Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
Re: Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
1440 eur per jaar. Dat is toch een pak geld, maar best ook dat je het zalig vindt. En dat in een "Besparingstips" topic.Sebastiaan1985 schreef: ↑27 juli 2020, 13:29 ik betaal 120 euro per maand bij proximus voor internet/tv en mobiel en ik heb het er voor over! Ik kan voetbal zien op twee tv's, mobiel netwerk is zeer betrouwbaar en downloaden tegen 125 MB/s (1 gigabit) met kabel en meer dan 60MB/s draadloos, zalig gewoon![]()
-
- Jr. Member
Dat klinkt zo'n beetje als "ik ben niet katholiek, maar ik laat mijn kinderen wél dopen"
-
- VIP member
- Contacteer:
Er zijn er die meer dan 1500 euro aan een gsm geven
Ik niet, Apple is technisch inferieure rommel. Hun software is wel zeer goed.Er zijn mensen die graag bij zijn op gebied van ict...
Ik kan tegelijkertijd op mijn desktop/laptop/gsm zitten en tv kijken zonder de minste vertraging
Trouwens ik heb ooit op scarlet netwerk gezeten (niet mijn eigen!). Trage rommel en niet compatibel met fiber
misschien is dat ondertussen veranderd, dat weet ik niet.

Ik kan tegelijkertijd op mijn desktop/laptop/gsm zitten en tv kijken zonder de minste vertraging

Trouwens ik heb ooit op scarlet netwerk gezeten (niet mijn eigen!). Trage rommel en niet compatibel met fiber

Aan alle keyboardhelden hier, die aan de zijlijn staan, maar geen facts & figures kunnen aanbrengen.satsurfer schreef: ↑22 juli 2020, 18:59 dag lieve vrienden![]()
ff. een update.
Scarlet toch maar terug gecontacteerd. Iemand moet het doen hé.....Met keyboardhelden die geen feiten kunnen geven, ben je niet veel. ik gn scarletklant, noch profiel ook.
'Hey satsurfer, En je krijgt deze reacties allemaal van Scarlet klanten of kan het zijn dat zij bij proximus aangesloten zijn. Ik ga het in ieder geval wel even voor je navragen want als dit dus wel zo blijkt te zijn dan zal de site aangepast moeten worden.'
'Kan je aangeven op welk forum je dit gezien hebt? Alvast bedankt.'
Tot later hé.![]()
Straf, dat een bedrijf niet weet wat het verkoopt, zelfs U nog als 'ongeloofwaardig' beschouwt

Tja, dan hebben ze geen mensenkennis hé.

Straf dat een niet-klant hun 'shit' moet oplossen. En zij worden er nog beter van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Edpnet heeft ook Fiber hoor.Sebastiaan1985 schreef: ↑27 juli 2020, 16:01 Ik kan tegelijkertijd op mijn desktop/laptop/gsm zitten en tv kijken zonder de minste vertraging![]()
Trouwens ik heb ooit op scarlet netwerk gezeten (niet mijn eigen!). Trage rommel en niet compatibel met fibermisschien is dat ondertussen veranderd, dat weet ik niet.

https://tweakers.net/nieuws/130355/belg ... imus.html
https://www.edpnet.be/nl/thuis/fiber.html
En ik surf ook snel, met een betere router dan die Bbox 3V+ van Proxiprul. Zelfs sneller (recentere generatie van wifi

Welk profiel heb je, aangezien je 125 Mbps kunt downloaden (ethernet)?
Woon je niet ver van de centrale?
-
- VIP member
- Contacteer:
125MB/s zelfs (1000 mbps) (sorry computer geek) nieuwbouw van 2016 met fiber aansluiting tot in de woning. Werkt nochtans ook met een bbox , maar dan in combinatie met een fiber modem.
Is momenteel het snelste op de markt voor particulieren met 1000/100 mbps. Telenet heeft "maar" 1000/40 mbps en edpnet blijkbaar 500/100 mbps
Prijs kwaliteit is edpnet dus beter. Maar op gebied van internet heb ik graag het snelste, vraag me niet waarom...
Is momenteel het snelste op de markt voor particulieren met 1000/100 mbps. Telenet heeft "maar" 1000/40 mbps en edpnet blijkbaar 500/100 mbps

