zij die moeten blijven werken, maar het onderwijzend personeel dat het beste van beide nu in alle stilte combineert: Die zijn net als bijna 1 miljoen mensen uit de prive momenteel werkloos thuis, maar wel met volle wedde.
In het kader van de solidariteit zou het niet slecht zijn dat zij ook een deel van hun loon tijdelijk inleveren, zodat er meer middelen vrij komen om anderen te helpen....
Heb verhalen van leraren die via een beurtrol om de 2 weken een halve dag naar school moeten voor de opvang, en voor de rest elke ochtend een kwartiertje wat schooltaken uploaden op smartschool om daarna de rest van de dag in hun tuin te werken....Terwijl thuiswerkende ouders nu het lespakket pogen te combineren met hun eigen werk!
![]()
Er zijn nu eenmaal mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen..
Als je Uw nek wil uisteken doe dat dan naar de politiekers,met hun vele mandaten -feestjes en recepties overal ten lande, die maar half aanwezig zijn in het parlement of daar op hun tablet liggen te tokkelen, als ze niet in slaap vallen,,, om van hun dikke vergoeding nog ni te spreken...
Als je Uw nek wil uisteken doe dat dan naar de politiekers,met hun vele mandaten -feestjes en recepties overal ten lande, die maar half aanwezig zijn in het parlement of daar op hun tablet liggen te tokkelen, als ze niet in slaap vallen,,, om van hun dikke vergoeding nog ni te spreken...
Wie zegt dat allemaal? Wie zegt dat leerkrachten niet in juli en augustus gaan moeten lesgeven?
Denk dat velen onder hun ookk gewoon willen werken hoor
Zijn er ook velen met kids die nu thuis zitten..
Denk dat velen onder hun ookk gewoon willen werken hoor
Zijn er ook velen met kids die nu thuis zitten..
ik kan u verzekeren dat veel leerkrachten blij zijn dat ze niet moeten werken. En dat weyts niet veel op vrijwilligers zal moeten rekenen.
ik ken de sector nogal goed.....
ik ken de sector nogal goed.....
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven