Wouter Beke zijn welverdiende C4 ?
Re: Wouter Beke zijn welverdiende C4 ?
Ja man, wat verwacht je dan? Dat de politiek een maximum leeftijd vast legt en dan een nek schot of zo?
Vergrijzing is enkel een financieel probleem, daar lijkt mij afmaken niet de oplossing. Het probleem waar kingsfan mee kamt gaat niet over vergrijzing, wel over het nodeloos rekken van uitzichtloze gevallen. Zolang ouderen mentaal en lichamelijk nog iet of wat OK zijn en de wil hebben om te leven moet je die verzorgen, punt uit. Helaas liggen er in rusthuizen ook mensen die liever niet meer leven, zwaar afzien of compleet van de wereld zijn, voor die groep zou euthanasie via wilsbeschikking eenvoudiger moeten zijn.
Da's nog eens een gedacht.vortex schreef:
Ja man, wat verwacht je dan? Dat de politiek een maximum leeftijd vast legt en dan een nek schot of zo?
Nee, natuurlijk niet.
Ben wel voorstander van uitdovend pensioen, net zoals werkloosheidsuitkering uitdooft.
Iemand die maar 35 jaar bijgedragen heeft (let´s face it, in de babyboomgeneratie zijn er zo legio voorbeelden) moet daarna geen 35 jaar pensioen trekken.
Ik blijf voorstander om mensen die te vroeg in pensioen zijn gegaan (ja, ook mijn ouders) daar retroactief voor te penaliseren.
Maar het is natuurlijk een onmogelijke oefening. Die mensen zijn in pensioen gegaan met een bepaald beeld, dat kan je niet opeens afnemen. Hadden ze dat geweten waren ze misschien langer aan het werk gebleven.
Maar van alleen maar te roepen ´de volgende generatie zal langer moeten werken´, gaat het ook niet opgelost geraken.
Er zijn een groot aantal woon- zorgcentrum investeerders die een C4 verdienen: als je naar een woon- zorgcentrum gaat en je bezit 1 eigen huis/appartement >200M2, moet je dit huis/appartement verkopen of verhuren OM IN DAT W0ON- ZORGCENTRUM TE (OVER)LEVEN IN 1 KAMERTJE VAN <20M2 OF 1/3 VAN UW LIVING. Als er dan als "gezondheidsservice" 4x per dag uw temperatuur gemeten wordt en indien dokter beschikbaar dag op voorhand afspraak moet maken …. Direkties en personeel krijgen ONVOLDOENDE middelen om hun job uit te voeren. Woon-Zorg centra moeten winst leveren/dividend opbrengen voor prive en institutionle investeerders. Zelfs Corona crisis zal hier NIKS veranderen: Aedifica, Care property Invest, … en andere ... zijn terug uit het dal en worden kwestie dividend nog altijd met belasting-vrijstelling gesponsord.
Als ik deze commentaren van sommige lees ,denk ik dat veel mensen de basiswaarden verloren zijn en in het algemeen altijd de eigen duurdere auto en de dikke villa of aangroei van geld /aandelen belangrijker vinden dan het leven van iemand anders .De ambitie van het goed te doen in het leven mag blijkbaar gerust ten koste van anderen gaan .
Dat is exact wat de jongere generatie de babyboomers kan verwijten: Zelf houden ze vast aan hun 'verworvenheden' en hun luxepositie met brugpensioen op 52 etc waarna ze nog 35 jaar in de hangmat gaan liggen, en de jeugd zal wel werken om dat allemaal te betalen.
Ik hang daar als 40'er tussenin. Ik heb m'n ouders zien stoppen met werken na ongeveer 35 jaar werken maar hoop zelf nog op een "deftige" leeftijd te kunnen stoppen. Al zal dat volgens mypensioen wel pas op 62 zijn. Da's wel al 10 jaar later dan mijn ouders, op 1 generatie tijd (min de 3 jaar dat ik langer gestudeerd heb dan hen, is 7 jaar meer gewerkt).
Hoe het mijn kinderen zal vergaan......
