Olie - april 2020
TIP
Olie - april 2020
De WTI olieprijs staat momenteel negatief; ongeziene situatie.
Ik ben absoluut geen expert ter zake, maar voor een leek ruikt dit als een opportuniteit.
Zijn er forumleden die hierin meer onderlegd zijn en hun visie op de huidige situatie kunnen delen?
Dank bij voorbaat.
Ik ben absoluut geen expert ter zake, maar voor een leek ruikt dit als een opportuniteit.
Zijn er forumleden die hierin meer onderlegd zijn en hun visie op de huidige situatie kunnen delen?
Dank bij voorbaat.
-
anonymous9
Re: Olie - april 2020
Irrelevant. Kijken naar de Juni-prijs is veel relevanter.
Uw enige opportuniteit is een tanker huren. Contracten kopen voor levering in mei. Bezit nemen van de levering, en een future uitschrijven voor juni om de olie terug te verkopen.
Uw enige opportuniteit is een tanker huren. Contracten kopen voor levering in mei. Bezit nemen van de levering, en een future uitschrijven voor juni om de olie terug te verkopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat ga je doen als ze morgen bellen waar ze de vaten olie mogen leveren?Lucid schreef: ↑20 april 2020, 21:14 De WTI olieprijs staat momenteel negatief; ongeziene situatie.
Dank bij voorbaat.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
In 1973 was olie te duur, nu is het zeer goedkoop. Wat effect zou dit hebben op de beurs?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
SP500 staat zo'n 1% negatief tov vorige week.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Benieuwd wat met Shell en total. Heb orders met lage limiet ingesteld voor deze 2 ( waarde van 1 maand geleden). Kans groot dat we terug zo diep gaan zakken?
Je kan altijd eens op zoek gaan naar een olie ETF als je daar nu een mooi instapmoment voor voorziet
Ja heb via bolero ingezet op een oil tracker. Wel Europees.
-
anonymous9
Akkoord, maar dan kan je er als kleine belegger nog steeds niet op speculeren. Tenzij je aan een turbo short ofzo denkt, en die koopt net voor expiratie?
Langs de andere kant zullen er ook traders zijn die zich geen twee keer aan hetzelfde steentje zullen stoten, en zullen er andere traders zijn die wat opslagcapaciteit zullen vrijhouden om te profiteren en dus het effect af te zwakken.
Ik denk dat wat de vandaag zagen een eenmalig iets is, en gebeurde juist omdat niemand dacht dat het kón gebeuren.
-
anonymous9
Brent - wat voor niet-US olie als enige telt - is nog steeds de hoofdmoot van Total en Shell hun productie. Verwacht dus geen al te grote schommelingen.
Gaat de vraag naar Brent nu niet ineenstukken?
ik zou nu eerder gokken op goud.
Als de papieren beloftes van Comex plots moeten ingeruild worden voor levering van fysiek goud zullen we een zelfde curve meemaken, maar dan in omgekeerde richting. :-)
Nu weten ze geen blijf met hun olieleveringen. Te veel aanbod en geen stockageplaatsen meer over.
Met goud zullen ze heel lang mogen zoeken naar de fysieke voorraden, als je ziet wat voor hoge bedragen in Comex verhandeld worden.
Geen woord over de implosie van de olieprijs in het nieuws. En dat verwondert niemand?
Als de papieren beloftes van Comex plots moeten ingeruild worden voor levering van fysiek goud zullen we een zelfde curve meemaken, maar dan in omgekeerde richting. :-)
Nu weten ze geen blijf met hun olieleveringen. Te veel aanbod en geen stockageplaatsen meer over.
Met goud zullen ze heel lang mogen zoeken naar de fysieke voorraden, als je ziet wat voor hoge bedragen in Comex verhandeld worden.
Geen woord over de implosie van de olieprijs in het nieuws. En dat verwondert niemand?