Overbieden bij aankoop van een woning
Re: Overbieden bij aankoop van een woning
En langs de andere kant is er steeds minder ruimte om huizen te zetten, bouwgronden zijn schaars en duur, met de beton stop in het vooruitzicht zal dat alleen maar erger worden. Verder zorgen kwaliteitseisen er voor dat de goedkope koten stilaan verdwijnen, de armste mensen komen zo in duurdere huizen terecht waardoor de armoede nog toeneemt.Zwiertje schreef: ↑23 juni 2020, 10:26 De vraag is zeer groot, dus de prijzen zijn zeer hoog. Dat is al heel lang zo. Ik denk dat daar zeer weinig aan te doen is. Misschien indien er massaal veel sociale woningen op de markt zouden komen?
We leven met steeds minder mensen per huis, dus hebben we steeds meer huizen nodig. Ik zie nergens trends die druk zouden kunnen zetten op de huizenprijzen.
Ja maar kijk eens naar waar het geld naar toe gaat. Gsm, om de zoveel jaar nieuwe wagen, 3 keer reizen per jaar, iedere week 50€ op cafe uitegeven enz....geebee schreef: ↑23 juni 2020, 10:17Ik denk dat je raar zou kijken voodoo naar het grote stuk dat maand er nog over is aan het einde van het geld bij veel jonge koppels. Als een maand tijdelijke werkloosheid er al voor zorgt dat er bij velen geen geld meer is om hun electriciteitsrekening te betalen zie je hoe weinig reserves ze hebben ... er is veel schone schijn hoor !
In vergelijking met de armoede in Bangladesh is dit uiteraard klein bier maar dan kan je alles doodrelativeren.
In vlaanderen komt een koppel dat met 2 full time gaat werken en verstandig omgaat met hun geld niets te kort.
En de rest telt niet mee? Je wil niet weten hoeveel één ouder gezinnen er zijn, alleenstaanden, gezinnen waar er maar één of geen werk heeft of gezinnen met twee werkenden maar met zware schuldenlast, enz... Nee, dat ideale plaatje dat jij voorstelt is zeker niet de doorsnee situatie. Dat niet iedereen verstandig met geld om gaat is een feit maar stellen dat dit de oorzaak van armoede is, is meer dan één brug te ver. Zij die GSM's, auto's kunnen kopen en drie reizen per jaar kunnen maken zijn niet arm, er zijn er genoeg die zich geen auto of reis kunnen veroorloven.
Ik zeg toch een koppel die met 2 full time gaat werken komt in vlaanderen niets te kort.vortex schreef: ↑23 juni 2020, 11:48En de rest telt niet mee? Je wil niet weten hoeveel één ouder gezinnen er zijn, alleenstaanden, gezinnen waar er maar één of geen werk heeft of gezinnen met twee werkenden maar met zware schuldenlast, enz... Nee, dat ideale plaatje dat jij voorstelt is zeker niet de doorsnee situatie. Dat niet iedereen verstandig met geld om gaat is een feit maar stellen dat dit de oorzaak van armoede is, is meer dan één brug te ver. Zij die GSM's, auto's kunnen kopen en drie reizen per jaar kunnen maken zijn niet arm, er zijn er genoeg die zich geen auto of reis kunnen veroorloven.
Ik heb nergens iets gezegd over de andere situaties die jij aanhaalt. Blijkbaar was begrijpend lezen niet uw beste vak.
En ik vroeg of de rest niet mee telt. Blijkbaar heb ik weer op veel te lange tenen getrapt, sorry hoor dat ik niet mee ga in je bekrompen visie van het met twee werkend koppelNairo schreef: ↑23 juni 2020, 12:22Ik zeg toch een koppel die met 2 full time gaat werken komt in vlaanderen niets te kort.vortex schreef: ↑23 juni 2020, 11:48
En de rest telt niet mee? Je wil niet weten hoeveel één ouder gezinnen er zijn, alleenstaanden, gezinnen waar er maar één of geen werk heeft of gezinnen met twee werkenden maar met zware schuldenlast, enz... Nee, dat ideale plaatje dat jij voorstelt is zeker niet de doorsnee situatie. Dat niet iedereen verstandig met geld om gaat is een feit maar stellen dat dit de oorzaak van armoede is, is meer dan één brug te ver. Zij die GSM's, auto's kunnen kopen en drie reizen per jaar kunnen maken zijn niet arm, er zijn er genoeg die zich geen auto of reis kunnen veroorloven.
Is er in de politiek ook niet zo'n strekking waar men aanneemt dat enkel die samenlevingsvorm (tweeverdieners) in rekening moet worden gebracht ?
On topic :
Tot mijn verbazing is het in Vlaams Brabant een vaak gedane wijze van een huis aankopen : over de prijs bieden.
Hier, waar ik woon, zou je al voor gek verklaard worden als je snel een huis koopt aan de vraagprijs maar overbieden komt hier nog gekker over.
Ik ben al eens een onderhandeling gestopt (appartement aan zee) nadat ik de vraagprijs wou betalen maar de makelaar me informeerde dat er toevallig nog iemand was die de vraagprijs wou betalen en me hoger wou laten bieden.
Ook nadat hij me twee weken later belde dat de andere had afgehaakt ben ik bij mijn standpunt gebleven : geen interesse meer.
Mijn gevoel zegt me : overbieden... Ik zou het niet doen.
On topic :
Tot mijn verbazing is het in Vlaams Brabant een vaak gedane wijze van een huis aankopen : over de prijs bieden.
Hier, waar ik woon, zou je al voor gek verklaard worden als je snel een huis koopt aan de vraagprijs maar overbieden komt hier nog gekker over.
Ik ben al eens een onderhandeling gestopt (appartement aan zee) nadat ik de vraagprijs wou betalen maar de makelaar me informeerde dat er toevallig nog iemand was die de vraagprijs wou betalen en me hoger wou laten bieden.
Ook nadat hij me twee weken later belde dat de andere had afgehaakt ben ik bij mijn standpunt gebleven : geen interesse meer.
Mijn gevoel zegt me : overbieden... Ik zou het niet doen.
>Hier, waar ik woon, zou je al voor gek verklaard worden als je snel een huis koopt aan de vraagprijs maar overbieden komt hier nog gekker over.
Ja ge woont dan ook in de marginalen driehoek, ik kan er van meespreken :-) (grapken he)
Ja ge woont dan ook in de marginalen driehoek, ik kan er van meespreken :-) (grapken he)
Waarschijnlijk.
Moet wel pieken.
Ik herinner me 2 discussies met jou.
In beide gevallen had je finaal ongelijk.
Nog los van je kennis van de Nederlandse taal en / of begrijpend lezen, bedoel ik dan.
Een huis is waard wat de koper op dat moment ervoor wil geven..
Altijd opletten als je een ander becommentarieert over zijn kennis van de taal en er dan zelf een fout schrijft, in de combinatie en/of staat er in dit geval geen komma voor en na de slash (of de Duitse komma). Ik neem het je niet kwalijk, ik heb het ook al tot mijn schande ondervonden maar ik kon het ook even niet laten