Prijs kwaliteit is edpnet dus beter. Maar op gebied van internet heb ik graag het snelste, vraag me niet waarom...
Ik surf ook soms bij familie op een hotspot van buren drie woningen verder.
Als het heel goed gaat haal ik 4Mbps, redelijk goed 1Mbps... Als ik 20 CM beweeg haal ik niets meer.
Dat komt dan niet omdat de provider brol is maar omdat ik op het verste bereik van het wifi-signaal zit.
Was dat niet het probleem ook met die Scarlet, niet van jezelf ? Slecht wifi signaal ? Of nog de tijd van toen met 4Mbps download ?
Als het heel goed gaat haal ik 4Mbps, redelijk goed 1Mbps... Als ik 20 CM beweeg haal ik niets meer.
Dat komt dan niet omdat de provider brol is maar omdat ik op het verste bereik van het wifi-signaal zit.
Was dat niet het probleem ook met die Scarlet, niet van jezelf ? Slecht wifi signaal ? Of nog de tijd van toen met 4Mbps download ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
LOLLLL
Sat jij kent het verschil niet tussen MBps en Mbps?
MBps is megabyte per seconde
Mbps is megabit per seconde
Toch een factor 8 verschil.
Laatst gewijzigd door Timoootjex op 29 juli 2020, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
waarom heb je de snelste nodig? snelle eddy misschien?Sebastiaan1985 schreef: ↑29 juli 2020, 18:31
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wifi is een heel raar beestje. Ik merk ook soms op dat 50 Mbps genoeg is maar stel nu. Boven haal ik 25 Mbps en beneden 75 Mbps wat bij men ma logisch is. Maar iemand download beneden op de 75 Mbps en zet geen limiet erop dan vertraagt al het internet boven. Echt raar.
Ik ehb 100/10 nu maar zou liever als het goedkoper kon halveren. Ja je hebt scarlet maar het argument als het goedkoper kon telt dan nog steeds. Het is wel het beste product voor internet en tv te combineren met mobiel.
Trouwens.... Eindelijk eens bekeken : geen corona cadeaus boven de 100 GB meer van Proximus op Start. Orange geeft er op mobiele telefonie ook geen meer.
ja, ken ik...te vlug getypt....denk dat de vraag wel duidelijk was, daar 125 Mbps (niet MBps, voor je andere aanvalt, ook betere research doenTimoootjex schreef: ↑29 juli 2020, 18:34 LOLLLL

sneller zit tussen jouw oren hoor. Het internet zelf is de bottleneck. 'Ik wil een Ferrari om sneller van A naar B te rijden.' Waarom? 'Ik weet het niet'Sebastiaan1985 schreef: ↑29 juli 2020, 18:31 Is momenteel het snelste op de markt voor particulieren met 1000/100 mbps. Telenet heeft "maar" 1000/40 mbps en edpnet blijkbaar 500/100 mbps![]()

EDPNET schreef:Zoals we reeds bij de eerste snelheidsverhoging in maart zeiden:FullHD schreef:Bij Proximus zelf is het nu 1000/100 (met speedboost). Ik vraag me af waarom EDPnet "slechts" 500/100 kan aanbieden. Voor VDSL zijn de limieten bij EDPnet gelijk aan de hoogste snelheid die Proximus zelf aanbiedt.
“We kiezen vandaag bewust (nog) NIET voor een Gigabit-aanbod. Edpnet staat voor open en eerlijk internet, dus een Gigabit-aanbod nu in de markt zetten zou dan ook niet stroken met ons verhaal. De meerwaarde voor de klant is vandaag te verwaarlozen ten opzichte van de kost die hiermee gepaard gaat. Dus we kiezen bewust voor een correct aanbod tegen de beste prijs”.
Heel erg bedankt om mijn shit op te kuisen. Het spijt me dat ik zonder schriftelijke bevestiging durfde beweren dat ik zenders in HD ontving terwijl deze niet op de officiële lijst op hun website vermeld werden.satsurfer schreef: ↑29 juli 2020, 17:58Aan alle keyboardhelden hier, die aan de zijlijn staan, maar geen facts & figures kunnen aanbrengen.satsurfer schreef: ↑22 juli 2020, 18:59 dag lieve vrienden![]()
ff. een update.
Scarlet toch maar terug gecontacteerd. Iemand moet het doen hé.....Met keyboardhelden die geen feiten kunnen geven, ben je niet veel. ik gn scarletklant, noch profiel ook.
'Hey satsurfer, En je krijgt deze reacties allemaal van Scarlet klanten of kan het zijn dat zij bij proximus aangesloten zijn. Ik ga het in ieder geval wel even voor je navragen want als dit dus wel zo blijkt te zijn dan zal de site aangepast moeten worden.'
'Kan je aangeven op welk forum je dit gezien hebt? Alvast bedankt.'
Tot later hé.![]()
Straf, dat een bedrijf niet weet wat het verkoopt, zelfs U nog als 'ongeloofwaardig' beschouwt![]()
Tja, dan hebben ze geen mensenkennis hé.![]()
Straf dat een niet-klant hun 'shit' moet oplossen. En zij worden er nog beter van.
scarlet_hd.jpg
Mijn oprechte excuses aan de 'volhardende' gemeenschap van 'telecomexperts'.