Besparingstip : clippeez
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Besparingstip : clippeez
Verplicht je handen desinfecteren voor je een supermarkt binnengaat?
Dat heb ik nog nergens gezien.
De winkelkarren wel, maar je handen?
Ik ben het met je eens hoor.
Mijn boodschap was alleen gericht aan zij die zich niet meer veilig voelen. Neem dan alle maatregelen die je zelf nodig acht om je zo veilig mogelijk te voelen. Van mij mag je zelfs 24/7 in volledig isolement gaan. Anderzijds, richt en verplicht je eigen angsten niet naar anderen.
Ik ontzeg niemand geen enkele gedraging waar hij zich beter bij voelt. Ontzeg mij dan ook niet de beleving van mijn eigen vrijheid.
Wens je zelf maatregelen te nemen tot in het oneindige draag dan daar wel de gevolgen voor. En wentel ze vooral niet af op de groep die de boel laat draaien als voorheen.
Dan is iedereen tevreden.
Alhoewel ik de laatste tijd gratis en bij de vleet pruts mondmaskers van overheden gekregen heb (als het echt nodig is zal ik wel mijn FFP2 maskers gebruiken die ik altijd al in voorraad had, die helpen tenminste wel), nog dozen vol met alcogel heb staan (voor trektochten die nu toch niet meer mogen) evenals nog dozen latexhandschoenen om o.a. geen DNA te verspreiden heb ik tot nu toe nog maar twee paar wegwerphandschoenen gebruikt.
Het is dus niet omdat ik onvoldoende beschermingsmateriaal bezit dat ik ze niet gebruik. Geen lijfelijk persoonlijk contact met onbekenden en minstens 1.5 meter afstand lijkt me voldoende als maatregel om normaal te leven. Net zoals ik voor corona al zo veel mogelijk trachtte toe te passen. De nieuwe stijl van geen handen schudden, mekaar innig omhelzen en vooral dat het selectief gelik tussen collega's van beider kunnen als een soort begroeting niet meer 'in' is is mij welgekomen.
Ik liep gewoon voor op de nieuwe gewoonten.

Voor corona was ik dan ook al veel minder vatbaar voor de jaarlijks terugkerende virusepidemies en bacterieaanslagen.

En als je het dan toch zitten hebt kan je beter over een immuunsysteem beschikken dat al het een en ander gewend is dan maagdelijk de strijd te moeten aangaan.
Ik bereid me immers liefst op een calamiteit voor voordat deze zich voordoet dan amechtig achter de feiten aan te hollen.
Bij ons kan men ook de handen niet desinfecteren (alleen winkelkarren) : niet in de Delhaize Supermarkt en niet in de Colruyt.PietPiraat schreef: ↑7 juni 2020, 17:41 … Verplicht je handen desinfecteren voor je een supermarkt binnengaat?
(Verplicht) handen desinfecteren heb ik alleen nog maar gezien bij de dokter en vóór het binnengaan van het ziekenhuis.
Verder in geen enkele plaatselijke winkel, zélfs niet bij de apotheker.
Gisteren in Overstock geweest: handontsmetting bij betreden. Je moet het wel zelf doen, dus je loopt er voorbij als je wil. Tuincentrum idem.
Enige keer dat ik m´n handen al ontsmet heb was bij de apotheek. Ik verstond haar niet, dacht dat het flesje dat ze in haar hand had ook nog bij m'n bestelling hoorde, wou het aannemen, en psssht, een wolkje desinfectie op m´n pols ipv hand. Nu ja, achteraf bedacht ik me dat dit zowat de enige plek is waar ik kom waar ik dit geen overkill vind. Dus thuis netjes m´n handen gewassen en onderweg niks aangeraakt (was te voet).
Enige keer dat ik m´n handen al ontsmet heb was bij de apotheek. Ik verstond haar niet, dacht dat het flesje dat ze in haar hand had ook nog bij m'n bestelling hoorde, wou het aannemen, en psssht, een wolkje desinfectie op m´n pols ipv hand. Nu ja, achteraf bedacht ik me dat dit zowat de enige plek is waar ik kom waar ik dit geen overkill vind. Dus thuis netjes m´n handen gewassen en onderweg niks aangeraakt (was te voet).
Een waterdicht systeem zal er nooit zijn.
De meeste winkels die ik zelf ken "ontsmetten" hun karren met gewone Dreft (of goedkoper alternatief) of kuisdoekjes.
Als je pech hebt dat de flexi-jobber van dienst niet veel goesting heeft, dan veegt hij/zij tien karren af met dezelfde vod, zonder zelfs maar eens te spoelen. Plus, de winkelkar, enkel de handvaten afkuisen is zinloos. Iedereen legt gerief in de kar, komt met zijn handen aan de randen van de kar (voorkant trekken aan de kar, enz.). Waarmee ik maar wil zeggen dat het systeem maar zo goed is als de mensen die het systeem gebruiken.
Ik zie ze graag bezig, de mensen met hun handschoenen en mondmaskers, die continu zitten te frutselen eraan. Of eens snel aan hun neus krabben, met hun handschoenen.
Wil dat nu zeggen dat we alle maatregelen dan maar best opgeven? Persoonlijk denk ik van niet. Alle kleine beetjes helpen.
De meeste winkels die ik zelf ken "ontsmetten" hun karren met gewone Dreft (of goedkoper alternatief) of kuisdoekjes.
Als je pech hebt dat de flexi-jobber van dienst niet veel goesting heeft, dan veegt hij/zij tien karren af met dezelfde vod, zonder zelfs maar eens te spoelen. Plus, de winkelkar, enkel de handvaten afkuisen is zinloos. Iedereen legt gerief in de kar, komt met zijn handen aan de randen van de kar (voorkant trekken aan de kar, enz.). Waarmee ik maar wil zeggen dat het systeem maar zo goed is als de mensen die het systeem gebruiken.
Ik zie ze graag bezig, de mensen met hun handschoenen en mondmaskers, die continu zitten te frutselen eraan. Of eens snel aan hun neus krabben, met hun handschoenen.