Dag Fakkel, je zit er boenk opFakkel schreef: ↑10 april 2020, 08:56Dat is exact wat de jongere generatie de babyboomers kan verwijten: Zelf houden ze vast aan hun 'verworvenheden' en hun luxepositie met brugpensioen op 52 etc waarna ze nog 35 jaar in de hangmat gaan liggen, en de jeugd zal wel werken om dat allemaal te betalen.
Ik hang daar als 40'er tussenin. Ik heb m'n ouders zien stoppen met werken na ongeveer 35 jaar werken maar hoop zelf nog op een "deftige" leeftijd te kunnen stoppen. Al zal dat volgens mypensioen wel pas op 62 zijn. Da's wel al 10 jaar later dan mijn ouders, op 1 generatie tijd (min de 3 jaar dat ik langer gestudeerd heb dan hen, is 7 jaar meer gewerkt).

de 40'ers zijn de eerste slachtoffers die de besparingen te volle zullen voelen. Als de voorgangers genoten van overgangsmaatregelen.....
langer werken, harder werken, minder verdienen, minder zekerheden.....
nu ja, misschien heb je wel gestemd voor die beunhazen die je dat hebben gelapt.
langer werken, harder werken, minder verdienen, minder zekerheden.....
nu ja, misschien heb je wel gestemd voor die beunhazen die je dat hebben gelapt.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Eerst klagen dat de vorige generatie te vroeg gestopt is met werken en dan klagen dat je zelf och arme 7 jaar langer moet werken, wellicht ook nog in betere omstandigheden. Klinkt als pure jaloezie, als je zelf in de hangmat wil moet je andere niet verwijten dat ze er in liggen hé.Fakkel schreef: ↑10 april 2020, 08:56 Dat is exact wat de jongere generatie de babyboomers kan verwijten: Zelf houden ze vast aan hun 'verworvenheden' en hun luxepositie met brugpensioen op 52 etc waarna ze nog 35 jaar in de hangmat gaan liggen, en de jeugd zal wel werken om dat allemaal te betalen.
Mnee, ik stel vast dat op 1 generatie tijd de loopbaan met zo´n 7 jaar verlengd zal zijn, meest gunstige geval.
En dat het voor de generatie na mij nog minder gunstig zal zijn.
Ik ben pro een complete pensioenhervorming, al schrijf ik er toch meteen bij dat ik ook niet het wondermiddel heb.
Immers, die mensen zijn vroeg gestopt met werken, omdat het kon, en zich baserend op de regels die golden.
Langs de andere kant, de overheid verandert wel vaker de regels terwijl het spel al bezig is.
Waarom niet pensioen maximaal 20 jaar uitbetalen?
Omdat je dan sociale drama´s creëert met mensen wiens geld op is. Wat dan? Kinderen laten opdraaien? Da´s weer hetzelfde: je laat de volgende generatie opdraaien.
Cru gestelt lost Covid deze problemen op.
En dat het voor de generatie na mij nog minder gunstig zal zijn.
Ik ben pro een complete pensioenhervorming, al schrijf ik er toch meteen bij dat ik ook niet het wondermiddel heb.
Immers, die mensen zijn vroeg gestopt met werken, omdat het kon, en zich baserend op de regels die golden.
Langs de andere kant, de overheid verandert wel vaker de regels terwijl het spel al bezig is.
Waarom niet pensioen maximaal 20 jaar uitbetalen?
Omdat je dan sociale drama´s creëert met mensen wiens geld op is. Wat dan? Kinderen laten opdraaien? Da´s weer hetzelfde: je laat de volgende generatie opdraaien.
Cru gestelt lost Covid deze problemen op.
Jaja, zolang jij het maar goed hebt hé
Zijn de 30ers of 40ers de grootste slachtoffers van deze en alle andere crisissen?
Ja want we moeten meer werken dan onze ouders en langer. Zullen minder overhouden op einde van de rit.
Nee als je het geluk hebt dat je ouders je sponsoren. Dat hebben zij nooit gekregen, startkapitaal, sommigen onder ons wel, we vertrekken met een voorsprong van een half huis (of een gans): let op als je sjance hebt int leven natuurlijk.
Zijn de kinderen de grootste slachtoffers van deze crisis?
