Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
Re: Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
vraagsteller heeft goedkoper internet nodig.

Bij scarlet mag je geen zelf gekozen router nemen, maar moet je hun rommel pakken. Gratis of niet, ik hoef het niet.
Hij heeft niet gezegd dat het een stand alone internet oplossing moest zijn.
Maar anders : hij heeft nog altijd zelf de vrije keuze en het recht om het af te wegen.
Maar anders : hij heeft nog altijd zelf de vrije keuze en het recht om het af te wegen.
Wij zitten sinds enkele dagen bij Scarlet, we lijken voorlopig tevreden. Het is ook nieuwere apparatuur, dus wifi & TV (bakje) werken eigenlijk beter.
Belangrijkste TV kanalen zijn er op zich wel.
Er is wel geen app om op gsm of tablet naar TV te kijken...
begrijpend lezen, moeilijk voor sommigen
Thread: 'Hoe op internet besparen'
Jij probeert hem nog tv ook van scarlet door de strot te rammen.
Waarom geen Wiggo dan? ook voordelig met gsm's en zo bij.
Misschien weet vraagsteller dat ook niet.
Scarlet, stay far away from me.
En nog veel zenders in SD kwaliteit.
Ik kan daar niet op zien hoor, anno 2020 op een 50 inch 4K scherm.
Maar ieder zijn goesting hé.

Thread: 'Hoe op internet besparen'
Jij probeert hem nog tv ook van scarlet door de strot te rammen.

Waarom geen Wiggo dan? ook voordelig met gsm's en zo bij.

Scarlet, stay far away from me.
En nog veel zenders in SD kwaliteit.

Maar ieder zijn goesting hé.
Laatst gewijzigd door gast9876 op 6 juli 2020, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat heb je bij Telenet, wat is je gezinssituatie en wil je je gedrag wijzigen?
Gedrag wijzigen, als je bijvoorbeeld tv hebt, wil je nog klassieke tv hebben (misschien is vervangen door netflix ofzo en VRTNU / VTM GO / Vier.be ook prima)? Gebruik je het uitgebreid aanbod (de vreemde zenders of bepaalde packs)? Is een theoretisch tragere verbinding een probleem (ik zeg theoretisch omdat een simpel huishouden niet echt zoveel verschil merkt tussen een 50 mbps en 200 mbps lijn).
Er is volgens mij geen 1 aanbieder die voor iedereen goed is. Scarlet is prima als all-in pack, EDPnet te overwegen voor internet only maar ook Telenet heeft met hun basic internet best wel een competitief aanbod voor internet (en je wilt een snelle verbinding maar kan je binnen het limiet blijven van 150GB).
goed samengevat.
Maar ik merk dat pak mensen plots boost pack nemen om naar 400 Mbps te gaan (15 €). Ik kan het niet bij edpnet, en lig er ook niet wakker van. een 2 Mbps vs 40 Mbps upload merk ik wel hoor.

Mijn gepensioneerde vader heeft dat niet nodig, dat weet ik.
Alle Vlaamse zenders, de nederlandse zenders & RTBF 1 & 2 zijn in HD, ik denk voor meeste kijkers wel voldoende.
Maar is inderdaad een belangrijk punt als vrager eigenlijk wel nog TV wil.
Als je de prijs van een basic internet abonnement neemt, beperkt tot 100 GB transfer per maand of zoiets, voor rond de 28 euro bij TN en Proximus..
Als je weet dat de meeste Vlamingen ook tv in huis hebben en zelf ook bellen van thuis uit (eender met welk toestel) is mijn logica dat voor die 12.5 euro per maand meer per maand die pack wel eens een goede keuze kan zijn voor wie er zich mee kan tevreden stellen.
Het is geen topproduct in specificaties. Ik heb het zelf ook niet.
Door de strot rammen of hard selling.. niets voor mij. Iedereen moet kopen waar hij gelukkig mee is. Zie het als een suggestie.
mijn combinatie :
TV Vlaanderen basic (hardware kost geld en aandacht - dat is een nadeel) 15.95 per maand
Internet Proximus start (hier omwille van 'die kabel ligt in huis') 27.5 per maand
onbeperkt bellen en sms bij Orange voor 20 euro maar dat kan bij MV goedkoper
Voor wie tevreden is met wat Scarlet te bieden heeft en de combo kan gebruiken is dat de grootste besparing die mogelijk is.
Maar het is niet voor iedereen de beste keuze.
Als je weet dat de meeste Vlamingen ook tv in huis hebben en zelf ook bellen van thuis uit (eender met welk toestel) is mijn logica dat voor die 12.5 euro per maand meer per maand die pack wel eens een goede keuze kan zijn voor wie er zich mee kan tevreden stellen.
Het is geen topproduct in specificaties. Ik heb het zelf ook niet.
Door de strot rammen of hard selling.. niets voor mij. Iedereen moet kopen waar hij gelukkig mee is. Zie het als een suggestie.
mijn combinatie :
TV Vlaanderen basic (hardware kost geld en aandacht - dat is een nadeel) 15.95 per maand
Internet Proximus start (hier omwille van 'die kabel ligt in huis') 27.5 per maand
onbeperkt bellen en sms bij Orange voor 20 euro maar dat kan bij MV goedkoper
Voor wie tevreden is met wat Scarlet te bieden heeft en de combo kan gebruiken is dat de grootste besparing die mogelijk is.
Maar het is niet voor iedereen de beste keuze.
Alles wat je opnoemt is HD op scarlet, enkel Eurosport & BBC 1/2 niet. Toch niet helemaal juist geïnformeerd vrees ik... Maar is inderdaad off-topic...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind het een moeilijke opdracht op internet besparen.
Der is geen perfecte oplossing.
Der is geen perfecte oplossing.
Ga naast de openbare bib wonen. Zorg ervoor de je in de living bib wifi ontvangst heb en maak zo gebruik van de gratis bib wifi. :-)
Met een Pringleskanon kan je eventueel ook van iets verder de wifi ontvangen.
Met een Pringleskanon kan je eventueel ook van iets verder de wifi ontvangen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik betaal nu met sociaal tarief 46,6 euro(normaal 55) voor internet + mobiel onbeperkt bellen en 15 Gb surfen.
Gelijk welk alternatief is duurder voor me.
Gelijk welk alternatief is duurder voor me.
150 GB/maand voor 28.31 € en onbeperkt verkeer voor 54 € (45 € eerste drie maanden) bij Telenet.
Als je dan weet dat Telenet TV 27.59 €/maand extra kost kan je beter, als je met 150 GB/maand niet toekomt) de tweede optie nemen zonder extra TV (als je zonder een zeer uitgebreid TV aanbod verder kan).
ps. sinds Corona, en nog steeds lopende, is het tijdelijk 300 GB maand voor de goedkoopste basic optie.
Wij komen ruimschoots toe met de eerste optie (kijken digitaal TV via internet)
GSM en smartphone zijn wel elk via een afzonderlijk abbo (GSM bij Orange en Smartphone via Proximus).
ofwel kan ik niet goed lezen, of wel is hun website niet up-to-date (wat triestig zou zijn)
Staat toch nergens 'HD' bij, bij bovenvermelde zenders...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.