Wil dat nu zeggen dat we alle maatregelen dan maar best opgeven? Persoonlijk denk ik van niet. Alle kleine beetjes helpen.
Interpretatie van de regels volgens regio?Nefertari schreef: ↑8 juni 2020, 11:36 Bij ons kan men ook de handen niet desinfecteren (alleen winkelkarren) : niet in de Delhaize Supermarkt en niet in de Colruyt.
(Verplicht) handen desinfecteren heb ik alleen nog maar gezien bij de dokter en vóór het binnengaan van het ziekenhuis.

Hier staan aan de ingang van iedere winkel waar ik kom busjes desinfectiemiddel voor de handen. In de lokale Lidl staat er zelfs iemand op toe te kijken dat je het doet terwijl hij de duwbaar van de kar zelf ontsmet.
In de lokale fitness staat er handgel aan de ingang, verspreid over de ruimte's en waar mogelijk zelfs bij ieder toestel.
De Weba in Gent wel. Daar kom je binnen (in het standaard rijtje) en is er een medewerker die toeziet dat iedereen voor binnenkomst de handen ontsmet.Nefertari schreef: ↑8 juni 2020, 11:36 Bij ons kan men ook de handen niet desinfecteren (alleen winkelkarren) : niet in de Delhaize Supermarkt en niet in de Colruyt.
Bij buitenkomst staat er ook een ontsmetting potje, maar daar wordt niet op toegezien dat je die gebruikt.
Persoonlijk heb ik een potje in mijn wagen voor ontsmetting nadat ik naar de winkel ben gegaan. Ik probeer dan gezicht niet aan te raken als ik in winkel zelf ben, al valt het op dat je dit vaak doet als je erop let.
Nu met al die ontsmettingsgel moet je wel oppassen dat je je huid niet teveel beschadigd. Alcohol droogt de huid zeer hard uit dus gebruik sinds 2 maand een hydraterende huidcrème om dit wat tegen te gaan.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/19 ... en-wassen/
Ik ook hoor.
Ontsmettingsgel, latex handschoenen en FFP2 maskers liggen hier altijd klaar.
Ik spaar ze echter liefst op voor de volgende verrassingsaanval.
Het is nooit een goed idee om je reserves er al door te jagen op het einde van een eerste aanvalsgolf.
De kunst zal zijn om bij de tweede golf geen beroep te moeten doen op de gezondheidszorg die nog niet hersteld zal zijn van de eerste klap. En vooral om dan weg te blijven uit de ziekenhuizen. Het systeem is er niet op voorzien om herhaalde aanvallen van die omvang te kunnen weerstaan.
Het heeft er alle schijn van dat de verantwoordelijke politici weinig geleerd hebben uit de eerste aanval en er van uit gaan dat ze de controle al definitief heroverd hebben. Hun grootste prioriteit bestaat er nu in om in afwachting van volgende verkiezingen nog vlug de mooiste cadeau's te kunnen uitdelen.
Volgens mij, en hopelijk ben ik hier volledig verkeerd in, was die eerste aanval nog maar een aftasting door de vijand en wacht hij tot iedereen een beetje weerloos en als vanouds ingedommeld is om onvoldoende voorbereid te zijn op de volgende aanval.
De omvang van de rush op horeca en vakantibestemmingen zal al een eerste indicatie zijn of de meerderheid al dan niet ingedommeld is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier kom ik elke supermarkt binnen zonder handels.
In kleine supermarkten dus supérettes kan ik gewoon binnenlopen zonder zelfs een kar. De grote moet ik een kar mee hebben.
That's all.
In kleine supermarkten dus supérettes kan ik gewoon binnenlopen zonder zelfs een kar. De grote moet ik een kar mee hebben.
That's all.
PietPiraat schreef: ↑7 juni 2020, 17:41 Verplicht je handen desinfecteren voor je een supermarkt binnengaat?
Zoals ik eerder schreef, iedere winkel zijn eigen interpretatie van de voorschriften.Timoootjex schreef: ↑8 juni 2020, 20:48 Hier kom ik elke supermarkt binnen zonder handels.
That's all.
Bij de een alleen de karren, bij de ander niets. Ik, in mijn regio, bij ieder bezoek.
De handen dan toch. De winkelkarren worden door het personeel zelf ontsmet.
Waarschijnlijk een goede marketingtruk van de Colruyt?
Ze geven nog eens iets gratis weg en vermelden in dezelfde moeite dat het daarna betalend zal worden. Allen daarheen.