Ja, zij zitten met meer dan 30 in een klas, waar de 30ers vroeger met maximaal 20 in een klas zaten.
Ja, zij gaan mss minder hulp van thuis uit krijgen dan hun ouders.
Ja, zij moeten langer studeren en het gaan hun meer geld kosten dan tov hun ouders
Ja, zij gaan langer moeten werken dan hun ouders en zullen minder overhouden.
Neen, want... Ik weet het niet.
Zijn wij Europeanen de grootste slachtoffers van deze crisis?
Ja, wij hebben veel dus ons kunnen ze ook veel afpakken.
Neen, wij hebben nog altijd meer dan die 5 of 6 miljard anderen
Kortom: het is maar hoe je het bekijkt.
Ja want we moeten meer werken dan onze ouders en langer. Zullen minder overhouden op einde van de rit.
Nee als je het geluk hebt dat je ouders je sponsoren. Dat hebben zij nooit gekregen, startkapitaal, sommigen onder ons wel, we vertrekken met een voorsprong van een half huis (of een gans): let op als je sjance hebt int leven natuurlijk.
Zijn de kinderen de grootste slachtoffers van deze crisis?
Ja, zij zitten met meer dan 30 in een klas, waar de 30ers vroeger met maximaal 20 in een klas zaten.
Ja, zij gaan mss minder hulp van thuis uit krijgen dan hun ouders.
Ja, zij moeten langer studeren en het gaan hun meer geld kosten dan tov hun ouders
Ja, zij gaan langer moeten werken dan hun ouders en zullen minder overhouden.
Neen, want... Ik weet het niet.
Zijn wij Europeanen de grootste slachtoffers van deze crisis?
Ja, wij hebben veel dus ons kunnen ze ook veel afpakken.
Neen, wij hebben nog altijd meer dan die 5 of 6 miljard anderen
Kortom: het is maar hoe je het bekijkt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ben zelf een dertiger maar als ik kijk naar de levensstijl van de jaren 60-70-80 denk ik dat je iets te snel oordeelt:voodoo schreef: ↑10 april 2020, 12:42 Zijn de 30ers of 40ers de grootste slachtoffers van deze en alle andere crisissen?
- we moeten mss langer werken maar het werk is vaak minder fysiek belastend geworden
- op restaurant in de jaren 60-70-80 VS nu
- veel minder activiteiten na het werk dan nu
- al eens het algemeen comfort van een woning vergeleken
Als je tevreden bent met dezelfde middelen als vroeger (bescheiden woning met dito comfort, een basis wagen als vervoer, geen aangelegde tuin, beperkte technologische snufjes, ...) kan je volgens mijn veel vroeger stoppen met werken.
De algemene levensstandaard is materieel sterk veranderd maar ik denk wel dat de mentale belasting is toegenomen - heb mijn (groot)ouders nooit horen praten over iemand die depressief was.
Euh... die regel zou dan uiteraard ook voor mij gelden. Dus je punt ontsnapt me.
En mijn ouders hebben beiden een staatspensioen wat ze niet eens opkrijgen, die sparen nog elke maand bij. Plus een goeie spaarboek en 3 eigendommen.
Dit gaat echt niet over mij, hoor.
Inderdaad. Wij nemen elke dag een douche met warm water. Dat hadden mijn ouders niet. Ons ma had zelfs geen echte badkamer die naam waardig.contextbinder schreef: ↑10 april 2020, 12:53
De algemene levensstandaard is materieel sterk veranderd maar ik denk wel dat de mentale belasting is toegenomen - heb mijn (groot)ouders nooit horen praten over iemand die depressief was.
Als we veel thuis zijn en het is warm nemen we zelfs 2x per dag een douche. Doen ouders niet.
Onze kinderen zullen ook gsm / tablet / ... hebben, hadden wij niet. Maar wij hadden wel een bmx en later een camino en nog later een booster. Weet niet wat het leukste is.
Aan het aantal zelfmoorde en depressies te zien was het vroeger inderdaad beter. Of men deed toen aan boetedoening in het leven om in het hiernamaals beloont te worden (goede vrijdag btw)