Verhaal uit "van horen zeggen" (familielid die er de nood aan had om erover te ventileren).
De Blokker doet uitverkoop omdat het omgevormd wordt naar Megaworld of zoiets. Het is blijkbaar megadruk omdat ze tamelijk grote kortingen geven. Familielid was op zoek naar iets heel specifieks (ben al vergeten wat het was) en is bij twee filialen gaan zoeken.
Beide filialen waren er mega lange wachtrijen en bij het binnen komen moest je zo een standaard mandje verplicht nemen, dat je eventueel zelf kon ontsmetten. Echter, de winkels konden de toeloop van het volk niet aan, resultaat: ontsmettingsflesje leeg, papierrol leeg. En klanten die niets vonden in de winkel, doodleuk hun mandje terug aan de ingang plaatsten. Terwijl het eigenlijk de bedoeling was om je mandje af te geven aan de winkelbediende aan de kassa.
Tja.
De Blokker doet uitverkoop omdat het omgevormd wordt naar Megaworld of zoiets. Het is blijkbaar megadruk omdat ze tamelijk grote kortingen geven. Familielid was op zoek naar iets heel specifieks (ben al vergeten wat het was) en is bij twee filialen gaan zoeken.
Beide filialen waren er mega lange wachtrijen en bij het binnen komen moest je zo een standaard mandje verplicht nemen, dat je eventueel zelf kon ontsmetten. Echter, de winkels konden de toeloop van het volk niet aan, resultaat: ontsmettingsflesje leeg, papierrol leeg. En klanten die niets vonden in de winkel, doodleuk hun mandje terug aan de ingang plaatsten. Terwijl het eigenlijk de bedoeling was om je mandje af te geven aan de winkelbediende aan de kassa.
Tja.

Ohhhhhh wat erg toch hé , bijna de wereld vergaan daarmee..DNE2018 schreef: ↑8 juni 2020, 22:42 Verhaal uit "van horen zeggen" (familielid die er de nood aan had om erover te ventileren).
Tja.![]()
Dat moet toch echt wel specialen levensnoodzakelijken brol geweest zijn dan.
Nu als je daar dan nog eens de drang voor voelt opkomen om een heel specifiek brolitem te moeten kopen, terwijl er 1000 man (+ 1 paardekop) staat de reutelen aan de ingang, tsja dan hoop ik voor jou dat het aangetrouwde familie is

Laatst gewijzigd door Jamesken op 9 juni 2020, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ontsmettende handgel wordt alleen aanbevolen indien je geen water en zeep bij de hand hebt.
Als ik thuiskom van het winkelen, is het eerste wat ik doe, grondig mijn handen wassen zoals het van in het begin reeds aan de bevolking aangeleerd werd.
Mijn flesje ontsmettende handgel dat ik bij de apotheker kocht, houd ik bij voor eventuele noodsituaties.
Als ik thuiskom van het winkelen, is het eerste wat ik doe, grondig mijn handen wassen zoals het van in het begin reeds aan de bevolking aangeleerd werd.
Mijn flesje ontsmettende handgel dat ik bij de apotheker kocht, houd ik bij voor eventuele noodsituaties.